روايات

رواية عشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة النادي

رواية عشق الفهد الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة النادي

رواية عشق الفهد البارت الخامس

رواية عشق الفهد الجزء الخامس

رواية عشق الفهد
رواية عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة الخامسة

فهد: انتي ايه اللي جابك هنا
نور وهي بتقرب من فهد بدلع
وحشتيني ي بيبي وجيت اشوفك وبتحط ايدها علي عضلاتو
فهد: بقرف بيبعد ايدها عنو
فهد؛ اول واخر مره اشوفك ف جناحي والا انتي عارفه كويس هعمل فيكي ايه
نور انت بتبعدني ليه عنك وانت عارف اني بحبك
فهد: تصدقي انك رخيصه اوييي
فهد بصوت عالي وجهوري اطلعي بره واياكي اشوفك قريبه من هنا تاني
نور بتبكي وتطلع
وهي وطالعه بتقول ماشي يفهد لو مخليتك تجري ورايا وعاوزني مبقاش نور الحديدي
وفهد بيتجهز وبيلبس بدله سوده شيك اوي بتسحر كل العيون وبيحط من برفانو اللي ريحتو بتدوب الواحد وبيكون في كامل الاناقه
وبينطلق علي الشركه
عند عشق
عشق قامت وبقيت كويسه وكانت بتحضر نفسها للحفله اللي هتروحها مع فهد
عشق بتلبس وواقفه قدام المرايا
دخلت حنين عليها
حنين بصفير اديلوو ايه الجمدان ده يجدعان
عشق اسكتي يبت اتلمي
حنين اسكت وانا شايفه كتله جمال قدامي
وعشق بتكون لابسه فستان اسود ف قمه الروعه وفوقيه حجاب بالون الاحمر مع بشرتها البيضاء وقليل من مساحيق التجميل كانت عباره عن اميره بتخطف نظر كل اللي يشوفها
حنين انتي كده هترجعي وعريسك ف ايدك
عشق اسكتي يزفته انا راحه عشان شغل مش اكتر
وفهد بيرن علي عشق وبيقلها
فهد: انسه عشق تعالي علي الشركه عشان كلنا هنروح من هناك
عشق: طيب اديني جايه مسافه الطريق
وبيقفل
عشق بتركب تاكسي وبتروح علي الشركه
وهي وداخله الموظفين كلهم بيبصو عليها ومنسحرين بجمالها
عشق بتوصل عند مكتب فهد
وبتخبط علي الباب
فهد: ادخل
عشق: بتدخل وفهد بيبص عليها وبيسكت وهو مركز عليها
فهد ف نفسو ايه الجمال ده مين دي بس ايه اللي انا فيه ده
وبيكون مراد قاعد جمب فهد وبيقول
بسم الله ماشاء الله ايه ده هو في جمال كده مين المزه دي
فهد بغضب انت ي زفت اسكت ايه اللي انت بتقوله ده
اتفضلي ي انسه عشق
عشق بتدخل وتقعد
فهد: دي الانسه عشق سكرتيرتي الشخصيه
وده مراد صاحب عمري وشريكي
عشق: اتشرفت بحضرتك استاذ مراد
مراد: دا انا اللي اتشرفت بيكي يجميل
مراااااااد
ده بيكون صوت فهد الغاضب
مراد خلاص يعم يلا بينا
وبيركبو العربيه ويروحو علي الحفله
فهد ومراد داخلين بهيبه والصحفيين كلهم بيتلموا حولين فهد
واحد من الصحفين فهد الاقتصاد بذات نفسه هنا
والحراس بيبعدوا الصحفيين عن فهد
فهد بيبص بيلاقي عشق واقفه ومتوتره
فهد بيروح عند عشق
فهد: ايه ي عشق ايه موقفك كده تعالي
وبيمسك ايدها وبيروح يقعد هو وعشق ومراد
وشويه ويجي عليهم رامي الالفي وده بيكون صاحب الحفله وعدو لفهد ومراد
رامي: نورتونا وشرفتونا ي وحوش الاقتصاد الحفله نورت بوجودكم
فهد بخبث: الحفله منوره بأصحابها ي رامي
رامي بيبص علي عشق بخبث
مين القمر ده وبيمد ايدو يسلم عليها
هنا فهد حس بغيره ومد ايدو سلم علي رامي بدل عشق
فهد: دي الانسه عشق سكرتيرتي الشخصيه
رامي: ااه بسم الله ماشاء الله جميله
عشق بترد بلطف: شكرا
وبيقعد رامي معاهم وشويه ويجو رجال اعمال مهمين اوي وبيقعدو
عشق بتحس نفسها مخنوقه لانها مش متعوده علي كده ولا علي كميه الناس دي
فهد بيحس بيها بس مبيتكلمش
عشق بتستأذن منهم وبتقول شويه وراجعه
فهد راحه فين
عشق هظبط نفسي في التواليت
فهد تمام
عشق بتروح علي الحمام
وبتدخل تظبط نفسها وتمسح العرق
وهي وطالعه بتخبط ف حد
عشق؛ اسفه
وبتبص تلاقيه رامي
رامي وهو بيقرب منها ولا يهمك ي جميل وبيفضل يقرب
عشق لو سمحت ابعد
رامي استني خلينا نتسلا شويه
وبيقرب عليها عشان يتهجم عليها
وعشق بتحس روحها بتتسحب منها وبتعيط وتصرخ بس محدش سمعها
وفجأه بيدخل فهد ويفضل يضرب ف رامي
وعشق بتستخبي ورا فهد
فهد بيقلع بدلتو ويلبسها لعشق
والصحفيين بيتلمو عليهم ويصورا
مراد بيدخل بينهم وبياخد عشق وفهد وبيمشو
فهد هو وفي العربيه وقاعد جمب عشق اللي بتعيط
عملك حاجه الحيوان ده
عشق: لا وبتعيط
فهد خلاص اهدي وانا اسف اني حطيتك ف موقف زي ده
عشق؛ لا حضرتك معملتش حاجه
مراد خلاص يجماعه كفايه جو الاحزان ده
فهد بيبص لمراد بصه خرستو
وبيوصلو عشق لبيتها ويمشو
تاني يوم فهد بيكون نايم وبيصحي علي رنت الفون بتاعه
فهد الووو يزفت في ايه علي الصبح
مراد: انت نايم ومش حاسس باللي بيحصل
فهد في ايه علي الصبح انطق
مراد لا انا مش هتكلم شوف انت الاخبار بنفسك وبيفصل
فهد بيفتح موقع ويشوف ايه الاخبار دي وبينصدم

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى