رواية دوار كبير البلد الفصل السابع 7 بقلم شهد وائل
رواية دوار كبير البلد الجزء السابع
رواية دوار كبير البلد البارت السابع
رواية دوار كبير البلد الحلقة السابعة
جويريه بحزن صعبنه عليا جوي فاطمه رقيه اول فرحتها برضوا دي هتجنن عليها جوي وهي نايمه بتقول اسم رقيه
زيدان رقيه كنت غاليه علي كل اول حفيده ف دوار كبير البلد يوم ما اتولدت ابويا قال اسمها هيكون علي اسم ستي الكل فرح وكان الكل بيحبها وبعدها محمد وبعد كدا منصور و مكه و كانت أكترهم اللي بنحبها رقيه كنت طيبه اوي وهاديه اوي كنت ملاك كدا وصحكتها كنت حلوه وكملي بعياط كنت بحبها اوي كنت بنتي اللي مش من لحمي ودمي كنت طيبه اوي وتيجي تصحيني وتقولي جوم ي خالي شغلك عاد هتتاخر علي شغل ولازم عشان اصحي ترمي عليا الميه وتطلع
تجري وانا اجري وراها ونفضل نضحك
جويريه بحزن وحضنته ف الجنه وناعمه أن شاءالله ويرحمها ويصبر قلب هشام و فاطمه وكريم علي ابنها اه صح عايزه روح اطمن عليها ايدك معايا ي زيدان مش قدره امشي رجلي وجعتني اوي
زيدان يلا واشوف هشام و يحيي هنمشي امتي بدل اعدت مستشفى دي عشان ناخد العزاء
جويريه وحطت ايديها علي رأس مريم يحبيبتي ي مريم انتي و فاطمه ف يوم واحد عيالكم يارب صبر قلبهم يارب واديهم صبر ايوب يارب وارزقها يارب
منال بخبث انتي بتعملي اي ي جويريه موتي ابنها عشان مش بتخلفي عملتلك اي طيب دي
جويريه انتي قصدك اي ي منال انتي عايزه اي مني كفايه بقا ي شيخه انتي اي شيطا*ن خلي عندك دم انتي ام وهتكوني مكان مريم أو فاطمه احنا ف ظروف البيت كله فيها تعبان موت رقيه و موت ابن يحيي في أي ارحمي
منال قصدك اي ي جويريه اني أنا اللي عملت كدا لا ي جويريه وكملت وهي بتقرب منها أنا امو*ت اه واضر*ب بد*م بارد و محدش يعرف ي جويريه واه انتي لو قالتي لاي حد محدش هيصدقك تمام ي شطوره وضحكت سلام ي قطه وطلعت
جويريه يارب ارحمنا من شرها يارب ابعد عننا كل شر يارب خرجنا منها يارب علي خير يارب وصبر قلب مريم و فاطمه
مريم بتعب شديد ااااه عايزه ابني أنا عايزه ابني جويريه ابني مات
جويريه أهدي ي مريم خير والله ي يحبيبتي اعرفي أن ربنا بيحبك انتي ويحيي خير ي مريم اصبري أن إلله مع صابرين ي حبيبتي
مريم ونعم بالله يارب الحمدالله علي كل شئ
زيدان يحيي اي مش هنمشي يلا ي هشام والدوار حدنا في كل حاجه بدل مستشفى وعشان ناخد العزاء
يحيي حاضر ادخل بس لمريم اشوفها فاقة ولا لا وانته شوف فاطمه ي هشام وانته ي زيدان خلي مراتك ترتاح شويه
زيدان حاضر هروح ليها وب مره تقعد شويه عشان تعبت اوي انهارده وهي من صبح واقفه علي رجليها
هشام وراح عند دكتور وقاله هترتاح اكتر ف البيت وخدها وشالها ويحيي كمان شال مريم واخدها ومشيو علي العربيه والكل وصل الدوار وكان نص البلد ف العزاء
منصور اقف ي زيدان شويه عشان تعبت جوي ي ابني ومبقتش قادر
هشام لا يبوي أنا اللي هاخد العزاء بتاع بنتي طلع ي زيدان ريح شويه
جسمك وانا هفضل وقول للحريم محدش يصوت
منصور طيب ي هشام وانته ي يحيي هنطلع ولا هتفضل
يحيي هفضل اطلع ي زيدان وشوف مراتك شكلها تعبانه اوي
جويريه وكنت سماعه صوت الشيخ وجسمه كله وجعها وحطت ايديها علي ودنها عشان مش تسمع
زيدان انتي كويسه ي جويريه مالك في حاجه
جويريه بصراخ خلي يسكتتتت مش عايزه اسمع جوله يبطل يقراء خلي يسكتتتت
زيدان مين ده ي جويريه انتي كويسه ي بنت ناس
جويريه بصراخ اللي بيقراء قران خلي يسكتتتت ي زيدان مش قدره جسمي وجعني ااااه
زيدان في اي ي جويريه ماله الشيخ بيقراء عشان العزاء انتي كويسه وقرب منها وهي زقته بعيد عنها
جويريه بعددد عنييي ابعدووو عنيييييي خلي يسكت قولتلك خلي يسكتتتتتت
هشام في اي ي زيدان مراتك صوتها عالي لي ي خوي
جويريه ابوس ايديكم خلي يسكتتتتت مش قدره جسمي كله وجعني
هشام وبص علي جويريه وقال لزيدان يشلها يدخلها الدوار والاوضه بتاعته اللي تحت وهو جاي علي طول وفعلا زيدان عمل كدا
هشام ادخل ي شيخ اتفضل
الشيخ احم سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
جويريه بصراخ طلعه برااااااا خلي يطلععع بعدد عنيييي
زيدان أهدي ي جويريه أهدي ي بنت ناس
الشيخ وقاله يمسكها وبدأ يقراء قران عليها و جويريه اغمي عليها وبص علي زيدان مراتك صح
زيدان ايوا
الشيخ لسه متجوزين ولا من زمان
زيدان من شهرين أو تلاته
الشيخ كان معمولها سحر ب الفراق بينك وبينها الفتره دي تخلي سورة البقرة مفتوحة ف بيتك
زيدان حاضر ي شيخ
منال يمراري لو عرف استرها يارب عمرك طويل ي جويريه بس هخلي الدوار كله يخرب ومش هخليكي تتهني حتي ب زيدان كان مفروض يكون لي ليا مش ليكي كان مفروض أنا مراته واخرتها اتجوزت اخوه بعد حب ده كله اتجوز اخوه بس قالت اهي اكون قدامه وشوفه يمكن يحبني بس لا
مريم وسمعتها وهي طلعه وكنت مصدومه وهي ماشيه وقعت حاجه ومنال لاحظت وووووووووووووووووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دوار كبير البلد)