روايات

رواية تسنيم إلياس الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس الفصل الثامن عشر 18 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس الجزء الثامن عشر

رواية تسنيم إلياس البارت الثامن عشر

رواية تسنيم إلياس الحلقة الثامنة عشر

إلياس نظر ليها: أيوة من الدكتورة و يا تري البرنسيسة مخبية عليا ايه تاني قولي و انا سامعك
تسنيم خبت وشها في ايديها
إلياس: ها نبدا لعب الاطفال بتاعك ده بصلي و انا بكلمك
إلياس شال ايديها من على وشها: شلي ايدك بقا و كلمني زى ما بكلمك
تسنيم ببكاء: انت بتزعقلي يا إلياس بعد كل السنين دى بتزعقلي شكرا يا باشا كتر خيرك
إلياس ( ابتدان الهبل) انتي بتعيطى ليه دلوقتي انا كلمتك انا بسألك
تسنيم: انت زعقتلي خليك فاكرها
إلياس بيحاول يهدي نفسه: ممكن اعرف مقولتيش ليه و أيوة تحقيق احسبيها زى ما تحسبيها
تسنيم : لانى مش مستعدة يكون عندى عيال و بعدين الحكايه دي هتخدني من مستقبلي و دراستي ذات ان ده مش منظر واحدة ممكن تكون ام في يوم من الايام بس عادى ابقا اسيبهم لى البت منة تربيهم أو هما اللي يربها احلي حاجة ان البت منة هتكون عمتو الهبلة
إلياس مسك تسنيم من قفاها: انا جبت اخري منك ف بطلي هبل و اخر مرة تقولي على اختي حرباية
تسنيم: انت اللى قولت حرباية انا مقولتش حاجة غير انها هبلة و في البلاله
منة دخلت من غير اي اذتاذن: يعيني على العاقلة ده انتى يا بت من كتر هبلك بفتكر ان حد من عيلتك اهبل
تسنيم: انتى المفروض يسمكي شبر و نص اول مرة اشوف قصر بالشكل ده
منة: احسن ما اكون متشعلقة في السقف و أنا فى الابتدائي هيهي
تسنيم بابتسامة خبيثة اتجهت لى منة و عضت ايديها إلياس حشهم عن بعض بالعافية و راحت منة لى غرفتها و هى بتمثل العياط إلياس نظر ليها بغضب و راح نام
و بعد مرور شهر اخيرا خلصت تسنيم امتحانات و نجحت بتفوق أما شهيرة ف هى لسه زى ما هى بس اتهدت شوية أما فرح و اكرم ف هما علاقتهم مع بعض بقت اقوه و ريان متعلق بفرح جدا و انا هى كمان بتحبو اوى طبعا ده مش عجب بسملة
و في المساء
تسنيم: طب انا مش شايفة حاجة احنا فين بالظبط
إلياس: امشي خطوة كمان
تسنيم: حاسه انك عامل مصيبة
إلياس: ششش اسكتي بقا و دلوقتي اقعدي و دلوقتي تقدري تفتحي عينيكي
تسنيم فتحت عيونها : واو اي الشيك دى ورد و شموع و شجر إلياس قول الحقيقة انت متجوز عليا
إلياس شدها من ايديها و قاموا يرقصوا
إلياس بحب: بقا في حد يتجوز على القمر ده مع انكى مجننيني بس معلش بكرا تعقلي
تسنيم بحب: عمرك ما خيبت ظني فيك ولا خذلتني من رغم جنني برضو مستحملي اد ايه انت وسيم و دكتور ناجح و اخ مفيش منه و صاحب صاحبه و سند انا من زمان شايفة فيك كل ده
إلياس بغرور مزيف : طبعا يا بنتى علشان تعرفي انكي مش متجوز ايه حد اول مرة اعرف انى فارس احلامك
تسنيم بمرحا: حبيبي انت فارسني انا شخصياً مش ها تفرس احلامي
إلياس بغيظ : انت اخر مرة كنتي فيها جد كانت امتي
تسنيم: مممم مش فاكره تقريبا امبارح اوله امبارح
إلياس مسك ايديها
تسنيم بغيظ: انت مالك يا ابني من الصبح و انت بتجرني وراك و اكني مليش شخصية
إلياس: كلها كام شهر و ها ربيكي على طول لسانك ده علشان تعرفي تتكلمي بالطريقة المستفزة دى
إلياس طالع مفاتيح و عطها لى تسنيم : مبروك النجاح يا حبيبتي
تسنيم بعدم فهم: الله يبارك فيك يا دكتور إلياس بس برضو ايه علاقه نجاحي بى الڤيلا دى
إلياس و هى يكون هادي: يارب بصي يا ستي البيت ده من دلوقتي بيتك اعملي فيه اللى يريحك بعد عن صداع كندة و شهيرة و بالنسبة امى منيرة فهي اكيد ها تجي تعيش في بيتها انتى بس تشوري و اللى انتي عايزاه هو اللى هيحصل
تسنيم من الدهشة مش بتتكلم
إلياس: لو مش عجبك ممكن نغير النظام أو نشوف واحدة غيرها و اكرم ياخد دى انتي كويسة يا بنتي
تسنيم فاقت: اه بس عايزة امشي لو قعد اكتر من كده ممكن يجرلي حاجة
إلياس مسك ايديها و طالعو من الڤيلا و عطها مفتاح سيارة : دى بقا هدية نجاحك
تسنيم: عربية مين ؟
إلياس: عربيتك مش معقول زوجة إلياس الهواري تكون مش معها عربية
تسنيم: بتهزر
إلياس: لا ده انتي شكلك زى ما منة قالت بقيتي هوبا خالص انتي كويسة يا بنتي
تسنيم بتمسح دموعها من الفرحة و الدهشة: كويسة بس الصدمة ضربتين في الرأس توجع ده بجد صحيح ان زمان كنت ها تجنن عليك و كنت بتعصب لم بشوفك مع اى بنت تانية كنت بضيق و عفريت الدنيا كلها بتكون قدامي مش مصدقه انى اتجوزتك و حام..ل في ابننا لحد دلوقتي مش مصدقة كل اللى بيحصلي
فجأة اشتغلت الصواريخ كان مكتوب بيها بحبك يا تسنيم
إلياس من وراء: و لى اخر يوم في حياتي ها فضل اقولهلك بحبك يا تسنيم
تسنيم التفتت ليه: بس انا مش بحبك خالص
إلياس بصدمة: نعمم ياختي
تسنيم حض..نته : انا بموت فيك بحبك اوى اوى اوى
إلياس شال تسنيم و قعد يدوخ بيها بفرح: بحبككككك
و تبقا انت أماني وقت خوفي
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تسنيم إلياس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى