رواية يا ليتك تغفري الفصل السادس 6 بقلم هاجر العفيفي
رواية يا ليتك تغفري الجزء السادس
رواية يا ليتك تغفري البارت السادس
رواية يا ليتك تغفري الحلقة السادسة
نيره بصراخ : لاء لاء ياقاسم ل
صمت عام فى المكان بعد ماطلعت طلقه من المسد”س واختر*قت جسد نيره ووقعت في الأرض والد”م حواليها
أنس اتصدم لما سمع صوت الرصا”ص خرج بسرعه من البيت وهو مصدوم
قاسم ابتسم بشر وخرج من المكان بأكمله
#هاجر العفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا
يارا صحيت من النوم خرجت بره كانت كريمه قاعده وشارده
يارا : مالك ياست الكل
كريمه بابتسامه : حبيبتى انتي صحيتى عامله ايه دلوقتي
يارا بحزن : الحمد لله المهم بتفكرى فى ايه
كريمه بحزن : ابنى طلق مراته بعد ماكتشف أن هي بتخو”نه
يارا بصدمه : وانتي عرفتى منين
كريمه : ابنى كلمني على أساس ان هو ندمان صعب عليا اووي وانا مسمحاه بس مقدرش اروح اعيش معاه تاني
يارا : انتي هتفضلى هنا ولو هو عايز يزورك أهلا وسهلا
كريمه لسه هترد قاطعهم صوت جرس الباب
يارا قامت تفتح واتفاجأت أن هو أنس
يارا بصدمه : أنس !!!
أنس داخل وكان باين عليه البهدله والتوتر وقال بدموع : يارا عشان خاطرى سامحينى
يارا اتصدمت من منظره وقالت : مالك يا أنس فيك ايه
أنس بدموع : انا غبى والله ضيعتك من ايدى مكنتش فى عقلى وانا بهينك وبتجوز عليكي بس الشي”طان كان مسيطر عليا سامحينى انا اتبهدلت أوووى
يارا بصتله بحزن هو صعب عليها فعلا بس صعب تسامحه قالت : حاول تصلح علاقتك بنيره يا أنس هي هتستاهلك أكتر مني
أنس : نيره ما”تت
يارا بصدمه : ما”تت !!!
أنس : أيوه نيره دي خا”ينه وتستاهل ال حصلها هي ال كانت مصلطه عليكي قاسم وكانت السبب فى ال هيحصلك
يارا بخضه : ط طب وهي م ما”تت ازاى
أنس : الأستاذ ال هي بعتته ليكي هو برضوا ال قت”لها بس انا دلوقتي خايف هيقبضوا عليا عشان نيره مقتو”له فى بيتى
يارا باندفاع : لاء طبعا انت ملكش ذنب البصمات مش تبعك
أنس بحب : ي يعني انتي خايفه عليا يا يارا
يارا بتوتر : أنس معلش ياريت تمشي دلوقتي عشان انا مش لوحدي فى البيت
أنس باستغراب : مين معاكي
يارا بابتسامه : ماما كريمه
أنس : مين هي ماما كريمه
يارا بتنهيده : بعدين بص انا دلوقتي هدخل اغير هدومي ونطلع على القسم ونبلغ عشان ميبقاش فى حاجه عليك
يارا دخلت تغير هدومها وكريمه خرجت وسلمت على أنس وعرفته
أنس بتوتر : انا ك كنت طالب منك طلب يا أمى
كريمه : خير يابنى
أنس : تقنعيها أن هي ترجعلى بالله
كريمه : هحاول يابنى
يارا : يلا انا جاهزه
أنس خدها ونزلوا وركبوا العربيه وطلعوا على القسم
الظابط بإعجاب وهو ينظر ليارا : أهلا اهلا أتفضلوا
أنس لاحظ نظراته ليها واتكلم بغيره : شكرا
يارا بهدوء : فى موضوع كده وياريت حضرتك تتفهموا معانا
الظابط بتركيز : أكيد اتفضلي
يارا حكت له كل شئ
الظابط : امممم بصى هو جه بلاغ بالفعل من الجيران بالجريمة وهما بيدوروا على القا”تل بس قاسم المنشى سلطته كبيره يعني مش سهل يقع
يارا : بس ده قا”تل ولازم يتعاقب
الظابط بابتسامه : تمام انا هتصرف ياريت تبعدوا انتوا خالص عن المنطقه هناك لحد مالتحقيقات تخلص
يارا بامتنان : شكرا لحضرتك
خرجوا من عند الظابط
أنس بغيره واضحه : ممكن اعرف ايه الرقه المفرطه ال كانت جوه دي ده كان ناقص يطلب ايدك منى
يارا ضحكت على منظره وقالت : انا مبركزش مع حد المهم دلوقتي أن أنت هتروح فين
أنس وهو يحك مؤخرة راسه بحيره : مش عارف
يارا بهدوء : ممكن تيجي تعيش معانا انا وماما كريمه لفتره مؤقته وبعدين تشوف مكان تاني
أنس بهمس : شكلك هتغلبينى
يارا : بتقول حاجه
أنس : بقول يلا نروح
ركبوا العربيه وطلعوا على البيت ال فيه الست كريمه
#هاجر العفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفروووا
بعد مرور أسبوع والتحريات تم القبض على قاسم المنشي بتهمة ق”تل نيره وكمان بعدة تهم أخرى زي نصب وسرقه وق”تل ويارا جالها خبر أن والدها اتحبس بتهمة النصب على ناس كبيره فى البلد وأمها حزنت عليه بس يارا سامحتهم بس بعدت عنهم لأن ده الافضل
#هاجر العفيفى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
كريمه بهمس : هي جوه لوحدها قوم يابنى من مكانك
أنس بتوتر : خايف ترفض
كريمه : قوم يابنى ربنا يهديك
أنس دخل أوضة يارا وهو متوتر وهى كانت قاعده على السرير سرحانه ولابسه بيجامه رقيقه جدا وعامله قطتين وكان شكلها خيالى
أنس بلع ريقه بصعوبه وراح قعد جنبها
يارا بخضه قامت من مكانها عشان تدور على الحجاب وقالت : انت هنا من أمتي
أنس شد أيدها وقعدها جنبه تاني على السرير وقال : على فكره انتى مراتى يعني مش لازم تلبسي الحجاب اول ماتشوفيني
يارا بتوتر من قربه : أنس احنا متفقناش على كده أخرج بره لو سمحت
أنس قرب منها اكتر وقال : والله العظيم ندمت سامحيني بقا نفسي نعيش حياتنا شويه من غير مشاكل
يارا بدموع : انت السبب فى كل ده
أنس : كنت أعمى وغبى مكنتش أعرف قدر الجوهره ال فى أيدي سامحيني بقا طب عشان خاطر الست ال بره دي
يارا : طب لو رجعتلك ماما كريمه هتروح فين
أنس : هتعيش معانا طبعا دي ست تستاهل أنها تتشال على الراس
يارا بتوتر : يعني انت مش هتزعلنى تاني
أنس بحب : والله ماهيحصل أبدا انا امو”ت ومزعلكيش أبدا
يارا بلهفه : بعد الشر عليك
أنس بضحك : لسه بتحبينى صح
يارا بخجل :بس يا أنس
أنس : أول مره اعرف ان اسمي حلو اووى كده منك
يارا بصتله بخجل وقالت : قلبى لسه بيدق باسمك
أنس : وانا قلبى مبقاش بيدق غير باسمك انتى
يارا بحب : سامحتك
أنس قرب منها وقال : يبقا نتوكل على الله ونجيب اطفال حلوين شبهك كده
يارا اتكسفت وهو قرب منها اكتر وذهبوا فى عالمهم الخاص
تمت بحمد الله
يمكن دي نهايه مش عادله بعض الشئ لكن كفايه الواقع ليه ميكونش نهاية الروايات عكس الواقع لان احنا بتهرب من الواقع للخيال عشان نشيل الحزن من قلبنا شويه
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية يا ليتك تغفري)