روايات

رواية حكاية حب الفصل الثاني 2 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الثاني 2 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الثاني

رواية حكاية حب البارت الثاني

رواية حكاية حب الحلقة الثانية

وفي يوم جديد علي ابطلنا
دخل مازن الشركه بتعته وراح علي مكتبه وطلب صحبه وشريك في الشركه معاه .
عمرو : صاحب مازن من زمان تعالو نتعرف عليه
شاب عنده : ٢٩
تعالو نتعرف عليه اكتر عينه لونها عسلي
وطويل طوله : ١٨٨
ومتجوز وبيحب مراتو الي هي بنت عمو وعنده عيال
وهي دي صوره عمرو
اميرة عندها : ٢٤سنة
نوصف شكلها عنيها لونها عسلي وبيضه
وطولها : ١٧٠
وبتحب جوزها اوي وبتغير عليه جدا
عندهم ولد يحيي
عنده: ٣ سنين شبه ابوه اوي
وهي دي صوره يحيي
وبنت كارمن سنه ونص وشبه مامتها اوي
وهي دي صوره كارمن
المهم دخل عمرو عند مازن في المكتب
عمرو : صباح الخير ياميزو 😊 .
مازن : صباح الخير ياعموري اي اخبارك واخبار عيالك ولله وحشوني خالص .
عمرو : الحمد الله اهم شويه عفاريت ههههههه 🤣 ومطلعين عيني .
مازن : بحب ربنا يخليهملك يارب 😍 .
عمرو : يارب و عقبال ما افرحلك قريب مع بنت حلال تصونك واشوف عيالك 🥰 .
مازن : يارب بس انا مش بفكر في جواز دلوقتي لما القي وحده احبها وتكون مختلفه عن اي بنت عرفتها وشوفتها .
عمرو : يارب ياصحبي يرزقك بالي تتمناها .
مازن : طيب يا له ياخويا علي الشغل .
عمرو : خلينا شويه🤣😁 .
مازن : ياله ياض نراجع الملفات قبل الاجتماع يا له ياض 🤨 .
عمرو : ههههههههههه 😅 حاضر ياله .
نروح في مكان تاني في شقه بسيطه جدا جدا مكونه من اوضتين وصاله كبيره نوعا ما ومطبخ وحمام
هدي : وقفت في المطبخ بتحضر فطار علشانها هي وبنتها قبل ما تنزل الشغل خلصت الاكل وراحت لبست وسابت رساله لي بنتها لما تصحه بي شغل البيت والطبيخ وطلعت براحه من البيت وراحت علي الشغل .
تعالو نروح جامعة اية
اية كانت قاعده في المدرج ومركزه مع الدكتور وفي الشرح وبتكتب في الدفتر بتاع المحاضرة وجمبها صحبتها من الجامعه نوره تعالو نتعرف علي
نوره عندها : ٢٢سنه
وهي حلوه وبيضه
طولها : ١٦٧
ومخطوبه من ابن خالها حسن
وهي دي صوره نوره
تعالو نتعرف علي حسن
حسن عنده : ٢٦ سنه
طوله : ١٨٥
هو ونوره بيحبو بعض وحسن بيغير اوي علي نوره
وهي دي صوره حسن
المهم نوره : بت يا اية انا زهقت انتي مزهقتيش 🥵 .
اية : بتركيز بس يابت سبيني اركز .
نوره : احنا بقلنا ساعتين قعدين انا زهقت وتعبت كمان .
اية :شويه ونطلع اقعدي ساكته بقا .
نوره : حاضر ياختي .
خلصت المحاضره وطلعت اية ونوره من المدرج وراحو الكافاتريا يشربو حاجه
نوره : هتطلبي اي .
اية : اي حاجه مفيش مشكله .
نوره : انا عايزه اكل تعالي ناكل الاول .
اية : ماشي مافيش مشكله وانا كمان جعانه.
طلبو الاكل واكلو وطلعو من الجامعه نوره لقت حسن مستنيها عند العربيه بتاعته
نوره : حسن هناك اهو وكانت بتقول كلمها وهي بتشاور عليه .
اية : اه طيب روحيلو ياحبيبتي انا همشي بقا .
نوره : لا طبعا انتي هتيجي وحسن يوصلك متهزريش 🤨.
اية : لا طبعا انا همشي يا له سلام وسبتها ومشيت .
نوره : يا اية يا اية مشيت اية وراحت تركب موصلات علشان تروح البيت .
نروح عند مهاب
مهاب قاعد في المكتب وزهقان طلب من السكرتيره تجبلو قهوه
بعد مده بسيطه دخلت السكرتيره مني بس كانت لبسه لبس قصير وضيق اوي
مني عندها : ٢٤ سنه
وبتحب مهاب علشان فلوسه ووسمته نتعرف عليها
شكلها بقا هي سمره شويه
وطويله طولها : ١٧٥
و بتلبس كعب عالي كمان علشان الاغراء وعنيها بني
وهي دي صوره مني
دخلت مني مكتب مهاب كان حاطت راسه علي المكتب
مني : اتفضل القهوه يا استاذ مهاب .
رفع مهاب عينو واتصدم 😲 من شكلها اوي كانت لبسه فستان اسود قصير اوي وشفاف
مهاب : في سرو اي اللحم ده كله الي باين استغفر الله العظيم يارب وبص في الورق الي علي المكتب .
مهاب : بجديه اتفضلي يامني حطيها علي المكتب واطلعي . مني : ماشي تحب احضرلك حاجه تاني وعلي فكره انا الي عمله القهوه بنفسي .
مهاب : ببرود لا مش عايز حطي القهوه واتفضلي اطلعي وشكرا علي القهوه .
مني : بدلع حاضر .
وطلعت من المكتب بشويه اغراء لي مهاب
مهاب : استغفر الله العظيم اي اللبس ده امال لما تتجوز هتلبس اي .
دخل صاحب مهاب
ابراهيم : اي ياعم هوبا عامل اي .
مهاب : بدلع صباح الخير ياقلب هوبا 😉 .
تعالو نتعرف علي ابراهيم
ابراهيم عنده : ٢٧ سنه
وطوله : ١٨٩
مرح زي مهاب ممكن يسيبو الشغل ويفضلو يهزرو تعالو نتعرف علي شكله هو عنده دقن خفيفه وعينه لونها اسود بيحب بنت خالتو هدير
وهي دي صوره ابراهيم
هدير عندها : ٢٢ سنه
وطولها : ١٧١
عنيها لونها بني وهي بتحب واحد تاني غير ابراهيم هل هتفضل كده ولا هيتغير الامر هنعرف مع الوقت
وهي دي صوره هدير
المهم
( هوبا او قصدي مهاب )
ابراهيم : قلب القلب 💞 .
مهاب :كبد الكبد .
ابراهيم : عشق العشق .
مهاب : غرام الغرام وحب الحب كمان ولا تزعل ههههههههههه.
ابراهيم : ههههههههههه والله ياصحبي انك تافه 😁😁😂 مهاب : ههههههههههه اكيد ياصحبي دي شهاده اعتز بيها هههههه😂😂
ابراهيم : ههههههههههه ماشي ياخويا 😅.
مهاب : بجديه مصتنعه ياله ياكلب علي الشغل احنا كده هننسا نفسنا .
ابراهيم : بدلع طيب خليني شويه ياهوبا اهون عليك اطلع زعلان😔.
مهاب قام حضنو وقال
مهاب : اه تهون عليا ياله علي المكتب😆 .
ابراهيم : ههههههههههه حاضر طالع بس قبل ما اطلع طلاقني .
مهاب : وهو بيكلمو علي اساس انو بنت ياخبر متهنيش عليا يا بطه تعالي هاتي بوسه 😘 .
( سافل مهاب ده بس عسل هههههههه🤭😂)
ابراهيم : ههههههههههه ابعد ياض عني انت عندك حنان زايد مش عارف تطلعو ازي روح اتجوز ياض😂 .
مهاب : ههههههههههه 😂واسيبك ازي يابطه بس .
ابراهيم : بضحك وحب لي مهاب انت لما بتصدق انا طالع هههههه وبحبك ياقلبي ❤🥰 .
وطلع ابراهيم شاف مني وقفه عند باب المكتب ولسه هتدخل
ابراهيم : صباح الخير يا مني .
مني : صباح الخير .
ابراهيم : بجديه انا كنت عايز شويه ورق من المكتبه ممكن تجبيهولي ودخلهولي علي المكتب.
مني : بزهق حاضر وراحت تجيب الملفات .
ابراهيم : يارب يامني تبعدي عن مهاب علشان باين عليكي طمعانه مش اكتر وربنا يرزقك يامهاب بلي تستاهل راجل زيك 🤲🏻💖.
تعالو نروح لي نسمة الي صحيت نظفة الشقه واكلت الاكل الي مامتها حضرتو وقعدت ترسم وتلون في ورقه ومره وحده الباب خبط . )

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى