روايات

رواية الف ليله وليله الفصل الثالث 3 بقلم رو محمد

رواية الف ليله وليله الفصل الثالث 3 بقلم رو محمد

رواية الف ليله وليله الجزء الثالث

رواية الف ليله وليله البارت الثالث

رواية الف ليله وليله الحلقة الثالثة

كعادتي اعده على البحر بفكر ف الشخص المجهول الي رقص معايا وبعدين اختفى منكرش اني انجذبت لي بس ازي انا حتا معرفش اي حاجه عنه مش عارفه اصلا اذا كان حقيقه ولا عقلي الباطن هوه الي مصورلي ده بقالي شهر باجي البحر على أمل أن يطلع حقيقه ويكون موجود بس هوه هوه مش بيظهر استنيته كتير بس مش لاقيه قررت اني خلاص مش هستنا تاني ونا اكيد كنت بتخيل ايوا اكيد طبعا بتخيل و ف وسط من سرحانه فجاء لقت شاب بيقرب مني
ازيك ي انسه متعرفيش اي مستشفي قريبه من هنا
كان شكله غريب او مش مظبوط الصراحه خفت بس اتشجعت
لا لا لاسف معرفش
قرب مني وقالي
طب متيجي ندور سوا
لو سمحت ابعد مينفعش الي انت بتعمله ده
كنت لسه هجري بس شدني من شعري وقعت على الأرض رحت بصتله وصوتت بصوت عالي عشان حد يلحقني راح الولد ده شدني من رجلي لعنده وكتم نفسي فضلت اعافر مقدرتش قوتي انهارت فجاء لقيته بيبعد بقوه ونا ضميت نفسي وفضلت اعيط لقيته ايوا هوه الشاب الي رقص معايا مسك الولد وكان بيضرب في بكل غل مكنش راضي يسيبه غير لما اخير شفني جري عليا ونا مكنتش شايفه من كتر العياط مسك وشي بايده وبعد شعري
بس متخافيش اهدي انا معاكي اهدي
هوه هوه كان عايز
مقدرتش اكمل وانفجرت ف العياط كان عمايل يهديني وعينه كلها بتفحصني بتشوف حصل فيا حاجه ولا لا
خلاص انا بقيت معاكي وحسابه لسه ملخصش اهدي انا موجود محدش هيقدر ياذيكي
اطمنت من كلامه عيونه كلها كانت خوف ورعب مشوفتوش ف عيون حد قريب ليا قبل كده منكرش فرحتي لما عرفت انو حقيقي وانو فعلا رقص معايا كنت سعيده بس ف نفس الوقت كنت مرعوبه من الي حصل
هتقدرى تقومي
هزيت دماغي وخدني معا للعربيه شكلها حلو اوي زي صحابها احم احم انا ف اي ولا ف اي
ركبني العربيه وربطلي حزام الأمان ولف ركب و رحنا على أقرب مستشفى مكنش راضي يخلي دكتور هوه الي يكشف عليا كنت ملاحظه قمصته لما الممرضه قلتله مفيش غير دكتور بس الي ف المستشفى كان منظره يضحك اوي عقد حواجبه ومربع ايده الاتنين وبيبص للدكتور الي بيكشف عليا بغيظ وغل معرفش جابه منين و ف ثانيه راكشنات وشه كلها بتتحول لما عيونه بتقع على عيوني بحسه اهدا واجمل عيونو بتلمع لما بيبصلي بيبصلي بنظره مش عارفه افهمها بس فرحانه بيها
خلصت كشف ي دكتور
ي استاذ دي رابع مره تقولي كده من فضلك سبني اكمل شغلي
ضحكت علي راكشانه بس خفتها اول ما بصلي
طيب الحمدالله محصلهاش اي حاجه شويه خدوش وكدمات أثر مسكه ايد قويه ووقعه على الأرض بس هيه الحمد لله تمام مفيش اي حاجه
شكرا ي دكتور
العفو
قرب مني واعد على الكرسي الي جمب السرير الي اعده عليه وبكل تلقائيه قلتله
انتي ازي بتظهر وتختفي انا دورت عليك كتير اوي واستنيتك كتير بس انت انت مش كنت بتظهر ينفع كده انا حتا معرفش اسمك اي
لحظه لمعه عيونه للمره التانيه ابتسامته لما سمع كلامي الي حاول يخفيها بس فشل
اهدي ونا هجوبك على كل اسئلتك اتفقنا
هزيت دماغي شبه الطفله الي مستنيا حد يحكيلها حكايه وحطيت أيدي على خدي استنيته يتكلم
انا اسمي رسلان ونتي
رونق
قلتها ورجعت بصتله باهتمام تاني
عينه فضلت تلف ف المكان ف عرفت انو بيحاول يدور على كذبه دنا قرأ كتاب لغه الجسد مرتين
انا انا شوفتك على البحر بترقصي وكده يعني ف انا قلت ان حرام ترقصي لوحدك وكده يعني وبعدين جيت عشان ارقص معاكي وو بس
كان بيتكلم بتوتر وليده بتفرق ف بعضها شبه الطفل المذنب الي بيحاول يبرر لمامته غيابه عن المدرسه ابتسمت على طريقته لقيته ابتسم هوه كمان بصتله بمكر وقلتله
طيب وازي جيت قبل ما الشاب يضربني
اتوتر وفضل يتمتم بكلام مش فهمه كنت هموت واضحك علي منظره بس الممرضه دخلت عشان تقولي اني اقدر امشي وركبنا العربيه وتقول الطريق بحاول اعرف منه أي معلومه بس كان بيغير الموضوع الموضوع غريب بس مميز غامض بس مشوق فضلت احكيله عن خنقاتي معا صحابي ف الكليه احكيله على العميد الرخم وهوه كان بيمسعني بكل اهتمام العالم بجد لحد ما لقيت حد بيخبط على ازاز العربيه
ي استاذ مينفعش وقفتك دي عايز اعدي ومش عارف
هتقوليلي امتا وصلتو قدام البيت هقولك الوقت بيقف لما بكون معا
يخبر الوقت عدا انا لاذم اطلع
نزلت من العربيه جري
رونق هشوفك تاني
بصتله بذهول
عايز اعرف بعد ما اترفدتي من الكليه بسبب العميد الاقرع ابو كرش عملتي اي
ضحكت وقلتله
هنتقابل تاني
امتا
معرفش بس انا واثقه اني هشوفك
باي
باي ي رونق
لحظه ابتسامته الي مختفتش لحد ما طلعت وبصيت من البلكونه لقيته لسه واقف بيطمن طلعت ولا لا وبعدين ركب العربيه ومشي هل هنتقابل تاني فعلا ولا لا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الف ليله وليله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى