روايات

رواية وجع روحي الفصل الثامن عشر 18 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل الثامن عشر 18 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء الثامن عشر

رواية وجع روحي البارت الثامن عشر

رواية وجع روحي الحلقة الثامنة عشر

روح راحت بيت مامتها و طلعت خبطت
فايده فتحت روح ايه اللي جابك
روح في ايه يا ماما طب سيبني ادخل الاول
فايده اوووووف ادخلي
روح دخلت و راحت قعدت علي الكنبه
فايده اها مش دخلتي اتفضلي بقي قوليلي ايه اللي جابك
روح في ايه يا ماما انتي بتكلميني كده ليه
فايده بضيق اخلصي يا روح انا مش فايقلك قولي اللي عندك و يلا يا حبيبتي عشان متتاخريش علي جوزك
روح انا و سكتت
فايده اخلصي يا روح الراجل زمانه جاي وانا لسه مخلصتش الاكل عاوزه الحق اعمله لقمه
روح تمام يا ماما انا كنت جايه اطمن عليكي انا هستاذن بقي مع السلامه
فايده الله يسلمك يا حبيبتي ابقي اتصلي بقي المره الجايه قبل ما تيجي و ابقي سلميلي علي ايهاب
روح خرجت من البيت و هي مش مصدقه ان امها طردتها فضلت ماشيه في الشارع و مش عارفه تروح فين ولا تعمل ايه
لقت نفسها راحه ناحيه بيت عمتها
راحت و اول ما امينه فتحت الباب (انا كنت متلغبطه و كتبتها الفصل اللي فات مني هي اسمها امينه )و شافت روح
امينه بضيق نعم عاوزه ايه ايه اللي جابك هنا
روح مفيش يا عمتو هو ممكن ادخل
امينه لا مش ممكن عاوزه ايه تاني بعد اللي حصلنا من تحت راسك مش كفايه اللي عمتيله في ابني و خطيبته اللي بتسيبه منك لله يا شيخه غوري من وشي مش عاوزه اشوفك تاني و انسي انك عندك عمه اصلا
روح ابتسمت بوجع حاضر و لفت و مشيت
رامي خرج من اوضه
رامي ماما انتي بتزعقي كده ليه و بعدين انا زي ما اكون سمعت صوت روح هي كانت هنا
امينه بصتله بضيق ايوه كانت هنا
رامي بلهفه بجد كانت هنا طب هي فين و كانت عاوزه ايه اكيد كانت عاوزاني هي فين
امينه ببرود طردها
رامي بغضب ايه طردها ازاي و ليه و جاي ينزل
امينه انت رايح فين انا مش هستني لما جوزها يموتك المره اللي جايه
رامي بعدها عنه اوعي يا امي خليني الحقها و سايها و جري ورا روح
امينه فضلت تنده عليه رامي ارجع هنا يا رامي
رامي نزل بسرعه و لمح روح ماشيه في اخر الشارع
رامي جري وراها بسرعه و نده عليها
رامي روح روح
روح كانت ماشيه بتعيط و تايها
رامي لحقها و لفها له روح راحه فين انتي وحشتيني اوي
روح كانت بتعيط بصمت و ردت عليه هو انا ليه مفيش حد عاوزني يا رامي هو انا وحشه اوي كده عشان انت تسيبني و ايهاب يسيبني و ماما طردني و عمتو مترديش تدخلني بيتها و بتقولني اني السبب في اللي حصلك و ايهاب يقول اني انا اللي بعدته عن حبيبته و عمتو تقول اني اللي خليت خطيبتك تسيبك انا بعمل ايه انا بس مش فاهمه مقولتش اني ملاك بس انا مش عارفه انا بعمل ايه فهموني طيب اعمل ايه يا رامي انا معنديش مكان اروحه
رامي بلهفه مين قال كده انا عاوزك يا روح انتي احلي واحده في الدنيا انا مشوفتش بنت في حلاوتك ولا طيبتك و ادبك وانتي مش السبب في اي حاجه حصلت لحد فينا بالعكس احنا السبب في اي حاجه وحشه حصلت معاكي احنا بس اللي كانا السبب في اذيتك و سكت شويه روح انتي زي جائزة يا بخت اللي هيفوز بيها وانا كنت اكبر حمار عشان ضيعتك من ايدي و هموت و الجائزة دي ترجعلي تاني و لو طلبتي مني اي حايجه يا روح هعملها عشانك عشان تبقي معايا بس يا روح
روح فضلت تضحك و هي بتعيط و يتقول لنفسها ياريت كل واحد فيكم كان قال الكلام بدري شويه و فاقت لنفسها و ردت علي رامي
روح رامي انا مكنتش بحب حد غيرك
رامي ابتسم بفرحه
روح كملت بس دلوقتي انا بحب جوزي حتي لو هو مش بيحبني انا مش هينفع ابقي مع حد غير ايهاب صدقني يا رامي
رامي ابتسم بحزن حقك يا روح انا عملتها فيكي قبل كده بس مكنتش اعرف انها بتوجع بالشكل ده
روح محدش فيكم عارف كل حاجه عملها فيا و كل كلمه اتقالت ليا كنت بتوجع ازاي و جت تمشي
رامي انتي هتروحي فين
روح مش عارفه
رامي روح ارجعي معايا البيت محدش هيضايقك ولا ماما هتقولك حاجه تعالي معايا هتروحي فين
روح مش عارفه بس مش هرجع معاك
رامي روح انا مش هسيبك تمشي هتروحي فين انتي معدكيش حد تروحي له
روح حتي لو اكيد مش همشي معاك انت ولا هرجع لمامتك انا اللي غلطانه من الاول لما افتكرت انكم عيلتي و هتركنوا اي حاجه علي حنب امشي يا رامي و من فضلك انسني بقي عشان انا خلاص والله مش قادره اكتر من كده سلام و مشيت
رامي انا مش هفقد الامل يا روح و هفضل وراكي لحد ما ترجعيلي تاني
……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى