رواية حب الطفوله الفصل العاشر 10 مهرائيل ماجد
رواية حب الطفوله الجزء العاشر
رواية حب الطفوله البارت العاشر
رواية حب الطفوله الحلقة العاشرة
سيف …انتي اي للي عملتيه ف المستشفي ده
ادم بستغراب…اهدا ياسيف اي اللي حصل
سيف بزعيق …الهانم ضربت مريضه كانت عندي وجايه تشكرني الهانم تسكت وشاور علي نور
ادم …لا طبعا ازاي
سيف بعصبيه …واكلمها مش عاجبها واعدي عليها واحنا مروحين تفضل تزعق وتقولي انت عاوز اي ومش عاوز اي وفرجت المستشفي علينا
ادم ل نور…ينفع كدن يانون
نور بدموع …انت كداب ياسيف مش جايه تشكرك بصت ل ادم …يا ادم كانت لازقه فيه وماسكه ايدو وحضنتو هل ده بيحصل بين دكتور ومريضه
سيف بص ل نور بغضب …قصدك اي هاا
نور وهي تبكي …قصدي انت فاهمو كويسه يا دكتور وسابتو ومشت
ميرال …طب عن اذنكم انا
ادم بص ل سيف بعد ما ميرال مشت
ادم بعتاب…ينفع اللي حصل ده اطلع صالح نور ياسيف مينفعش كده انت شوفت حالتها متخلهاش تنام وهي زعلانه يلا روح
سيف طلع لقي نور طالعه من الحمام نور تجاهلت سيف
سيف…نور
نور لا رد
سيف مسكها من رداعها بعصبيه …مش بكلمك انا
نور ببرود؛ نعم
سيف لقي وشها اصفر …مالك
نور …مفيش
سيف …ينفع اللي عملتيه ده
نور بدموع …اي انا الغلطانه برضو لييه مش عاوز تغلطها لي بدافع عنها انت زعقتلي قدام المستشفي بسببها اي اللي بينك وبينها يخليك تزعل اوي كده ليها
سيف…انتي عارفه انتي بتقولي اي
نور…اه عارفه
سيف …تمام اوي خليكي فاكره وسابها ومشي
نور …سيف سيف استني وطلعت وراه
نور …رايح فين
سيف وهو بينزل ايديها… ميخصكيش
وسابها ومشي
نور عيطت
سمعت صوت من وراها
ادم …اه قاسي قاسي وجرح احساسي
نور بصتلو بدموع وزعقت…مش طلباك وطلعت تجري وراه
ادم …الله انا مالي
نور بصتلو وسابتو ومشت
ادم وهو يكاد يبكي…منك لله ياسيف مين هيطبلي قدام البت دلوقتي
عند نور ف الاوضه
نور طلعت المهدء واخدت منو
نور وهي تتنفس بالعافيه…بس اهدي خلاص
ونزلت تستناه ف الجنينه
************************************
عدا الوقت وسيف مرجعش ومازن كلم كلارا وقالها انهم هيروحو بكره وكلم نور عشان تلفون سيف مقفول وادم روح وعرف وبارك ل مازن وقعدو شويه وكل واحد دخل ينام
*********************************
الساعه عدت 3وسيف لسه مرجعش ونور دخلت تستناه جوا بعد شويه سيف دخل
نور بلهفه…انت كنت فين وتلفونك مقفول ليه
سيف ببرود…نعم
نور.بصتلو…انت بتتكلم كده ليه ما تكلمني زي ما بكلمك
سيف…عاوزه اي مش فايقلك انا يدوبك هستريح شويه عشان بليل
نور…مش هتروح المستشفى
سيف…لا
نور …سي
قاطع كلامها سيف وهو يقول
سيف…نور مش فايق قولت
نور بوجع…تمام تصبح علي خير
سيف سابها ودخل
نور …ياربي بقي مش قادره
************************************
مازن …يابني قوم بقي غيبوبه نايمه
ادم بتذمر …في ايه بقي علي الصبح
مازن…في اني عريس حضرتك
ادم بتذمر اكبر…وانا مالي حضرتك
مازن …مش اخويا
ادم…للاسف ياخويا روح انت بس هات الورد ولسه المعاد بليل
مازن…الساعه5يا ادم دلوقتي
ادم …بجد
مازن …اه ياخويا يلا
***********************************
عند نور كانت بتجهز لبليل ولابسه فستان ازرق قصير و كتاف عند الدراع وحاطه ميكب ولامه شعرها شعرها كحكه ونازل منها خصل وكان شكلها قمر
سيف بص ل نور
سيف بهدوء…من سكات تروحي تغيري القرف اللي لابساه وتمسحي اللي ف وشك
نور بعناد…لا عاجبني
سيف بزعيق…انا قولت كلمه روحي نفذي
نور بزعيق …متزعقليش انت سامع ثم انت ملكش الحق تتكلم معايا روح شوف حبيبه القلب اللي غلطت فيا عشانها
سيف…اانتي فاهمه كلامك ده
نور بعناد …اه فهماه ومش هغير ياسيف وانا كده عاجبني
سيف بغيره وزعيق…عاجبك ان الكل هيشوفك كده قوليلي ده مغطي اي هااا وضهر امك ده ذكا عن النفس
نور بدموع وزعيق …بس بقي ملكش دعوه بيا
سيف…تمام اوي وسابها ونزل
نور عدلت نفسها …ولسه يا سيف
************************************
اتجمعو كلهم عند بيت كلارا
عز…اومال فين مازن يا ادم هنتأخر كده
مازن جه وحاطط الورد علي وشو
مازن…بخ انا جيت.
ادم وهو يستخبيي وراسيف…ياماما اي ده يابني
مازن بستغراب…انت غبي يابني ما انت شايف ورد
سيف بسخريه…ده نخله مش ورد لا وكمان اسود
مازن …ما ده لوني انا وكلارا المفضل
عز…مش هنفضل نتكلم يلا ندخل
فتحو الباب ودخلو
عز …طبعا انا يشرفني
مازن بمقاطعه…اي يابابا بس جو التسعينات ده بص ل ابو كلارا …بص يا عمي احنا عاوزين ايد بنتك
كلهم بصو ل بعض وضحكو
مازن …في ايه
سيف …اسمها نطلب اي بنتك مش عاوزين ايد بنتك وضحك
سمعو صوت من وراهم ينفع تطلبوها وابن خالتها مش موجود بص ل نور…ولا اي يانور
نور بصتلو بتوتر…ازيك يا سعد
سعد…كويس بس مقولتليش اي الحلاوه دي كلها
سيف بص بغضب ل نور …نعم انتي تعرفيه
نور …شكرا يا سعد ده سيف جوزي
سعد بحقد ل سيف…علي كدا انت محظوظ اوي مش كنتي وافقتي بيا لما اتقدمتلك بس احلويتي والفستان حلو عليكي
سيف اخد نور بعصبيه…عن اذنكم ومشي وطول السكه ساكت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة ضغط على : (رواية حب الطفوله)