رواية طفلة رعد الفصل الخامس 5 بقلم مريم محمد
رواية طفلة رعد الجزء الخامس
رواية طفلة رعد البارت الخامس
رواية طفلة رعد الحلقة الخامسة
بعد الكل متصدم من الخبر ان حور ف المستشفى
الكل طلع ع المستشفى ومعاهم رعد اللي احس بزنب اتحاه حور وبعد بضع ثواني كان الكل ف المستشفى
لقو ادهم واقف قدام اوضه العمليات
نيره بخضه:ادهم ملاك عامله اي
ادهم بزعل: الدكتور بيقول حلتها صعبة
ادم بزعل: هيا حصلها اي
ادهم بزعل: عندها ارتجاج ف الدماغ ونزفت كتيييير
وقطع كلمو الدكتور وهوا يقول حضرتو الدم للمريضه
ادهم: ايوه
الدكتور: فين اللي هيتبرع
ادهم: رعد
الكل اتصدم : نعمممممممم
الدكتور: طيب انتم شوفو مين هيتبرع وانا هبعتكم المموصه كمان شويه عشان مش ينفع تأخير الدم للمريضه اكتر من كده عن ازنكم
الكل: اتفضل
حنين بضيق: لازم ابيه يتبرع بدم عشان هوا السبب
نيره: اذا وهوا خارج من عمليه
مصطفى بضيق : لازم هوا يتبرعلها عشان هوا السبب ف اللي حصلها
ادم: بس .قطع كلامو رعد قائل
رعد: مبسش انا هتبرعها
رعد حس بزنب اتجهها عشان كده يعتبرع
وبعد ثواني خرجت المموضه وقائله
المموضه: مين هيتبرع بدم
رعد: انا
المموضه: تمام اتفضل معيا وذهب فهد مع الممرضة
وبعد شويه جه فهد وكان متبرع بدم
نيره بقلق: انت كويس
رعد بتعب : الحمدلله وحس بدوخه سندو وقعدو ع الكورسي
الممرضه: هوا كان عامل عمليه ودلوقت اتبرع بدم يعني محتاج راح وعاوز يتغذه كويس
الكل : تمام
الممرضه: بعد ازنكم
الكل واقف قلقان ع حور ووقفين قدام الغرفه
نيره ومصطفى وادهم وادم وحنين وهاله وقفين وخيفين ع حور معدا ندا اللي كانت وقفه وبتدعي عليها انها تموت
ندا بضيق منهم وبتقول لي نفسها: يارب تموت وتريحني مش عارفه الكل واقف معها ليه انا اجمل منها .قطع شردنها فتح باب اوضه العمليات وخرج الدكتور الكل راح عليه معدا ندا فضلت مكنها
نيره بخوف : ملاك أخبار اي
مصطفى بزعل : طمنا عليها
ادهم بخضه: هيا كويسه
حنين بزعل : العمليه نجحت
هاله وادم في نفس واحد: متسبو الدكتور يتكلم
الدكتور: العملية نجحت
الكل فرح وقال الحمدلله معدا ندا طبعن كان هتفرقع
الدكتور ومكل كلامو بس
الكل بخوف حته ندااا
نيره بقلق: بس اي
الدكتور بزعل : للااسف احنا عملنا اللي علينا والباقي ع ربنا احنا هننقلها العنايه المركزه كام يوم عشان حلتها مش تطمن هيا نذفت كتير والضربه كانت شديدة عليها ومكمل شكل الحادثه ديت متديره عشان قصد اللي خبطها بالعربيه انه يموتها في الحل ده لازم المركز يعرف بعد ازنكم ومشه الدكتور تحت انظار الكل ومصدمين بالحصل لي حور
مصطفى :ازنك معاك
رعد بضيق : والله لندم اللي عمل كده بس اعرفو
مصطفى بضق من رعد: انت متتدخلش خالص منتا السبب ف اللي حصلها افرض ادهم مكنش عدا ف الوقت المناسب كان حل ملاك ديت ماتت ومكمل عارف لو ملاك حصلها حاجه لدفعك كتييير يارعد
ندا بغل ف سرها: يرتها كانت ماتت وريحتني
وتنقلت ملاك اللي غرفت العنايه المركزه
نيره بزعل: ياعني يابنتي ع اللي بيحصل معاكي
حنين ببكاء: صعبانه عليا اووووي هيا هتكون كويسه صح
مصطفى بزعل ع ملاك ع بنتو: انشاء الله ياحببتي ملاك هتبقااا كويس
رعد لي نفسو: هيا مسافت يوم خلت الكل اتعلق بيها ليه هيا فيها اي بيشد الناس ليها لي درجادي هيا جميله
في مكان اخر
الشب : الووووو يباشاااا
المجهول 1:اي الاخبار ماتت ولا لسه
الشب:للاسف اتنقذت وهيا ف المستشفى حالياً
المجهول 1بضيق:كان لازم تموت عشان هيا الشاهد الوحيد علينا انت ناسي انها شافت العربيات بتعتنا
الشب: مفتكرش انها شافت رعد وعرفت انه هوا نفس الشخص اللي اسعفتو عشان لو كانت شافتو مكنش حلها سكت لي حد دلوقتى كان زمنها قالت ع كل حاجه او شفتو ومترفتش عليه عشان يوم الحادثة كان وشو مضمر والدنيا كان عتمه يعني مشفتش وشو قووووي
المجهول 1:تصدك انت معاك حق ومكمل صورت الفتاه اللي عندهم
الشب: اكيد
المجهول 1:طب ابعتلي الصورة ومكمل ابقي بلغني بالجديد
الشب: اعتبر الصوره عندك ومكمل اكيد يباشااا
المجهول 1: تمام وقفل الخط
بعد دقائق كانت الصورة عن المجهول 1وفت الصورة وتبهر
المجهول 1بنهار:اي الجمال ده ديت حوريه البحر لازم تكوني ليا وهيحصل قريب ههههههههه
في المكان الاخر
الشب: الووووو ياكنج
المجهول 2: الووووو اي الاخبار عندك وابن السيوفي واصحابو
الشب: كل يوم كره ابن السيوفي لي خالد بيزين بس ف حاجه غريبه حصلت
المجهول 2: اي هيا
الشب: في فتاه اول مره اشفها معاهم وعملت حادثة والكل طلع وراها واللي محيرني ان ابن السيوفي اتبرع ليها بدم
المجهول2 بصدمه:مش ممكن انه يعمل كده مع حد غيريب اكيد قربتو رقبكم كويس وهتلي كل الاخبار الجديدة
الشب : اكيد يا كنج
المجهول 2:واعرفلي مين الفتاه ديت واي علقتها بي ابن السيوفي وصولي الفتاة وبعتلي الصورة
الشب: اعتبرو اتنفذ وصوره عندك
المجهول2:تمام يلا سلام وقفل الخط
عادت الايام ومزالت حور ف المستشفى في غرفة العناية المركزة وجه وقت خروجها الي غرفه عاديه
الكل واقف بره مستني الدكتور يطلع من الغرفه العنايه وخرج الدكتور
نيره: بقلق : اخباره اي
مصطفى بقلق: هتخرج الي غرفه عاديه
الدكتور بفرح: الحمدلله وضعهااستقر وهننقلها غرفه عاديه دلوقت
حنين بفرح: الحمدلله شكرا يادكتور
الدكتور : العفو بعد ازنكم ومشي
الكل: ازنك معاك
بيره بفرح : الحمدلله انها هتخف
مصطفى بفرح : ربنا كبيير
ادهم بفرح: هيا غلبانه وربنا واقف معها ونجها
ادم بفرح: هيا تساهل كل خير
هاله بفرح : ايوه هيا جميله ورقيقه وطيب
ندا بضيق ف سرها: ليه الكل معجب بيها ليه ممتتش وريحتني وتبسمت وقالت ملحوقه انا هوريها النجم ف عز الظهر صبرك معيا ياست ملاك
نيره باستغراب: يكون مين اللي عمل فيها كده
مصطفى باستغراب: مش عارف واحده في سنها ده يكون عندها اعداء اذا وليه
ادم: ده شكل حد كان عاوز يخلص عليها وجبلها من الاخر
حنين بحزن ع حلها: هيا طيبه وكويسه هما عاوزين منها اي
هاله باستغراب: يكونش الناس اللي هيا كانت شغاله عندهم هما اللي عملو كده عشان هربت وسبتهم
ادهم : طب عاوزين يقتلوها ليه وعشان اي
الكل محتار ف الامر وعاوزين يعرفو مين اللي عمل كده في ملاك كان ف الوقت ده رعد روح البيت عشان يستريح ومكنش حاضر وهما بيتكلمو وبنسبه لي خالد سافر بلاد بره عشان اللي حصل معها ومع صحبو الوحيد فحب يهرب اللي الخارج
ف مكان اخر
المجهول 2:الووووو
الشب : الووووو اهلا بالكنج
المجهول 2:اهلا بيك ومكمل ابن السيوفي عنده اخت صح
الشب باستغراب: ايوه ليه
المجهول2:اشطاااا انا عندي خطه
الشب: اقول وانا هنفذ
المجهول 2: اسمع ……..
الشب: تمام ياكنج اعتبر الخطه اتفذت
المجهول 2:تمام روح انت اعمل الي قولتلك عليه وابقي طمني
الشب: اوامرك
المجهول 2:سلام وقفل الخط ومكمل ف بالو والله لندمك يابن السيوفي ع بهدلتك ليا قدام الجميع وهدفعك معنا القلم ده غالي اوووووي وحط ايدو ع خدو
عن حنين ف الكليه
نور صحبت حنين : ياحنين
حنين: نعم
نور : هتروحي ولا هتفضلي شويه
حنين: لا هروح المستشفى
نور يخضه:ليه
حنين بحزن: واحد صحبني عملت حادثه
نور بزعل: هيا عامله اي دلوقت
حنين: الحمدلله
نور: ربنا معاكي ومكمله تحبي اجي معاكي
حنين: مفيش داعي مش حبه اتعبك
نور: انتي هبله انتي اختي يلا وذهب بعربية حنين
وفي الطريق وحنين سيقه العربية وفاجاه نور لقت عربيه ماشيه وراهم
نور: جنين شكل العربية ديت ماشيه ورانا
حنين :فين ديت وبصت ف المرايا ومكمله لا شكلها مش يبمنا فكك
ويعد دقيقه لقو العربية هجمت عليهم ونور فضلت تصوت وبالفعل هجمو عليهم ونور اغمي عليها والناس خدو حنين معاهم ومشو وبعد شويه استيقظت نور لقت نفسها ف العربية وملقتش حنين فضلت تعيط وقالت لازم اقول للجميع وتوجهت اللي المستشفى
في المستشفى كانت حور اتنقلت اللي غرفه عاديه وفاقت والكل حوليها ورعد قاعد بعيد عنها حور بدات تفتح عنيها بتعب وتصدمت وقالت
حور بخضه: اي اللي جنبي هنا واي اللي حصل
نيره: اهدي ياحببتي محصلش حاجه انتي عامله اي
حور برهاق: الحمدلله
مصطفى: شدي حيلك عشان تروحي معنا
حور ببكاء: لا معلش مش هقضر اروح معاكم ياانكل
بيره بزعل:بطلي بكاء ومش وقتو الكلام ده
ادهم بفرحه:حمدله ع سلامه
حور: الله يسلمك
ادم : كان قلقنين عليك ياملاك
هاله:حمدله ع سلامك يابنتي
حور: الله يسلمك ياطنط ومكمله فين حنين
نيره: ف الكليه وزمنها جيه ع هنا ويقطع كلامهم صوت نور يأتي من الخلف
نور ببكاء وراح عن رعد :ر ع د ح ن ي ن بكلم متقاطع
رعد بقلق وقام من مكانو
رعد بخضه: مالك ينور اهدي وقولي في اي وفين حنين
نيره بقلق ع بنتها : نور حنين فين
نور ببكاء: حنين اتخطفت يارعد وبكت كتييير
الكل بصدمه:حنييييييييين
حور اول مسمعت الكلام اغمي عليها الكل راح عندها مصطفى بزعيق: دكتور بسسسسسرعه
رعد لي نور:اهدي وقولي اي اللي حصل وتخطفت اذا
نور هدت وحكت لي رعدكل حاجه حصلت معاهم من اول مخرجو من الكليه لي حد دلوقت
ف اللحظه ديت فون فهد رن
رعد بضيق: الووووووو
المجهول 2: مفاجاه صح اذيك ياابن السيوفي
رعد بصدمه: انت…….
المجهول 2:اكيد انا تصدق ليك وحشه من اخر مره وحشتني هههههههه
رعد بزعيق: عاوز اي
المجهول 2:هد نفسك انت متعصب كده ع طول هههههههههه انت الي ليك عندي هههههههه ومكمل اسمع الصوت ده واعرفو صوت مين
رعد بصدمه كبييييييييييره: حني……………
ونتها الباب الخامس
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ياتره المجهول 2هيعمل اي ف حنين؟وماهيكون رد رعد عليه ؟وهل ممكن يطلع خالد؟ ولا ماضي رعد ليه دخل ؟
وما مصير حور مع المجهول 1؟؟هل هتبقااا ملكو زاي مقال؟؟ ولا للقدر راي اخر 🌹
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة رعد)