رواية العدو العاشق الفصل السادس 6 بقلم مجهول
رواية العدو العاشق الجزء السادس
رواية العدو العاشق البارت السادس
رواية العدو العاشق الحلقة السادسة
العدو العاشق ح6
تاني يوم صحيت ساره من النوم ودخلت أخدت شاور وراحت تصحي نور من النوم….
ساره.. نور قومي بقا هنتأخر كده علي الشغل..
نور.. سبيني والنبي ياساره أخطف حلم سريع كده وأقوم دا فرصه وجت لحد عندي سبيني بقا..
ساره…. قومي بقا…
نور… يووووه حرام عليكي ياساره بتصحيني دانا ماسدقت انه جالي في الحلم..
ساره… هو مين ده الي جالك في الحلم يانور..🤔🤔🤔
نور… ده ذفت أدم كنت بحلم أني مسكاه من قفاه وبديله حتة علقه فرجت عليه الشركه كلها وكان شكله مسخره 😉😉😜😜
ساره… ياعيني ده شكلك متغاظه منه أوي يانور 😉😅😅😅
نور.. أوي ياساره ماتتخيليش نفسي أفش غلي فيه بأي طريقه.
ساره واللهي أنتي مجنونه وشكلك مش هاتجبيها البر أعقلي يانور
وقومي البسي عشان كده هانتأخر…
نور.. علي رأيك أما أقوم البس قبل مايجي أبو قردان الشركه..
ولبست نور شيميذ وبنطلون ليجن أسمر وفردت شعرها وكانت زي القمر..
أما ساره كانت لابسه دريس بيج ويمر من الوسط حزام أسمر ولابسه طرحه بنفس لون الدريس وكانت في منتهي الشياكه والجمال.. ونزلت ساره ونور ركبو تاكسي وراحو الشركه..
وأول ما ساره شافت الشركه كانت مبهوره بجمالها الي يخطف الانظار..
نور.. أنا بردو ياساره أول مره شوفت الشركه كنت مبهوره بيها لحاد ماشوفت خيال المأته الي شغاله معاه الانبهار ده راح وجالي كبت وخنقه يله الله يحرقه.. 🤨🤨🤨
ساره.. الله يطمنك ياختي وبعدين أنتي بتخوفيني من أول يوم حرام عليكي يانور…
نور.. يابنتي أنتي مالك وماله أنتي هاتشتغلي مع عمر..
وبعد ثواني كان الاسانسير وصل أخر دور المخصص للمدير والمدير التنفيذي للشركه راحت نور عند مكتب عمر وخبطت..
عمر.. أدخل..
نور… صباح الخير يابرنس أنا جبتلك ساره أهي..
عمر.. أهلا يانور خوشي.. أيذيك يا أنسه ساره أنا مبسوط أننا هانشتغل مع بعض..
ساره… الله يسلم حضرتك وأتمنا أني أكون عند حسن ظنك دايما
عمر.. أن شاء الله علي فكره الشركه نورت لما جيتي..
ساره… شكرا…
نور… طب بالنسبه لكيس الجوافه الي واقفه مافيش نورتي دانا حتا أسمي نور.. 🤔🤔😜😜😜
عمر.. لاء مافيش وروحي شوفي شغلك قبل أدم مايجي…
نور.. بقا كده خلاص قضيت حاجتي من جارتي ماشي علي العموم الي ماتحتاجش النهارده وشه بكره تحتاج قفاه وأبقا قابلني لو عبرتك سلام يابرنس..🤔🤔🤔🙄🙄🫵🫵
عمر… أنا مش عارف أنتي ونور أصحاب أزاي هي شكل وأنتي شكل تاني خالص..
ساره.. علي فكره نور طيبه وجدعه جدا بس هي بتحب تهزر وبتحاول تبان أنها قويه عشان ماتبينش الضعف الي جواها
عمر.. أنا عارف كل ده لان طباعها ذي سلمي أختي مجنونه زيها عشان كده أنا بعذها ذي سلمي أختي.. لاكن أنا بحب البنت الي بتتكسف وخجوله وعاقله يعني طباعها ذيك مثلا كده..
ساره.. طب أحنا مش هانشتغل الساعه باقت 8..
عمر… أحم…. أه طبعا تعالي بقا أشرحلك طريقة ونظام شغلك..
نور.. كل ده تمام يانعمه لاكن أنا مالي ومال فطار المدير والغدا بتاعه مايطفح قصدي ياكل الي ياكله أنا مالي.. 🤨🙄🙄🙄
نعمه.. ألمفروض أنك سكرتيرة المدير يعني ده من أختصاص شغلك وأي حاجه تخص المدير في الشغل بتكوني مسؤله عنها
ده حتي لو راح مؤتمر أو يعمل ثفقه وطلب منك تروحي ماينفعش ترفضي..
نور.. لاء بقا ده أستعباد..
نعمه… ياحبيبتي هي دي وظيفة السكرتيره وياريت ماتحاوليش تعارضي..الاستاذ أدم عشان هو عدوه الي يعارضه ماشي..
نور.. سبيها لله هو ونصيبه.بقا يله روحي أنتي بقا كتر خيرك..
ومشيت نعمه من الشركه وفضلت نور تحضر الورق الي هايتمضي من المدير وبعد خمس دقائق جه أدم. ودخل..
أدم… هاتي البوسطه وورق أخر ثفقه وتعالي.. وسبها ودخل مكتبه
نور.. هو ماله ده الناس تقول علي الصبح صباح الخير.الاول أما صحيح أنسان مستفذ وكيشري.ومغرور….. وراحت خبطت علي المكتب ودخلت.. حاطت الورق علي المكتب وقالت لادم..
نور.. أتفضل الورق أهو…
أدم… تمام. بس بعد كده ماتدخليش غير لاما أئذنلك تدخلي.. 🤨
نور.. بس أنا خبطت وبعدين حضرتك عارف أني داخله دلوقتي
أدم.. كلامي يتسمع وأنا هاعديها المرادي عشان أول يوم ليكي ومش هاعاقبك..
نور.. جتك الارف في غرورك ياشيخ راجل رخم.. 🤨🤨🤨
أدم.. بتقولي أيه بصوت واطي..
نور.. ها… لا أبدا بقول تؤمر بحاجه تانيه..
أدم.. أه بحسب.. روحي أعمليلي فنجان قهوه ومعاها باتيه.
نور.. أه قصدك قورص طب ماتقول قورص هو التناكه في دي كمان…
أدم.. أنتي قولتي أيه…. 🫵🫵😡😡😡
نور… ها.. ولا حاجه ياباشا ثواني ويكون القورص قصدي الباتيه والقهوه علي مكتبك.. ولو عايذ بانيه كمان أجبلك.. وجريت من قدامه..
أدم.. ولاول مره ضحك من كلام نور وقال.. غبيه بس دمها خفيف
وفي ثواني رجع وجهه عابث وقال….
أدم… بس لا كلكو خاينين وحثاله..
ودخلت نور المكتب طلبت باتيه لادم بالتليفون من الكافتيريا بتاع الشركه ودخلت المطبخ المخصص لسكرتيره المدير وطبعا. عذيذي القارئ أحنا عارفين أن نور فاشله في المطبخ ومابتعرفش تعمل أي حاجه دخلت المطبخ وهي ملبوخه ومش عارفه القهوه بتتعمل أذاي هي فكرتها مثل الشاي قامت جابت الفنجان وحاطت فيه معلقتين قهوه ومعلقتين سكر وغلت المياه وحطتها في الفنجان وقلبته وقالت…. أيه ده هي القهوه عايمه علي الوش كده ليه يمكن عايذه سكر قامت حاطت كمان معلقه سكر وقلبت وفجأه جه الساعي ومعاه الباتيه خادته نور وراحت خبطت علي ألمدير….
أدم… أدخل.. ودخلت نور بالصينيه وضعتها علي المكتب وقالت..
نور.. أما بقا فنجان قهوه لاشربت قبله ولا هاتشرب بعده..
أدم.. هي شكلها غريب كده ليه.. 🤨🤨🤨🤨
نور.. 🤔🤔🙄.. أهم حاجه طعمها دوقها بس يافندم وهاتقولي كل يوم مش هاشرب القهوه الا من أيد نور..
أدم.. أما نشوف.. وجه أدم يشرب القهوه قام تفها كلها في الارض
أدم… أيه الارف ده أنتي بتسمي ديه قهوه..
نور.. مالها يافندم دانا عملاها كويس..
أدم.. أتفضلي دوقي.. ومسكت نور القهوه قامت تفاها كلها في وش أدم..
نور…. يانهار أسود أنا أسفه ماكنتش أقصد واللهي ومسكت منديل من علي المكتب وراحت تمسح وش أدم.. وأول ماقربت نور سرح أدم في جمالها وجمال عنيها لاول مره يتشد لبنت وفجأه فاق لنفسه وزقها من كتفها وقال..
أدم.. أيه الي عملتيه ده ياحيوانه..
نور… أنا قولت لحضرتك أسفه ماكنتش أقصد ولو سمحت ماتشتمش أنا مش عبده عندك وبعدين ده مش من أختصاص شغلي وحضرتك جايبني هنا غصب عني..
أدم…. لا أنتي شغاله سكرتيره عندي وأي حاجه أطلبها تكون مجابه علي طول من غير نقاش..
نور… تمام عن أذنك وراحه تشيل الصنيه.من علي المكتب…
أدم.. سبيها ورحي هاتي حاجه من المطبخ ونضفي الفوضي دي
نور…. هوف. حاضر وراحت المطبخ وهي بتنفخ من الغيظ وبعد ثواني رجعت بجردل مايه وبدات تمسح الارض بالشرشوبه..
أدم.. كفايه كده روحي شوفي شغلك وجت نور تعادي من قدام المكتب كانت هاتتذحلق قام ادم مسكها من وسطها وكانت نور تقريبا في حضنه…. وفجأه خرجت نور من حضنه وقالت..
نور… أنا أسفه ماخادتش بالي…. 😔😔😔😔
أدم… أحم…. مافيش مشكله بس بعد كده أبقي خودي بالك وجت نور تخرج جه أدم نده عليها..
نور…. أفندم..
أدم.. أعملي حسابك بكره الساعه 7عندنا عشاء عمل مع عملاء من تركيا فياريت تلبسي فستان شيك ويبقا كلامك وأسلوبك يكون لبق…
نور.. أيوه بس أنا مالي بكل ده العملاء دول جاين لحضرتك مش ليا وانا أحضر ليه..
أدم.. أظن قولتلك قبل كده أنتي سكرتيرتي الخاصه يعني أي مكان أروحه المفروض تكوني معايا فيه وبدون نقاش تمام..
نور.. تمام. عن أذنك وخرجت نور راحت مكتبها
أما ساره كانت قاعده في مكتبها وفجأه رن جرس مكتب عمر قامت ساره خبطت ودخلت..
ساره.. أيوه يافندم حضرتك طلبتني..
عمر.. أيوه ياساره تسمحيلي أقولك ساره من غير ألقاب ده لو مش هايضايقك يعني..
ساره.. لاء يافندم عادي مش هاتضايق بس حضرتك كنت عايذني ليه..
عمر.. بعد أذنك ياساره ممكن تعمليلي فنجان قهوه أحسن الصداع هايفرتك دماغي..
ساره… حاضر يافندم..
عمر.. بلاش أفندم دي دمها تقيل ياريت تقولي عمر بس
ساره سامحني يافندم مش هاقدر..
عمر.. خلاص ياسيتي خاليها أستاذ عمر علي ماتاخدي عليا وتقولي عمر علي طول ماشي..
ساره.. حاضر ياأستاذ عمر عن أذنك
أدم.. أتفضلي ياملاك…
ساره… أنا أسمي ساره مش ملاك..
عمر.. عارف.. بس أنا شايفك جميله وطيبه زي الملاك…
ساره شكرا عن أذنك أعمل لحضرتك القهوه وراحت المطبخ تعمل قهوه لعمر وقالت هو أكيد مافطرش وأتصلت علي الكافتريا وطلبت سندوتشات لعمر وبعد ثواني وجه الموظف بتاع الكافيه ومعاه سندوتشات…. وخادت نور السنوتشات والقهوه وراحت خبطت علي عمر..
عمر.. أدخل.. ودخلت ساره وحاطت الصينيه علي المكتب..
عمر.. أيه ده ياساره أنتي جايبه السندوتشات دي ليه
ساره.. دلحضرتك أنا قولت حضرتك جاي بدري يعني أكيد مافطرتش..
عمر… فعلا أنا لسه مافطرتش بس مش هافطر غير لما تفطري معايا ماشي..
ساره… أيوه بس…
عمر.. لاء مافيش أعتراض يله أقعدي وأنا هاطلبلك عصير جمب السندوتشات ومسك عمر التليفون ورن علي الكافتيريا وطلب عصير لساره وبعد ثواني خبط الباب وجت ساره تقوم..
عمر… لاء خاليكي كملي فطارك… أدخل…. ودخل الموظف وحط العصير علي المكتب وأنصرف
وبعد عمر وساره ماخلاصو أكل نظر عمر لساره لاقا في علي شفايفها فابتسم وقال لساره..
عمر.. ساره في حاجه علي خادك..
ساره… فين وفضلت تمسح في خدها وقام عمر ووقف قدام ساره
عمر.. لا أستني أنا هامسحها أنتي مش شايفاها وقام مسح شفايفها بطرف صباعه وسرح في جمالها..
ساره… شكرا عن أذنك هاروح أشوف شغلي..
عمر.. ساره..
ساره…أفندم..
عمر.. بكره في عندنا عشاء عمل برا الشركه فياريت تسمحي تيجي معايا بما أنك سكرتيرتي وأتمنا توافقي..
ساره.. هي نور هاتيجي معانا..
عمر.. أكيد عشان أنا وأدم رايحين أكيد نور هاتروح مع أدم وياريت تيجي معايا أكون شاكر جدا..
ساره.. تمام أن شاء الله هاجي عن أذنك..
عمر… شكلك طبيت المرادي بجد ياعمر وحبيتك ياساره
أدم.. ده الساعه باقيت 2… أما أروح المطعم أتغدا خرج أدم من مكتبه وقال لنور…
أدم… أنا نازل رايح المطعم ياريت بعد ماتتغدي في جوه علي المكتب أطبعي منه أربع نسخ ضروري النهارده عشان محتاجينه ضروري.. وسابها ونزل..
نور.. أما أروح أجيب الملف الاول أحسن أنسا دخلت المكتب تجيب الملف..
نور.. يانهار أسود ده كتاب مش ملف هو أنا هاطبع كل ده أربع نسخ النهارده دانا كده لا هاأعرف أتغدا ولا أتعشا منك لله ياظالم يامفتري. يارب أشوف فيك يوم وراحت تطبع الملف. وبعد ساعه جه أدم مالاقاش نور في مكتبها فكرها بتتغدا دخل مكتبه لاقا نور
بتعمل نسخ الملف..
أدم.. أنتي ها أيه ماأتغايتيش ولا أيه.. نظرت له نور بقرف وقالت
نور.. لاء أما أخلص شغل فجلس أدم علي مكتبه وفتح الاب توب
وفضل يبعت أيميلات وبعد ساعه خلص أدم شغل.. نظر لنور وقال
أدم.. ها خلاصتي ولا لسه كانت نور تعبت ودايخه عشان ماكانتش فطرت ولا أتغادت فنظرت بتعب لادم وقالت..
نور.. لاء فاضلي حاجات بسيطه وأخلص.. لاحظ أدم التعب علي نور فقال
أدم.. لا كفايه كده شكلك تعبان أبقي خلاصيه الصبح.. وفجأه نظرت نور لادم وكان الرويه مشوشه فجأه حاست بدوخه. ونظر لها أدم قام بسرعه لحقها قبل ماتقع وفجأه وقعت نور في حضن أدم….
أدم… نور. نور فوقي وقام شايل نور حطها علي الشيذلونج الي في المكتب وراح فتح درج المكتب وطلع زجاجه برفيوم وحاول يفوقها بعد ثواني فاقت نور وقالت…. أنا فين
أدم.. أنتي في مكتبي أغم عليكي وأنتي بتشتغلي..
نور.. أه أفتكرت.. وحاولت توقف كانت هاتقع قام أدم مسكها من وسطها وقالها..
أدم.. حاسبي هاتقعي خاليني أساعدك…
نور.. لا شكرا مش محتاجه مساعده من حد وحاولت تمشي لاقت نفسها دايخه قامت قعدت تاني ومسكت دماغها..
أدم.. قولتلك أساعدك أنتي دماغك ناشفه ليه..
نور.. لاء شكرا لو سمحت رن علي أستاذ عمر يبعت ساره وهي هاتساعدني..
أدم.. ساره مين..
نور.. دي صحبتي وسكرتيره أستاذ عمر..
أدم.. ماشي ورن أدم علي عمر..
عمر.. أيوه ياأدم عايذ حاجه..
أدم.. أه أبعت الي أسمها ساره تيجي لنور في مكتبي تساعدها تراوح أحسن دايخه وتعبانه..
عمر.. أيه مالها نور أنا جاي وقفل السكه وخرج عمر وقال لساره وخادها وراح مكتب أدم..
عمر.. مالك يانور أنتي كنتي كويسه الصبح أما كنتي في مكتبي
نظر لعمر بغيره ورفع حاجبه وقال..
أدم.. كانت عندك بتعمل أيه..
عمر.. كانت جايبه ساره صحبتها للوظيفه..
ساره.. سلامتك ياحبيبتي مالك..
نور مافيش دايخه شويه.
عمر.. طب تعالي يانور أسندي عليه أوصلك.. فقال أدم بغيره
أدم.. لا سيبها هي عايذه صحبتها تسندها فحابت نور تضايقه
نور.. لو سمحت ساعدني ياعمر مع ساره أحسن دايخه. فنظر لها أدم وهو في قمة غضبه وقال..
أدم.. ماتنسيش بكره يجي عشاء العمل الساعه 7..
عمر.. أنا بكره هجيبها هي وساره لحاد المطعم سلام ياأدم.. وخرج عمر ونور وساره.. وعمر لاقاها فرصه قام مسك أيد ساره وهي بتسند نور جت نور تشيل أيدها. فقال لها عمر..
عمر.. حاسبي ياساره أندي معايا نور أحسن تقع.. وركبو الاسانسير ونزلو وركبو عربية عمر.. أيه الي حصلك يانور..
نور أصلي ماكالتش حاجه من الصبح كان أدم طالب مني ملف أطبعه كزا نسخه فأنا كسلت وقولت أخلصه الاول وبعدين أبقا أكل
ساره.. ينفع كده أهمالك في نفسك يانور ياحبيبتي هو الشغل هايطير..
عمر.. خلاص ياساره حصل خير كويس بكره أجازه أرتاحو براحتكو والساعه 7لو لاقيتي نفسك قادره تعالي مع ساره ولو تعبانه خاليكي أنتي وأنا هاكلم أدم يانور..
نور.. لاء هاجي أن شاء الله بس أنتا تيجي توصلنا عشان مش هاركب تاكسي والفستان يتكرمش وبرستيجي يبوظ أنتا عربيتك واسعه…. 🤔😅😅😅😅
عمر.. حتي وأنتي تعبانه لمضه ولسانك طويل
نور.. نحن نختلف عن الاخرون ياباشا.. وبعد دقائق وصل عمر تحت العماره ونزلت نور وساره..
عمر.. أنتي باقيتي كويسه يانور
نور.. أه الحمد لله الدوخه راحت..
عمر.. طب الحمد لله يله. تصبحو علي خير عايذه حاجه ياساره
ساره.. لاء شكرا ياأستاذ عمر..
عمر.. متأكده..
ساره… فأبتسمت وقالت.. أيوه شكرا..
نور… مش وقت النحنحه أنتو الاتنين أنا تعبانه وعايذه أكل وأنام
عمر.. الله يخرب بيت شكلك دانتي عيله رخمه وفصيله.. أطلعي ياختي. كلي ونامي يله بكره هاجي الساعه سابعه تكونو جاهذين
وركب العربيه ومشي وفضلت ساره واقفه تبص عليه لحاد مابعد
نور.. لاء ياحبيبتي ما أحنا مش هانبات هنا
ساره.. أيه يانور بتذعقي ليه يله نطلع..
أدم.. بقا أنا تعانديني يانور وتكسري كلامي وتخالي عمر يحط أيده عليكي.. ماشي بكره هاواريكي رد فعلي أيه..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العدو العاشق)