روايات

رواية بكاء القمر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار محسن

رواية بكاء القمر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم منار محسن

رواية بكاء القمر الجزء السابع والعشرون

رواية بكاء القمر البارت السابع والعشرون

رواية بكاء القمر الحلقة السابعة والعشرون

استغفر الله العظيم الذي لا اله إلا هو الحي القيوم و اتوب اليه❤️
جائت سناء في هذا الوقت
سناء بخضه:في ايه يا بنتي مالكم مش ناقصه وجع قلب حد يتكلم
بدر بصوت متقطع من البكاء: على على ما.ت يا ماما
سناء بصدمه وعدم تصديق: على ابني انتي مجنونه اخرسي اخرسي بقولك مين اللي قال الكلام ده مستحيل يحصل ده هو كلمتي قبل المهمه وقالي كل حاجه تمام يا ماما وكلنا بخير وهنيجي كلنا وهاجي أتقدم لبدر
وبدر اول ما سمعت كده انهارت اكتر فالبكاء واغم عليها من الصدمه
قمر بصريخ:بدر يا بدر بالله عليكي فوقي يا بدر ماما الحقي بدر بسرعه
سناء اتصلي بالاسعاف يا قمر
اتصلت فعلا قمر بالاسعاف وبعد ربع ساعه جت عربيه الإسعاف وراحت قمر وسناء معاها
(حقا أنه الحب يا سادة يمكن أن يجعلك اسعد انسان وإذا تركك هذا الحب أصبحت ارض بور ما.تت بعد موت صاحبها)
ذهبه الي المستشفي سريعا وجاء الطبيب لبدر وكشف عليها وعلق لها محاليل وطمن سناء وقال لها:خير إن شاء الله هي بس محتاجه راحه بسبب الانهيار العصبي اللي حصلها وبأذن الله هتبقا تمام
سناء بشكر: شكرا جدا ليك يا دكتور
الطبيب:ده واجبي يا مدام عن اذنكم وانصرف ومشي
قمر لي سناء:ماما رني على حازم اسأليه هما في انهي مستشفى عشان عرفت أن في مستشفى جنب المستشفى دي تبع الظباط ممكن يبقه فيها
سناء: مش عارفه هشوف وكمان مين اللي رن وقال خبر وفاة على ازاي اي كلام وخلاص
قمر بستعجال:طب رني يا ماما بسرعه نشوف في ايه
سناء اومأت براسها وقامت بالاتصال بي حازم
بعد عديت اتصالات من سناء وقلقها هي وي قمر رد حازم
حازم بصوت حزين:الو يا ماما
سناء بقلق من صوت حازم وده ممكن يكون بيأكد الشكوك والمعلومة اللي اتقالت
سناء:حازم على حصله حاجه هو كويس في حد اتصل وقال وانهارت من البكاء
حازم بخضه:اهدي يا ماما مين اللي اتصل ومين بعت معلومات ليكم اصلا
أخذت قمر التلفون من سناء واكملت:حازم حد اتصل من التلفون الارضي عندنا وقال إن على ما.ت ده حقيقي
حازم بغموض:امممم عمتا لاء بس هو فالعمليات عشان الاصابه كانت فالدراع بس هو كويس الحمد لله
قمر براحه:طيب الحمد لله بدر لما سمعت الخبر اغم عليها وجبنها المستشفى بس في جنبها مستشفى تبع الظباط اسمها…….انتو فيها
حازم بقلق على بدر:اه احنا فيها انا جي ليكم حالا
قمر: اهدي هي كويسه الحمد لله مفهاش حاجه بس كان اغلق حازم الخط
بعد عشر دقائق جاء حازم عليهم بعد مسأل على الغرفه فاالاستقبال
حازم بقلق على بدر: هي عامله ايه دلوقتي
سناء: الحمد لله بخير يا حبيبي انت عامل ايه وعلي وعامر عاملين ايه
حازم: الحمد لله كلنا بخير
بعدها بشويه بدأت بدر تفوق وهي بتصرخ :اااااه يا علي هاتولي على أنا عايزه اشوفه حازم انت فين جاء عليها حازم نظرة له بلهفه حازم ارجوك قول أن على مام.ش ارجوك طمني
حازم بتهدئت بدر:اهدي يا بدر على بخير
بدر بصرار:انا عايزه اشوفه ارجوك وديني ليه ارجوك
أومأ لها حازم بسبب إصرارها على أن تراه فهو يعلم أن بدر تحبه من زمان ولكن كان يتابع في صمت طلامه محدش فيهم تخطي الحدود الغير مسموح بيها لأن في هذا الوقت كانت بدر طفله مراهقه
ذهبه الي المستشفي إللي فيها على وعامر وليل
بدر تنظر لحازم ببكاء:هو فين دلوقتي يا حازم
حازم :هو في غرفة العمليات بس الدكتور طمنا وقال شويه وهيتنقل لغرفه عاديه
بدر ببعض الراحه ف على حبيب قلبها وحب الطفوله والشباب ومهما حصل لم تكره يوم من الايام
بعد مرور فتره من الوقت دخله جميعهم غرفة علي كان هو بدأ يفوق
الجميع سلم عليه ودعه له بالشفاء العاجل ولكن هي كانت تقف في زاوية لوحدها فالقلق والخوف ما ذاله ولكن الآن الاكثر الخجل الذي حول وجهها الي اللون الاحمر الناري
نظر لها على بحب شديد ونظرة هي له بلوم وحب واشتياق
على:ازيك يا بدر مش هتقوليلي الف سلامه عليك ده انا حتي زي جوزك
نظرة له بدر بكسوف وصدمه:نعم جوزي ازاي ده
على بضحك:باعتبار ما سوف يكون يعني
بدر بغضب:بقولك ايه مافيش الكلام ده
سناء بعصبية:نعم يا روح امك اومال مين اللي اغم عليها لما عرفت أنه كان هيمو.ت بعد الشر يعني وجلها انهيار عصبي ايه عيني فيه واقول إخيه مالك كده
بدر بكسوف شديد واحراج:ط طب أنا هطلع انا بقا عشان كده مش حلو
كان الجميع يضحك عليها ولكن كان من ينظر لها بعشق هل حدث كل هذا لها بسبب سماع خبر مزيف أنه توفي هل تعشقه مثل ما يعشقها
نظر على لي حازم وقالو قرب
على:ممكن لو سمحت اقعد معاها لوحدنا
حازم كان هيتعصب عليه
على بسرعه: والله هبقا مؤدب وغير كده مش هعمل حاجه اكيد وانا راقد كده وغير ده كله انا اول واحد اخاف عليها من العالم كله وكمان اعتبرها رؤية شرعية
حازم نظر له بعمق وقال:هتقعده مع بعض بس الباب هيبقا مفتوح
على بغيظ: ماشي بس مش مفتوح اوي يعني يرضيك يعني اخد برد وانا لسه طالع من عملية يرضيك
حازم بسخرية:يا عيني يا بطه ومالو ماشي ونظر للجميع يعني أخرجه جت بدر تخرج
حازم:لاء خليكي على عايز يقولك حاجه ومتقلقيش انا واقف والباب مفتوح لو حصل حاجه اندهي عليا اجي اضربهولك في قلبه مش دراعه
ضحكت بدر واومأت له خرج حازم ورد الباب شويه ولكن هو شايفهم
على بهدوء وجديه:قربي يا بدر هو أنا قادر اشرب واكل لوحدي عشان اعملك حاجه تعالي ربنا يهديكي خايفه مني أنا يا بدر
بدر بتوتر:وهخاف منك ليه
على بنظرة حب:انا بحبك يا بدر وعمري متخيلت واحده تكون مراتي غيرك وحبك في قلبي مش من انهارده اول اسبوع او حتي سنه ده من سنين كتيره من وانتي لسه بنت10سنين بجد عمري مفكرت في حد يشيل اسمي غيرك انتي يا بدر انا بحبك اووي يا بدر تقبلي تكوني مراتي
بدر بدموع وحب: موافقه يا علي لأن أنا كمان بحبك
على بفرحه:يا صلاه النبي اخيرا قولتيها وانا بمووو.ت فيكي يا قلب على
بدر:بس في طلب تعليمي هكمله للآخر
على بجديه:وانا عمري ما اخليكي تفرطي ابدا في تعليمك وبعدين اكمل بمرح اندهيلي اخوكي بسرعه
بدر ضحكت عليه وعلى مرحه حقا لقد أحبته من صغرها مثل ما هو احبها
دخل حازم بجدية:خلصت كلام يا حلو تعالي بقا يبدر جنبي هنا
على بهمس سمعته بدر فقط:ده انت عيل سئيل بصحيح
ضحكت بدر وقامت وقفت جنب حازم
عامر بستغراب:بس يا حازم مين اللي اتصل عندكم فالبيت وقال إن على ما.ت
على:اكيد حازم عرف قول ايه اللي حصل
حازم بجدية: الموضوع خلص وجوج اتقبض عليه هو والكبير والزعيم
عامر:ازاي
حازم :بعد ما جوج اتصل بالبيت عندي أنا كنت واخد احتياطات أمنية لكل حاجه ممكن تحصل واللي حسبته لقيته
كلهم ازاي
حازم:هقولكم اللي حصل
فلاش باك
لما جيت من وراه الراجل اللي كان ماسك ليل كان في واحد موجه المسد.س على علي عشان يقتل.ه
حازم بصوت عالي: على خالي بالك انتبه على للضوء الاحمر اللي عليه ولما لف الطلقه جت في دراعه
ليل ضربت الراجل وعامر ضربه بالمسد.س
طلع حازم يجري ورا الراجل اللي ضرب على وكانت القوات قبضيت على المافيا
عامر بخضه على علي:انت كويس
على بهدوء: الحمد لله بس الطلقه جت في دراعي بس هنزف كتير هات الاسعاف بسرعه يا عامر
اسرع عامر واتصل على عربيه الإسعاف الخاصة بهم
ليل بدأت تكتم ليه النزيف ولكن بسبب النزيف الكتير فقط على الوعي وفي هذا الوقت جائت عربيه الإسعاف
اما عن حازم لقد لحق الرجل وقم بمساكه وضربه بشده
حازم بزعيق وعصبيه:بقولك ايه من غير لف ودوران قول مين اللي بعتك لاما هقتلك حالا واللي بعتك عارف انك لو اتمسكت هتمو.ت يعني مش فارق معاه ف كده مي.ت وكده مي.ت هتتكلم ولا لأ
الراجل بخوف: معرفش
ضربه حازم بقوه في بطنه
وأمسك المسد.س وقال:طيب يا حبيبي تبقا تسلم على كل اللي معاك يلا باي
الراجل بخوف اكبر واستسلام: خلاص خلاص يا باشا هتكلم إلي باعتني يبقا الكبير
حازم بجدية:هو فين دلوقتي الكبير
الراجل بخوف:لو اتكلمت هتقت.ل معرفش معرفش
حازم بعصبية:اخلص هو فين
ولسه هيتكلم كان اضرب عليه طلقه ومات
حازم بص حوليه لقا عربيه طلعة تجري اتكلم فاللسلكي
:اي عربية تعدي من طريق العمليه خدو رقمها فاهمين وامسكه اللي فيها فاهمين
اقترب من الشخص :قولي هو فين
الراجل بصعوبة فالكلام:في المخزن اللي في طريق اسكندريه الصحراوي كلهم هناك وو انقطع نفسه وما.ت بعدها على طول
عامر بتسأُل :ازاي اتقبض علي جورج رغم الاشتغاله الي حصلت معاهم فالبيت
حازم وهو ينظر في نقطه وهميه:انا كنت معين حراسه من فتره حوالين البيت ومراقب كل التليفونات الارضي والشخصيه
ولما عرفت أن فيه خطر بعد اللي قالو الشخص ده طلعت علي طول بالقوات على المخزن وقبضت على كل اللي هناك بكل سهوله لأنهم اتأكده أن الشخص ده ما.ت بس قبل ما بدر تفقد الوعي كانت في عصابه هتطلع ليهم لولا الحرس اللي كانه موجودين اتقبض عليهم والزعيم زي ما قولتلكم نزل مصر وتم القبض عليه هو و الكبير الحقيقي وجوج ابنه
الكل براحه:اخيرا خلصنا من الهم ده
حازم بغموض:ايوه بس لازم كلنا نشوف حاجه كده مع بعض
الكل بستغراب:ايه هي
حازم بصوت عالي نسبياً: اتفضلي ادخلي
عامر بصدمه ودموع:ماما
قمر بدهشه:ماما مين يا عامر و…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بكاء القمر )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى