رواية جنه في قلب صعيدي الفصل السادس 6 بقلم يسرا محمد
رواية جنه في قلب صعيدي البارت السادس
رواية جنه في قلب صعيدي الجزء السادس
رواية جنه في قلب صعيدي الحلقة السادسة
تقدم نحوها يسارع خطاه انخفض لمستواها ضرب بخفه ع خديها
مازن / جنه جنه فوقي حرام عليكي انا مصدقت لقيتك تاني .
حملها وذهب بسرعه اللي سيارته ركب الغفير بجواره وساق هوا باسرع ما يمكن حتي وصل للمشفي
مازن / سرير بسرعه يلااا
اتت احد الممرضات بسرير دخلو بها اللي غرفه العمليات حاول هوا الدخول ولكن منعوه مضت ساعه والاخري ولم يظهر احد من الداخل
نصف ساعه اخري والان وبعد طول انتظار خرج الدكتور من غرفه العمليات
مازن / طمني ي دكتور
الدكتور / متقلقش الحمد لله هيا دلوقت كويسه انا بس عايز اعرف حاجه انت تبقالها ايه
مازن وبدون تردد / خطيبها
الدكتور / هيا اتعرضت لمحاوله اغتصاب لاكن واضح انها كانت بتقاوم معاه بزياده عن اللزوم لدرجه ان جالها نزيف ولما لقي مفيش منها فايده او خاف الله اعلم راح ضاربها بسكينه الحمد لله انها عدت ع خير لان الضربه كانت قريبه جدا للقلب وكان ممكن لقدر الله نفقدها بس الحمد لله قدرنا نلحقها لو كنت اتاخرت عن كده مكناش لحقناها
مازن / طب هيا هتفوق امتا ي دكتور
الدكتور / دي بقا يعلمها الله بس ع الاغلب خلال 24 ساعه
مازن / طب انا ينفع ادخلها ي دكتور
الدكتور / ينفع بس اما ينقلوها اوضه تانيه وياريت متطولش عشان اي ضغط عليها هيسببلها مضاعفات
مازن / متقلقش انا بس عايز اطمن عليها
الدكتور / تمام وانا هبعتلك الممرضه تجهزك عشان تدخلها بس الاول عايزينك تيجي تملي معلوماتها ف الريسيبشن بعد اذنك
مازن / تمام اتفضل
ذهب الدكتور وبالفعل ذهب مازن واملي معلوماتها ودفع للمستشفي المبلغ المطلوب و ارسل له الدكتور ممرضه لكي تقوم بتجهيزه وبعد دقائق دخل مازن لجنه ف المشاكسه الان امامه جسد بلا روح يريدها ان تقوم وتشاكسه او حتي تتعلق برقبته خوفا من فأر ابتسم عندما تذكر مظهرها وهيا متعلقه به كطفله تحتمي بابيها
مازن / قومي ي جنه ورب الكعبه لاجبلك حقك وفوق حقك كمان انا سكت عليه كتير اوي بس لغايه عندك وكده كفايه اوي لازم يشوف الوش التاني عشان يتعلم ان شرف بنات الناس مش لعبه
سمع همهمات تصدر منها لكنه لم يفسر ماذا تقول انها تتعرق وجسدها يتشنج فاقترب منها لكي يسمع ما تقوله
جنه بصوت منخفض / بابا الحقني خليه يبعد عني …ماتو وسابوني لواحدي … ابعد كلكو عايزين تطمعو فيا .. انا معملتش حاجه والله خليهم يبعدو عني … باباا ماما متمشووش .. ابعد عنييي ابعد اههه
مازن لايعلم عن ماذا تحكي ولكن فهم انها عانت كثيرا وانها وحيده وان هذه ليست المره الاولي التي تقع في محنه وتكون بمفردها لكن هيا الان ليست بمفردها فهو بجوارها ولكن بأي حق ي الله ليس وقت لهذا التفكير ف الان حقها سياتي والباقيه تاتي
خرج سريعا لياتي باحد يراها دخل بعد دقائق ومعه الدكتور
الدكتور / متقلقش هيا عقلها الباطن بيفكرها بحجات حصلتلها عشان تقاوم الافكار دي وتقوم
وبالفعل بدأت جنه تستعيد وعيها مره اخري
جنه / اااا انا فين ايه اللي حصل
ف تقدم بسرعه منها مازن ولكن قبل ان يتكلم سبقه الدكتور
الدكتور / حمدالله بالسلامه ي انسه جنه انتي ف المستشفي واللي حصل ي ستي انك جيتي تزورينا ومش هتطولي ان شاء الله يلا شدي حيلك كده خطيبك كان هيتجنن عليكي
التفتت جنه بوجهها اللي مازن /خ خطيبي
وقبل ان تكمل قاطعها مازن / احنا متشكرين جدا ي دكتور هيا كده تقدر تخرج امتا
الدكتور / لا لازم فتره للراحه عشان جسمها يستعيد صحته مره تانيه
مازن /تمام الف شكر
الدكتور /ع ايه ده واجبنا بعد اذنكو
مازن وجنه/اتفضل
جنه باندفاع متناسيه ألامها / انت ازاي تقوله انك خطيبي ده مش من حقك
سيجن من هذه الطفله المشاكسه ضحك بصوت عالي وهيا تنظر له مبتسمه ع منظره الرجولي الساحر
مازن / حتي وانتي تعبانه بردو بتناكفيني يبنتي احمدي ربنا انك قومتي بالسلامه الاول وبعدين اطلعي فيها زي مانتي عايزه عمتا ي ستي انا كان لازم اقول كده لان لو قولت غير كده الدكتور هيصر انو عايز حد من اهلك
واقترب منها حتي تقابلت عيناهم وبصوت منخف لا يسمعه غيرها
❤️ وانا هنا اهلك ي جنه ❤️
الان صمتت جنه لا تعرف ماذا تقول هيا ذات اطول لسان تصمت الان امام بعض الاحرف منه ف قطع هو صمتهم قبل ان يفعل اشياء بالفعل سيندم عليها ولكن😍 لعيناكي سحر خاص متمردتي 😍
مروان/ انا هقوم اجبلك هدوم من عند اختي وهاجي مش هتاخر ولكنها تشبثت بذراعيه تترجاه ان لا يتركها ف التمس في نبرتها الخوف
مازن / متخافيش خلاص مش هسيبك بس ممكن تحكيلي بهدوء كده ايه اللي حصل
ادمعت عيناها وارتعش جسدها لمجرد تذكرها لما حدث ضغط ع يداها لكي يطمئنها وبالفعل هدئت قليلا وبدأت تقص عليه ما حدث
جنه / انا كنت راحه اشوف المكان اللي هنبني في الفندق وبعدين وانا ماشيه لقيت عربيه سودا كبيره ماشيه ورايا سرعت بقت تسرع زيي بقا بيقول كلام وحش وفجاه لقيت العربيه سرعت ف بلف لقيتو جاي عليا جريت راح موقف العربيه ونزل حط ع بوقي منديل ودخلني العربيه انا محستش عدي اد ايه وفجاه فتحت عيني ولقيتو ف وشي قرب مني وقطع هدومي وكان باين انو شارب حاجه ضربتو برجلي راح مكتفني وحاول
وصمتت قليلا لكن تكلمت شهقاتها ففهم م تقصده تنهد بعصبيه ولكن مسك يديها بهدوء
مازن / خلاص كملي
ف تخطت هذه المرحله واكملت ببكاء / بقيت ازقو ابعدو عني واعافر معاه لغايه م تعبت م المقاومه لقيت غصب عني اعصابي بتسيب وفجأه هدومي غرقت دم بقيت بصوت وانا مش فاهمه ايه اللي حصل بس زي ميكون غرقان بيتعلق بقشايه وصوتي كان اخر قشايه ممكن تنقذني هوا شاف حالتي حاول يسكتني مسكتش راح خاف وطلع مطوه وضربني بيها وجري فضلت اقام لغايه م خرجت وانا بزحف ع الارض بقيت قدام الباب بمسافه مش كبيره وفجاه غبت عن الوعي محستش بحاجه غير وانا هنا بس انا جه ف دماغي هواجس انا مش عارفه دي حقيقه ولا لا
مازن /هواجس ايه
جنه / شوفتك شايلني وبتجري وكنت خايف وبعد كده محستش بحاجه رجعت تاني حسيت بيك بتكلمني وبعد كده بردو محستش بحاجه لغايه م فوقت
مازن بصوت منخفض وهوا ينظر لعينيها / بس دي مش هواجس ي جنه دي حقيقه انا كنت هتجنن عليكي خوفت يكون جرالك حاجه
جنه / اللي يسمع كلامك ده يقول اننا نعرف بعض م زمان اومال لو مكنش المرتين اللي اتكلمنا فيهم كانت اول مره تشوفني فيهم وكمان كنا بنتخانق
مازن / ومين قال ان دي اول مره اشوفك فيها
جنه / يعني ايه
مازن / يعني انا اللي طالبك بالاسم من الشركه ي جنه
جنه /وهوا انت كنت تعرفني
مازن / من سنين فاتت وانا معاكي ومتابعك منستكيش لحظه كنتي اول واخر بنت تدخل قلبي
جنه / ااا انا مش فاهمه حاجه
مازن / من كام سنه كده وانتي ف اولي الكليه حصل معاكي موقف كده وفيه شاب عاكسك وواحد جه ودافع عنك وبقت خناقه كبيره دخلتو بسببها للدكتور واما الدكتور اتهمك انك السبب فاللي حصل مشيتي متعصبه وبتعيطي حاول وقتها شاب انو يجري وراكي يراضيكي ولكن انتي كالعاده عصبيه ولسانك سابقك اتعصبتي عليه وهزئتيه ومشيتي ومديتهوش فرصه حتي يعتزرلك
جنه بدهشه / ايواصح انا افتكرت بس انت عرفت كل ده منين
مازن بضحك / كنت انا الشاب اللي دافع عنك و هزئتيه ده ي جنه م يومها وانا متابعك لغايه م احتليتي قلبي وسيطرتي عليه من غير م تحسي محاولتش حتي اقرب منك لاني كنت عارف اني لو قربت منك هبقا بكتب عليكي عذاب مش انتي اللي تستاهليه جيت هنا وحاولت مع ابويا ان يغير من عاداتنا ويوافق اني اتجوز من مصر وقولت لو وافق مش هضيعك من ايدي ابدا لكن وقتها ابويا رفض وتعب انا خوفت عليه ومفتحتش الموضوع مره تانيه حاولت كذا مره اني اخليكي تيجي هنا عشان اقربك مني ومن ابويا عشان يعرف ان بنات مصر مش زي م هوا فاكر لاكن كل مره كنتي بترفضي تتطلعي بره القاهره الشركه كانت ديما تبعتلي الرد ان المهندسه اللي انا عايزها مبتشتغلش غير ف القاهره بس انا اصريت اني اقربك منا لدرجه اني شاركت صاحبي وعملنا مشروع ف القاهره ع امل انك المرادي هتيجي وهجيب ابويا بحجه انو لازم يتابع بنفسو بس للاسف انتي ف الفتره دي اختفيتي والشركه قالت انك واخده اجازه بدون مرتب حسيت وقتها ان كل حاجه ضاعت مني لاكن ف يوم وانا راجع الصعيد شوفتك صدفه نازله من عربيه فضلت وراكي لغايه م قدرت اعرف انك كنتي مسافره ورجعتي بس مقدرتش اعرف عنك اكتر من كده ميأستش لغايه م اقنعت ابويا بموضوع الفندق وانو مشروع كويس جدا لان احنا معندناش فنادق كتير ف الصعيد وفعلا المره دي حسيتك هتوافقي معرفش ازاي بس فعلا انتي وافقتي مبقتش مصدق نفسي ازاي بس اللي كنت حاسه اني طاير م الفرح مكنتش ناوي اعترفلك باي حاجه غير لما تتقربي مننا و ابويا بنفسه هوا اللي يقولي ولاني فاهم دماغه وانو قلبه طيب كنت عارف انك هتخلي الكل هنا يتعلق بيكي من غير متحسي حتي وقتها بس كنت هاجي واعترفلك بكل حاجه بس انهارده لما حسيتك ممكن تضيعي مني تاني مقدرتش خوفت اترعبت بقا كل ده بحاول اتمسك بحلم وفجاه كده كان ممكن الحلم ده يضيع مقدرتش امسك نفسي كان لازم اقولك كل اللي جوايا وشايله من سنين ومحدش يعرفه غيري حتي اقرب صاحب ليا ف مقام اخويا معرفتوش ان المهندسه اللي جت تبقا انتي ي جنتي ❤️🌸
صمت تامممم اهي الان تحلم ام هواجس قرصت نفسها ولكنها تألمت بالفعل لم اكن احلم انه هنا امامي يبيح بما يخبئه بقلبه م سنين وانا لا اعلم به هذا ليس حلم هذا عشق 😍❤️ توقف عقلها عن التفكير لا تعرف ماذا تقول ف حس هوا بحربها مع عقلها ف اختصر الطريق لها
مازن / انا عارف وحاسس بيكي وانك مش عارفه تقولي ايه بس انا مش عايزك تردي ي جنه انا عايزك بس تقومي بالسلامه وتكملي شغلك عادي ولا اكن حصل حاجه بس تسيبي لقلبك فرصه يحس بيا وانا اوعدك اني هخليه يحبني قد م بحبك واكتر كمان مع اني اشك ف دي ي جنتي😍❤️
هسيبك دلوقت ترتاحي متخافيش انا بعت رساله للغفير يجيب راجلين ويجو هنا يفضلو ع الباب وانا مسافه السكه هروح البيت
اجبلك هدوم واعرف ابويا اني لقيتك اخيرا لقيتك ي جنتي ❤️❤️
وانسحب بهدوء تاركا لها المجال ان تصدق ما حدث الان
(((((نسيبها معلش انا حاسه بيها عايزه تفضل لوحدها دلوقت ف منرخمش ونبقا شبه العزول يلا بينا 😂😂😂))))))))
نعود سويا للقاهره تحديدا منزل مروان
مروان /شروق شروق انتي فين
ولكن لا مجيب فتح باب غرفتها لم يراها ولكن استمع لصوت المياه فعلم انها تريح جسدها بالمياه ولكن يريد ان يطمان عليها ذهب ناحيه الباب وقبل ان يطرقه وجدها تفتح الباب وتلتف بالمنشفه فقط وتاركه العنان لشعرها الاسود الذي يصل لاخر خصرها صدمت هيا وتثبتت قدميها لا تقدر ع الحراك ولكن
لحظه لحظه هو الان يراني شبه عاريه لا تحركت يداها بسرعه واغلقت الباب في وجهه لم ينبث بنصف كلمه فقط ابتلع ريقه فهي الان اشعلت نيران قلبه وكل حواسه يريدها نعم يريدها حبيبته وزوجته وبين يديه مسح بيداه جبينه الذي اشبه ان يكون فتحت عليه صنبورا من المياه افاق سريعا من موضعه هذا وخبط بهدوء ع الباب
مروان / شروق هتفضلي قاعده كده جوا هتاخدي برد
شروق / طب اطلع بره عشان اخرج
مروان / ماشي انا خارج اهو
احب ان يشاكسها ففتح الباب واغلقه واختبئ بجانب الدولاب فتحت هيا الباب ببطء عندما لم تجده حمدت ربها وخرجت سريعا ولكنها تفاجئت بمن يحاوطها من الخلف ارتعش كامل جسدها ف هوا الان يراها ويلمسها ومقترب منها كانهم جسد واحد تصلبت لا تعرف ماذا تفعل ي الله ستقع الان من بين يديه
شروق بصوت منخفض يكاد لا يسمعه / اا ان انت بتعمل ايه حح حاسب
مروان وقد احتضنها اكثر ودفن وجهه عند رقبتها متنفسآ رائحتها المنعشه الذي تسكره بدون خمر
مروان /ايه هكون بعمل ايه مراتي وبحضنها عندك مانع
شروق / ابعد عني انت قولت انك خرجت م الاوضه
مروان / بقا حد يبقا معاه القمر ده ويسيبه ويخرج بصراحه يبقا مبيحسش مش انسان معندوش اي مشاعر والاكيد ان الشخص ده مش انا ي شروق نهاري 😉🌞
شروق وقد سمع الجيران نبضات قلبها كقرع الطبول حاولت التملص منه ولكنه لا يتحرك انشآً واحداً
شروق / مروان ابعد بالله عليك
وبدئت عيونها تدمع وصوتها يتحشرج
لفها اليه والان يراها بهذا المنظر الخلاب وما زادتها الدموع الا احمراره لوجهها ولشفتيها الكرزتين فأثارته ولم يعد يسيطر ع نفسه فاقترب منها ببطئ شديد وعينيه مسلطه ع شفتيها وقبل ان تنطق فاخذ شفتيها في رحله تثبت له انها هيا من سكنت قلبه تذوق اخيرا رحيق شفتيها يقسم انه غرق بين خليه مليئه بالعسل الابيض لم يعد في هذا العالم لم يعد يحس بضرباتها الخفيفه ع صدره ولكن فاجئها بان امسك كف يديها ووضعها ع قلبه وابتعد لسنتيميترات خفيفه عن شفتيها ووضع جبهته علي جبهتها وتكلم بهمس خفيف امام شفتيها الذي توردت اكثر من اثر قبلته الثائره
مروان / انتي عملتي فيا ايييه انتي حاسه بقلبي عامل ازاي حاسه هيخرج من مكانه حرام عليكي انا مبقدرش اسيطر ع نفسي قدامك
كانك سحرالي ي شروق نهاري ❤️😍
خجلت اكثر ولكنها ترجته ان يبتعد فلم يريد ان يفعل اي شئ دون ارادتها
مروان / انا هخرج دلوقت بس عشان متهورش واعمل حجات نفسي اوي اعملها وماسك نفسي عنها بالعافيه
وقد اوصل لها مقصده بغمزه من عينيه😉 وخطف قبله سريعه من كرزتيها ولكن اول م ترك جسدها فاهتزت فقبلته افقدتها توازنها ف حاوطها سريعا قبل ان تقع وقال ضاحكا
مروان / الله احنا دوخنا دانتي اللي بتناديني تاني بقا
ولكنه تلقي ضربه ع صدره فظهر لها بتمثيل انه تألم
شروق بخضه / ها مروان مالك يلهوي هوا انا خبطتك جامد ولا اييه
مروان/ ايييه ده انتي خوفتي عليا بجد ونبي😳
فلم ترد فأكمل بتمثيل واضح
مروان/اااخ ي قلبي كده ي قاسيه تضربيه مصعبش عليكي ونبي
فابتعدت سريعاً عنه ونظرت له بغضب وهيا تضرب قدميها بالارض وتشير بإصبعها ناحيه الباب وبصوت عالي نسبيا
شروق / اخرج بره ي مروان اخرج 😡
مروان بضحك عالي / حاضر حاضر هخرج متتعصبيش كده المهم اجهزي كده عشان هاخدك ونتعشي بره ي قمر انت ها 😉
ولكنها طردته من غرفتها واغلقت الباب خلفه واسندت بظهرها ع الباب وضعت يدها ع قلبها لتخفف عنه ما يعانيه الان
شروق / الله يخربيتك ي مروان ايه ده قلبي كان هيقف لا بس ايه الواد قمر ومز بصراحه احم ايه ده اتلمي ي شروق اسد يلا في ايه😂☺️☺️
مروان من خلف الباب / سمعتك ع فكره 😂😂😂😂
شروق / ضربت ع صدرها بخفه / يلهوي اتفضحتي ي شروق وجريت سريعا لترتدي ملابسها .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنه في قلب صعيدي)