رواية وردة في المزبلة الفصل الأربعون 40 بقلم منة محمد
رواية وردة في المزبلة البارت الأربعون
رواية وردة في المزبلة الجزء الأربعون
رواية وردة في المزبلة الحلقة الأربعون
البارت 40
الجزء الثاني
ورده في مزبله
قصص منه محمد
حست ان جسمها مهدود راحت للمطبخ الرئيسي
فتحت التلاجه وطلعت علبه عصير طبيعي وطلبت من الخدامه تفتحتها مش قادرة تفتحها اخدتها من الشغاله وقعدت على الكرسي وقعدت تشرب وتشرب
اخدت نفس وحست ان الروح ردتلها كملت العلبه خلال ثواني
بصت للشغاله وشاورت لها بمعنى تناولها كمان علبه راحت الشغاله للتلاجه وعطتها علبه بعد ما فتحتها مسكتها وفضلت تشرب تشرب لحد ما ارتوت
وحست نفسها احسن وقفت وراحت للتلاجه وطلعت ميه تشرب
وشربت لحد ما ارتوت حست بالانتعاش اخدت نفس وطلعت من المطبخ ورايحه للجناح بهدوء
وقف لما شافها على السلم : انتي هنا ؟؟؟
بصتله وبقلبها سؤاله غبي جدا… لا هناك
هزت راسها بهدوء
امير بهدوء : تعبانه ؟ اخدك على المستشفى ؟؟؟
هزت راسها بالنفي وطلعت السلم وتجاوزته ودخلت الجناح
واخيرا وصلت الجناح راحت لغرفتها وكالعاده رمت الشوز والطرحه على الارض
ورمت نفسها على السرير ترتاح شوي غمضت عيونها وبعد ربع ساعة حست بحركه حواليها فتحت عيونها بتعب
امير بهدوء : قومي معاي للمطبخ شوي
بصتله وقلبها بيبرطم .. دلوقت يقولها نضفي المطبخ
قاطع افكارها : يالا
وقفت بتعب وراحت للمطبخ بتعب وهو ماشي معاها دخلت المطبخ وقع نظرها على الطربيزه
امير بهدوء : يالا اقعدي واتغدي
من غير تردد في ثانيه كانت قاعده لأنها ميته من الجوع لانها قرفت من شئ اسمه بسكوت
قعد قصادها وفضل ياكل معها استغربت الظاهر انه ما تغداش معاهم كملت الاكل بهدوء حبت تعمل برستيج قدامه اول مره في حياتها تاكل كدا دايما تاكل زي العصفوره وتشبع مع كام حبه بسكوت وعصير
قطع افكارها سؤاله : انتي ما كنتيش بتاكلي مع البنات؟؟؟
بصتله وبسرعه نزلت نظرها وما ردتش
كمل كلامه : شوفي وشك بقي شاحب ازاي انتي بتضري نفسك حتي لو كنتي مش عاوزه تشوفي عمتي هيفاء كنتي قلتيلي كنت جبتلك الاكل لحد عندك …ده اسمه عند ولا هيفيدك انتي الخسرانه يعني لو فقدتي صحتك عمتي هيفاء هتنفعك او بتفيدك وقتها طبعا لأ انتي مش عارفه اضرارر سوء التغذيه ؟؟؟ النهارده ان شاء الله هجبلك كتاب عن ااهميه الغذاء والصحه
ريم بتهز راسها وهي جواها غضب غيظ منه بيكلمها كأنها طفله بيعلم فيها
بعدها اتكلم : كملي اكلك علشان نروح عالمستشفى نتأكد ان محصلش مضاعفات
هزت راسها بالرفض وبصوت هامس : انا بخير
قاطعها : حتى ولو نطمن على صحتك
هزت راسها بالرفض : والله انا كويسه
هز راسه : طيب اذا حسيتي بالتعب بلغيني اتفقنا
هزت راسها
وبعدها وقف : لما تكملي اكل عرفيني علشان انزل الصينيه تحت
وقفت باحراج : خلاص شبعت
اتكلم بتصميم : كملي اكلك انت متخيله المده 4 ايام من غير اكل
شاور بايده بحزم كملي كل الطبق وعشان تاخدي راحتك انا فالصاله هستناكي كملي براحتك
وبعدها طلع
كانت عاوزه تعيط من الفرحه الله جميل اوي شعور الاهتمام لما تحس ان في شخص مهتم بيك
من زمان كان نفسها في الكلمه دي كملي طبقك كملي اكلك
غمضت عيونها بفرحه ورجعت تاكل ونفسها مفتوحه للاكل
اكلت اكلت مش شبعانه اول مره يصبها شعور الجوع كدا بصت للطبق قرب يخلص وهي لسه جعانه حطت اللقمه ببؤها نطت علي هزه كتفها
فتحت عيونها بشويش ورفعت راسها وهي بتحاول تستوعب المكان
كانت قاعده على الارض الشنط قدامها
بصت للشنط باستغراب… ايه الي جابهم هنا ؟؟؟!!
عقلها مشوش هي فين ؟؟؟حكت جبينها وهي بتفكر
قاطعها صوته : انتي لسه ما فتحتيش الشنط ؟؟؟
بصتله بغباء : انا فين ؟؟؟
حط ايده على جبهتها : حرارتك مش عاليه غريبه!! فيك ايه احنا فالشاليه!!!
ريم مش مستوعبه : بقالنا كام يوم هنا ؟؟
ضحك بصوت عالي :هههههه الله يقطع سنينك يا ريم ههههههه قبل ساعه وصلنا هنا !!!
بصتله وحاسه انه بيضحك عليها معقول حلم ؟!!
حطت ايدها على بطنها من الجوع الظاهر من كتر جوعها حلمت بالاكل
مسك ايدها ووقفها وهو يبتسم :وصلنا الشاليه وطلبت منك ترتبي الشنط بعد ما ترتاحي بس الظاهر انا طلعت من هنا وانت قعدتي جنب الشنط ونمتي على طول من هنا ودلوقت الغداء جاهز وجيت اناديك لقيتك نايمه فالصاله !! اكيد انت دلوقت جعانه والجوع لحس عقلك وقلبك كمان يالا ننزل اتأخرنا عليهم بس اغسلي وشك قبل ما تنزلي علشان تصحصحي وبعدها ساب ايدها و مسح على شعرها (وهو يبتسم )
راحت للحمام وهي محروجه منه ومحروجه ياالله مش مصدقه انه حلم
ريم لنفسها…..وقسم بالله حسيت انه حقيقه يمكن امير ضحك علياخلاص دلوقت لما انزل اسأل طنط ندي وأتأكد
نشفت وشها وطلعت
كان واقف مستنيها ولسه برضه مبتسم حاست ان وشها ولع من الاحراج
طلعت معاه وهما ماشين بالممر فجأة لف عليها وهي فاتحه عيونها
قعد على الارض وهو بيضحك بصوت عالي
انقهرت منه ماله الاهبل ده بيتمسخر عليها
امير من بين ضحكاته : هههههه اسف هههههه والله مش قصدي هههههههههه
بس ضحكتيني هههههههه قال كام يوم بقالنا هههههههههه
بعدها وقف وحاول ياخد نفس يوقف الضحكه
وشاورلها : يالا يا ريما
مشت معاه وهي بتغلي من جواها ونفسها تصرخ في وشه وتقوله انا
اسمي رييييييييم
وقف وشاورلها : ادخلي هنا الستات كلو براحتكم
هزت راسها ودخلت وهي زعلانه وهي سمعاه بيضحك تاني من بره
شافت الحريم متجمعين على سفره الاكل
عصمت وهي ماسكه الملعقة : روحتي فين وما رجعتيش اللي بيرتب الحاجه يقعد سنه انا ميته من الجوع
طنشتها الجوع دبحها طول الحلم وهي ميته من الجوع قعدت جنب ندي وقعدت تاكل بسرعة خايفه يخلص الاكل ومتلحقش تشبع
نغزتها ندي : فيه ايه ؟؟؟ ليه بتاكلي بسرعه وراكي مشوار
ابتسمت وبهمس : لا والله بس ميته من الجوع
هزت راسها وباهتمام : انتبهي كلي براحه
هزت راسها وهي بتاكل وبعد دقايق قاموا الحريم والبنات بيقوموا عن الاكل
محدش يسالها عن حد لان عقلها كان مشغول بالاكل
رفعت نظرها اتفاجئت ما فيش حد على السفره غيرها
حاست نفسها طالعه من مجاعه هزت راسها ورجعت تكمل اكل لحد ما شبعت وملت الكرش بنجاح
واخيرا شبعت : الحمد لله
وقفت وهي حاسه حالها مش قادرة تتحرك من كتر الاكل
سألت الشغاله عن مكانهم
بعدها راحت للمكان وهي مش قادره تتحرك من الاكل
دخلت عندهم كانوا قاعدين نزلت الطرحه على كتفها
وقعدت عند جدتها وحطت راسها على فخدها ومدت نفسها على الكنبه
مسحت عصمت على راسها : تعبانه ؟؟؟
ريم : اكلت كتير وتعبت
مسحت على وشها : غمضي عيونك ودلوقت ترتاحي
هزت راسها وغمضت عيونها
سمعت خطوات قريبه وصوت ناعم : مالها ريم ؟؟
عصمت بتلعب بشعرها : تقلت من كتر الاكل
ندي بهدوء : نبهتها على الاكل بس الظاهر انها كانت جعانه جدا
عصمت: رايحه فين ؟؟؟
ندي وخطواتها تبعد : اروح اشوف بنتي
عصمت بحرص : انتبهي عليها من الهواء
كانت سامعه صوت هادي للحريم وبيتكلموا بهدوء
كانت مرتاحه وهي مغمضه عيونها اول مره تكسر الحاجز بينها وبين جدتها وتنام على فخدها
توقعت تبعدها عنها بس استغربت انها ما عارضتش وفضلت تمسح على راسها
ريم …..شعور جميل انحرمت منه بطفولتي حسيت نفسي طفله ونايمه على رجل امي وامي بتمسح على راسي كانت مسترخيه باستمتاع بس عكر مزاجها صوت
بتكره تسمعه : انتي واخده الكنبه كلها قومي اقعدي
زي البني ادمين ولو نعسانه غوري علي اوضتك
عصمت بنهر : نسرين خلي بنت عمك نايمه وغوري من هنا شوفي الاوضه مليانه كنب
نسرين بعند : انا عاوزه اقعد هنا
كانت مغمضة عيونها وما رديتش عليها
عصمت بحزم : قسمن بالله دلوقت اتصل بخالد يشوف لك حل وبعدين معاكي
نسرين بغيره : انا مش عارفه الزفته دي لاحسه عقلك وعقل امي وجدي
عصمت بنهر : نسسسسرين
نفخت نسرين وبعدها راحت
ريم …………يا تقل دمها حتى النومه حاسداني عليهاربنا يكفيني شرها
وبعد دقايق دخلت وصوتها يلعلع اكيد عرفتوها
من غير ما اقول : انت نايمه هنا وجوزك بيلف عليك ؟؟ الله لا يباركلك شيفاكي يعني يا ماما حضنها لا ما تجبلها الرضعه ورضعيها بالمره يعني الي مش يحترموني ويغلطوا فيا تقدريهم
عصمت بصوت هامس : لا حول ولا قوة إلا بالله
سمعت خطواتها قريبه : خليها تفز جوزها بيسأل عنها
عصمت بهدوء : سيبي البنت نايمه وبعدين معاك يا هيفاء
هيفاء : براحتها بقي بس انا اللي علي عملته وبلغتها جوزها بيسأل عنها
سمعت عصمت بتتكلم بالموبيل
الو ……….الحمد لله …….فينك ؟؟؟ ………هيفاء
بتقول عاوز ريم …………لا والله نايمه هنا في الاوضه ……….لا مش تعبانه بس الظاهر اكلت كتير ……….اه بالظبط …………خلاص ان شاء الله …….مع السلامه
قفلت الموبيل ورجعت تمسح على شعرها
وبعدها بدقايق نامت
**********************
قفل الموبيل وبصله صقر : عاوز ايه من ريم ؟؟؟
رفع امير حاجبه : انت مالك ؟؟
صقر غمز له : انا اخوها ازاي يعني ماليش دخل ؟؟
امير : بقولك ايه انجر من هنا
صقر وهو يبتسم : قولي بقي كنت عاوز منها ايه ؟؟؟
عقد حواجبه بتعجب من تقل دم صقر : يخربيتك انت مالك مراتي وانا حر
صقر شهق: ليكون ….الله يسلهوا
قاطعه المسند على وشه
بعدها وقف امير : ده بقي جزاء اللي بيحشر نفسه في شئ لا يعنيه
وبعدها طلع
صقر بتوعد : وقسم بالله لتندم انا هفرجك
طلع بعده شافه راح عند ابوه واعمامه وكان خالد قاعد معاهم عطاه صقر نظره توعد ابتسم امير وحرك حواجبه علشان يغيظ صقر
قعد صقر وهو ينفخ
الجد باستغراب : ليه بتنفخ زي البابور ؟؟؟
صقر لوى بوزه : ولاحاجه
واتوعد صقر بايده لامير بدون ما ينتبه حد ابتسم امير وبعدها لف على جده يشاركهم الكلام
فخري : وامتى هتداوم بالمستشفى يا امير؟؟؟
رد صقر قبل امير : السبت الجاي والله انا كنت واسطه له علشان يوظفوه حتى مدير المستشفى قالي بس علشانك نوظفه والا مش ناقصهم مبتدئين عاوزين دكاتره معاهم خبره مش متأخرين سنه في التخرج
وابتسم صقر بخبث
امير بابتسامة يغيظ صقر : الله يجازك كل خير وانت عارف عندي عيال ومسؤوليات ومتجوز جديدومحتاج وظيفه اصرف على عيالي ومررراتييييييي (وشد على الياء)
صقر بغيظ وبنغزه : صادق يا ميرو ربنا يديك طوله العمر وتصرف كان الاول اتنين ودلوقت تلاته ياللله تعيش وتشتريلهم لبن
خالد بعصبية : صقر ايه الكلام ده ؟؟؟ انت مش بتحترم حد امير اكبر منك وعنده عيال المفروض تحترمه مش تلقح كلام
الجد قاطعه : حالا اعتذر له يا صقر وبعدين ريم مش صغيره انا لما اتجوزت جدتك كانت بعمرها ويمكن اصغر هيفاء اتجوزت وعمرها 16 سنه
وخالتك اتجوزت وعمرها 18 سنه
وكتير بنات فالعيله اتجوزوا في العمر ده واهو كبروا وربوا عيالهم احسن تربيه
ليه بقي االكلام الناقص الي قلته ؟؟؟ يالا قوم حالا واعتذر لامير وبحزم بسرعة
وقف صقر وحس بالندم قرب من امير
الجد بأمر : حب علي راسه واعتذر له
صقر بندم : السماح يا امير
استغرب وبص لصقر وهو بيضحك
صقر : الحمد لله والشكر على نعمه العقل
امير وقف ضحك وتنحنح : مسامحك علشان الموجودين بس افتكرت موقف ضحكني وبعدين خلاص يا صقر انا ما زعلتش منك اصلا ورجع يبتسم
صقر ضربه على راسه بالخفيف : وكسه عليك يابو العيال
امير بابتسامة : غيوووور
بدر : ليه يغير منك صقر الف بنت تتمناه
عمر : والله عندك حق يا بدر ده صقر شيخ الشباب
صقر وهو ينفش ريشه : سمعت قالوا ايه؟؟
امير بلامبالاه : مين يشهد للعروسه امها وخالتها وعشره من حارتها وبعدها حرك حواجبه
رامي بابتسامة : عندك حق يا صقر امير ولا كلمه تتقبل عليه
خالد بنهر :رامي توقف ضد اخوك ده امير
ايهاب : نفسي اعرف يفرق ايه عننا تعاملوا وكأنه ملاك
امير بابتسامة : قل اعوذ برب الفلق وفضل يمسح على نفسه
ايهاب بستنكار : على ايه نحسدك ؟؟
عبود بدون تفكير : لانه اتجوز ريم و…
قاطعه الجد وعطى عبود نظره : ايه الكلام الناقص ده انت كمان ؟؟
بصله امير ورفع حاجب باستغراب من كلامه
سلطان بعصبية وبص لعبود : انت مش بتعرف تتكلم؟؟؟ ما توزن كلامك ؟؟
فخري يلطف الجو : ليه كدا قمتم على الولد مش قصده حاجه
قصده ان امير اتجوز وهما لسه ولان ايهاب ابويا رفض يجوزه دلوقت لحد ما تتطلع نتيجه الثانوية الاسبوع الجاي وتدرس نسرين بالجامعه على الاقل فصل وبعدها يجوزهم
وبص لعبود : صح كلامي ؟؟؟
عبود هز راسه بخوف
بدر وقف : يالا يا شله نطلع برا
عمر وقف وحط ايده على كتف بدر : والله انت جدع خلينا نطلع
خالد ومش عاجبه تصرفاتهم الاتنين : مين ماسكك انت وهو ؟؟؟
شاور بدر للشباب بعدها طلعوا كلهم ومعاهم صقر
بعد دقايق استأذن نادر وسلطان وطلعوا من المكان
ما بقاش الا الجد وفخري وامير وخالد
الجد بص لامير الي كان قاعد جنب خالد وبصوت
هامس : خد مراتك واتمشوا مع بعض
امير بابتسامة : مراتي نايمه
خالد بحده : هي البت دي اربعه وعشرين ساعة نايمه ماتدهاش وش زياده انت مدلعها زياده عن الزوم حضرتها نايمه وسايبه جوزها هنا
امير بيغطي : لا يا بابا مش كدا بس تعبانه شوي خليها ترتاح
خالد مش عاجبه : اتصل بيها خليها تقوم
فخري : طلاما متفقين سيبهم في حالهم وبلاش تتدخل بينهم
خالد سكت ما حبش يرد علي اخوه الكبير
امير ببرود : خلاص بعد ساعه اقومها
واستأذن وطلع عند الشباب
************************
فتحت عيونها بشويش وبصت علي المكان وهي على نفس الوضعيه قامت وعدلت قعدتها
عصمت : ارتحتي دلوقت ؟؟؟
هزت راسها وبصوت فيه اثر النوم : الحمد لله الظاهر اني هضمت هي الساعه كم دلوقت؟؟؟
عصمت : العصر قرب يأذن
بصت في الغرفه البنات مش موجودين ولا العيال
هيفاء بحده : صح النوم يا عروسه ؟؟ طنشتها مالهاش خلق ليها
وقفت وحطت الطرحه على راسها
عصمت : طالعه فين؟؟؟
لفيت عليها : اشوف طنط ندي
استغربت النهارده سها ساكته مش زي العاده ووشها شاحب
طلعت من الغرفه وشافت طفله بتعيط
قربت منها ومسحت على شعرها : ليه الحلو زعلان ؟؟؟
الطفله وهي تبكي : عاوزه ماما ؟؟
مسكت ايدها : يالا نروح عند ماما
سحبت ايدها وبدلع : شاليني
بصتلها بقرف من دلعها الماسخ شالتها وسألتها : فين ماما ؟؟
شاورت بايدها لاخر الممر
مشيت شوي شافت صقر
ابتسم لما شافها وقرب منها : لا حول ولا قوه الا بالله انا اول مره اشوف طفله شايله طفله هههههه
ريم بغرور : سخيف
صقر مثل الجديه : عيب عيب انا في مقام عمك
ريم بتريقه : عارف فكرتك خالي !!
صقر عوج بوزه : سخيفه زي جوزك
ريم بغرور : غيران من جوزي لانه احلى منك يا جوكر ومدت لسانها وهي بترقص حواجبها
صقر :تعرفي انك قليله الحيا انا اعرف البنات البنات هه بيتكسفوا بدايه جوازهم
دفعته ريم عن طريقها : قليل الادب
شافت الطفله امها نزلت على الارض وجريت على امها وهي بتبكي
سابت صقر وقربت من ندي
ندي ابتسمت : ليه بتعيط ؟؟
هزت ريم راسها : البنت تايهه و عاوزه امها
ابتسمت ندي:ولاد يصدعو
ريم:معلش بكره بنتك تكبر وترتاحي من زنها
ندي : آمين امتى يجي اليوم ده يالا اسيبك انا اروح احاول معها تنام وافضي اقعد معاك
وبعدها استأذنت وراحت
****************
طلعت على الجنينه وشافت العيال بيلعبوا كوره
قربت منهم واخدت الكوره منهم
مصعب : هاتي الكوره عاوزين نلعب
برطمت : ليه تلعبوا من غيري هه ؟؟؟
احمد : لطيفه قالت انك نايمه !!
ريم: اممم صح كنت نايمه ودلوقت صحيت يلا نلعب وانا الحارس
مصعب : ريم انتي معاي
هزت راسها وقسمتهم وقفت حارس للمرمى
ما كانش فيه حد بالمكان ربطت الفستان على وسطها
كنت لابسه بنطلون جينز اسود
ونبهتهم اذا شافوا حد من الشباب يبلغوها بسرعة
كانت تصد الكوره بمهاره وتصرخ على فريقها علشان
يتحركوا ومندمجه باللعب
احمد بصوت عالي : نزلي فستانك عمو صقر
وقفت اللعبه وشافت صقر ووراه امير جاين عليهم
نزلت هدومها بسرعة
&&&&&&&&&&
وقف صقر عندهم وبص لريم وبعدها بص لامير : لما قلت عنها عيله وشاور على ريم )ابوك وجدك زعلوا مني
وغنى بصوته النشاز : بتلوموني لييييه ؟؟؟
ضربه امير على راسه وبعدها بص ل ريم بلوم : يالا يا ريم الوقت قرب علي المغرب وانت يا مصعب ولطيفه يالا قدامي
لطيفه بحماس : بابا بث شوي
مصعب : بس اسجل هدف
امير ابتسم : بكره ان شاء الله تسجل هدف واصورك
فيديو واخلي كل الناس يشوفوك اتفقنا
مصعب بابتسامة : اتفقنا
لطيفه : وانا كمان
ضربها مصعب على راسها : عيب البنات يطلعوا
ضحك امير ولصقر : شايف تربيتي ي….
قاطعه صقر بقرف : دول عفاريت يرفعوا الضغط بدلعهم المايع بس علي ما اعتقد عيالك من ريم هيكونوا غير ادب وأخلاق
امير بص لريم وابتسم : اذا طلعوا لامهم مفتكرش بس اذا طلعوا ليا يا حلاوتهم ذكاء وجمال وادب وكل حاجه من الاخر
ضربه صقر على كتفه : يا خربيت الغرور
ريم كانت مكسوفه منهم ووشها احمر وعيونها بالارض
صقر متعمد يحرجها : يا حلاوتك يا ريم وانتي مكسوفه
امير رفع لطيفه : صقر اختفي اتبخر فورا من قدامي
ومشى وهو شايل لطيفه بحضنه ومصعب وريم ماشين وراه
دخلوا غرفتهم
نزل لطيفه بالصاله : يالا يا بابا علشان تاخدي دش انت ومصعب
جريت لطيفه باتجاه الغرفه وهمت ريم تلحقها علشان تحميها بس في ايد مسكتها لفت لوري وبصتله بأحراج
امير بهدوء : انتي كبيره مش صغيره واظن فهماني قاعده تلعبي في الجنينه وفي اي لحظه يطلع الشباب مش حلوه في حقك انتي متجوزه وقاعده تلعبي مع الاطفال وبعدين رابطه الفستان علي وسطك طيب لو طلع واحد منهم اكيد هيشوفك مش كدا؟؟
هزت ريم راسها وبتردد : بس انا قلت للعيال اذا شافوا حد يبلغوني علشان انزله
امير بهدوء : الكلام ده ما يمشيش عندي يمكن من اللعب ما حدش ينتبه من العيال
ساب ايدها : جهزي لطيفه ولما تخلصي اديني خبر علشان اجهز انا مصعب
هزت ريم ووشهااحمر وراحت للغرفه بسرعة
قعد بالصاله ونادى مصعب يقعد عنده
غمض عيونه وهو يردد جواه مهمله مهمله جدا المفروض بعد ما صحت من النوم كانت رتبت الهدوم بس اتفاجئت لما شفت كل شئ مكانه اضطريت ارتبهم لان ترتيبها وعدمه واحد بس ان شاء الله مع الايام تتعدل
قاطعه مصعب : بابا امتى نروح عالملاهي ؟؟
امير : خلاص لما نرجع من الشاليه اخدك
سكت مصعب وهو يبتسم وفرحان
قعد يتكلم مع مصعب وبعدها بص في الساعه
اتنهد : معقول لسه ماخلصتش
وقف وراح للغرفه وفتحها بعد ما دق الباب بهدوء
بصلها وهي تربط شعر لطيفه اتكتف وسند نفسه على الباب
بعد دقايق خلصت ريم
قربت لطيفه من ابوها وهي تلف حوالين نفسها : بابا ثوف شعري حلو
بص امير لشعر لطيفه وابتسم كان مرتب وفيه حركات
ملفته للنظر شالها ورفعها بالهوى وبعدها نزلها
وباسها على خدها : تجنني يا قمر
لطيفه بفرح : وانت كمان حلو
نادى امير : مصعب يالا تعال دورك
وقفت ريم بهدوء وطلعت بره الغرفه بس
وقفها صوت امير : ربنا يجازاكي كل خير زي ما فرحتي لطيفه
بصتله وابتسمتله ابتسامه حلوه وخرجت!!!!!!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة في المزبلة)
Good job go ahead 😍😍😍