رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني البارت الأول
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الجزء الأول
رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الحلقة الأولى
꧁꧂نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ꧂
فارس… يعني مش فاكره
سوسن… لا فاكره
ــــــــــــــــــــفلاش ـــــــــــــــــــــ
كانت شركه المحمدي عامله اعلان عشان عاوزين سكرتيره وحده لبدر ووحده لراغب
اتقدم بنات كتير للشغل
راغب بزهق… ولا واحده فيهم تنفع
بدر بملل… مقعوله مفيش وحده تنصف ربنا
راغب ندا عل السكرتيره ال بره… جات
.. افندم
راغب… هو لسا في حد بره
… اه فاضل بنتين
بدر… طيب دخليهم خلينا نخلص
… تحت امرك يافندم
خرجت وبعد شويه دخل بنتين
بدر كان بيلعب بلقلم بملل هو وراغب
راغب… اتفضلو
البنات… قعدوا
راغب… ممكن Cvبتاعكم
سوسن… بغرور… دا بتاعي واذن ان الشغلانه دي تستاهلني انا وبس
راغب بصلها بطرف عينه وسكت
البنت التانيه… دا بتاعي
بدر اخدوا منها وبص فيه
بدر باعجاب… ممتاز
البنت كانت فرحانه
راغب… بسخريه… اظن الغرور دا كلو مايستاهلش
سوسن… ليه
راغب ببرود… لان ال يشوف غرورك كدا مايشوف cvبتاعك لانك مش من ضمن مواصفاتي للسكرتيره بتاعتي
سوسن كانت منغاظه منه
بدر… خلاص اهدوا انتي ياانسه هتكوني سكرتيرتي والانسه التانيه هتكون بتاعت راغب
راغب بصلو بمعني فسر…
بدر بلع ريقه… لان احنا عاوزين سكرتيره بسرعه ودول اخر اتنين يعني نديهم فرصه ونشوف شغلهم لو عجبنا كانا بها ولو مش عجبنا نشوف حد تاني
راغب… مش عشان عاوزين سكرتيره بسرعه يبقي نقبل اي حد لا
بدر… خابر زين بس نشوف
راغب بتنهيده… تمام
ووجه كلامه للبنت التانيه… اسمك ايه
البنت… اسمي غنوه
راغب… ببرود… تمام
بدر باعجاب… وانتي ياقمر… اسمك ايه
راغب بصلو برفع حاجب…
بدر اتوتر… قصدي اسمك ايه
سوسن… ااسمي سوسن
بدر… اسمك جميل زيك
سوسن… ميرسي
راغب… بكرا ان شاءلله هتبدوا شغل مابحبش الكسل ال هتتاخر عن شغلها تعتبر نفسها مطر*وده
البنات… تمام
كل واحده اخدت cvبتاغها ومشيت
راغي كان بيبص عل بدر وبدر اتوتر اكتر… بتبصلي اكده ليه
راغب بخبث… هو اني اتحددت حلوه صح
بدر بتوهان… قوي
راغب… بضحك… اتقل ياض
بدر… باعجاب… البت حلوه قوي ياخوي
راغب… احنا عاوزين نشتغل مش نتمايع لان ابوي هيع*لقنا كليتنا
فينو فارس
بدر… مخبرش بس كان بيقول عندي شغل مهم
راغب… ربنا يستر من فارس وشغلو
بدر… قعد يضحك عليه
❤❤❤❤❤
سوسن وغنوه خرجو من المكتب
غنوه… يابختك
سوسن بستغراب… ليه
غنوه…. بدر بيه حلو وزوق مش زي راغب بيه ده بارد
سوسن باعجاب… ال زي بدر ده مايعجبنيش اني يعحبني التقيل زي راغب ده
كان نفسي اكون السكرتيره بتاعتو هو مش بدر ده
غنوه… ايه ال عجبك فيه
سوسن باعجاب وتوهان… راغب حلو وتقيل وباين عليه راجل كدا مش زي بدر راغب كلمته واحده مش زي بدر لازم يرجع ليه في كل حاجه اني يعجبني النوع ده وفي سرها… ولله لخليك تيجي ليا راكع
غنوه..بمرح. روحتي فين هيا غمزت ولا ايه
وغمزت بعنيها
سوسن… لا يلا ياختي نروح لحسن نن*طرد من اهنه
غنوه راحت معاها وروحو
تاني يوم
سوسن وغنوه راحو الشركه وابتدوا شغل
كان بدر بيدور عل اي سبب يخليها تيجي المكتب بتاعو عشان يشوفها
وقت الغدا
بدر… مش هتتغدي
سوسن ببرود… اه هتغدا
بدر بتوهان… طيب تعالي نتغدا سوي
سوسن بزهق… ميرسي معايا اكلي
بدر… انا قصدي نتغدا مع بعض في اي مكان
سوسن… شكرا
بدر باحراج… تمام
ببدر راح يتغدا وغنوه راحت هيا وسوسن يتغدوا
سوسن بفضول… عملتي ايه مغ المز
غنوه بضحك… بشتغل ياختي مش عارفه هو حرام لو ضحك حتي كان بيكلمني وهو بيبص ففي الملفات اعملي ده شيلي شده راجعي ده وبس امال انتي عملتي ايه
سوسن… بزهق وملل… حكت ليها ال بدر عملو معاها وانه عزمها عل الغدا وهيا موفقتش
غنوه فتحت بقها… يافقريه يعني هو عزمك وانتي مردتيش
سوسن بلامباله… اه
بعد الغدا
الكل راحو عل شغلهم
عدا اسبوع كامل كانت سوسن ببتحجج باي حجه انها تشوف راغب او انه يبص عليها كانت بتلبس لبس قصير جدا عشان انه هو يبص ليها بس دا راغب ياماما
بدر كان كل يوم اصراروا بيزيد عشان يتقرب منها وفي يوم راح لاهلها وطلب ايديها
سوسن مكنتش عاوزه هو كانت عاوزه راغب
ابوه وافق انها تجوز بدر حتي لو في السر لانه قبض من بدر حق السكوت
قبل كتب كتابهم
سوسن عملت نفسها انها اتعر*ضت للغت*صاب من بدر عشان مايكشفش لعبتها وانها حامل
من فارس
بدر كتب كتابه عليها وجاب ليها شقه بعيده عن الكل وسوسن ولدت فرح وسجلتها عل اسم المغفل
ــــــــــــــــــــباااكـــــــــــــــــــــــــ
فارس بضحك…… بدر ده غلبان قوي
سوسن… ده مغفل هههه
فارس اخدها وراحو لعالمهم بس فجاء الباب انفتح
الاتنين بصو بصدمه
❤❤❤❤❤
عند غزل
كانت قاعده في وسط الشباب
بتاكل فشار وال عامل ليها هوت شكولات
وال بيعمل ليها مساج في راسها
وال بيعمل ليها ظوافيرها
(ههههه عارف ان نيتكم حلوه وفكرتوهم اتهج*مو عليها بس هما قعدوا يزغزوا فيها 😂عشان تضحك ظلمتو الشباب انتو 😂😂😂)
نرجع تاني
عمار… وهو بينفخ في ضوافيرها… بطريقه بناتي… حلو كدا ياابلتي
غزل بضحك… تمام
ريان… ابلتي خدي الهوت شكولات هيبرد
غزل كانت فطسانه من الضحك… شكلكم حلو اوي وانتو مطعين شكل ابيه معلكم الادب
اريان وهو بيعلم ليها مساج… اوي اوي ياابلتي
وقعدت تضحك عليهم
❤❤❤❤❤
عند دومي
ادهم بعد عنها فجاء
ريناد بدموع… ادهم ماتتخلاش عني
ادهم… مش هتخلي عنك ماتخفيش
ريناد… هرجع ازاي دلوقتي ال فارس مخدوش مني انت خدتو ادهم ارجوك
ادهم بملل… قولتلك خلاص اهدي
قام ودخل الحمام
ريناد بدموع… يلهوي اي ال عملتو في نفسي دا يلهوي لو ابوي عرف او فارس هيخ*لصو عليا
ريناد قامت ولبست هدومها… وهيا سرحانه… مردتيش تديه لجوزك وادتيه لابن الصياد ياتري ناوي عل ايه ياادهم
ريناد خرجت من اوضته وراحت اوضتها
ادهم خرج من الحمام كان مفكر انه هو هيكون مبسوط لانه ك*سر عين ولاد المحمدي بس كان مدايق من نفسو
بص في الاوضه ملقهاش راح عل التسريحه وجاب الكاميرا
حفظ الفديو ونقلو عل الفون بتاعو وراح عل السرير قعد بتنهيده… وبص عل السرير ورجع بص تاني عل الفون بتاعو
… بشرود… صحيح مكنش ليكي زنب في الحصل كلو بس ليه عملت فيكي كدا
يمكن عشان اك*سر عين ابوكي لانه بعت ناس يمو*توا ابويا ولا عشان فارس ال حاول يق*تل اخويا انا كنت متعطش للانت*قام بس مكنتش عاوزه يجي كدا روحت فين يا ادهم اااه
فضل صاحي طول الليل
بيفكر في ال جاي
طيب اهلها لما يعرفوا هيعملو فيها ايه
اكيد هيمو*توها… بسرعه… لا مش هخليها تناذي
ضميره… بعد ماذتها انت
ادهم… انا بس كنت باخد حق اختي
ضميره… زي مانت خسرت هيا خسرت برضو
ليه عملت كدا ليه ترضي حد يقرب عل اختك او يعمل فيها كدا
ادهم بغضب… دانا اخلص عليه
ضميره… يعني ليك انت حلال ولغيرك المو*ت
ادهم… مانا مش هسبها هتحوزها
ضميره… انت بتضحك عل نفسك هيا اساسا متجوزه هاجوزها ازاي هتخليه يط*لقها ويجوزهلك انت
حتي لو رضي يا لقها ابوها يوافق يجوزلك
ادهم بشر… هيوافق ومسك الفون بتاعو وبعت رساله وابتسم بشر
…. لو مكنتيش ليا مش هتكوني لغيري
❤❤❤❤❤
عند ريناد
… ايه الهببتيه دا دي بلوه
ريناد فضلت تضرب في نفسها اوي وتغيط بحر*قه
وفضلت طول الليل صاحيه زيو
❤❤❤❤
عند الشرس طلع حاجه من جيبه
الشرس بدموع وشر… هامو*توا كلكم انهارده
كانت قن*بله موقته الشرس خلي رجالتو كلهم يزرعو قنا*بل في كل البيت
الشرس رن عل راغب… مين في البيت راغب… فارس ومرات اخوي وبينتهم
الشرس… انت وبدر فين
راغب… انت في الشركه وبدر راح البيت
الشرس… يبقي دي مو*ته
رافب بصدمه… قصدك ايه
الشرس.بشر.. انهارده نهايه فارس وسوسن
راغب وهو بيلم حاجاتو بسرعه… اهدي يااكرم اني جايلك انت فين
اكرم… بشر… في ايدي الموقت ال هي*فجر فارس وكل ال في البيت
راغب نزل جري عل غربيتو وركبها وساق باقصي سرعه وكان رايح البيت
… اكرم اكرم اهدي فارس مش لوحدوا في البيت في غيروا
اكرم قفل الفون بتاعو
راغب… الو الو اكرم حاول يرن عليه تاني بس مردش
راغب بخوف… بدر ورن عليه بس معرفش يوصل لحد في البيت راغب كان بيدعي ربنا انه يوصل قبل مااكرم يد*مر الدنيا
راغب… اكرم لا ده غلط قوي كمان
راغب العربيه بتاعتو البنزين خلص منها قبل مايوصل البيت
راغب بغضب ضر*ب الدرسكيون..هوده وقتو ونزل من العربيه جري فضل يجري لحد ماوصل البيت
اكرم كان بيبص للجهاز ال في ايدوا وبيحط صابعو عليه عشان يضغط
راغب بصدمه وتعب من كثر الجري
… اكررررم لاااااا
اكرم ضغط عل الجهاز وفجاء ووو
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني)