روايات

رواية حكاية حب الفصل الثالث عشر 13 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الثالث عشر 13 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الثالث عشر

رواية حكاية حب البارت الثالث عشر

رواية حكاية حب الحلقة الثالثة عشر

وقفنا برت ١٢
لما محمود ضرب مهاب ومازن اخدو وطلع لما مازن حط ايدو علي خد اخوه وقالو بيوجعك .
مهاب : لا بس انا انصدمت مش اكتر .
مازن : مهاب معلش متزعلش من بابا عمتو ضغطا علي بابا يامهاب انا عزرو علشان بابا بيحب عمتو اوي مش عارف انها مش بتتمنا لينا الخير .
مهاب : عارف يامازن ورغم اني عارف بابا علي قد ما هو عصبي معانا بس عارف انو بيحبنا من اقل حاجه فينا هيزعل وهيتوجع وعمتو مش عارف ليه كرها فينا الخير والحب .
مازن : معرفش بس ربنا يهدي الحال يا له يا حبيبي علشان متتاخر علي البنت وتشوفها اخبارها اي النهارده .
مهاب : ياله ياحبيبي واسف لو عطلتك معايا .
مازن : مهاب انا مستعد ابيع اي حاجه علشانك انت مش اخويا وبس وصحبي وابني وكل حاجه ليا .
مهاب: وانت اغاله حاجه عندي يامازن وبحمد ربنا علي اني عندي اب وام واخ زيكو انتو غالين عندي اوي وحضنو بعض .
(انا يا شباب ربنا يحميكو لبعض خدو بوسه 🥺😘🥰 بحبكم انتو الاتنين )
نروح عند اية ومامتها
اية : بتتكلم بصوت واطي علشان نسمة متصحاش وترجع تعيط تاني علشان هي علي الحال ده من امبارح عيط وبس .
اية : ماما انا هروح اعمل ازن من الجامعه علشان نسمة افضل معاها لغايت ما تخف وتهدي .
مرفت : ماشي يا حبيبتي وانا لو صحيت هفضل جنبها ومش هسبها.
اية : ربنا يخليكي ياماما هروح بسرعه وهرجع .
راحت اية الجامعه عملت ازن وطلبت من نوره تسجلها المحاضرات عقبال مترجع وطلعت من الجامعه ملقتش عربيه روحت هي بسرعه مشي عند بيتها بشويه وقف قدمها شخصي
اية : بصت لقته ناجي ومعاه كام واحد وكان باين علي ناجي الشر والغضب .
اية : ايوه خير عايز اي .
ناجي : شكلك نسيتي ياروح امك الي عملتي وقولتلك هتتفعي تمنو غالي .
اية : ابعد من وشي ياناجي مش نقصاك .
ناجي : لا ياحلوه مش هبعد وشوفي مين الي هينجدك مني .
اية : ابعد ياناجي انت الي بدات في الاول .
ناجي : لا ياحلوه علشان تبقي تقوي عليا تاني هخلص عليكي بعد كده هخلص علي القموره التانيه وشوفي مين هيقف قصادي بعد مكسر عينكي وبعد كده مسك ايد اية .
اية : ابعد ياناجي انا بقولك ابعد ياناس حد يلحقني .
ناجي : بضحكت شر هههههه يا له ياحلوه .
وفضل يسحبها معاه وهو والشباب الي معاه و اية تصوت .
اية : حد يلحقني ياجماعه اه سيب ايدي .
ناجي : امشي من غير صوت يا حيلت امك ياله يابت قدامي انا هربيكي واوريكي ازي تمدي ايدك عليا تاني وحياتك لكسر عينك .
اية : بخوف طيب انا اسفه يا ناجي سمحني .
ناجي : ده انا هربيكي من اول وجديد علشان تبقي تمدي ايدك عليا تاني ده انا هخليكي تفضلي تندبي حظك الي سمحلك انك تطولي ايدك عليا تاني ههههههههههه وبعد كده هخش علي الحلوه التانيه مش كنت خلتيني اخلص الي انا عايزو معاها من غير ما تتدخلي اديكي اهو وله حد هيقدر هيجي يحميكي مني .
وفضل يسحب فيها.
وهي تصوت لغايت ما وصل مكان مافيش حد في والناحيه التانيه فيها عربيات ماشيه وفضلت ايه تصوت وناجي يضحك عليها
ناجي : هههههه ياله ياحلوه ومن غير دوشه ماشي ههههههه .
وفضل يقرب منها وهي تبعد وفضلت اية تدعي وتناجي ربنا انو يسعدها ويرجعها سليمه لي اهلها وفضل يقرب وهي تصوت ولحظ اية كان في عربيه ماشيه من الناحيه عندها اه بعيده شويه بس فضلت اية تصوت وتطلب المساعده .
اية : بصوت عاليه حد يسعدني ياجماعه اه ابعد . قرب ناجي من اية وقطع كم البلوزه بتاعتها .
وهي في الوقت ده صوتت جامد وصلت العربيه وبقت قريبه شويه من اية وفضلت اية تصوت لغايت ما سمع الي في العربيه صوت صريخ بنت وكانت العربيه بتاعت مازن و مهاب .
مازن : مهاب سامع في بنت بتصوت .
مهاب : ايوه سمعت اقف نشوف مين ووقفو بالعربيه قرب المكان الي في اية بشويه وسمعو صوت الصريخ بيعاله اكتر فضلو يقربو لغايت ما شافو بنت وفي شباب محوتنها من كل ناحيه وهي بتعيط
مازن : تعاله بسرعه يامهاب نلحقها .
وقربو منهم .
مازن : في اي ممكن افهم انتو بتعملو اي .
ناجي : وانت مالك خليك في حالك وورينا عرض اكتافك ياله .
مهاب : احترم نفسك وتكلم عدل بدل ما اعرفك تتكلم وتحترم الناس ازاي بدل ما تتشطر علي بنت يا حلو تعاله فرجني علي حلوة طولك .
ناجي : بعصبيه وانت مالك انت وهو ياله ياحيلت امك انت وهو من هنا بدل ما انا اعرفكو مقامكو .
مازن : طيب تعاله وريني كده نفسك وقرب منه وضربو بالبوكس في وشه .
ناجي : اه يابن *** ده انا هطلع عينك في ايدي وقرب منو ولسه هيضربو بوكس
مهاب:مسك ايدو وضربو بوكس ووقعو علي الارض بقا عايز تضرب اخويا ياحيوان يابن **** ده انا الي هطلع عينك وهوريك .
وفضل يضرب فيه ومازن فضل يضرب الشباب الي وقفين بعض ما دخلو وفضل الضرب شغال لغايت ما حد بلغ الشرطه وجت الشرطه ولمت الكل واخدت اية كمان الي فضلو مهاب ومازن يدفعو عنها بس صممت الشرطه تخدها وراحو كلهم علي السجن ورنت اية بي ابوها وامها علشان يسعدوها وجم الكل وحتي نسمة صممت تروح لي اية برغم انها تعبانه ومش قادره قامت وراحت معاهم
ومحمود كمان عرف بالحصل وان ولدو الاتنين دخلو السجن ورح علي هناك بعد ما مها فضلت تتحايل عليه انها تروح معاه ولبست بسرعه وراحت علشان تطمن علي عيالها وكمان سعاد وندي راحو وصلو السجن .
الشرطي محمد : محمود بيه اتفضل .
محمود : انا عرفت انو عيالي الاتنين اتحبسو هنا ممكن اعرف ليه واي المشكله .
الشرطي محمد: مين بظبط .
محمود : مازن و مهاب .
الشرطي محمد : اه هما كانو بيتخنقو والخناقه كانت كبير وتم حبسهم لوقت ما نكتشف مين الي غلط ومين الي بدا المشكله .
محمود : بجديه تمام بس ولدي انا ميقعدوش في الحبس .
الشرطي محمد : تمام يا بيه احنا هنحقق معاهم دلوقتي حالا .
محمود : تمام .
وهنا دخل احمد ومرفت ونسمة .
احمد :بنتي انا فين وهي اتحبست ليه ممكن افهم .
الشرطي محمد :هو في اي وانت ازي تدخل من غير ازن .
احمد :اسف بس انا بنتي اتحبست وانا معرفش اي السبب ممكن اشوفها .
الشرطي : اتفضل استنا بره ولما اخلص ادخلك .
احمد : يا حضرت الظابط انا عايز اشوف بنتي لو سمحت .
محمود : ادخل في لحظه دي ثانيه بس هو استاذ احمد والمدام مرفت بنتهم بتعمل اي هنا .
الشرطي محمد : معرفش انا لسه حضرتك ماسك دلوقتي قبل ما حضرتك تيجي فا مش عارف اي الي حصل بس اعرف انو في اتنين هنا واحد اسمو مازن والتاني مهاب اتخنقو مع واحد اسمو ناجي و المشكله كانت كبيره اوي لغايت متم القبض عليهم كلهم وفي كلام بيقول كان في بنت معاهم في المشكله انا لسه محققتش في الموضوع بس حالا هفتح المحضر ونشوف الي حصل علشان حضرتك .
محمود :تمام متشكر بس اتمنا عيالي ميفضلوش هنا كتير . محمد :اطمن يا عسكري .
حمدي :تمام يافندم.
الشرطي محمد :عايزك تجبلي مهاب ومازن والبنت الي جم النهارده في الحبس بسبب المشكله والخناقه .
العسكري حمدي :تمام يافندم .
وراح العسكري وجاب الكل ودخلو
اتصدمت مها من اشكال عيالها الي كانو متبهدلين ووشهم الي مليان كدمات وجروح وقالت اي ده مين عمل كده فيكو حسبي الله ونعم الوكيل ورحت حسست علي خدود عيالها وحضنتهم .
ومرفت حضنت بنتها الي متبهدله وهدمها متقطعه
مرفت :يالهوي مين عمل فيكي كده يا اية حبيبتي طمنيني عليكي انتي كويسة .
اية :حضنت امها وفضلت تعيط من كل الي مرت بي النهارده ومكنتش قدره تتكلم .
احمد :قرب منها وخدها في حضنو
وقال ها يا اية قوليلي يا حبيبت قلبي مين الي عمل كده .
مازن :ده واحد اسمه زفت ناجي هو الي عمل كده الحيوان ده كان بيحاول يعتدي عليها و احنا بالصدفه كنا معدين من الطريق نفسه الي كانت في انسه اية مكنش حد هينكزها من الحيوان الي كان عايز يدمرها .
احمد :بعصبيه ناجي ده جاب اخره معايا الحيوان ده مش هيبطل سفاله بقا وبص لي الظابط وقال حضرت الظابط انا عايز اقدم شكوه في لنو مش اول مره يعمل كده علي وحده من البنات اول مره كانت مع الانسه الي وقفه هناك دي وشاور علي نسمة لما جي اول مره عند الباب ورغم انو عارف انها لوحدها لن مامتها الله يرحمها كانت في الشغل وكان مستغل ده وكان بيجي عندها والمره دي علي بنتي انا عايز حمايه لي البنات لو سمحت .
مهاب : كان مش طايق ناجي من لما شافو ودلوقتي اكتر لما عرف انو بيتعرض لنسمة وبص علي نسمة الي كانت باين انها تايه ومش معاهم هي بس مركزه مع اية بس ساكته ومش بتتكلم وكانت صعبانه عليه وفضل انو يدافع عنها وعن اية
مهاب :بص بقا النهارده كان ممكن يضيع شرف بنت لحسن حظها احنا كنا هناك في نفس المكان وله سعتها كانت هتكون قضية تاني بتمنا انو حضرتك تشوف شغلك معاه .
مازن :اه ياريت لنو كان حقير اوي ياريت فعلان تتصرفو معاه ويتعاقب.
الشرطي :تمام انا هتصرف معاه واتحجز علي ناجي وفتحو فيه محضر.
وطلعو كلهم بره السجن.
سعاد :اي الي انت وهو عملتو ده احنا من امتا واحنا بندخل سجون وله قرف ومن امتا بتتخنوقو اي خلاص مفيش احترام لينا وله لمكانتنا خالص .
مازن :عمتو احنا مغلطناش دي كانت فيها ضياع حياة بنت كان لازم ندخل وله حضرتك ترضي كده لي ندي انا بقا مرضهاش علي اي بنت.
سعاد :انا كلامي واضح من امتا وانتو كده باله خناق باله قرف وكان في طرقات تاني ياستاذ مازن كان ممكن من الاول تتصل بالشرطه ومكنتش لازم خناقه .
مهاب :عمتو ده كان رد مني انا ومازن علي الي حصل ومش هنفكر نتصل بشرطه ونشوف بعنينا الي بيحصل ونسكت .
محمود :بس بقا اي مش عملين ليا حساب وكفايه فضايح انت وهو وياله قدامي علي البيت وانتي خلاص ياسعاد انا هعرف اتصرف مع ولادي .
ومن بعيد شويه كان وقفين ايه واهلها ونسمة احمد : الحمد الله علي سلامتك ياروح قلبي وده كمان حاجه تخليكي متعنديش مع حد تاني وناجي الزفت ده هياخد عقابه .
ايه :بابا انا اسفه بس انت عارف هو كان ديما بديقك ويخنقك نسمه
احمد:خلاص حصل خير وربنا عدها علي خير المره دي) .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى