رواية العدو العاشق الفصل الثالث 3 بقلم مجهول
رواية العدو العاشق الجزء الثالث
رواية العدو العاشق البارت الثالث
رواية العدو العاشق الحلقة الثالثة
نور…. حضرتك طلبتني يافندم وفجأه لف أدم لنور وقال…..
أدم.. أيوه..
نور.. أيه ده أنتا وجاي ورايه لحد هنا كمان أما أنك أنسان بجح وقليل الادب.. 🙄🙄🙄🙄🤨🤨🤨🤨
أدم.. أحترمي نفسك ولمي لسانك بدل ماأقطعهولك.. 🤨🤨🤨
نور.. أنا محترمه غصبن عنك أما أنك أنسان بارد يله أطلع باره بدل ماأندهلك الامن يطلعوك غصبن عنك.. 🫵🫵🫵🫵🤨🤨
وقام أدم قاعد المكتب وحط رجل علي رجل وقالها..
أدم.. أندهيلهم مافيش حد يقدر يعملي حاجه ده مكتبي..
نور… أما أنك كداب وبجح ده مكتب أستاذ عمر وهو المدير وصاحب الشركه كمان وأتفضل بقا أطلع بدل ماتطلع علي نقاله..
أدم.. مش هاطلع وأعملي الي أنتي عايذاه.
نور.. كده طيب أنا هاطلبلك الامن يطردوك باره..
أدم.. بجد أوك بس خاليهم يجيبولي واحد قهوه مظبوطه..
نور.. أيوه لو سمحت ابعتلي الامن عشان في هنا في المكتب حرامي.. وبعد ثواني طلعو الامن ودخلو المكتب وقالو أيوه ياأنسه نور فين الحرامي ده..
نور.. أيه أتعميتو ماهو قدامكو أهو يله خودو وبلغو البوليس عليه
ألامن.. ها.. بس بس.. 🙄🙄🙄🙄
نور.. أنتا هاتقعد تبس بس أنتا وهو يله خودوه من هنا قبل مايجي المدير ويعملكو مشكله..
أدم.. مش هايقدرو يعملو كده لاني أنا ببساطه المدير يامتخلفه
نور.. بقولك أيه ماتشتمش المدير أسمه أستاذ عمر مش أنتا
أدم.. ما ياغبيه أنا المدير وعمر المدير التنفيذي هو صحيح شريكي
بس نسبتي أكبر بكتير يعني أنا صاحب الشركه….
ألامن.. تؤمر باي حاجه يافندم…
أدم… لاء روحو أنتو شوفو شغلكو..
نور.. أه أنا كده فهمت يعني أنتا عامل الفيلم ده عشان تنتقم مني
أدم… الله ينور عليكي دانتي طلعتي ذكيه أهو مع أن الي يشوفك
يفكر عكس كده..
نور… واللهي الشعور متبادل أنا أول ماشوفتك بحسبك أنسان محترم بس دلوقتي ظهرلي العكس تماما 🤔🤔👌👌👌👌
أدم.. طوله لسانك دي بتذود عقابك أكتر ياشاطره. 🫵🤨🤨
نور.. نعم عقاب أيه يابابا هو أنتا مفكر بعد ما عرفت أنك أنتا المدير هاقعدلك فيها لا فوء أنا مستقيله ومش هاجي الشركه دي تاني لو علي رقابتي.. 🤨🤨🫵🫵
أدم.. خلاص ماينفعش تقدمي أستقالتك غير بعد سنه.. ياأما..؟
نور.. نعم بعد سنه ليه بقا أن شاء الله وأيه يا أما دي تقصد أيه..
أدم.. أه.. شكلك ماقريتيش العقد كويس أنتي ماضيتي علي شرط جزائي ١٠٠ ألف جنيه لو أستقالتي من غير موافقتي أنا شخصيا..
نور.. نعم دانتو شله نصابين بقا دانا هاوديكو في داهيه..
أدم.. واللهي ده عقد وحضرتك ماضيه عليه ياتكملي شغل عندنا في الشركه سنه ياأما لو عايذه تستقيلي تدفعي ١٠٠ الف ها قرارك أيه هاتكملي شغل ولا هاتدفعي المبلغ..
نور.. تمام وأنا موافقه أكمل شغل أصلك أنتا ماتعرفنيش كويس يارب أنتا بس تستحملني شهر مش سنه عن أذنك ياأستاذ خيال المأته أه سوري ياأستاذ أدم أنا راحه أكمل شغلي 😉😉😉
وخرجت نور وراحت عند مكتب عمر…
أدم.. أه ياحيوانه بقا أنا خيال ألمأته طب واللهي لاواريكي 🤔🤨
عمر.. أدخل..
نور… أستاذ عمر أذاي حضرتك تغدعني بالشكل ده وتفهمني أنك صاحب الشركه وكمان تماضيني علي ١٠٠ الف شرط جزائي..
عمر.. طب أقعدي ياأنسه نور وانا هافهمك كل حاجه..
نور.. أديني قعدت أتفضل فهمني..
عمر.. بوصي أنا وأدم أصحاب من زمان أوي وأدم ماكانش قاسي كده هو حصله مشكله في حياته سببتله عقده خاليته يكره كل البنات…
نور.. طب وأنا مالي بكل ده يلذمني بشرط جزائي عشان أضطر أشتغل عنده بالعافيه ليه..
عمر.. ذنبك أنك عملتي ألي مافيش حد يجرؤ يعمله وقفتي قدامه في المطعم وقللتي من شأنه قدام العملاء والموظفين وأدم عدو حد يعارضه أو يقف في وشه ويرفض ينفذ أوامره عشان كده
قرر يكسر غرورك ويزلك وطبعا أما تشتغلي عنده ده هايديله الفرصه أنه ينفذ الي في دماغه فهمتي.. وماتخافيش أنا معاكي ومش هاسمحله يأذيكي أعتبريني ذي أخوكي ولو عوزتي أي مساعده أنا موجود وياريت ماتذعليش مني أنا عملت كده لمصلحتك أنا خفت أعارض أدم في قراره ساعتها من غضبه منك كان ممكن يأذيكي علي الاقل أنتي هنا في الشركه قدامي وهاحافظ عليكي ذي أخوكي..
نور.. ماشي يا أستاذ عمر بس هاتعامل مع البانيأدم ده أذاي ده مستفذ جدا
عمر.. بوصي ياأنسه نور أدم ده صاحبي وأنا عارفه هو عدوه حد ما ياينفذش كلامه يعني نفذي كلامه بس بطريقتك فاهماني
يعني مثلا نفذي كلامه بس بطريقه تستفذه وفي نفس الوقت ماتخليهوش يعاقبك فاهماني.
نور.. ألا فاهماك دانا هاخليه يشد في شعره ويقول حقي برقبتي
أما أقوم أشوف شغلي عن أذنك ياأستاذ عمر…
عمر.. أتفضلي وخرجت نور راحت مكتبها وبعد ساعه تليفون المكتب رن وردت نور علي التليفون..
نور.. أيوه مين..
أدم.. تعاليلي ألمكتب دلوقتي وقفل السكه
تامر.. وده محاسب زميل نور في المكتب….. مين ياأنسه نور..
نور.. هو في غيره المدير.. 🤔🤔🤨🤨
تامر.. يابنتي بس لا حد يسمعك ألحيطه ليها ودان. 🙄😉😉😉
نور.. ياعم كبر بلا ودان بلا مناخير أما أرح أشوفه عايذ أيه أدعيلي
تامر.. 😅😅ربنا معاكي ماتنسيش تحمي وشك وانتي داخله🤔😅😅😅😅
نور.. ليه ياخفيف شايفني داخله علي كمين..
تامر.. لا بس أنتي الشجاعه واخداكي أوي 😉😉😉😉
نور.. لا ماتخافش عليا أنا ب١٠٠راجل سلام وراحت نور عند مكتب
أدم وخبطت ودخلت..
نور.. نعم..
أدم.. أسمها أوامرك يافندم مش نعم وبعدين أتاخرتي ليه..
نور… واللهي أنا أقول الي أنا عايذاه انتا مالكش عندي غير شغلك
يكون تمام وبس.. أفندم طلبتني ليه.. 🤨🤨🤨
أدم.. بقا كده ماشي أنا عايذك تراجعي علي كل حسابات ودفاتر الشركه لسنه عدت والكلام ده يخلص النهارده تمام ياأنسه..🫵😉
نور.. 🙄🙄🙄يانهارد أسود أيه لسنه عدت ده عايذ أسبوع علي الاقل يخلص فيه مش يوم يامفتري..
أدم.. أولا أحترمي نفسك وأنتي بتكلمي مع المدير بتاعك ثانيا ماليش فيه عايذ الدفاتر تكون متراجعه كلها النهارده أوكيه..😡
نور.. اللهي ربنا يهدك ياشيخ. دانتا مفتري.. 🙄🤔🤔
أدم.. بتبرطمي بتقولي أيه.. 😡😡😡
نور.. أبدا بدعيلك ربنا ياخدك قصدي ربنا يخليك لينا. 🤔😉😉
أدم.. ماشي أبقي خالي لاماضتك دي تنفعك في الشغل أما اشوفك هاتعملي أيه ياأم لسان طويل يله روحي شوفي شغلك..
وخرجت نور وهي في قمه غضبها وراحت المكتب وقعدت علي الكرسي وهي عماله تشتم في المدير..
تامر.. 😉😉مالك يابنتي عماله تشتمي في مين كده..
نور.. هو في غيره الي منكد عليا عيشتي المدير الي ربنا يهده..
تامر.. 😂😂.. يابنتي لسانك الطويل ده هايواديكي في داهيه..
نور… مانتا مش عارف هو طلب مني أيه كنت عذرتني.. 🤨🤨
تامر.. 🤔🤔😅😅. أيه طلب منك تمسحي الشركه ولا أيه..
نور.. لاء ياخفيف طلب مني مراجعه دفاتر الشركه للسنه الي عادت كلها لاء وأيه كمان أخلصها كلها النهارده شوفت بقا.. 🥺🥺
تامر.. يانهار أسود ده مسح الشركه كلها أرحم من الي طلبه بس
أقولك ولا يهمك أنا هاساعدك وقبل مايخلص ميعاد الشغل أن شاء الله نكون خلصنا..
نور.. بجد ياتامر مش عارفه أشكرك أذاي دانتا نجدتني من الطب ده..
تامر.. مش وقت الشكر يله تعالي نجيب الدفاتر ونراجعها…
أدم.. 🤔😅😅أبقي قابليني بقا لو عرفتي تخلصي الدفاتر دي النهارده وهاتيجي تبوسي رجلي أئجلها لبكره وأشوفك مذلوله
وبعد أربع ساعات من المراجعات في الدفاتر كانت نور وتامر خلاصو وعملو كشف بميزانيه الشركه للسنه الي عادت..
تامر.. ياه أخيرا خلاصنا أه ضهري مش قادر يله منه لله الي كان السبب بقا 😅😅
نور… أنتا بتدعي عليا في وشي ياض.. علي العموم أنتا كتر خيرك
أنك وقفت جمبي وساعدتني ومش عارفه من غيرك كنت هاخرج من المطب ده وعشان كده ليا عندك مفجأه..
تامر.. ياسيتي لاشكر علي واجب ربنا يخلينا للغلابه بس يله هاتي المفجأه بسرعه قبل ماحد يجي أنا هاغمض عيني وأعمل نفسي مش واخد بالي 😂
نور.. نعم ياروح أمك أنتا مفكرني هاعمل أيه وقامت ضارباه بالقلم..
تامر أه يابنت المجنونه يخرب بيت الي يهزر معاكي ها أيه هي المفجأه بقا..
نور….. هاعذمك علي الغدا بكره يابو عين زايغه تمام.. 🤔🤔😉
تامر… ماشي تمام يامعلمه يله بقا روحي للمدير وفاجئيه…
نور… ماشي يامعلم سلام..
وراحت نور لمكتب أدم وخبطت علي الباب..
أدم.. أدخل.. ودخلت نور وهي حاطه وشها في الارض 😔😔😔
أدم… طبعاماقدرتيش تعملي الي قولتلك عليه واليوم خلص وجه معاد انتهاء العمل وجايه تقدمي أستقالتك مش كده 😉😉😉
نور.. وابتسمت نور وقالت أتفضل الكشف بتاع حسابات الشركه لسنه عدت زي ما طلبت … 😉😉😉😉😉
أدم… 🙄🙄🙄🙄أيه لحقتي تعملي كل دا في الكام ساعه دول أذاي..
نور.. عادي وبعدين كل الي في الشركه بيعذوني وبيتمانو يساعدوني..
أدم.. يعني أفهم من كده الشركه كلها قعدت وراجعت معاكي الدفاتر وسابو شغلهم ولا أيه.. 🤔🤨🤨🤨
نور.. 😅😅.. لاء أستاذ تامر هو الي ساعدني أنسان محترم قر.ر يساعدني وأنا وافقت أي أوامر تانيه..
أدم.. لا روحي أنتي. 😡😡😡😡
فجلس أدم يفكر في مكيده جديده لنور….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العدو العاشق)