روايات

رواية آيتي العاشقة الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الفصل السادس 6 بقلم ميرا أبوالخير

رواية آيتي العاشقة الجزء السادس

رواية آيتي العاشقة البارت السادس

رواية آيتي العاشقة الحلقة السادسة

#ال6.#ايتي_العاشقة. #بقلم_ميرا_ابوالخير.
: تحب اطلقها لك وتتجوزها ع يارا؟.
اية بصدمة: نزار.
نزار ببرود: قول يا اخويا طمعان بردو ف مراتي يعني عاوز يارا و كمان دي مش سبت لك يارا وانت اي مبتحسشششش.
طارق بملل: اه يا نزار مبحسش و هاخدها منك.
محمد بزعيق: طاررررق انت زودتها اوي للدرجة دي انا معرفتش اربي.
طارق بتوتر: يا بابا انا معملتش ح…
كف بينزل ع وشه: اخرس خالص اطلع برا بيتي.
طارق بصدمة: بتطردني.
محمد بغضب وزعيق : اه بطردك بررااا انت ميت بالنسبة لي مليش عيال غير نزار وبس.
طارق بكر”ه: يبقا هقتـ. ـله.
محمد مسكه بغضب: بس بس تقتـ. ـل اخوك انت مكنتش كدا اي حصلك.
طارق ببرود زق ايد ابوه: انا ماشي من هنا بس كلكم هتندموا.
بقلم ميرا ابوالخير.
خرج بغضب و محمد كان هيقع سنده نزار: بابا.
محمد بضعف: وديني اوضتي.
نزار سنده لحد اوضته: اهدا يا بابا طارق صغير وطايش.
محمد بجمود ودموعه محبوسة: سابوني دلوقتي لوحدي.
نزار هيتكلم سهير من وراه: سبني معه واخرج.
اية مسكت ايد نزار: تعالى معايا.
خدته و خرجت و سهير قعدت جنب محمد.
سهير بالم: ابنك عرف الحقيقه مش كدا.
محمد بحزن: لا بس انا خايف عليه اتغير اوي دا مش ابننا دا مريض ولازم يتعالج.
سهير بدموع: هتكلم معه سابني اتكلم معه.
محمد بهدؤء: لا سبيه انا هعرف اتصرف.
سهير عيطت بوجع ع حال عيالها ومحمد بص لها بالم ودموعه نزلت….
بقلم ميرا ابوالخير.
عند يارا.
يارا بغضب: انا معملتش حاجه خرجوني من هناااا.
العسكري: بطلي دوشة هحطك ف الانفرادي.
يارا بخوف دخلت تقعد واحدة زعقت ليها: جرا اي يا بت ما تفتحي عينك.
يارا بخوف: معلش مشوفتكيش.
الست: يعني اي مشوفتنيش شفافة انا طب تعالي بقا.
مسكتها هي والستات ونزلوا فيها ضر”ب.
بعد شويه.
بتكون واقفه قدم الظابط و طارق قاعد بصدمة: ازاي مراتي يحصل فيها كدا.
الظابط بهدؤء: خناقة عادية اتفضل خد مراتك واطلع برا.
طارق هيتكلم بزعيق المحامي منعه: خلاص يا استاذ طارق يلا يا مدام.
مشيوا و طارق خدها شقة ما.
يارا بتوعد: مش هسكت ع يلي عملته فيا شايف يا طارق.
طارق ببرود: احمدي ربنا اني عرفت اخرجك خلاص خلصنا.
يارا بغل: ماشي يا طارق بس والله ما هسيب حقي فاهم.
دخلت الاوضة بغضب ورزعتها.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند نزار واية.
نزار بهدؤء: اية انا مش قادر اتكلم.
اية بحنان: انا حاسة بيك ممكن ننسى ونعيش.
نزار بسخرية: انسى دا اخويا عارفة يعني ايه اخويا.
اية بهدؤء: عارفة اقعد معه وفهمه شوف ماله ريح قلبه طارق طيب بس طايش وانت عارف.
نزار بغيرة: مالك بتدفعي عنه كدا ليه بتحني له.
اية بذهول: بحن له؟؟.
نزار بغضب: اه شكلك بتحني له ايه تحبي ارمي عليكي اليمين دلوقتي وتروحي له ترجعي لحبيب القلب تاني.
اية بجمود: واي تاني.
نزار بزعيق: كله بسببك انتي لولا انك كشفتي خيانتهم مكنش زماني بتعذ*ب.
اية بغضب: تتعذ*ب وانت شايف اخوك يلي كان جوزي ف حضن مراتك دا جزتييي بس هقول اي انتو صنـ. ـف واحد.
مسكها بغضب من شعرها وو….
عند سهير.
خدت العلاج وحست بتعب حاولت تقوم معرفتش بوقها بدء يخرج د*م و صوتها مش طالع ومحمد ف الحمام حاولت تصرخ معرفتش.
عند طارق.
يارا بعتت رسالة لشخص ما ف الصعيد ( ابنك المحترم عشان مرات ابنه اية خا*نته مع اخوه طلق كل واحد من مراته و جوزهم لبعض وظلم الاتنين التانيين وطرد طارق عشان نزار).
الرسالة وصلت للعمدة قام وقف بغضب: مرعييي.
مرعي: ايوة يا عمي.
العمدة بغضب: اچهز يا ولدي هننزلو مصر الليلة و هات سلا”حك هنرجع بكـ. ـفن بنت البندر و محدش هيجدر يوجفنا ولا هنسمع لحديت حد واصل.
مرعي: امورك ياحج.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية آيتي العاشقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى