رواية المتمردة والثعلب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم كتابات ولائيات
رواية المتمردة والثعلب البارت التاسع والعشرون
رواية المتمردة والثعلب الجزء التاسع والعشرون
رواية المتمردة والثعلب الحلقة التاسعة والعشرون
رامي : كدا فهد واسد انتو مترمكزين في اماكنكم انتظرو الاشاره لان مش هنتواصل
ريناد يلا انا امنت لك المكان تعالي بسرعه
ريناد رامي حاسب بص شوف ايه دا
رامي : دا بيعمل ايه هنا دا
ريناد : متلمسوش خليه مكانه وتعالي نشوف اي اثر لاي جهاز او علامه تانيه
رامي : هش متطلعيش صوت ادخلي استخبي بهدوء انا هلف سريع في المكان ياريت متتحركيش خالص
ريناد : تفتكر بيسجل
رامي : لاء دا تشويش وبالريموت يعني لسه مش شغال
ريناد : ايوة يا نسر ايوة معايا
نسر بيتواصل معاك جهازك مش لاقط بيقولك تمام وان الحوت متراقب
رامي: كويس جدا بينهم فيهم في خيانه وهنشوف هترسي علي ايه المهم التسليم يلا اول ما تدخلي مش عاوز صوت
ريناد : انت مش لابس القميص الواقي ليه
سمع رامي صوت عواء ديب
رامي : مفيش وقت علي جوا بسرعه وخرج مهرولا يرتدي جلباب بدوي علي ملابسه ويلف شال علي وجهه ويرجع للخلف
……………….
طبعا عاوزين تعرفو السيم
صقر ونسر محمود وسيف والحوت الغواصه
وبالفعل وصل محمود معه سيف ببعض اجهزته البسيطه وعز الدين واختارهم هم ومن معهم رامي بعنايه لجهل العصابه بشكلهم ولان المينا مكان مفتوح سهل كشف من به
وهناك بدات المراقبة وسيف قم بتوصيل اجهزته باجهزة الغواصه كانه عامل صيانه
وخرج مسرعا للخارج
مروان : خير ايه مالك
سيف : انا يا باشا بضبط كل حاجه علشان تكون تمام ليكم
مروان : طيب ايه خلاص
سيف : باقي نص ساعه وبناكد علي تموين وكله هيكون تمام
مروان : طيب خد دول واعطي له مبلغا من المال
سيف : بتوتر تسلم يا باشا عن اذنك وانصرف مسرعا
محمود بهمس : ها تمام
سيف : الدنيا متلغمه وخطر
محمود: وبعدين
سيف : الثعلب لازم يعرف لان لقيت …………
محمود: طيب خليك طبيعي وروح كمل وعز بيحمي ضهرك
…………………
في الجبل ادهم ومهند فهد واسد ومعهم الدليل وبعض العرب في زي بدوي
ادهم : انا هتمم علي العربيات الطبيه لان واضح من التامين ان الوضع خطر
مهند: ادهم الاتصال بقي ضعيف مع ريناد
ادهم : حاول تضبط المايك وغير الاشاره لازم تسجل كل حاجه
مهند: تمام امن انت ومتتاخرش علشان وقت الهجوم شكله قرب
……………
ايه الريحة دي
الرئيس : ريحة ايه
رؤل : ريحه برفان او بدي ميست انت مش شامم
الرئيس : ابدا مفيش حاجه
رؤل : لاء انا بقي حاسة الشم عندي قويه جدا
الرئيس : ركزي معايا الصندوق هاتيه بسرعه
المجهول : مستر انا كدا حولت لك الفلوس علي حساب باقي الفلوس لما نخرج من جبل
الرئيس : انا مش شغلي خروجك انا اتفاقي تستلم هنا الزئبق الاحمر وتحت البحر اليورانيوم
المجهول : سير انا اعرف ان الاتفاق تسليم القطع الذهبيه مع الزئبق الاحمر
الرئيس : قطع ذهبيه
المجهول : بالطبع كنز الفرعوني الصغير ونظر الي رؤل ولا ايه ايتها الفاتنه
الرئيس : ايه ؟ كنز فرعوني
رؤل : بتوتر انا هروح اشوف حاجه
الرئيس: استني رؤل : ايه الي بيتقال دا . ونظر الي الشخص وهو يتحدث واضح ان في سوء تفاهم سير ونظر لشخص معه افتح الميل الخاص بالمنظمه
في هذا الوقت كانت ريناد تتنفس بتوتر فهي لم تتوقع رؤل ابدا التي تظهر كانها ملاك ينفسه جناحات ان تكون بكل هذا الخبث والشر
كيف لهذه الشريره دقه حاسة الشم ف ريناد لا تضع معطر ولكنها اثناء صعودها انجرحت ايدها ووضعت عليها كحول بالياسمين هو الذي معها في حقيبتها كيف لهذه الشريره ان تشم رائحته وهي غير نفاذه
………………………………………..
ريم : روان انتي فاهمه حاجة
روان : ريم انتي شاطره في شغلك بس بطلي فضول مش وقته احنا هنا والي معانا معانا ارواحهم والعمليه
سارة : ها يابنات وصلتو الترجمه ليهم يفهمو ايه بيحصل
ريم: انا مش فاهمة ليه لازم تترجمي وتوصلي ليهم ما ريناد بتفهم
روان : ركزي يا ريم الترجمه بتوصل للفصايل ورؤسائها الي مش بيفهمو لغات دي ريناد هي الي معاهم وربنا يستر هي في وضع خطر
سارة : اميره الي كنا فاكرينها قطه مغمضه تطلع يهوديه حقيره ربنا يستر
ريم: يا نهار اسود بدات استوعب وبعدين
ساره: توصلي الخط ليا اترجم باشر معاهم ضروري
ريم: في صوت ضرب نار
روان: لاء دا في مركز 2 بيت الحوت
ريم: سيف مش ممكن لاء سيف هيكون كويس
روان وساره : ريم مش وقتك خالص ركزي كويس معانا احنا غرفة عمليات
وفرجتي علينا الضباط الي هنا ممكن يكون اي حاجه ركزي في الاجهزة
روان : يا خبر ساره ارجعي مكانك بسرعه مصيبه
ساره : طيب هاتي
……………………………
سيف : قنبله متوصله بغواصة من الاتنين بتوعهم
محمود: طيب فصلتها
سيف : لاء للاسف لو فصلتها هتكشف انا خليتها علي ريموت معايا
محمود: ممتاز لازم نبلغ القيادة
سيف: تمام يا فندم
محمود : كمل انت شغلك وانا هتابع التعليمات
…………………
ادهم : ريناد في خطر
مهند : انا هجهز للهجوم الطارئ وخلي الباقي استعداد يا ادهم
ادهم: اعدل القميص الواقي و خلي بالك يا مهند رامي مش هيقدر يتسلق للاسف المغاره كتير دا مجهود عليه
مهند: كله تحت السيطره هتصرف قبل ما يتهور
ادهم : ربنا معاك
مهند : عاوز اطلع من المطلع الشرقي علشان وراهم نوش بقي عكس
ادهم هدي الاشاره للديابه بعد 3 دقائق تكون عديت
رامي : من الثعلب للاسد اجهز الفريسه قربت
ادهم : فهد في طريقه منتظر الاشاره اهدا يا ثعلب وضعك غير ملائم
رامي: انتظر اشاره
فجاه كلهم في رعب وصدمة علي ما تم
ريناد تختبئ في مكان ما تجد من تنقض عليها بسلاح
رؤؤل : انا برضه بقولالريحة القذرة دي ماليه المغاره ليه
ريناد : علشان انتي شرفتي لازم تكون ريحة القذرة
رؤؤل : لاء ولسانك القذر دا اوعدك اني هقطعهولك بس لما اكل احشاءك بنفسي
وبدات الضغط علي سلاحها
ليقف الجميع في ذهول من صوت الرصاصه المباغته
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المتمردة والثعلب)