رواية ملاك حائر الفصل التاسع 9 بقلم سهيلة عبدالله
رواية ملاك حائر الجزء التاسع
رواية ملاك حائر البارت التاسع
رواية ملاك حائر الحلقة التاسعة
يقاطع محمود مريم ويقول ببرطمه ايوه يا رافت انا بعاكسك اختك ويحرك العربيه يقودها باسرع سرعه ويذهب من امام رأفت
رافت بصدمه وغاضب يقول لمريم تحركي يلا وحسابي مع الكلب ده بعدين مش هاسكت على اللي حصل دلوقتي
مريم: الله وانا مالي يا لمبي
تركب مريم وليلى السياره ما تقولها ليلى
ليلى مكان ش لازم تنادي على رافت كده هيحصل مشكله بينك وبين محمود
مريم ده مش مهم أصلا الحوار ده بيحصل كل فتره بين رافت و محمود
في سياره رأفت
قمر محاوله تلطيف الجو اهدا يا بيبي في ايه وبعدين انت عارف محمود عمري ما يعمل حاجه غلط تلاقيه بس بيهزر
رافت ومحاول امتصاص غاضبه عارف يا قمر بس قولي ليا انا اعمل ايه هي اختي ما انا باخاف عليها بردك من اقل حاجه انت عارفه و بعدين محمود بيعمل حاجات كثير المفروض لو حد مكاني كان عمره ما هيعديها له بس هو عشان صاحبي فانا مقدر ده وان هو حد محترم
قمر حصل خير يا رأفت بس اهدى
رافت بيضحك تسلمي يا حبيبتي انت العقل الرزين اللي فيهم ياعم
قمر مكسوفه بس بقى يا رأفت
رأفت يا لهوي يا ناس ع اللي بيتكسف
عند سياره محمود
محمود بيبرطم منك لله يا مريم صاحبي رأفت هيقطع علاقته بيا بسببك
اعمل ايه بس يا ربي البنت حلوه وانا باحبها ومجنون فيها ربنا يسترها بقا
هي استمع الى بعض الاغاني الاغنيه تقول عارف انت الحظ يا حظ
محمود بقهر حظ مايعلم بيه الا ربنا ويقفل الاغنيه حتى الاغنيه جايه عليا حسبي الله
في سياره ليلى
مريم تقول ل ليلي 😉 شغلي حاجه بقى يا ستي انتي ده بدل الجو الناشف ده
ليلى الله الله ده لو امي سمعتك بتقولي الجمله دي هتعملك صوابع كفته
ليلى مكمله كلامها وتقول بفخر انا ولله الحمد مواقفه أغاني بقا لي ثلاث سنين
مريم تصدقي بالله شاطره وتقول ربنا يوفقك
ليلى مكمله على فكره انا باقول لك كده مش انا يعني بتكبر بحاجه زي كده لا والله بس اللي هو الواحد بيحاول يحس من نفسه
مريم عيب عليك يا بنت ده انت عامله زي قمر بالضبط كده
ليلى بفرحه والله ده انا كنت بحسبكم هتقولوا عليا معقده والجو ده
مريم بالعكس ده احنا مش احسن ناس بس اهو بنحاول
ليلى لربنا يثبتكم يا حبايبي يا رب
تفسير السيارات الى قسم الشرطه
ليلي تتنهد بحزن
مريم تمسك يده ما تقلقيش انا معاكي خليكي قويه
ليلي تربط على يد مريم شكرا علي الدعم
ليلى يا لهوي معلش والله نسيت انا اسفه مش هاقول شكرا تاني
مريم اول واخر مره يا كلب البحر يلا انزلي
تنزل الفتيات من السيارة
في هذه الاثناء تصل سياره رأفت
مريم اهو الاخ رأفت واصل
ينزل رأفت و قمر من السياره
مريم وتشير لقمر بيديها لكي تراها
قمر تقول رافت اهي مريم هناك يلا
مريم موجها كلامها لقمر ايه التاخير ده كله يا ست هانم ده
قمر بسهوكه الله ايه بقى يا مريومة ده حتى لسه محمود ما وصلش
مريم تفرقك مؤخره راسها وتقول احم اها صح 😂
ليلى اوبا قصف جبها ده ايه بس اللي حصل ده كنتي عايزه تعملي نمره على قمر 😂😂قمر مرجحتك
مريم: لكي منى علقه يا ليلي بس لما نخرج من القسم
ليلي تبلع رقها احم انا قولت حاجه بس بالله انا عايزه اروح البيت سليمه
مريم 🤨 ليه ده انتي هتروحي علي نقاله
يتقاطع كلام مريم وصول محمود
مريم تنظر في صدمه لسياره محمود تجد فتاه جالسه بجواره
ليلي:اوبا ديه شكلها ولعت
مريم توجه لسياره محمود رأفت يمسك يدها ويهمس بلاش تهور احنا قدام قسم الشرطي ها
مريم : تقول بشر وهي تنظر لمحمود ما تخافش يا اخوي كله هيبقي تمام
رأفت يبلع ريقه الله يرحمك يا صاحبي انتي جاي ليها بواحده😢 هتتسلخ دلوقتي
محمود كان يكلم الفتاه وهو ينظر لها
مريم تطرق بيدها علي زجاج الشباك
محمود ينظر يجدها مريم
محمود وكاد الدم يهرب من جسده بسب نظرات مريم المخيفه
محمود ينزل زجاج الشباك
البنت بدلع الله مين ديه يابيبي وتكمل بتكبر وهي تنظر لمريم تلقيها من الناس الي بيبعوا مناديل اوف خلايها تمشي
محمود: يقول بصدمة يآرب
ولم يكمل كلامه ويجد باب السيارة يفتح بعنف ومريم تسحب الفتاه بقوه من شعرها
مريم وهي تجر الفتاه من شعرها اكن انا بياعه مناديل يا خله الاسنان يا الي كلك علي بعضك عمليات ونفخ وشفط
الفتاه وهي لا تستطيع الحركه من تحت يد مريم ابعدي عني يا مقرفه
مريم وقد جن جنونها
محمود كان داخل السيارة ينظر بصدمة ولا يستطيع الحركه
رأفت لسه كان متوجه ليبعد مريم من علي الفتاه
قمر تمسك يده رأفت ملكش دعوه بالحوارت ديه خليك مكانك
قمر تهمس ليلي شكلك حسداتي البت من ساعه حوار علياء وان هي ازاي سكتتك لها
ليلي:تبتسم ببلاها اها ممكن حسد بس انا فرحانه اوي في البت ديه
محمود ينزل من السياره ويتوجه ويبعد مريم عن الفتاه يذهب رأفت بسرعه ويمسك يد اخته بقوه ويبعدها عن الفتاه
الفتاه وهي علي الأرض وتبكي يمد محمود يديه لها لكي تقوم الفتاه تمسك يد محمود وتقوم من علي الارض تلقي بنفسها في حضن محمود
محمود يصدم ويقطعه الفتاه بدموع تماسيح يابيبي خدلي حقي من المتوحش ديه
مريم وقد وصلت لمرحلة ما بعد الجنون
رأفت يمسكها بقوه ويقول بس يا مريم يا حبيبتي اهدي واستعيذي بالله من الشيطان
محمود يبعد الفتاه عن حضنه ولسه هتكمل الفتاه ايه ده رأفت مش معقول انت ازاي تعرف المتوحشه ديه ده انت ارقي من انك تعرف الاشكال ديه ده حتي شيري صاحبتي هتدلعك بدل البيئة ديه
قمر تنظر ل فتاه بغل
وتنقض عليها وتمسكها من شعرها
مش كفايه محمود لا وكمان بتكملي علي جوزي يا حربايه وانتي وصحبتك شيري
الكل مصدوم وخاصة ليلي تحاول استوعب ما يحدث
ليلي :بغباء هو انا حسدتهم ولا ايه 🤔
مريم:لا ولا حسد ولا حاجه يا ست ليلي
ليلي ايوه صح انا عيني بارده عليكوا
يقطعهم صوت صراخ الفتاه ولا احد قادر على التدخل وابعدها من يد قمر
ليلي تقوم من عليها اوف كفايه عليكي كده ايدي وجاعتني
وتقوم وتنفض يديها وتقول اوف يا ليلي معاكي مناديل امسح التراب ده من علي ايدي
ليلي لحظه وتجري وتحضر المناديل من سيارتها
قمر بكيد وهي تمسح يدها اوف ايه التراب ده كله
الفتاه تقوم من علي الارض وتقول بثقه والله هبلغ عنكم الشرطة يا متوحشين ومحمود ورأفت هيشهدوا معايا وهتعفنوا في السجن
الكل يضحك علي ماقالته الفتاه لتوا
مريم بضحك:ايوه كملي واي تاني
الفتاه بستغراب هو في ايه يا محمود متقول حاجه
محمود بضحك احب اعرفك مريم خطيبتي واخت رأفت وديه قمر مرات رأفت
الفتاه بكسفه احم آسفه يا مريم انتي وقمر ماكنتيش أعرف
قمر:خلاص حصل خير اتفضلي
مريم:عادي حصل خير
محمود بس استني يا فريال
الفتاه فريال : اتفضل
محمود:موجه كلامه ل ليلي ديه فريال محاميه
ليلي:اهلا بيكي وتصافح فريال
فريال بأسف سمحاوني اني تعديت حدودي معاكوا
رأفت حصل خير انتي عرفتيني ازاي ده انا معرفكيش
فريال احم هو محديش في الجامعة مبعرفش انت مين
قمر :اها صح آسفه بقا علي العلقه ديه بس انتي كنتي مستفزه
فريال: عارفه وانا بعتذر جدا
مريم :تقاطعهم طب يا ست فريال المحاميه اتفضلي
فريال يلا ويدخلوا القسم
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك حائر)