روايات

رواية مليكة الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم حبيبة مدحت

رواية مليكة الفهد الجزء التاسع عشر

رواية مليكة الفهد البارت التاسع عشر

رواية مليكة الفهد الحلقة التاسعة عشر

وصلنا لما طلب الياس يتكلمو مع بعض
محمد.متزعلش منى يبني بس انتا عارف مليكة عنيده ولو ملقتش حد واقف معاها هتعند اكتر وده الي انا مش عايزه بعد لما ترجعلي
الياس بحزن داخلي.عادي يعمي وانتا مكنش ينفع تتكلم بخصوص الموضوع ده قدام مليكة
محمد.هي مسيرها تعرف يبني وكمان انا مش عايزها تتعلق بيك عشان لما تيجي تعرف ميأثرش معاها في حياتها وانتا كتر خيرك استحملت كتير ولازم تشوف حياتك وهي كمان تشوف حياتها
الياس بخنقه.حاضر يا عمي الي تشوفه وسابه وخرج بره مقر الشركه يتمشي هوا مخنوق وبيفكر في كلام محمد
الياس.يعني كده النهايه ولازم كل واحد يشوف حياته وانا مش هعلق قلبي اكتر من كده في احبال دايبه بس مش هقدر انساكي يا مليكة
(عند ملكية )
محمد فتح الباب ودخل مليكة رفعت راسها ليه
مليكة. فين الياس يا بابا
محمد.مش عارف كان واقف معايه بره ومشي
احمد.طب رن عليه كده
بلال.وفين موبايلك يعمي

 

 

احمد.في المكتب وبطل لماضه وانجز
بلال.دقيقه وطلع الموبايل رن علي الياس في صوت موبايل رن
احمد.ده الموبايل بتاعه هنا
محمد.خلاص ممكن يكون تحت عند المواظفين
احمد.جايز
بلال.قام بعد ما اكل خلاص انا هروح اشوفه وطلع بره المكتب وسأل عليه كله قال انو طلع بره الشركه
مليكة قاعده متوتره جامد
بلال دخل مكتب الياس.بصو احنا لازم نطلع ندور عليه ده ليه ساعتين مختفي ومحدش يعرف عنه حاجه
احمد.سيبه براحته هوا عيل عشان ندور عليه
بلال.لا يعمي مش عيل بس الغريبه ان الموبايل بتاعه هنا والعربيه كمان وهوا مش موجود ودي اول مره تحصل
مليكة بصت لمحمد.بابا الياس آخر مره كان معاك انتا قولتلو حاجه
محمد.لا احنا كنا بنتكلم عادي وبعد كده مشي
مليكة.قامت ممكن في الفيلا تعب مثلا وروح احنا لازم نروح
احمد.طب يلا بينا ليكون تعبان
طلعو بره الشركه شاهيناز. بلال انتا رايح فين
بلال.هنروح نشوف الياس مش لاقينه
شاهيناز بخوف.ايه اكيد الهانم عملتله حاجه زعلته وبصلت علي مليكة بغضب
مليكة بصت ليها بقرف.اولا هوا مش عيل عشان ازعله يلا بينا يا بابا
شاهيناز. انا جايه معاكو
بلال.طب يلا بسرعه وصلو الفيلا برضه مش موجود
مليكة بخوف.طب هنعمل ايه ده عده وقت كبير لازم نبلغ
بلال.برضه مش موجود في القصر ومش هينفع نبلغ لازم يمر ٢٤ساعه
مليكة.اتصرف يا بابا
محمد.طب انا هطلع اشوفه في الأرض
ايمان.ربنا يستر اهدي يبنتي
شاهيناز. اكيد انتي ي حربايه الي عملتيله حاجه من يوم ما اتجوزك مشفش يوم كويس في حياته
مليكة وقفت.بقولك ايه انا سكت ليكي كتير واظن ان وجودك مالوش لازمه هنا اتفضلي
شاهيناز. انتي اتجننتي بتزعطيني من بيت واد عمي
مليكة. وابن عمك مش موجود لما يرجع ابقي تعالي يالا بسلامه
شاهيناز طلعت وكل غضب الدنيا فيها
(عند الياس الي مجنن الكل )
مشي لغايت الأرض بتاعته
محمود كان قاعد قام وقف.ايه ده فهد باشا هنا يادي النور اتفضل ي بيه
الياس قعد جمبه هوا حزين
محمود.انتا ازاي جيت كل ده مشي

 

 

الياس ساكت ومش حاسس بنفسه وفي عالم تاني
محمود.ايه مالك يبني خضتني عليك انا اول مره اشوفك كده جواك حزن
الياس اخيره اتكلم.مخنوق يعم محمود كل حاجه حلوه مش بدوم تعبان
محمود.ليه يبني ربنا ميجيب تعب ليك
الياس.حاسس ان فيه سكينه في قلبي
محمود.انتا بتحب وقلبك مكسور
الياس.انا هقولك كل حاجه يمكن ارتاح
محمود. قول يبني انا سامعك
الياس.قاله كل الي حصل من اول مليكة نزلت
محمود.ياه يبني طب هي محبتكش
الياس.مش عارف ودي اكتر حاجه كسراني
محمود.طب حاول قولها مشاعرك يبني يمكن تطلع بتحبك
الياس. انا خايف تكون في مشاعر نحيتي ولما تعرف اني متجوزها اتفاق مع جدي تكرهني وتبعد
محمود.هي لو بتحبك بجد هتسامحك لانك وقتها كنت مجبور زيك زيها بلظبط
الياس.طب وعمي ده بيقولي خلاص هي بدأت تتأقلم علي الوضع ده والمهله خلاص قربت تخلص
محمود. في الفتره دي الحق نفسك وخليها تحبك ولو حبتك هتقعد
الياس.ده نفس كلام بلال قالي كده بس انا خلاص مش هستحمل قلبي يتكسر ومش هعرف اعيش حياتي زي الأول
محمود.اهدي انتا بس وفكر كويس و إنشاء الله خير اشرب كوبايه الشاي دي
الياس.هي الساعه كام دلوقت
محمود.العشاء علي الأذان
الياس.ياه كل ده زمانهم قلقانين عليا هات موبايلك اعمل مكالمة
محمود.خد يبني وطلع موبايل زراير صغير
الياس اخده ورن علي بلال
بلال في العربيه هوا واحمد ومحمد في طريقهم للأرض الياس رن عليه رد .الو
الياس.الو يا بلال
بلال بلهفه.الو ي الياس فينك ده احنا بندور عليك من بدري
الياس.انا في الأرض قاعد مع عم محمود تعالي خدني
بلال.احنا في الطريق ليك راحو عند الياس عشان ياخدو
محمد.خضتني عليك،يبني
الياس بحزن. مفيش كنت مخنوق شويه ورجلي جبتني هنا
احمد.الحمد لله انك بخير اطلع علي الفيلا يا بلال
بلال.حرام عليكو كل حاجه بلال بلال انا اتبهدلت بسببك ي الياس منك لله يشيخ
الياس.ضربه قلم علي قفاه .اطلع منغير صوت يلا
بلال بهزار. ربنا علي الظالم والمفتري وصلو الفيلا
مليكة.يعني راح فين ده اتأخر اوي
ايمان اخدتها في حضنها. اهدي انشاء الله هيرجع
الياس دخل والباقي وراه
مليكة شافته جريت عليه اترمت في حضنه
مليكة. كنت فين خفت عليك اوي

 

 

الياس واقف ببرود حتي ما اخدش مليكة في حضنه خالص
بعدها عنه. هوا انا عيل ابعدي
مليكة اتكسفت عشان احرجها قدام بلال وعمها وباباها وقعد علي الكنبه
بلال.الياس خد كلم جدي عايزك
الياس.الو
الجد.كنت فين يولدي
الياس.مفيش كنت في الأرض ونسيت الموبايل انا بخير متقلقش عليا
الجد.طب الحمد لله كنت عايزك في موضوع هات مليكة وتعالي
الياس فاق ليكون موضوع طلاق مليكة. حاضر يجدي ارتاح وايجلك وقفل
بلال.طب انا هروح كفايه كده النهاردة يلا بينا محمد واحمد يلا وطلعو
الياس.ايمان جهزي الاكل هاخد شاور وانزل
ايمان.حاضر يبني
الياس لمليكة. جهزي نفسك رايحين القصر
مليكة. هنروح ليه
الياس ببرود .جدي عايزنا وطلع الغرفه
مليكة.ده في حاجه حصلت بينك انتا وبابا عشان انتا اتغيرت لما كنت معاه لوحدكو لما نشوف هنروح نعمل ايه هناك هروح اساعد ايمان
الياس اخد شاور ولبس بنطلون جينز وتيشرت اسود وكوتشي ابيض ونزل
مليكة. اتفضل الاكل
الياس بجفاف.مش هتاكلي
مليكة.لا
الياس.براحتك
مليكة زعلت انه اتغير معاها والمعامله جافه طلعت تلبس ونزلت
الياس كان بيغسل ايده وطلع .يلا
مليكة كانت لبسه فستان قصير عشان تخلي الياس يزعق ليها الياس معطهاش رد فعل وطلع علي طول
مليكة كأنت متوقعه انه يزعق وميخلهاش تطلع بس حصل غير المتوقع ركبت جمبه
وصلو عند القصر مليكة نزلت وهي مرتبكة
سحر فتحت .اهلا ي الياس بيه اهلا مليكة هانم القصر نور
مليكة ابتسمت بخفوت
الياس.جدي فين
سحر.كلهم جوا
جوا عند الجد
شاهيناز. حضرتك مقعدنا لينا وقت كتير ممكن تقول في ايه
الجد سرحان مش بيتكلم
بلال اتعدل. جدي عايزنا كلنا ليه ومش عايز تتكلم
الجد.اسكتو لما يجي الياس ومليكة بلال سكت دخل الياس ومعاه مليكة
الياس.السلام عليكم
كلهم ردو السلام
الياس باس ايد جده.مالك يجدي

 

 

الجد.اقعد يبني انا كنت مجمعكو عشان في موضوع يخص شاهيناز
شاهيناز. انا
الجد.محدش يقطعني
الياس.كمل يجدي
الجد.في عريس اتقدم لشاهيناز وانا موافق وهيكتب كتب الكتاب علي طول
شاهيناز.وانا مش موافقه
الياس ارتاح ان الموضوع مش تبع مليكة واخد نفس
بلال.اهدي الأول نعرف مين العريس وبعد كده نشوف سبب
اعتراضك
الجد.ضرب بالعصا الأرض بس انا هنا الي اتكلم والعريس بيكون شريف المحمدي

يتبع ……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكة الفهد)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى