رواية حب الطفوله الفصل الثامن 8 بقلم مهرائيل ماجد
رواية حب الطفوله الجزء الثامن
رواية حب الطفوله البارت الثامن
رواية حب الطفوله الحلقة الثامنة
حب الطفوله بارت 8
نور داخت و وقعت
سيف بقلق: نور نور وركبلها محلول لان الضغط وطي
بعد شويه نور بدأت تفوق
نو بتعب: مايه
سيف عطاها المايه: انتي كويسه
نور هزت راسها: هو اي اللي حصل
سيف: الضغط وطي وجالك هبوط بسبب قله
الاكل وحضرتك ناسيه ان عندك انيميا
نور: انا كويسه عاوزه انام بس
سيف: تصبحي علي خير وراح نام
************************************
عدت الايام ميرال وادم
مازن وكلارا اتقربو من بعض
نور وسيف علاقتهم اتحسنت
نور بتكلم ف التلفون: ايوه يادكتور
الدكتور:عامله ايه يانور مواظبه علي الادويه
نور: لا بس الايام الي فاتت مكنتش مواظبه علي العلاج مع اني مش عارفه يعني لو اخدو هل هطول ف عمري
الدكتور: لازم تعملي الاشاعه يانور
نور…ايوه فاهمه خلاص هروح اعمل الاشاعه
نور قفلت
سيف: بتكلمي مين
نور: محدش دي واحده صحبتي
سيف: تمام عموما انا جاي اقولك ان النهارده خطوبتي انا وهند
نور بصتلو بصدمه بعديها ضحكت: الف مبروك يسطا بجد فرحتلك
سيف: مش زعلانه
نور: لا هزعل ليه
سيف: كويس اوي بحيث كده هتحضري
نور…اول الحاضرين يا سعد البيه
نور دخلت الاوضه
نور: اي زعلانه ليه انتي اللي اتأملتي علي الفاضي وكمان انتو جوازكو مش حقيقي اصلا
نور بعياط:ياعبيطه ضحكتي علي نفسك واخذت تبكي
بعد وقت المهندسين جم وبدأو يحضرو للحفله
ف الليل جت الخطوبه
سيف: طبعا انتو بتقولو ازاي هخطب وانا متجوز بس اصلا مفيش خطوبه ولا حاجة
هند بصدمه: سيف
سيف بحده: متقطعنيش المهم انا عملت الحفله الوهميه بتاعت الخطوبه دي عشان هند تصدق ان انا مصدقها واني بحبها
كلو سامع وهو مصدوم
سيف مكمل: انتي فاكره انك هتقدري تمضيني علي العقد بتاع بيع المستشفي ولمين ليكي انا مبحبش ولا حبيت واحده غير نور وكل ده كان تمثيليه عملها عليكي وراح ل نور
سيف: انا اسف عارف اني جرحتك سامحيني
نور اترمت ف حضنو
ادم جه من وراهم: ياااااااه اخيرا هنخلص من البرص الازرق
بصولو بستغراب ثم فهمو ان قصدو علي هند وفضلو يضحكو
**********”************************
تاني يوم سيف ونور راحو المستشفي
ادم راح المحاضره
ادم: صباح الخير
الجميع: صباح النور
ادم بدأ يشرح
بعد ما خلص المحاضره
ادم: حد مش فاهم حاجه
بنت بدلع …شرحك حلو اوي يادكتور
ادم: تمام
ميرال بتريقه…شرحك حيلو اوي يادكتور انتي بتردي نيابه عن الكل لي جاتك القرف بصت ل ادم انا مش فاهمه اخر حته
ادم: ابقي اشرحالك الحصه الجاية عشان دلوقتي في محاضره غيري
ومشي
عند مازن
كلارا انا هموت واعرف مين الحيوان اللي مشغلك هنا
مازن طلع: اي في ايه
السكرتيره بحزن مصطنع: يادكتور انا بقولها لازم تاخد ميعاد لقتها بجحت فيا وفضلت تزعق
كلارا وهي بتسقف: واو فنانه ابت اي ده تكاد دموعي تسقط من القرف
مازن وهو يجاول كتم ضحكته…نعم ياكلارا في حاجة ولا اي
كلارا: اه فيه ادخلي انت بس كده ودخلو المكتب
مازن…كلارا هنا مكان شغل ل معندكيش حاجة مهمه نبقي نتكلم بعدين
كلارا وبدون مقدمات…تتجوزني
مازن بصدمه وهنا مقدرش يمسك نفسو من الضحك…يانهار انتي بتقولي اي 😂
كلارا: بقول تتجوزني
مازن بجديه …سيبلي فرصه افكر اصل انا مش اي حد برضو وضحك
كلارا وهي تكاد تبكي: بجد
مازن خرج خاتم من جيبه : لو كنتي استنيتي شويه كنت انا هاجي اخطبك
كلارا بضحك: بتهزر
مازن: تتجوزيني
كلارا زغرطت
مازن بحده: انتي عبيطه
كلارا: امشي ياعم خلينا نفرح
وزغرطت تاني مازن مسكها من هدومها انتي هتجبيلي مصيبه يلا نمشي اروح اكلم طنط
كلارا وهي بترقص حواجبها اسمها ماما ياعسل
مازن طب يلا روحي وبليل هجيب ببا وماما ونيجي
كلارا: اشطا ياباشا
مازن بصدمه: اشطا ياباشا البت نور خرطت عليهم لازم اخليها بعيده عنهم
***********************************
ععند نور ف قسم القلب
نور: ايوه حضرتك كان عندك امراض قبل كده
الرجل بص ل نور ومسك ايديها: هنا واجعني
نور سحبت ايديها: تمام حضرتك هتروح تعمل التحاليل دي والاشاعات دي
الرجل: ما تيجي نعملهم مع بعض
سيف دخل ولقه الراجل قريب من نور
سيف بعصبيه: اي اللي بيحصل هنا
الراجل مفيش الدكتوره عطتني شويه تحاليل اعملها وسابهم ومشي
سيف اخد نور ودخلها الاوضه
نور وهي تحضن سيف: حبيبي مالو
سيف خرجها من حضنو: انا اللي المفروض اسالك مش المفروض يكون في مسافه بين الدكتور والمريض
نور جايه ترد لقت بنت دخلت لابسه فستان فوق الركبه بكتير وعريان من فوق وحاطه كيلو بويه ف وشها
البنت بدلع…سيف وراحت حضنته
نور بعدت البنت: افندم وبصت ل سيف مين دي ياسيف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة ضغط على : (رواية حب الطفوله)