روايات

رواية ودق قلب الحجر الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ميفو السلطان

رواية ودق قلب الحجر الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ميفو السلطان

رواية ودق قلب الحجر الجزء الثالث والأربعون

رواية ودق قلب الحجر البارت الثالث والأربعون

رواية ودق قلب الحجر الحلقة الثالثة والأربعون

كانت شكران قد تزينت ولبست وفردت شعرها لعل بدار ينظر اليها .خرجت وجدته نام شعرت بالحزن لتقترب منه وتجلس بجواره .تنهدت وظلن تراقبه بحب فوجدت تليفونه يصدح برسايل كثير اقتربت ونظرت للرسايل لتشتعل فكانت تلك الفتاه لا تتواني عن ارسال رسائل حب له حتي بعد ان اخرجها من حياته ..هاجت واشتعلت هيا واقتربت صرخت فيه وتدفعته من علي الفراش ..
ارتعب بدار وهب مفزوعا…. ايه ايه امي جرالها حاجه..
صرخت…. انت ايه برضه مفيش فايده والله اموتك كانت تصرخ وهو ينظر اليها ببلاهه ولا يعرف ما بها وهيا تصيح نظر اليها وركز في كلامها ليعلم عن ماذا تتحدث ليقوم ويجلس علي الفراش يستعيد نفسه وهيا تقف امامه َتمسك الفون وتصرخ….. ممكن اعرف السحليه دي بتبعتلك ليه مش مشيتها والا مبسوط اه طبعا كلام مسخره وجله حيا.
نظر اليها ولا ينطق كان يحس انه يريد ان يقوم ويخبطها في الحائط كانت جميله ومشتعله وَجهها احمر تنهد ولاحظ ماتلبسه فهيا صرعته ليهتف.. دا غلب والله غلب وحصرتني وهموت مشلول اني عارف..
سمعها …..بس والله ماهسكتلك لتفتح تليفونه وتتصل بتلك الفتاه لتصرخ فيها.. بت انت انت عايزه ايه من جوزي والله لو جربتي منه لاوريكي ايه جله ادبك دي ماتبعدي مش لاجيه الا الراجل بتاعي..
صرخت… ايوه بتاعي اجلعلك عينك لو جربتي منه اه ياختي لمي بقه نفسك بدار مش عايزك وعايزني اني ام ولاده….. حبتك عجربه مابيحبكيش يا بارده دا حبيبي انى ايوه حبيبي وبتاعي..هتاخديه ..خدك ربنا .. تاخده اجي اطلع روحك انت جايه تاخدي الواد بتاعي عبوشكلك .تبقي اشوفك بتكلميه اهو جدامي اهوه وسامع ومش عايزك انت مالك انت زعلانين والا فرحانين ايوه عايزاه ابو ولدي مابحبوش حبتك عجربه لاه بحبه وبعشجه عشجاه انت مالك بينا ،والله اجي اجطع وشك بعدي بدار بتاعي اني فاهمه واللي هتاخده اخد روحها ،وقفلت الخط وفتتت جه الاتصال وعملت لها بلوك من كل شئ ورمت التليفون علي حجر بدار وهو يتاملها سعيدا بما قالت وقلبه يرجف ،،
لتصرخ …..ابقي وريني بقه هتتصل بيك ازاي رجل البرص دي اقتربت وانت والله لو ماتعدلت لاموتك ماعملتلهاش بلوك ليه هاه وجاي تجولي سعيد بيتنحنح علي الاقل سعيد مؤدب مش السافله دي.. صرخت انت ساكت ليه زعلان عالهانم اوي.. انت واحد مفيش فيك فايده جليل الادب اوي.. لتستدير وتتركه مشتعله وتقف في الشرفه .
ظل جالسا يتنهد.. حد في الدنيا يصحي علي الصرعه دي والله ماعارف النسوان هتجيب اجلنا واحنا بنلفلف وراهم.. بس حبيبي كان عسليه اوي جمر ولابسه ايه ده جلبي يا ناس وواجفه تجول عشجاه يا جلبي اللي انهري واني بتاعها . طب ماني بتاعك اهه محصور خديه.. اني حبيبك صوح.. والله جلبي هيفط من صرعته حاسس اني ماعتش هنفع حد يهجم علي حد اكده.. ضحك بس البت والعه وجمر يلا خليها تحس بالنار اللي كت بتولع جتتتي مش بتجول سعيد يلا يا شكران جربي بقه ناري اما نشوف اخرتها.. تنهد اخرتها هموت واخدك في حضني.
قام وذهب اليها ليقف بجانب الشرفه وجدها تجلس وتهز في قدميها بغضب ضحك وذهب يجلس بجوارها وظل صامتا كان يركن علي احد يديه ويضع يده علي خده ويتفرس فيها وهيا مشتعله.. هتف…. حد يهجم علي حد اكده يصرعه يا بت الناس.
إتفتت اليه بغضب ليهز راسه وضحك…. طب اني كت نايم ذنبي ايه طيب.
هتفت غاضبه…. بتبعتلك ليه هاه الا اذا كنت رديت واتنحنحت بتعيد الامجاد اللي مكلبشه في جلب البيه.
تنهد…. والله لا رديت ولا اتسخمطت ماتعجلي بقه يا جلبي اقترب طب ايه اللي يراضيكي طيب واني اعمله.
لتدمع عينها وتخاف لتقوم وتبتعد ذهب ورائها وشدها …..سيباني وراحه فين اكده ليرفع وجهها ليهمس بالله عليكي ماتبعدي كفايه..
تنهدت وهمست …..عايز ايه انت بعد.صفحه حكايات ميفو .
هتف…. عايز جلب حبيبي.
لتقول.. اه عشان توجعه كل شويه.
احتضنها ….والله ولا هيحصل بس حني عليا عاد جولي عايزه ايه..
لتتنهد ماعايزاش حاجه اوعي اكده.
شدها وجلس واجلسها علي قدمه….. طب نهدي اكده اهه حبيبك جارك يتمنالك الرضا لتتنهد وتصمت ليداعب وجهها ويهمس…. والله حبيبك تعب يا جلبي. وجلبي بيوجعني من بعدك.
تنهدت…… خايفه جوي.
همس …..من ايه َاني اهه تحت يدك..
همست…… اني اتوجعت جوي خايفه منك.
هتف….. والله ماهوجعك ان شالله اموت لو حوصل..
همست…… بعد الشر عليك.
تنهد وقبل خدها….. طب حبيبي اطمنه ازاي.. لتهز كتفها بقله حيله فنتف….. لو عايزه اجبلك دار ليكي لوحدك واكتبها باسمك اجيب والله لو عايزه حته من السما هجيب شوفي ايه اللي يراضيكي.
همست….. اني مش عايزه حاجه اني عايزه احس بالامان وبس وانك ماهتعاودش تضحك عليا تاني.
تنهد….. اضحك ايه بس داني هموت عليكي والله يا جلبي طب بالعجل اكده بجالي اد ايه مذلول وبعض في الارض عشان ترضي لتتنهد وتصمت ايه ماحساش بيا خالص.
همست بخجل،،،،،لاه حاسه بس خايفه.
قبل خدها وهمس …..طب حبيبك لو طال يخلع جلبه ويدهولك تتراضي هعملها لتتنهد فهمس….. ايه هتسكتي برضك نظرت اليه قاطبه ابتسم….. ماتنوريلي دنيتي بقه وابتسمي حتي احس ان فيه امل جلبي انهري…
ابتسمت وهمست…. هتبقي حلو بعد اكده.
هتف.. يا مري حلو بس دانا شفت مرار اتادب بيه العمر كله.
هتفت…. ما من عمايلك.
هتف…. خلاص بالله عليكي خلاص بقه..
هتفت..والبت الزرجه دي متتكلمهاش ولا تجيب سيرتها .
هتف بعشق ….اللي حبيبي يأمر بيه حبيبي الجمر اللي هابلني وهو جمر اكده وياخد العجل …ابتسمت له ابتسامه ساحره ..خفق قلبه وهتف بلهفه ،،،،، يعني ايه والنبي اكده سامحتيني صوح..
همست….. يعني مش جوي بس هحاول.
همس ……بس حبيبي جمر ليه اكده جلبي ده ليا.
قامت …… اه كان ليك بس انت وحش وبتزعج.
هب.. لاه لاه ماكنا رايجين بالله ماتعاودي تغضبي ليدور حولها بهيام….. الجمر ده لان ليا خلاص شدها لتخجل وتقول.. لاه لسه شويه
اقترب بهيام…. جد ايه طيب الا انا خلاص فرفرت وجايم مصروع َمن النوم وخايف ماعت انفع ماتيجي نشوف اني لسه نافع والا لاه.
دفعته……. بطل جله ادب.
ذهب وشدها.. شكران ورحمه ابوكي نفسي اجل ادبي.
خجلت َوهتفت ….عيب بقه الله هو عشان بسامحك تزود اكده.
هتف….. ماني رايد الجمر.
نظرت اليه بمكر وهتفت….. يعني وحشتك جوي اكده.
خفق قلبه….. جلبي هيوجف ماتيجي بالله عليكي نلعب عريس وعروسه مالحجتش.
هتفت بهيام.. لاه مش دلوك.
اقترب ولمس شفتيها …..امال ميته..
لتدفعه وتضحك …..اما اسمحك كلي كلي.
احتضنها من الخلف.. كلك كلك.يا مري هفطس وربنا…. طب ميته .
مسكت يده ووضعتها علي قلبها….. لما ده ينداوي كله وتبطل تزع فيا.
ليديرها.. عهد عليا لاداويكي واحطك جوا جلبي.. اندفع وحملها لتصرخ ….ايه رايح فين.
هتف….ايه هنام بالله عليكي اني نفسي اخدك في حضني… لتتنهد وتستكين في حضنه لياخذها وينام وظل يداعبها..
همس شكران اني بحبك جوي ،،
تنهدت ،،صوح والنبي من جوات جلبك ،
رفع وجهها ،،اني جلبي كله بتاعك زي مانت جولتي والله ،خجلت فابتسم كنت هنهبل وانت واجفه تجولي بتاعي وعشجاه ،،..
تنهدت ،،،يعني عايزني اسكت يعني واللبت دي بتاخد ابو ولدي ،
قبل انفها ،،ابو ولدك بس .
همست ،،لاه مش بس وحاجات تانيه .
هتف بحب ..وايه سمعيهالي رايد اسمعها .
نظرت اليه بعشق ،،،لما اكون ليك كلي هسمعهالك واني في حضنك ،
تنهد وقبل عيونها واني كفايه نظره عيونك دي كفايه بتشفيني وترويني وعارف ان جريب حبيبي هيسامحني لانه جلبه ابيض وطيب وحنين …همست …وانت بقيت حاجه تانيه انت اتغيرت جوي يا بدار…اقتربت وقبلت خده وهمست ربنا يخليك ليا ،
نظر اليها بعشق ومد يده ولمس خدها ثم اغلق عيونها وهمس عاشجك يمين الله عاشجك واقترب وانهال عليها ولم يتركها وهيا لاول مره لانت له من عشقها وحاوطته ظلا معا الي ان شدها لاحضانه وهمس نامي يا جلبي انا حاسس اني هبقي مخبول من عشجي ليكي نامي وسيبيني احس بيكي في حضني ،،،ظل يسقيها من عشقه لعل القلب يندمل جراحه وهو يعلم انها لانت ولانت ولانت .
*********
ظل بدر و صبا يتجولون علي البحر لمده طويله كانت صبا صامته لا تنطق وبدر يحترم ذلك الصمت لتهتف.. تعبت يا بدر ممكن نروح .
هتف …..طب هتاكلي الاول لتهز راسها فهتف …..لاه لازمن تاكلي ليحضر لها بعض الساندوتشات لتاكل احدهم ليترجاها ان تاكل الاخر لكنها رفضت فاخذها ويعود بها للبيت دخلت وتغير ملابسها وخرتج كانت جَميله منكَمشه لتهتف.. عندك اوضه تيته لو عايز تنام فيها انا هدخل انام في اوضتي.
اندفع يقف امامها….. ايه هتنامي دلوك لسه بدري.
لتهتف.. لا هحاول انام.
قال ……طب تعالي نسهرو ولو نمتي هدخلك ماتجعديش لحالك .حاولت ان تعترض الا انه اخذها وذهب بها الي البلكونه كان البحر امامها والليل به نسمه جميله لتجلس وتتطرف الكنبه جلس بجوارها كان يحترق ويريد ان يحتضنها لتتنهد وتهمس الشقه هتوحشني.
قطب.. شجه شجه ايه..
لتقوم وتقف عالسور.. دي مانا هبيعها خلاص.
هتف….. تبيعيها ليه يا صبا.
لتتنهد ….غصب عني معاش جدو خلاص اتقطع هصرف منين وشغلي مش كتير.
بهت…… معاش جدك َمالك بمعاش جدك امال اني رحت فين.
لتتنهد وتهتف.. بدر انت متخيل لما نتطلق هاخد منك مليم كفايه اللي خدته.
رجف قلبه ….وهتف.. تطلجي.. صبا انت بتجولي ايه وفلوس ايه اللي خدتيها.
هتفت…… بدر انت اتظلمت في الجوازه دي انت دفعت فلوس كتير عشان تاخد حاجه َماخدتهاش عايزني كمان اخد فلوس بعد مانتطلق.
اغمض عينه حتي لا ينفعل ويقبض علي يده تنهد طب اجول ايه والله حاسس الحسره هتخلص عليا فلوس ايه واتظلمت ايه اني برضك اللي اتظلمت بطلي يا صبا الله يرضي عنك الفلوس بتروح و تاجي المهم الجلب.
ابتسمت بسخريه.. قلب.. لتننهد
هتف ……الشجه دي ماهتتباعش ولا هتروح في حته واللي هتامري بيه هجبهولك لحدك.
هتفت….. بدر انا تعبت من الكلام بجد عايز تشتريها خدها ماتفرقش انت من غيرك انا كده كده هبيعها.خالد كان عرض عليا ياخدها كان عايز تبقي شقته يتجوز فيها لو عايزها ماهقلش لا.
انفعل الجنازه طالته لاه ماهياخدش حاجه كتي فيها ولو مصممه اني هاخدها.
هزت راسها…. ماشي يا بدر ابقي هات المحاَمي عشان نمضي العقود اهو حتي تبقالكو حاجه لوحبيتو تنزلو تتفسحو هنا.. الشقه تاخد العقل ومكانها حلو.
اقترب وادارها.. الشجه تاخد العجل باللي فيها يا صبا.
ابتعدت وذهبت جلس من سكات علي الكنبه وتركن علي مخدعها وتغمض عينها احس بالغلب الشديد فهيا مستكينه بزياده .ذهب وجلس بجوارها ظل يراقبها فهتف…. صبا ماتسكتيش اكده مش متحمل..
همست وهيا مغمضه…… اقول ايه ماعتش في حياتي حاجه تتقال خلاص.
هتف…… لاه فيه ماتجعديش حزينه اكده والله بكره تفرحي وجلبك ينور من تاني.
رأي الألم علي وجهها.. لتتنهد وتفتح عينها َوظلت تنظر اليه كان وجعها طافح وهو يعلم ذلك لتغمضهم مره اخري وتهتف.. الفرح له ناسه يا بدر.. صمتت حتي تراخت ونامت اقترب واحتضننا وهتف …..لاه يا جلبي انت الفرح وناسه.
لتنام في احضانه.
شدها اليه اكثر ….عايزه تصرفي علي حالك ليه عدمتي راجلك.. ولله ماجدر ابعد سنتي تجولي نتطلج يا رب اهديها وخف وجعها يا رب ردهالي قام يحَملها ويضعها علي الفراش لتكلبش فيه وتحتضنه اندس بجوارها وشدها علي صدره لتفوق قليلا وتهمس …..ماتنامش جنبي ..
شدد عليها وهمس …..نامي يا جلبي نامي لتندس في احضانه َ كان النعاس شديد فهمست.. انا مش هنام جنبك خلاص و لكنها كانت تكلبش فيه اكتر .
كتم ضحكته …..اجول ايه حاسس بغلب السنين.. مكلبشه فيا وتجول اكده منك لله يا بدر علي َوجع حبيبيك ظل يتلمسها بحب وتنهد وهمس لها بما يجول في صدره لينام اخير.ا
في الصباح فاقت هيا في احضانه لتنظر اليه وتحس بامان الدنيا احست ان عشقها له لم ينقص جزء ولو صغير لتسيل دموعها وتمسحهم وتظل تتامله بعشق ،،اسيبك ازاي انا دلوقتي انت روحي …تنهدت وقامت مبتعده بغلب تحضر الفطار..ليصدح تليفونها لتجده خالد لتقف تكلمه لفتره دخل عليها بدر وجلس يراقبها وهيا تكلم خالد كان مشتعلا لتنهي المكالمه وتهتف …..خلصت الفطار تعالي افطر يلا.
هتف منفعلا.. هو الجراضه ده مش هيسيبك في حالك.
نظرت اليه….. قراضه قراضه ايه.
هتف….. سي طين زفت جطران.
ضحكت.. خالد.. اسكت يا بدر دا الوحيد اللي بيهون عليا.. خالد حنين اوي يا ريت كل الناس زيه.
هتف بغضب…. ايه يعني بيسبسب بالجامد البيه.
لتنظر اليه بحسره.. لا يا بدر مابيسبسبش بس بيحس وبيدي من غير ما ياخد خالد بيحن من غير مقابل.. خالد ماستغناش عنه لو الدنيا اتقلبت.
صرخ.. بطلي بقه ماعتش متحمل.
تنهدت…… مش عارفه انت زعلان ليه.. ماتخافش قوي مش هتجوزه يا بدر بعد مانتطلق.
اقترب ومسك يدها ….صبا بطلي بجد مش جادر.
هتفت…. انت متعصب ليه مانا قلتلك اهوه من الاساس انا ماعتش انفع لجواز لتشير الي قلبها.. هياخدو ده يعَملو ببه ايه وهو ميت. لتستدير فشدها اليه يحتضنها.. ظلت مستكينه احس بالقهر….. صبا كفايه بالله عليكي ارجعي زي ما كتي كفايه وجع لجلبك وجلبي.
لترفع نظراتها اليه.. ارجع ارجع منين يا بدر.. لتبتعد وتدخل حجرتها وهو ورائها لتلمس احد الكراسي شايف الكرسي ده انا مت عليه يا بدر. مت يوم ماكلمتك وقعدت تحب فيا وتقولي هاجي اتجوزك رسمي وقلبي انفلق من الفرحه. ومت يوم ما جاتلي مكالمه تقولي علي حقيقه حبيبي انا مت عالي الكرسي ده والله ليه مش مصدق ليله كامله بطلع في الروح وفضلت روحي متعلقه في صدري لتقترب منه بس للاسف روحي طلعت مش علي الكرسي روحي طلعت في المطار يا بدر.. يوم ماقلتلي الدنيا مابتقفش علي حد ولازم نعيش. نكمل لتهمس واني هعيش زي ماقلت وهكَمل حتي لو ميته.
اندفع يحتضنها لتتفجر في البكاء …هتف…. بطلي بطلي تمزعي في روحك روحك موجوده وجلبك هيتعالج والله هعالجه.
نظرت اليه بوجع….ليلين نظراته هتتداوي يا جلبي والله هداويكي.
لتسيل دموعها من كلامه الحاني همست…. صعب اوي انا موجوعه اوي.
هتف ومسك وجهها…. لاه مش صعب والله ما صعب انت ماتعرفيش بدر العابد لما يعوز حاجه يموت حاله..بصي احنا هنعاود اللبلد تجعدي معانا وتحسي بالناس اللي بتحبك .
هتفت بوجع ،،ماعتش منه فايده هاجي ليه .
اندفع ومسكها ،،هتاجي عشان دي دارك حتي لو رفضاها عشان دي عيلتك تجف جنبك حتي لو مش عايزاها عشان امي عداكي بنتها وخيتي انت اختها يجفو جارك ان ماكنش الواحد في الحزن حبيبه يجف جاره مين هيجف ،،عشان بدر هناك هتحسي بيه اكتر في الحته اللي كنا بنتجابل فيها وماوعيش انه عاشج الا اما روحتي عشان بدر رايد يجول للناس كلها انه نضف وجاب اللي شالت وساخته يحطها ست الناس علي داره .دعشان اتباهي بيكي يا جلبي وماحسش اني لسه جليل والله من غيرك بحس اني جليل يا عمري ،،،والله هداويكي بس تسيبيني هداويكي يا جلبي.
لتتنهد ….تداويني.
اقترب …..ايوه بدر هداويكي بس اديني امل بس لتهز رأسها فهتف باصرار….لاه هتديني اقترب ولمس وجهها بحنان وهتف …..دانت الروح اللي جوات صدري انت الدنيا اللي عايز اعيشها واملاها فرح انت بدر العابد يا صبا من غيرك مايبجاش موجود انت متي عالكرسي وانا مت هناك انت متي في المطار وانا مت الف مره بعد ما مشيتي ولما شفتك حسيت بنفسي بتتردلي. شوفت الطياره بتبعد خلعت جلبي اني عمري مابكيت كنت ببكي زي العيال نتشه جلبي وخلعه روحي بروحتك ،،،نظر اليها ورفع وجهها ارتعشت عندما وجدت عيونه تملاها الدموع دددلو تشوفي اظ ليه نادم اد ايه بعض خالي اد ايه موجوع علي وجعك مسك يدها ووضعها علي شفتيه ونزلت دموعه ،،،اني من غيرك ولا حاجه دداحست برجفه ودموعه تنهال علي يدها مدت يدها ومسحت ظموعه فهتف ،دنفسي امسح وجعك زي مابتمسحي دموعي دي ،،
همست بوجع….. بطل كفايه.
هتف.. لاه ماهبطلش ماهبطلش اجولك ان الحجاره اتشجحت وطلع منها عشج البدر للصبا بدر اتفجر جواته انت ومليتي جوايا وعشجي طفح بيمزع جواتي عايز حبيبه ياخده.
لتتنهد بلين ،،،،، حبيبه.
قبل وجهها….. ايوه والله حبيبه. دانت العين دانت النفس انت البدر بحنيته انت البدر بعشجه انت كل حاجه ،،من غيرك بدر يموت ويعيش محصور بحبه ،،لاه مش حب اني مابحبكيش اني متمرغ في عشجك منين مابمشي بفكر فيكي ساعات اكون جاعد وسط ناس كبيره واسرح كيف المخبول واحلم بيكي في حضني حاسس اني تعبان وخايف ومهزوز ،بدر العابد عايز نصه اللي ربنا جسمهوله ،عمري مافكرت ان ليا نص تاني ورافضه ،،دلوك لو هحفر بيدي اكده وصوابعي تنخلع واني انتش حبيبي واحطه بجلبي هعملها ،لو هوطي علي رجلك هعملها رايداني انذل ليكي هعملها دانت بس تاشري وتتمني بدر يبقي ايه هيبقي ،شوفي رايداني ابقي شكلي ايه ليكي هعمله والله هعمله عمري ماوطيت لحد في الدنيا بس اني جاي لحدك وبوطي ورايد اوطي ،،سالت دموعها وابتعدت وجلست مقهوره من كلامه الذي تغلغل بداخلها وهزها ،اقترب وركع علي قدميه امامها ،،بدر جايلك تحت رجلك تعملي مابدالك بيه …كانت ترتعش من كلامه وداخلها يدفعها اليه مسك يدها .رعشه يدك دي بتكويني حاسس اني جليل جوي اني مش عارف احسسك بالامان والله هداويكي يا جلبي سيبيلي حبيبي سيبيه يفرح ويتهني واجبله من السما اكفوف الهنا سيبيلي جلبي اخده افرحه وافرح بيه سيبهولي يا جلبي لاجل العشج الللي بيكوينا حاسس بيكي بتتمزعي واني بتمزع تمزيعتين .تمزيعه حاسس بوجعك وتمزيعه اني مش عارف اخليكي تجربي ،داحنا هنعيش مره واحده سيبيلي حبيبي والله هصب عليه عشج واداوي جلبه ،،عاشجك بكل حلاتك لو هتفضلي غضبانه عاشجك ومش هسيبك برضك ما متخيلش روحتي من حياتك اموت والله يا جلبي لما وجفتي جدامي وخالد واجف حسيت برعب حسيت بنفسي بيتاخد ممكن تختاره وتسيبني طب اعيش ازاي حسيت ساعتها اني حزن وجرف واد ايه وجعتك بس كت خايف عليكي عجلي ده مسافر بعيد بس انت رجعتيني وجبتيني من جلبي ،،عهد عليا لانيمك فرحانه واصحيكي فرحانه واحاوطك بنن عيوني عاشجك يا جلب البدر .بدر رمح ورمح وانت جيتي جبتيني من جلبي وسلسلتيني وفرحان يمين الله فرحان ..سيبيلي حبيبي بالله عليكي اهوه عيونه عايزه وبتجول سيبيهولي هنهبل عليه وعيونك فيها عشج ييموتني رايده يا جلبي ادهولي .
ظلت ساهمه ومشاعرها تقتلها وهو ينظر اليها بعشق هري قلبها ظلا هكذا وجد وجهها لان ونظراتها العاشقه تصدح من عيونها اقترب واقترب و…
لا حد هيخبط ولا حد هيصوت ولو مانفخناش البلالين اطفشو بقه ماشي ،،يا نجاااتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة ضغط على : (رواية ودق قلب الحجر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى