رواية القاسي والرقيقة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ريم
رواية القاسي والرقيقة الجزء الثالث عشر
رواية القاسي والرقيقة البارت الثالث عشر
رواية القاسي والرقيقة الحلقة الثالثة عشر
وصل محمد روايدا البيت ومشي
دخلت روايدا لقت رباب وامها قاعدين في الليفنج روم
روايدا ازيكوا ياشباب
رباب الحمدلله
الام ااحطلك تاكللي ولا لا
روايدا لا شكرا مش جعانه خالص هطلع انام بقا
رباب ماما ممكن اروح ازور امي
الام طب شوفي قاسم
رباب حاضر
تتصل بقاسم مش بيرد
رباب بيكنسل
الام طب هنعمل ايه
رباب بحزن خلاص مش هروح
الام لا روحي وانا هقلوا انك خدتي التذن مني
رباب وهي تقبل يدها شكرا ياامي
الام انتي زي بنتي يلا جهزي نفسك
رباب تمام
وتصعد لغرفتها وتبدل ملابسها ثم تنزل
رباب انا ماشبه ياماما
الام سلام يابنتي
رباب وهي تتذكر ده انا اديت الشوفير اجازه هروح بتاكسي بقا
وتذهب لاول الشارع وتاخذ تاكسي وتذهب لبيت امها
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
عند قاسم
وهو يخرج من غرفه الاجتماع
قاسم اووووف الواحد تعب النعارده
محمد اه والله هبط اما اروح اكل بقا
قاسم بعصبيه محمد
محمد بخوف وسرعه نعم ياكبير
قاسم انجز ويلا
محمد حاضر يلا سلام بقا
قاسم سلان
ويمسك بموبايله ويرا رباب متصله به ثالثه عشر مره
فيتصل بها يجد تلفونها مغلق
قاسم اووووف يارباب بتقفلي تلفونك ليه بس لما اروح ابقا اكلمك
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
عند رباب نزلت من التاكسي
وصعدت لشقه امها
رباب وهي تطرق الباب فتفتح امها
رباب وهي تحتضن امها وخشاني يامي عامله ايه
الام الحمدلله يابنتي ادخاي يلا
طبخالك الاكله اللي بتحبيها ياحبيبه امك كان قلبي كان حاسس
رباب وهي تقبل راسها ربنا يخليكي ياامي تسلميلي يارب
الام هروح احطلك تاكلي
رباب اومال فين خالتو
الام خالتك في الشغل ياحبيبتي
رباب طيب كان نفسي اقعد معاها قبل ماامشي
الام تمشي مين ده انتي هتباتي معانا
رباب مش ينفع ياامي انا مستاذنتش قاسم
الام انا هتصل بي وتذهب لتأخد الهاتف وتتصل بقاسم
الام ازيك ياقاسم عامل ايه يابني
قاسم الحمدلله ياامي عايزه حاجه
الام ونبي ياابني عايزه رباب تبات معايا يوم واحد
قاسم حاضر هجبها واجيلك بكره
الام لا ماهي عندي اهي انت متعرفش
قاسم وهو يوقف السياره عنددك
الام اه قاعده في الاوضه انا هنديها
الام بصوت عالي رباااااااب
رباب وهي تاتي من الخارج وهي تهتف بمرح تاكل صدقي ياامي يارتني ماتجوزت وقعدت اكل من عندك وكنت متحوزتش خالص بقا
الام بس ياهبله
رباب طيب قومي اعمليلي حاجه اكلها بقا
الام طيب وخدي كلمي حوزك
انا استاذنتو علشان تباتي
رباب بسعاده هبات الله
وتاخذ الهاتف وتخرج الام لتعمل لرباب الاكل
رباب ايوه ياقاسم عامل ايه
قاسم وهو يتحكم بعصبيته الحمدلله يارباب عامله ايه
رباب الحمدلله وانت
قاسم كويس هقفل الوقت علشان سايق
رباب ناشي ياحبيبي اوصل بالسلامه
قاسم وهو يغلق الهاتف ويمسكه بيده ويضغط عليه بشده
قاسم بعصبيه انا هوريكي يارباب
وينطلق للمنزل
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
في الصعيد وخصوصا في بيت خطيبه عبدالله
الام قومي يابت يارحمه الكوفيره جتلك قومي بكره حنتك يابت
رحمه بدموع حرام عليكي يااامي كان نفسي اكمل تعليمي ده انا لسه متمتش التسعتاشر سنه
الام بغضب اتلمي يابت انتي شكلك هطفشي عريسك
وتخرج وتتركها
رحمه يارب ارحمني وتبكي
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
عندقاسم يذهب الي المنزل
قلسم بصوت عالي ماماااااااااا
الام بخضه نعم ياقاسم
قاسم ازاي تخلي رباب تخرج من غيز ماتستاذني
الام فيها ايه يابني دي راحت لامها
قاسم واهي هتبات
الام وفيها ايه مراتك بقالها ست شهور مبتخرجش
قاسم كنت هخرجها بس انا هوريها
الام بتوجس هتعمل ايه دي حامل ومش حملك
قاسم طيب انا طالع
-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-
تاني يوم تتدخل رباب من باب الفيلا فتفاجاه بصفعه علي وجهها جعلت شفتيها تنزف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاسي والرقيقة)