رواية ودق قلب الحجر الفصل السابع والأربعون 47 بقلم ميفو السلطان
رواية ودق قلب الحجر الجزء السابع والأربعون
رواية ودق قلب الحجر البارت السابع والأربعون
رواية ودق قلب الحجر الحلقة السابعة والأربعون
.اشتعلت صبا وهبت عندما وجدت باب الحجره يفتح فذهبت ورزعت الباب وصرخت ..رايح فين رايحلها صح مش كده مش قادر علي روحك عجبتك اكيد مش كده مانا ساكته وببعد خلاص بقه ماعتش قادر ..كانت تدفعه وتصرخ وهو يرتد من خبطاتها العنيفه ،،،رايحلها انطق قول انت ايه انا بموت وانت رايحلها والله ماقعدالك وهتطلقني دلوقتي انا ماشيه واستدارت تلم حقيبتها وهو يقف محصورا لا ينطق اندفع واحتضنها وهيا تصرخ اوعي ماتحطش ايدك عليا يابو ديل انا عارفه اهوه دي اخرتها كانت دموعها تسيل وتشهق فادارها وهتف بقوه اسكتي اسكتي وشدد عليها وهيا تبكي .استغفر ربه …اجول ايه اني عايش مرار وهكمل مرار .
دفعته وصرخت ،،،..ماتعيش مرارات انا عايزه اموتك يا كداب بتكدب ليه احلي مني في ايه السحليه دي والا هو جواك في دمك انا هموت لا انا مش هموت انا هموتك يا بدر وهجمت عليه تضربه وهو يحاول ان يمسكها وهيا تشهق وتصرخ … روح حضن وبوس واجي اكتبلكو عرفي وارقصلك بالمره عايزني ارقصلك .
تنهد وشدها يعتصرها في احضانه ،،،دا يوم المني لما جلبي يرجصلي ،،نظرت اليه بغضب حارق فتنهد والله ماكت رايح لحد انت جومتيها حريجه ليه اكده .
صرخت….. امال رايح فين انت .
هتف بقهر ،،،، ،،،رايح اجيب السخماط التلافون نسيته تحت والله نسيته تاجي معايا طيب ،،،نظرت اليه قاطبه فتنهد واحتضنها يمين الله نازل اجيب التلافون لم تنطق شعرت بالخجل ولكن النار كانت بداخلها كانت تشعر بغيره عليه فظيعه فهتفت ،،،انت كداب انت بصتلها بصات مش كويسه انا قفشتك وماقلتش اني روحك قدامها بطل تكدب .
تنهد بغلب …اني ،،يمين الله مابصيت والاهي لو بصيت اعمي ماعت اشوف ها اجول تاني انزل اجيب مصحف عشان تصدجيني طيب ..احنت راسها فاقترب ومسك يدها ،ابص ايه داني جلبي وعيني ماليانين بست الستات والله ست الستات ،تنهدت ولانت ملامحها لم تعد تتخيل ان تراه مع اخري . روجي بقه والله مافيه طين ولا بصيت ،
ابتعدت قاطبه ،،،اقترب وهمس بغلب ،،جلبي والله مافيه حد ولا في عنيا غيرك .
نظرت اليه ،،،بدر انا قررت لو بصيت لحد هقتلك .
ضحك واحتضنها ….واني موافج. بس معني اكده ان حبيبي هيرضي عني ويجعدلي احب فيه ،
تنهدت واحنت راسها ،،هتف ،،ريحيلي جلبي طيب والله ماتهببت ولا بصيت لحد صبا والله يمين اتحاسب عليه انت جلبي ومليا عيني ،
دمعت عيناها وهتفت ،،شفت شفت دي هتبقي حياتنا انا مش هتحمل وعيشتنا هتبقي سواد انا هفضل ابص عليك واقعد افكر يا تري بص لدي عجبته احسن مني لحد ماتجنن وانا ماهتحملش .
تنهد وعلم انها لا تثق به ..هتف ،،،ده عشان لسه جواكي خوف ده عشان اني لسه ماجطعتش روحي عشان توثجي فيا والله يا صبا النسوان ماتت في عيني والله .عارف اني ايه وكت ايه وعملت ايه بس عشجت والعشج بينضف .عشجي ليكي غير مافيش مره بصتلها زيك مافيش مره اتجننت عليها زيك مافيش مره جعدت الف عليها تتراضي زيك مافيش مره بفرح واني بتكلم معاها زيك ،،صبا انا كان خلجي ضيج اعوز المره اخدها لا اجعد اتسامر ولا اتكلم انما اني لو جعدت عمر اتكلم معاكي هفرح بجعدتك اتخيل وانت في حضني راضيه وحابه والسنين بتمر وعيالنا تلف حوالينا بجعد اتخيل نفسي معاكي هناك في مجعدنا واخدك في حضني ونجعد نتسامر ونتفرج عالتلافزيون ونسهر صباحي واخدك في حضني وتنامي علي كتفي اشيلك واغطيكي واطمن انك نايمه سعيده جبت واحد يعملنا مجعد كبير هوسع عشان اعمل ليكي مكان تجعدي فيه براحتك لاني عارف طبعنا غيرك لو عايزه تجعدي لحالك ..والله يا صبا ماهو رغبه ولا حزن وراضي وخايف المسك والله خايف ،
كانت دموعها تسيل وتتاثر من كلامه اقترب واحتضنها ،،،عارف انك شايله مني بس اهو كت حلوف جدرك تحبي بهيمه سارحه كت بتاكل تبن لما دماغها اتعبت حزن ،ابتسمت رغما عنها فابتسم وهتف ،مبسوطه انك متجوزه حلوف ،،فضحكت فاحتضنها يادي الهنا جلبي بيضحك جاري . هموت عليه يا عالم .
هتفت ،،بطل انت ماصدقت .
ضحك ……ايوه ماصدجت وعايز افرح والنبي عايز افرح ،
تنهدت …..اعملك ايه يعني .
شدها اليه وهتف …..طب جولي عن حج حسيتي انك زعلانه اني رحت ،
احنت راسها فهمس ….طب جولي طيب خفتي عليا والا ماعاتش ليا عازه ،
همست ..لا يعني يعني ..حسيت بقلبي بيحرقني وماقدرتش اسيبك تروح لحد تاني
ابتسم بفرح ،،والا اوعي اعملها يا جلبي والله .
همست .،بدر انا خايفه ،
همس مداعبا وجهها ،،،،،،ليه بس ..
هتفت….عشان عشان ،،،اقترب واحتضنها ،،عايزاني وعايزه تتراضي صوح .
احنت راسها فهمس ولساتك خايفه صوح يا جلبي ،
تنهدت وهزت راسها ،،همس ،،واني هستني حبيبي لحد مايتراضي عارفه لو هجعد تحت رجلك عمر نظرت اليه واحست ببعض الراحه ..همس.طب طب عايزه طلب ممكن .
تنهدت،،،ممكن اخدك في حضني والله هبقي مؤدب ونفسي احس بيكي ،
احنت راسها تنهد واحتضنها ..طب خلاص انام جارك بس يا جلبي ..ابتسمت وصعدت عالفراش من سكات تنهد وصعد بجوارها يتاملها بحب حتي ارتخت ونامت فمد يده وشدها ..واراحها علي صدر واخذ يدها علي قلبه ،،تنهد وهمس يااااه اهو دلوك هجدر انام وجلبي في حضني ،،وادعي ربنا يجرب الجلوب ماني جلبي خلاص العشج فيه كفه واكفوف ،اندست اكثر في احضانه ليحس بها ترتخي فابتسم سعيدا ان اخيرا حبيبته راضيه بين يديه ..
ظل الجميع يعيشون الاسبوع في سعاده واغتسلت القلوب بماء البحر الصافيه فكل حبيب يراعي ويطيب ويدلل حتي شبع الحبيب ورحل وجع القلوب بدفيء قلوب وعت وعرفت مقدار الحب ..
كانت الفتيات تجلس معا هتفت اميمه ،،،خواتي اتغيرو خالص انتو خلتوهم ازاي اكده وخصوصا انت يا صبا مامصدجاش ان ده بدر .
ابتسمت صبا ،،،صحيح يا اميمه .
ضحكت تميمه ..صحيح ..دا هينهبل عليكي لما كنا واجفين امبارح بنلعب ركن وجعد الساعه يبص عليكي يبتسم ويصور فيكي اخوي تجريبا انهبل .ابتسمت صبا بسعاده بدر صورني ،
هتفت اميمه ايوه اني شفته .
ابتسمت شكران ..بدر اتبدل ماعرفوش ده بتاع النحانيح .
ضحكت اميمه…… وبدار بتاع ايه يا موكوسه ،،
تنهدت شكران ،،بتاع ايه دا هري جلبي والله .
هتفت اميمه ضاحكه ،،دا ناجص يجبلك فدادين الفاكهه يا بت مررتي عيشته .
خبطتها شكران ..،ال يعني انت اللي مفرحه الحزين دا ناجص يعض في الارض عارفه اني حاسه ان اخرتها هيرجعك علجه سخنه ،
ضحكت اميمه ،،صعبان عليا جوي كل يوم انام علي صدره والعب في صدره وده كاتم واجعد اضحك .
تنهدت صبا …هتفت اميمه ،شيلي خوفك يا خيتي وافرحي والله ماهواش اخوي ده ده واحد تاني ماتعشيش حياتك تحاسبيه عاللي فات بهمه انسي وعيشي وافرحي بدر مش زي اي حد بدر لما عشج العشج علاه وخلاه حاجه تاخد العجل ربنا يسعدكو جولي يا رب وانوي خير واطلبي سعادتك من ربنا .سمعا خلفهم الشباب يضحكون ..هتفت اميمه اخر ليله لينا اهنه هنسيب الحزن اهنه هنسيب كل حاجه وجعتنا وهنبتدي نبص لربنا وجلوبنا اتغسلت بميته الصافيه مسكت يدهم افرحو يا خواتي باخواتي اني ادري بيهم واعرفهم زين .ابتسمت الفتيات واتي الشباب وجلسو بعض الوقت ،،
همست شكران …..جلبي اني تعبت نجوم بقه والا تسهر واجوم اني .
قام …..،،لا اسهر من غيرك هبله اياك قام وهتف اسيبكو بقه تصبحو علي خير .
ضحك كرم….. اخوكي ده واجع ماجادرش يجعد من غيرها خفيف جوي .
قطبت جبينها ،،امم خفيف طيب اجوم اني بقه واجعد يا تجيل ..جعده يا بدر وسهره يفرح بجعدتك وقامت مسرعه تنتظره بالاعلي وهيا تعلم انه سياتي خلفها ،
جلس كرم ياكل حاله وبدر ينظر اليه بخبث ،،هتف اجبلك شاي يا كرم ،
هتف كرم ،،هاه شاي ،،لاه ماعايزش اصل اصل …..،
هتف بدر …..يابني الليل لسه اوله اجبلك تشرب امال هتسهر معانا ازاي …
احس كرم بالغيظ ولم يعلم كيف يتصرف ..فهب ،لاه بص اصلي بكره هنصحي بدري وانت عارف السفر واكده .
ضحك بدر ..يلا ياض يا مفضوح البت لفتك علي صباعها جوم جوم ماتخجلش تجول انك ماجادرش تتحمل جعدتك من غيرها ابقي لم لسانك ده ،
تنهد كرم …..حلوف اعمل ايه هو طبع البهايم انا اروح لاختك هتسود عيشتي واستدار مسرعا وبدر يضحك وصبا مبتسمه فاقترب ،،ايه هتجعدي والا نطلع فوج ،
تنهدت …..زي ماتحب عشان ماتقلش عليا لفيتك علي صباعي ،
اقترب واحتضنها …..مين ده انت لفتيني علي صباعك اني بدر العابد .
رفعت حاجبيها وربعت يدها فضحك وشدها ،،انت مش بس لفتيني دانت ربطيني بسلسال وكلبشتي جلبي وغميتي عيوني بتفتح بس عليكي ماشي مهبول ماجادرش اشيل عيوني من عليكي .
ابتسمهت …..بجد يا دودي .
تنهد….. بجد يا دودي اني بقيت دودي حاسس اني هبقي اهبل.
تنهدت وهمست بدلال….. ليه هو الحب هبل في نظرك .
نظر اليها بعشق….. الحب نعمه لجلب العابد دخل عليه الفرح بالكوم .اقترب وهمس ماتاجي نطلع فوج اخدك في حضني.
تنهدت ،،انت بقيت طماع مانا بنام جنبك اصحي الاقيك مكلبش فيا يا قليل الادب …
ضحك ..ماتخليني ساكت …. هجل ادبي اكده احنت راسها هتف ،،عارف ما هشفش جله ادب في سنتي واحتضنها وظلا يتمشيان .
*********
عند شكران لبست وتزينت كعادتها وجلست تاكل من الفاكهه التي وصي عليها بدار اقترب واحتضنها ،،همست كل ده هناكله ميته احنا ماشين بكره .
تنهد بسعاده ،،اللي جلبي نفسه فيه ياكله اني مني عيني تاكلي وتتهني .
كلت وقامت وجلست عالفراش اقترب احتضنها تعالي في حضني ..اندست في احضانه فهمس مبسوطه يا جلبي .،همست بحب مبسوطه جوي وفرحانه رفعت وجهها وقبلت خده …شدد عليها فهمس شكران ،،
همست ….نعم يا جلب شكران .
هتف …..هتتراضي امتي جلبي انهري ،،
نامت علي صدره وهمست ….ماني راضيه يا جلبي ،
هب ونظر اليها…. والنبي صوح حبيبي اتراضي خلاص .
هزت راسها بخجل فشدها يعتصرها ..يااااه اخيرا جلب حبيبي راضي احنت راسها وهزت بخجل همس يا فرحي يامه ،،طب وحبيبي خلاص ماعتش نافر مني
هزت راسها نفيا..
اندفع وشدها…. يعني هحضن وابوس خلاص
ضحكت ،،ايه جله ادبك دي اختشي .
هتف ،،اختشي اعملها ازاي دانت هتشوفي جله ادب ماشفهاش مخلوج هبله انت ال اختشي فشدها وبدا يداعبها تعالي يا جمر اما اهريك بوس .خبطته لا انت جليل الحيا هجوم فشدها واتحامل عليها ،،عارفه تسكتي خالص .
نظرت اليه بحب تنهدت وهمست بدار عايزه اجولك حاجه .
تنهد ايه يا جلبي ،،
نظرت اليه ،،صوح والنبي فرحان بيا وبجوازتي وعايزني .
هنا اندفع وحملها فصرخت ،،هتف ،لاه اني هنهبل يا جلب بدار هموت علي حبيبي ونازل رط كيف الاهبل واني انهريت بعاد .
همست بطل اني عايزه انام في حضنك واشبع من حنيتك .
هتف …تعالي يا جلبي واحتضنها وبدا يداعبها فهمست بدار انت بتضحك عليا،،هتف لاه بدار طار وعجله اتلحس يشبع هو بقه من حبيبه اللي خد جلبه وهراه والله ماعت متحمل وما مصدج ان حبيبي سامحني مش سامحتيني يا جلبي ،،
حاوطته لتهتف انا.. انا خلاص مسمحاك يا جلب شكران هنا احس بان الدنيا قد انفتحت بجمالها وزال سوادها وانهالت عليه المشاعر ليحتضنها بقوه وهتف ….حاسس اني طاير والله طاير..
هتفت…. بجد يا دوري.
هتف يا لهوي يامه.. اجول ايه.. داعبها بحب نورتيلي حياتي ودنيتي
همست….. بس اوعي تزعلني والله اموتك ….حملها لتشهق فهتف…. ازعل ايه انهبلت اياك وضعها عالفراش وداعبها لتهتف بدار بطل اني تعبانه
ليهتف. اني خلاص الحصره خلصت عليا تسكتي خالص ايام بعدك موتني
لتهمس.. لا بطل اني عايزه حاجات
هتف …..حاجات ايه دي دا وجته.
همست بخجل ……ايوع عايزه عايزه..
تنهد …..انت مش عايزه حاجه.
هتف…. لاه هاتلي …..نفسي اكل شهد ومسكر كمان.
هتف…. طب ماتسيبني اكل الاول الشهد بتاعي واجبلك بعديها احلي شهد ليداعبها هتفت بطل بقه.. هتف…. لا تبطلي انت عشان ويمين الله ماعت مبطل في ايامي دا حبيبي سامحني خلاص دانا عايز اصرخ من فرحتي.. لينزل عليها ويهيم بها عشقا وقد زالت كل مخاوفها بدقه قلبه لها والتي كانت دقه تصرخ بالعشق لتتوه تلك الجميله الطيبه في ذلك القلب العاشق. الذي عاد ينبض وينبض برجوع حبيبه اليه.
دخلت اميمه وتزينت واتجهت الي الفراش وتصنعت النوم وقفلت النور الا من نور خافت مر الوقت دخل كرم ليبهت ..يا مري دي نامت وسابتني احسن تستاهل عشان حلوف ال ايه عيل خفيف امال انت ايه يا حزين تنهد ودخل وغير ملابسه كان يتعمد ان يصدر صوتا الا انها لم تستجب اتجه الي الفراش ونظر اليها ،،يا مري نامت ليه دي هنحصر هو كل يوم منوره اكده واخرتها تنام زي الاهبل حاضنها وبس طب ليه ماهحضنهاش حتي حضنك جطر يا بعيد ماتبجاش تتفرد وتتمطع وانت هتموت علي طرفها ..اقترب والتصق بها ،ماعارفش اسيبها قبل كتفها ،،،حبيبي حبيبي انت نمت ،،تملمت وهمست امممم
هتف ،،،طب فوجي بس هبابه يعني مالحجناش بكره هنسافر ،
تنهدت وفتحت عيونها ،،طب نام مش هتسافر وهمت ان تستدير فكلبش فيها لاه ماتناميش اصحي بس ،
هتفت ،،،ايه عايز ايه دلوك ،
هتف بغلب ،،عايز اخدك في حضني ،
هتفت ،،لاه ماهنامش في حضنك مش بتتريج علي اخوي وال ايه خفيف طب خليك تجيل ونام بقه واستدارت فركن عليها مين جال اني تجيل داني اهبل انا وايامي الطين مابعرف اتكلم يا جلبي مش انت واعيه ،
ادارها وهمس اني اجدر اتجل علي جلبي والله انحصر ،،قامت وجلست بعد يدك دي وتجعد اكده عشان اني ماهكلمكش مع اني يعني كنت كنت ،،والا خلاص بقه يلا نام ولملمت روبها ..
هتف ..طب استني بس مش جولتلك اهبل وابعد يدي كيف مش هاخدك في حضني والله ماهعرف انام ..
تنهدت وهمست هتبطل تجول حاجات ،
التصق بها…… هبطل كل اللي يزعلك ،
تنهدت …..وتلفلف ورايا وماتخجلش .
هتف ،،هلفلف لحد مايزفوني بصاجات ،ضحكت وابتسمت هتف ايه حبيبي هينام في حضني هزت راسها شدها اليه تنهدت وخلعت روبها كانت قد انتقت قميص حضرته مخصوصا له ليشتعل ..يا دين النبي يا فرحك يابن الشواتفه ،،
هتفت بخجل…. ايه يلا نام ،
هتف ،ايه يا جلبي فاكراني جبله حجاره حته خشبه لابسالي ايه داني هفطسك.
همست ،،ماني ماني ،
شدها….. ايه انطجي
همست لابسهولك مخصوص ،،
نظر اليها ببلاهه…. ده ليا والنبي هزت راسها …همست ….عشانك بس انت وحش .
همس…. لا مش وحش اهبل وهينهبل والله هنهبل …….اميمه
همست ……نعم ..
هتف ،دانت هتفطسي دلوك يمين الله كرم خلاص هيدوس ويطحن
هتفت بخجل ،اختشي ،
ضحك ،،ماسمعش حسك لسنه جدام دانا انطحنت وهطلعه عليك دلوك.
نظرت اليه بعشق واني تحت يدك فرحانه بحييبي يعمل مابداله راجلي ودنيتي اللي علاني ورفعني ومحسسني اني حاجه كبيره ،
دمعت عيناه ،،انت مش حاجه كبيره انت روح كرم من جوا انت دنيتي اللي هعيش عمري سعيد بيها عهد عليا لاكون ليكي كيف ماتريدي حبيبي عاشج ،.صفحه حكايات ميفو.
حاوطته وعهد عليا لاسعدك سعاده وهصب عليك جلبي وعشجي كلياته تاخده وتتهني بيه
لتنظر اليه لحب وتهتف.. انا رايده حبيبي العمر كله
..ظل ينظر اليها وقلبه سينفجر فهمس واني راضي اتهني واحمد ربنا ان حبيبي راضي وشدها اليه وتاها معا وذابت اي فوارق فالروح عاشقه والجسد واحد وذاب كرم الشواتفه في حب بنت العابد اقترب وداعب جسدها .. ليظل يدغدغها لتضحَك ضمها بقوه واراحها علي الفراش ويتوه معها حبيبا عاشقا تنازل عن عنفوانه وطيحته واعراف وتقاليد من اجل ان يركن اليها وينام قريرا بجوارها محبا لا يفكر الا بالقرب لا يفكر الا بالعشق.. لتذوب اغلال القلوب ويحل محلها سلاسل تربط العشيق بمعشوقه طالما هناك قلب يدق ويراعي.
*******
ظل بدر وصبا يطوفان الشاطيء احست صبا انها امتلات بالعشق واحست بالسكينه تدخل قلبها كانا يسيران بلا هدف والصمت حليفهما
فهمست ،،نطلع بقه ..تنهد وقبل يدها ،،اللي حبيبي يامر بيه اقترب واحتضنها ،،،حبيبي ساكت ليه اكده اصحك تكوني بتفكري في حاجه وحشه ،
تنهدت وهمست لا يا بدر انا نفسي افكر في كل حاحه حلوه ….تنهدت واستدارت فجاه وهمست ،بدر انا بحبك قوي ومش هقدر اسيبك ،
تجمد مكانه واحس بقلبه يخفق بقوه ،،واستدار ومسكها ونظر اليها بعشق ،،،صبا جولي تاني اكده ،
تنهدت وهمست ،انا عايزه اكمل حياتي معاك عشان بحبك .
هنا شدها اليه بعشق وهمس ،،جلبي هينفلج نصين مامصدجش ،،شدها واندفع بها الي الاعلي وما ان دخلا حتي شدها بعنف لصدره واعتصرها وهيا محاوطاه ايضا ظلا هكذا لا ينطقا فتره ،،تنهدت وابتعدت وهمست بس بس ،،
هتف بعشق ،بس ايه يا جلب بدر اللي تامري بيه كفايه عليا ان حبيبي جال انه جاعدلي بس نورتي دنيتي وحياتي كلها والله ،،
ابتسمت بعشق ،،انا مش هقدر اسيبك انا شايفه في عيونك الحب والعشق بس ..
هتف…. لساتك خايفه اني عارف ماعايزانيش المسك ،احنت راسها فهتف ،،صبا اني خلاص عليا اكده موافج بوجودك جنبي بس …ويمين الله موافج نظرت اليه بحب همست هتصبر عليا يا بدر انا مش عارفه خوفي هيروح امتي وانت انت ،
تنهد بعشق ،،اني بتاع نسوان صوح وضحك ،،يا بت والله خلاص بدر الجديم راح ،
اقتربت وهمست ،،خالص خالص ماعتش منه حاجه ،
نظر اليها بعشق ،،فاضل منه بدر اللي انكوي بحب صبيه جابلها عالزراعيه خطفت جلبه .
همست طب ممكن اطلب منك طلب ،
اقترب واهتف ،،انت تامري بس طلب ايه ،،احنت راسها بخجل ،،يعني انا حسيت انك بقيت حلو خالص يعني وكنت عايزه انهارده اني يعني ..ااني يعني اطلب اني انا اللي اطلب منك ..
شدها وقد احمرت خجلا ..كانت تريد هيا ان تطلب حضنه تريد ان تقدم علي خطوه تخطيها بان تخطو اليه وتنام في احضانه كبدايه لعلاج روحها والسيطره علي مخاوفها ..
قبل يديها .،جولي يا جلبي مالك عايزه ايه ،،لتكوني عايزه جله ادب يا فرحي يامه.. مالك محمريه كده ،،
ضربته ،،ايه قله ادب بطل مفيش كده ،
ضحك ..ماني عارف ماهشوفهاش لحد ماجلب اهبل ..،،
هتفت ،،،يعني انا حاسه اني خلاص بقرب ليك وعايزه اقرب منك واسيطر علي خوفي وواحده واحده يعني هنبقي كويسين فنا عايزه انام في حضنك ينفع ،انت كل مره بتطلب وتترجاني وانا بسكت ببقي عايزه انام في حضنك بس خايفه بس انا دلوقتي اللي عايزه حضنك يحاوطني برغبتي فرحانه بقربك المسك وتلمسني عايزه اتخطي مخاوفي ..،.ظل ينظر اليها ولا ينطق احست بالخجل مما طلبت ورات وجهه لا يتحرك خافت ان لا يقدر ويشعر بالوجع من قربها ولا يلمسها كانت اول مره تطلب هيا القرب فهمست ،،طب خلاص خلاص ماتجيش علي روحك ،،واستدارت فاندفع وحملها و ..
انتظرو الخاتمه ….فيها نجاتي قاعد مستربع افرحو يا ولااااد ،،…..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة ضغط على : (رواية ودق قلب الحجر)