روايات

رواية عشق الصقر الفصل الثامن 8 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الفصل الثامن 8 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الجزء الثامن

رواية عشق الصقر البارت الثامن

رواية عشق الصقر الحلقة الثامنة

كريم بقوه.. انا عايز اتجوز زهره
وفي الجانب الآخر
كارما بضحك.. طلعتي بتحبي كمان ،طب كريم يعرف انك بتحبيه
زهره. مش عارفه انا من صغري شيفاه قدامي طول عمره صقر بيشكر فيه وعمري ماحسيت من نظراته ليا انها وحشه بالعكس كريم راجل وطيب بس مش عارفه هايعمل ايه وصقر صقر لو بس شم خبر ان بحب كريم يموتني
كارما.. ليه يعني انتي لا كلمتيه ولا حصل بينكم كلام دي مشاعر يابنتي
زهره بخيبه امل. عندنا مايفهوش كلامك ده
كارما بحده.. امال بتجوزوا ازاي
زهره.. زي ماانتي شايفه كده عريس يجي كويس مافيش خطوبه جواز ع طول وانتي ونصيبك
كارما بصدمه.. انتو لسه بتعملوا كده
زهره.. ايوه انا خايفه اوي
كارما.. متخافيش كل خير ماتقلقيش لو بيحبك بجد هايعمل اي حاجه علشان يثبت ده..
نظر له صقر عم السكوت عدا من خفقان قلب كريم.
صقر.. وده فجأة كده حسيت انك عايز تتجوز زهره
كريم..لا مش فجاءه من زمان
صقر.. وايه اخرك
كريم.. كنت بكون نفسى ياصقر علشان مش عايز اخدها وتحسوا اني هاعيشها حياه اقل من اللي كانت عيشاها وضبت بيت وكونت نفسي وكنت خايف علي صداقتنا انا ماليش صحاب غيرك ولما قولت ع العريس خوفت تروح مني
شعر صقر بصدق كلامه.. طيب اخد رئيها واسال الحاج واقولك
كريم. وانت ياصقر أيه رئيك فيا
صقر بضحك.. اكيد هاطمن علي اختي معاك
كريم بارتياح. طب والحاج
صقر. الحاج بيحبك بص سيب الموضوع ده عليا
،،،،،،،،،
صعد صقر لغرفه زهره
صقر .بتعملي ايه ياعروسه
زهره بحزن..ولاحاجه قاعده
صقر بخبث..وايه رئيك في العريس.
زهره.. مش عارفه
صقر..طب العريس التاني
زهره باستفهام.. التاني
صقر.كريم طلبك للجواز
زهره بدهشه وفرحه..بجد اقصدي وانت قولت ايه
صقر بتركيز من رده فعلها
جيت اسالك
اللي تشوفه يااخويا
يعني اقوله لا
زهره بسرعه..لا ماتقولش كده قصدد
صقر.. بضحك..انا موافق وشكلك كده موافقه صح
اومأت براسها
صقر بضحكه..والله وكبرتي و هاتتخطفي مني انتي عارفه انتي بنتي مش اختي ربنا يسعدك يارب
زهره. وانت ياصقر مش هانفرح بيك بقي.
شرد صقر قليلا..قريب
توالت الايام بين اتفاقات وتحديد موعد العرس بعد شهر من الان
كريم..اخيرا
زهره. اخيرا
انتي عارفه انا بحلم بالقاعده دي من امتي
احمرت وجنتيها ولم ترد
كريم بابتسامه حب. طب مش عايزه تقولي حاجه
زهره بخجل.. اقول ايه
اي حاجه ياستي سمعيني صوتك طب مبسوطه
زهره.ايوه
اتسعت ابتسامته وتبادلوا اطراف الحديث عن حياتهم
.،،،،،،،،،
توجه صقر لكارما ف الحديقه بجانب حوض من الورد
صقر بابتسامه ..بتعملي ايه
ولا حاجه قولت اسيب العرسان لوحدهم شويه
اوما لها صقر براسه
تابعت حديثها..زهره فرحانه اوي وكريم كمان
صقر بنظره ذات مغزي.. عقبالك
نظرت له قليلا وانت كمان
تابعت فجاءه..انت ليه مش بتلبس علي طول كاجول زي دلوقت
صقر ..برتاح في التاني اكتر.
كارما.. بس اول مره شوفتك كنت كده
صقر..في المدينه بلبس كده لو روحت هناك كده هايفتكروني العمده كده
قالها بابتسامه تبادولو الحديث والحكايات الي ان تاخر الوقت
كارما..انا هاطلع بقي الوقت اتاخر
تنهد صقر..طيب تصبحي علي خير
كارما بابتسامه.. وانت من اهله تركته ببضع خطوات
صقر .كارما
التفتت له سريعا
فجاءها بزهره بيضاء صقر..حسيتها شبهك
كارما بابتسامه ولمعه عين..بحب الورد الابيض شكرا
وهرولت للداخل تحت انظار ايناس الحارقه توجهت لسعاد وسردت لها مارئته
سعاد..كده مش هاينفع كل حاجه بتخرج من ايدينا
ايناس بغضب ..اعمل ايه اعمل ايه
لاقيتها هاروح لمجد
سعاد..مجد اشمعنا مجد
ايناس. اخت مجد حكتلي اللي حصل بين مجد وصقر بسبب كارما وانها داخله دماغه اوي هاوصله انه هو كمان داخل دماغ كارما ويطلبها من جدي وتغور بقي
سعاد.وانتي عرفتي منين ان جدك هايوافق
ايناس بخبث..دي سيبيها عليا وعلي مجد مش هو عايزها يشغل دماغه بقي …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى