رواية حب من غير ابواب الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمد
رواية حب من غير ابواب الجزء الثاني
رواية حب من غير ابواب البارت الثاني
رواية حب من غير ابواب الحلقة الثانية
حب من غير ابواب
Part2
(عبير دخلت علي زعيق ليلي)
عبير:في ايه في ايه
اسد:بنتك اول ما قولتلها انها خلفت خمسة وهي كدا
ليلي:انا هربي دا كله ازاي افهم انا مش عارفة اربي نفسي اربي خمسه
عبير:قولي بسم الله ماشاء الله وانا معاكي يابنتي ويتربه في عزكم يارب ربنا رزقكم باحلي نعمة في الكون كله
ليلي:انا مش زعلانه اني خلفت خمسة انا فرحانه اني هيكون ليا انا واسد سند في الدنيا بس بردو كله بسبب الراجل دا انا ماكنتش هتجوز
اسد:اتسرفي معا بنت دي
(اسد طلع من عند ليلي)
احمد:بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن
(احمد قرب من ودن البيبي وكبر )
بسملة:انت بتعمل ايه
احمد:بكبر في ودن البيبي
بسملة:ليه
احمد:عشان اول حاجة يكون سمعها هو اسم الله عز وجل و كمان انا شوفت ابوا وانا صغير كان بيعمل لي ليلي كدا
بسملة:طيب خد حور اعمل معاها كدا
احمد:هاتي وخدي
(وفعلا احمد مسك الاطفال كلهم كبر في ودنهم)
بسملة:هو انت متجوزتش ليه لغايت دلوقتي
احمد:النصيب ملقتش بنت الحلال الي احبها بس اول ما لقيت وحدة و حبتها اتريها هي في عالم وانا في عالم ومش هتعرف تعيش معايا
بسملةبحزن:ليه بتقول كدا
احمد:هي كل طلبتها بتاجي لغايت عندها وغير كدا هي بسم الله ما شاء الله عندهم كل حاجة لو اتجوزتها مش هتقدر معايا ممكن ناكل مرة و مرتين لاء ممكن مقدرش اجبلها الشنطة الي هي عايزها ممكن مقدرش اجبلها البس الغالي الي هي متعودة عليه
بسملة بحزن:ممكن هي تكون بتحبك وهتعيش معاك في اي مكان احنا البنات لو حبينا حد بجد نقدر نعيش معاه حتي لو في اوضة وحدة مش مهم عندنا الشنطة ولا البس البنت بتفرح حتي لو بالبانه تكون جايبه معاك وانت جي من شغلك دي عندها بدنيا كلها روح قولها وان شاء الله ربنا يجعلها من نصيبك
بسملة بحزن:بعد اذنك
(بسملة راحت الحمام وهي بتعيط )
بسملة:طلع بيحب وحدة تانيه طلع مش بيحبني انا
(بسملة فضلت تعيط في الحمام وبعدين مسحت وشها وطلعت )
بسملة:اذيك يا لي لي عامله ايه دلوقتي
ليلي:الحمدالله
بسملة:اتفضلي يا ستي بنتك
لياي:بسم الله ماشاء الله دي بنتي
بسملة:اما هتكون بنت الجنيني ياعني
ليلي:يخربيت تقل دمك ياشيخة
بسملة:تشكرات
ليلي:مالك يا بسملة فيكي حاجة
بسملة:لاء مافيش
ليلي:امال عينك حمرا ليه اخويا زعلك
بسملة:لاء استاذ احمد كويس معملش حاجة والله
ليلي:امال ايه
بسملة:مافيش افتكرت حاجة بس عن ماما وبابا وعيطت
ليلي:ربنا يرحمهم ويغفر لهم
بسملة:امين يارب
بسملة:هاتي بقا حور
ليلي:انتوا سمتوها حور
بسملة:اه
احمد:خدي كمان حوريه
ليلي:بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن عسل اوي تصدق لائق عليهم الاسمين هما فعلا جميلات اوي
عبير:و اي ريك في حياه
(ليلي كانت هتعيط من الفرحة انها شافت بناتها كويسين)
اسد:و ادي يا ستي فارس
ليلي:دا ابني انا
اسد:اه
ليلي:تصدق يا شيخ قول لا اله الا الله
اسد:لا اله الا الله
ليلي:دا لو ماكتش ابني وكان كبير كنت اتجوزت منه
اسد:,وماله يا اختي كنت نفيت امك من هنا
ليلي:ياعم انت افوش كدا ليه
ليلي:طيب فين التاني
اسد:في الحضانه
ليلي بخضة: ليه ابني ماله
اسد:مافيش ياحبيبتي هو كويس بس عشان هو كان اخر واحد وكان التنفس بتاعه ضعيف شوية حطوا في الحضانه
ليلي:عايزة اشوفه
اسد:ان شاء الله يطلع من الحضانه هتشوفي
ليلي:لاء انا عايزة اشوفه دلوقتي
اسد:ياحبيبتي مش هينفع انتي لسه طلعة من العملية
ليلي بعياط:عشان خاطري يا اسد اشوفه بس
(اسد مقدرش يزعلها شالها لغايت الحضانه)
الممرضة:انتوا ريحين فين
ليلي:عايزة اشوف ابني معلش
الممرضة:اسموا ايه
اسد:فيراس
الممرضة:طيب ادخلوا الاوضة الي هناك دي البسوا لبس معكم وتعالوا
ليلي: تمام
(وفعلا دخلوا لبسوا وطلعوا واسد مسند ليلي)
الممرضة:من هنا
(دخلت ليلي مع الممرضة هي واسد)
الممرضة:اتفضلي ابنك هناك اهو
(ليلي جريت عليه مسكته ورفعته لي حضنها )
لياي بعياط فرحة:بس يا اسد ابننا بص عسل ازاي ياقلب ماما
(ليلي باستوا )
ليلي:هو هيطلع امتي من الحضانه
الممرضة: بكرة ان شاء الله
ليلي:هتبقي في حضني بكرة ياقلبي خلاص هتبقي معايا
اسد:يلا ياليلي عشان انتي تعبانه والبيبي كمان عشان نقدر ناخدو بكرة
ليلي:خلي بالك منوا
الممرضة:حاضر
(مشي اسد وليلي من الحضانه)
(****************************************)
بسملة:ابيه اسد
اسد:مالك يابسملة
بسملة:مافيش بس ممكن تروحني
اسد:حاضر هسيب ليلي واحي اروحك
بسملة:تمام
(اسد راح يوصل بسملة)
لياي:احمد هو انت زعلت بسملة في حاجة
احمد: ابدا والله
ليلي:هي زعلانه ليه
احمد:مش عارف كل ما سالها انتي زعلانه ليه تقولي مافيش
ليلي:انت لسه بتحبها يا احمد
احمد:مش عارف انساها لحظة حاسس انها سكنت قلبي ومش رضيه تطلع
ليلي:طيب اتقدم لها
احمد:طيب لو اتقدمت هتقدر تعيش معايا في شقة الايجار هتقدر تعيش معايا مرة ناكل ومرة لاء مش هقدر اجبلها البس براند الي هي بتلبس فيه
ليلي:بس يا احمد عمر ما البنت تبص انت معاك كام او خريج ايه او انت ابن مين البنت عايزة شخص يحتويها ويطبطب عليها ويديها الامان وحنيه بسملة مش منوع البنات الي بتقول عليها بسملة طيبه جدا وعلي نيتها خالص بسملة لو كانت بتحب مكانيكي وجيه اتقدم كانت وفقت بيه لانها بتحبة ومش شايفة هو معاه كام ولا هتعيش معاه فين المهم انها معاه اياك تخسرها يا احمد
احمد:ان شاء الله خير
(بسملة روحت البيت دخلت الاوضة بتاعتها وفضلت تعيط اوي لغايت اما نامت )
(الصبح جيه علي ابطالنا خلاص ليلي بتلبس عشان ماشيه من المستشفي وابنها خرج،كل واحد ماسك عيل اسد ماسك فيراس وعبير مسكة حور واحمد ماسك حياه وبسملة مسكة حوريه وليلي مسكة فارس )
اسد:يا حبيبتي هاتي عشان تعرفي تمشي
ليلي:لاء انا عايزة امسكوا
(ركبوا العربيه وصلوا لي الفيلا وطلعت ليلي لي الاوضه)
همس:انا جيت
ليلي:حمدالله علي السلامه يا اختي ما جتيش ليه امبارح
همس:حق عليا ياقلبي كنت مع بابا امبارح بيعمل عمليه في القلب
ليلي:الف سلامه عليه هو عامل ايه
همس:هو كويس الحمدالله
ليلي:مالك يا همس
همس:مافيش
ليلي:لاء فيه مالك
همس:مش عارفة والله يا ليلي عمالة اروح لي دكاترة كتير ويقولة اني كويسه وحمزة كويس بس مافيش حمل
ليلي:ان شاء الله ربنا يرزقك بزريه الصالحة ولسه بدري
همس:بدري ايه بقالنا سنة ونص وتقولي لسه بدري
ليلي:احمدي ربنا انكم كويسين في ناس عقيمة مش بتخلف خالص
همس:الحمدالله من الصغنن دا
ليلي:خدي يا اختي دا فيراس
همس:بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن عسل اوي شبه اسد
ليلي:كلهم فيهم شبة من اسد
همس:كلهم مين
ليلي:هو انا ما قولتش
همس:لاء ما قولتيش
ليلي:مش انا ارنبه
همس:انتي اتحولتي ولا ايه
ليلي:خلفت خمسة
همس بصدمة:بسم الله ماشاء الله خمسة
ليلي:اه فارس وفيراس و حور وحياه وحوريه
همس:الله واكبر هما فين
ليلي:اهم هناك في السرير
همس:يختي عسل كلهم حلوين اوي يا ليلي يتربه في عزكم
ليلي: امين يارب
(****************************************)
عبير:مالك يا بسملة من امبارح وانتي سكته
بسملة:مافيش خاجة يا امي انا كويسه
عبير:لاء مش كويسه مالك
(بسملة اترمت في حضن عبير وعيطت )
عبير:مالك يا حبيبتي احكيلي
بسملة:مخنوقة اوي اوي يا امي
عبير:ليه
بسملة:مش عارفة
عبير:احكيلي
بسملة:بحب واحد هو بيحب غيري
عبير: متعيطيش علي قسمة ربنا و ربنا عارف الخير ليكي انتي لو تعرفي ربنا عايز يقدملك ايه ما كنتيش تفكري انك تنزلي دمعه منك عشان اي حد سبيها لي ربنا وكل الخير هيكون ليكي
بسمله:ان شاء الله
(همس خرجت من عند ليلي راحت لي دكتورة)
الممرضة:استاذة همس مصعب
همس:نعم
الممرضة: اتفضلي
الدكتورة:اذيك يا مدام همس عامله ايه
همس:تمام الحمدالله اتفضلي التحليل الي انتي طلبتيها اهي
الدكتورة:تمام حضرتك انتي بتشكي من تاخر الانجاب صح
همس:ايوا
الدكتورة:طيب انتي ليه بتشكي وانتي بتاخدي حبوب من الحمل كتير
همس:مش باخد من الحمل خالص
الدكتورة:نسبة الحبوب وفعليتها في الدم عالي
همس:تمام شكرا يا دكتورة
دكتورة:العفو
(خرجت همس من عند الدكتورة وهي مش فهمه حاجة هي مش بتاخد حبوب من الحمل خالص افتكرت ان حمزة كل شوية يشربها عصير)
همس:لاء حمزة مش يعملها لاء
)روحت همس البيت ولبست وفضلت قعدا علي السرير مستنيه حمزة)
حمزة:الله الله اي الجمال دا كله دا انهاردة يبقا عنب اي دا
همس:دا عصير
حمزة:اه طيب يلا عشان انا جعان
همس:ازاي هتحط الحبوب في الاكل
حمزة بصدمة:حبوب
همس:اه حبوب منع الحمل الي كل شوية تحطها في العصير قبل ما تقرب مني ليه ياحمزة ليه انت مش عايز تخلف مني
حمزة:ابدا والله
همس:طيب ليه بتحط
حمزة:خايف عليكي يا همس خايف انك لو حملتي يحصلك حاجة
همس بعصبيه:دا مش مبرر انت عندك علم الغيب قولت انك مش بتحبني ولا طايق تخلف مني
حمزة:والله بحبك بس خايف اتحملي اخصرك قبل ما اعرفك بكتير كنت في امريكا بدرس هناك وعرفت وحدة زملتي هناك حبتها وحبتني وحملت مني وساعة الولادة خصرتها هي وابني
(همس بتبص علي حمزة عقلها بيقولها دا مش بيحبك وقلبها بيقولها دا بيعشقك عشان كدا عمل كدا وطبعا همس سمعت صوت قلبها وراحت اترمت في خضن حمزة )
همس:خلاص يا حمزة لو مش عايز خالص يبقا مافيش مشكلة
حمزة:لاء عايز منك دسته بلاها عصير
همس:خليك برحتك
حمزة:لو سبتيني برحتي مش هتقدم قدام خالص
(حمزة قرب من همس )
(**************************************)
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من غير ابواب)