روايات

رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم لارين

رواية ملاكي الفصل الرابع 4 بقلم لارين

رواية ملاكي البارت الرابع

رواية ملاكي الجزء الرابع

رواية ملاكي
رواية ملاكي

رواية ملاكي الحلقة الرابعة

فوقت علي صوت فارس
فارس:بقولك يا لارين انا ويحيي هنورح نكمل شغل في سلم العماره الخلفي يمكن نلاقي فيه حاجه تفيدنا ف القضيـ’ـه
حاولت اخفي* توتـ’ــري.. ورديت عليه:طيب بس اي عرفك ان فيه سلم خلفي للعماره
فارس:الظابـ’ـط والمره الي فاتت كمان شوفته لما كنا بنشتغل وانتي مكنتيش معانا
لارين:طيب
عمر: مالك* فيه اي
لارين: مفيش ياعمر
عمر: زعلا نـ’ـه علي ليلي
لارين: انت عارف؟
عمر: اكيد يالارين دي كانت صحبتك انا اعرف عنك كل حاجه انتي ناسيه اننا صحاب
لارين والدمـ’ـوع بدأت تتجمع في عنيها: ليلي منتحرتـ’ـش.. ليلي فيه حد قتـ”ـلها ياعمر
عمر مسك كف ايديها وطبـ’ـطب عليها: متقلقيـ’ـش اكيد هيلاقوه الي قتـ”ـلها
فاقت وبعدت ايديها وقالت: اكيد انشاء الله
عمر ابتسم علي تصرفها وقال: طيب امسحـ’ـي دموعك..** ممكن
لارين بأبتسامه: حاضر
عند يحيي وفارس
كانو بيستكشفو المكان بدقه عاليه وبعد موصلو شقه ليلي وقفو قدام الباب يحيي اخد باله من قـ”ـطع بالطول في سلك الباب وفيه نقط دم* علي العتبه اخدو عينه من الد”م.. وكملو شغلهم ونزلو
بعد يوم طويل ومتعب**.. خلصنا شغلنا ورجعنا القسم وسلمنا الادله**. كلها والحمدلله كل حاجه عدت علي خير بس الي كان شاغلنـʼـي الخاتم دا خاتم مين ومين ليه يد ف قتـ”ـلها
عمر: تحبي اوصلك
لارين: تمام لاني اساسا مش قاد*ره اسوق
عمر: طيب تمام انزلي انتي وانا هخلص حاجه ونازل وراكي
لارين: تمام
يحيي: انت هتقولها امتي
عمر بتوتـ’ـر: مش دلوقتي يا يحيي مش هعرف وانت عارف ان انا لو عرفتها هتبعـ’ـد وانا مش حابب انها تبعـ’ــد
يحيي: وانت هتفضل عايش بتأنيـ’ـب الضمير.. دا كتيرر لازم تعرفها انت عشان لو عرفت من غيرك او بالصدفه هتخسـ’ـرها بردو
عمر: هحاول بس مش دلوقتي
يحيي: براحتك ياعمر
عند لارين>>>>>>>>>>>>>>>>> •:
كانت واقفه سانده علي العربيه وبتتأمل القمر فاقت علي صوت عمر
عمر: لي لي بناديكي في اي
لارين: اسفـ’ـه بس كنت سرحانه
عمر: ف اي
لارين: مش مهم مش مهم يلا نمشي
عمر: طيب
طول الطريق محدش فينا اتكلم اخدت بالي من قـلـق**.. عمر عليا بس مهتمتش لان انا عارفه ان عمر بيحبني بس انا مش هعرف احبه مينفعش حتي كنت بفكر ومش مركزه فوقت من سرحاني لما لقيته وقف العربيه مره وحده
لارين: وقفت ليه
-انزلي
=نعم
-انزلي يا لارين بس
=طيب
فعلا فتحت الباب ونزلت
كنت واقفه قدام بحر اسكندريه وبالتحديد عند مكان معين بحب اروحه لما ببقا زعلانـ’ـه او مخنـ’ـوقه
=انت عرفت اني بحب اجي هنا ازاي
-قولتلك عارف عنك كل حاجه وانتي مش مصدقه
=مم طيب جبتني هنا ليه
-عيطـ’ـي
=ايه
-بقولك عيطـ”ـي طلعي الي جواكـ’ـي انتي محتاجه كده
بدأت اتكلم لكن صوت شهقاتـ”ـي سيطر عليا ومقدرتـ”ـش اكمل بقيت بعيـ”ـط بوجـ’ـع.. سنين مخبيااه جوايا واتكلمت بصعوبـه*.. تعرف ياعمر ان انا عمري مهقدر اسامـ’ـح حد اذانـ’ـي ابدا وعمري مهسامـ’ـح الشخص الي كنت بحبه وعمري مهسامـ’ـح بابا
– كملي سامعك
عشان هما اذونـ’ـي كلهم وهما عارفين ان قلبي مكنش هيستحمل وجـ’ـع ساعه اذونـ’ـي ووجعونـ’ـي انا وقلبي الي مكنش مستحمل اي اذي*.. حتي الشخص الي حبيته كنت بتمني يحارب الدنيا عشاني.. حاربنـ'”ـي هو والدنيا جه عليا وعلي قلبي هونـ’ـت عليه عادي بعدت عنه وبعد مبعدت حس بفراغ.. ف حياته كأن حياته بردت من بعدي رجع وبقا محتاجني ومحتاج وجودي ف حياته لكن انا مردتش لاني مش هقرر غلطي تاني ولا هسمح لشخص اذانـ’ـي يأذينـ’ـي تاني الي هونت عليه مره ههون الف مره بس انا مكنتش حابه دا يحصل مكنتش حابه تبقي دي النهايـ’ـه وليلي كانت صحبتني كنت بحبها اووي وكانت حنينه عليا لدرجه كبيره كدبـ’ـت عليا ومثلت انها فقـ’ـدت الذاكره وطلعت بتكدب*.. لسبب انا مش عرفااه لحد دلوقتي بعدت عنها ومن وقتها معرفش عنها حاجه وغيرها وغيرها كتيرر تعرف ياعمر انا ساعات بكر’هه الناس لاني بحسهم كلهم كدابيـ’ـن ومحدش بيحب حد محدش بيحبني يا عمر محدش حبني زي محببته حتي بابا لما عرف اني هتخلق وهاجي الدنيا رفض*.. وجودي مشوفتهوش ولا شافني رفض* يشوفني محبنيش ازاي آب ميحبش بنته الي هي حته منه ازاي طلاما اقرب حد ليك الي هو المفروض يبقي سندك عايش ف الدنيا وانت شايف نفسك زيك زي اليتيـ’ـم الي ابوه ميـ’ـت تعرف اوقات بتمني وبقول ياريته كان ميـ’ـت علي الاقل وجعـ’ـي كان هيبقي اخف
عمر بحب وز’عل عليها قال وهو ماسك ايديها: بس انا بحبك يا لارين وصدقيني حابب ابقي جمبك وسند ليكي بس انتي اديني فرصه ..
لارين قربت عليه وقالت: بس انا مش عاوزه مصيـ’ـرك يبقي زيهم ياعمر خليك بعيد احسن..
عمر بعد بخـ’ـوف من طريقه كلامها: يعني اي عاوز افهم؟..
لارين بأبتسامه : هتفهم بعدين بس روحني عشان تعبانه*.. اووي
عمر بقـ”ـلق: طيب يلا
في بيت لارين>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> •:’
هنا: اتصل مره تانيه يخالد يمكن ترد
خالد: تلفونها مقفو*ل والعمل
لارين فتحت الباب: السلام عليكم
هنا: وعليكم السلام يحبيبتي
خالد: اتأخرتي ليه كل دا
لارين: اسفـ’ـه والله بس الشغل كان كتير انهارده
هنا: طيب يلا بسرعـ’ـه غيري عشان مكلناش من غيرك
لارين: طيب
خالد دخل اوضته ورن علي منه خطيبته
خالد: بقولك ايه فاضيه بكره
منه: ايوا ليه فيه حاجه
خالد: لا بس عاوزك ف موضو’ع ضروري**.
منه: فيه حاجه طيب طمني
خالد: خاتمي مش لاقيه
منه: خاتم ايه
خالد: الخطوبه يامنه هيكون ايه
منه: هيكون راح فين يعني دور عليه هنا او هنا هتلاقيه
خالد: يبنتي والله معرف راح فين كان في ايدي ونمت لما صحيت ملقتهوش
منه: طيب متقلقـ’ـش دور كويس بس هتلاقيه
خالد: طيب ياحبيبي انتي عمله ايه ف يومك
منه: الحمدلله يحبيبي كويسه
خالد: دايما يموزتي سلميلي علي ماما فاطمه
منه: حاضر هي بتسلم عليك
خالد: الله يسلمها بكره هكلمك ماشي
منه: ماشي يحبيبي سلام
خالد: سلام
خالد لف لكن لقي لارين ف وشه
خالد بفز’ع : اعععع يخربيتـ’ـك قطعـ’ـت الخلف**. اي موقفك كده
لارين ضحكت ببرأه: واللهي مقصد كنت جايه اناديلك واقولك الاكل جهز بس سمعك وانت بتكلم االحب الا صحيح البت الكلبـ’ـه دي عمله اي مبتكلمنيش خالص من ساعه مخطبتها
خالد: مشغوله والله اديها عزر’ها بردو
لارين: ربنا يعينها يلا بقا عشان ناكل عشان جعانه اووي
خالد : يلا يكتكوته
تاني يوم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى