رواية الزهرة المفترسة الفصل الثلاثون 30 بقلم ديدي
رواية الزهرة المفترسة الجزء الثلاثون
رواية الزهرة المفترسة البارت الثلاثون
رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثلاثون
عند سامي..
هشام بضيق:انا تعبت..
سامي بتعوج:من ايه..
هشام بتنهيدة:من ساعة ما دخلت لين المستشفي
وانا خايف ياسامي..فكرة انها تروح مني رعباني..ده حتي
الاكل بخاف منه..لدرجة اني باكل من اكلها لو حصلها حاجة..انا..
سامي مطمئنا:ياعم مفيش حاجة
هتحصل..كله شويه تعب..وراح لحاله..
هشام بإبتسامه:طيب..بس ايه النظام..
سامي وهو يضيق عينيه وبعدم فهم:نظام ايه يااتش..
هشام بغمزة وهو يشير الي صافي الجالسه بعيدا
عنهم: انت وصافي..انا شايف الامور حلوة اهو..وعايش..
سامي بضحكة:انت هتقر..ايوة..كويسين..انا فعلا بحبها..
هشام ضاحكا:ههههه..بركاتك ياصافي..جناب الكومانده
بيعترف بالحب..طيب..يلا بقي اسيبك انا..واروح للينو..
سامي بإبتسامه جانبية:ايوة..الحب المجنون بتاعك..
خف يابني..هو انت ياكده ياكدة..مفيش وسط خالص..
هشام بعدم رضا:قر انت فيها..خليها تتقفل اكتر
ماهي متقفله..ركز في اللي في ايدك بس..سلام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كوثر:ايوة يام هشام..لا ياختي رجعت وزي الجن..
صفاء بغيظ:وهشام..عامل معاها ايه..
كوثر بحقد:ابدا ياختي مدلعها ومهننها..وهي سايقة العوج عليه..
صفاء بغل:بقي بعد اللي قولتهوله وعلي اللي امها قالته بيعمل كدة..
كوثر :هشام ياختي سايبلها الحبل ع الغارب..انا مش عارفة
رجاله ايه ديه..لا وكمان بيقولها ياستي فين كنتي..
صفاء بغيظ وحنق:بقي كدة..ماشي
ياهشام..تسلمي اكوثر..اسيبك انا الوقتي..
كوثر:ماشي ياحبيبتي..بس قولي لابنك مايدلقش اوي كدة..سلام..
صفاء بغيظ شديد:بقي كدة ياهشام..لسه اهبل زي مانتا..
ممدوح:مالك بتكلمي نفسك ليه..
صفاء بحدة:من عمايل ابنك..سايب
الحبل لمراته وهي سايقة فيها..
ممدوح:هي مش كانت عيانه وفي المستشفي..
صفاء بحقد:طلعت ياخويا وزي الجن..هي ديه بيجرالها حاجة..
ممدوح:طب وانتي عايزة ايه..
صفاء بتوعد:هشوف ياممدوح..بس مش
ههنيها بنت دعاء ومسيري هكسر مناخيرها..
الهي يمسكك ارضي انتي والحيزبونه التانية..
وربنا لافرسك ياصفاء انتي وكوثر..وهرجعهم لبعض..
وهتشوفي..ان ماجبتلك جلطة سداسية الابعاد..مبقاش ديدي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كانت لين تحدث نور وتوصيها بنفسها
لين في الهاتف:خدي بالك من نفسك
يانور..وخدي بالك من مازن سامعة..
نور:حاضر يالين..بس ماله مازن..
لين:يعني يانور..متخليهوش يحس بحاجة..
وبضحكة.. دلعيه والهيه عن اي حاجة..
نور:اهااا..فهمت..علشان الشغل مش كده..
لين بضحكه:ايوة يانور..وبعدين انتي
لسه عروسه جديدة..استمتعي ياقلبي..
نور بضحكه:ههه..ماشي يالينو..يلا سلام..
لين بضحكة:سلام ياعروسه..
لتجد خلفها هشام وبسخريه:لا بجد بتوصي
نور علي جوزها..مين انتي..لا مش ممكن..
لين:وايه يعني..مش اختي وبنصحها…
هشام بتعوج:طب انصحي نفسك
الاول وخدي بالك من جوزك ياختي..
لين بضحكة:ليه مانا زي الفل اهو..وانت اكبر مثال..
هشام بتعجب وإستنكار:انا اكبر مثال..ازاي يافالحة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عامر بضيق: بنتك طول عمرها جايبالنا الكلام..
شفتي ممدوح ومراته كانوا بيلقحوا الكلام ازاي..
دعاء بإستنكار: مالها..ماهي كانت كويسه مع جوزها..
هي صفاء طول عمرها عقربه وحاطة لين في دماغها..
عامر بتهكم: لا بنتك الغلبانه..ديه محدش بيهمها..
دعاء بضيق وسخريه: معلش اصلها مفتريه بعيد عنك..
عامر بحدة: انتي بتتريقي..غوري جاتك الهم.. جايبالي
بنات اللي مقدرتي تجيبيلي ولد يحمل اسمي..خلفتك سودة زيك..
دعاء بحنق وهي تذهب من امامه: ربنا يهدك يابعيد..
عامر بغل: ماشي يالين جوزتي اختك ومشيتي اللي في دماغك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لين بإبتسامه وهي تشير الي نفسها
وبتعالي: يا اتش انا مثال للزوجة المثاليه..
هشام بسخرية: لا والله بجد.. والكلام ده جبتيه منين..
لين بثقة: من عمايلك..وسرمحتك ورا النسوان..
هشام بتعجب: ازاي يعني..
لين: يعني يا اتش انا لو كنت ست نكديه
وقرفاك في عيشتك مكنتش بصيت برا..
هشام بتهكم: مش قرفاني في عيشتي..
امال انتي بتعملي ايه غير كدة يامثاليه..
لين بثقة: يعني لو كنت قارفاك وتعباك كنت كرهت صنف الستات كله
و مبصتش ناحيتهم ولا عملت عمايلك ديه.. انما بالمنظر ده..
معني كدة اني محبباك في الستات وبتحب تجرب تاني وتالت وهلم جرة..
وبفخر.. ده يثبت اني زوجة ناجحة.. ياسلام عليا يجوا يتعلموا مني..
هشام بغيظ: تصدقي فعلا المفروض يتعلموا منك..بس مش ده..
لأ.. البرود واحدة غيرك تعرف ان جوزها بيخونها.. علي الاقل كانت
حاولت ترجعه ليها ولا حتي تبين غيرتها او تقتله حتي..
وبغيظ شديد وانفعال.. لكن انتي باردة زي لوح التلج..
لين بهدوء: انا واحدة سبور يااتش .. وبعدين اللي تعمل كدة ديه
واحدة هبله.. مفيش راجل يستاهل ان الواحدة تحرق دمها علشانه ..
وبعدين يااتش انت نسونجي يعني دمك بيجري فيه الخيانه..
مهما عملت هتفضل زي مانتا ديلك معووج.. ولو علقوا فيه قالب..
هشام بغيظ وهو يجذ علي اسنانه بتهكم: معلش ماهو علي
رأي المثل.. لا ديل الكلب بيتعدل ولا اللسان الزفر بينضف..
لتقهقه لين عاليا :هههههه.. جبته منين ده ياهشام..
هشام بغل: من اللي شايفه يام لسان زفر.. غوري فورتي دمي..
لين بإبتسامة: وده المطلوب.. ده انا وراك لغايه مااحرق دمك واجيبلك
سكر وضغط.. لتنادي علي هشام وببرود.. بتدور علي حاجة يااتش..
هشام بغيظ:بدورعلي حاجة افتح بيها نفوخك..
غالبا تزداد المرأة مع كل كسره صلابة..
ومع كل خيبة قدر اكبر من المبالاة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عادت لين الي الشركة..
لين بإنزعاج:خير ياهشام..انا مش هخلص منك بقي..
هشام وهو يجلس بشرود:اصبري شويه..
لين وهي تضيق عيناها وبترقب:خير..بتفكر في ايه..
هشام:صفقة الاسمنت الجديدة..
لين:اهاااا..بس اللي سمعته ان السمان داخلها..
ومعاه شركاء تاني..يعني انسي يااتش..
هشام بتفكير:لا انسي ايه..ديه
هتكسبني ملايين..بقولك ايه..ماتشوفيلي حل..
لين ببرود:انا..وانا مالي انت فاكر عملت
ايه المرة اللي فاتت..وكلت عمولتي..
هشام بغل:لا..اصلي كسبتها..ماكله منك..
اطمني..هديكي العموله بس فكري معايا..
لين برفعة حاجب:طب اديني لاخر النهار وهقولك..
هشام وهو ينظر اليها وبتحذير:لين..اوعي تبيعيني..
لين بضحكة:لا متقلقش..بس كاظم هنعمل فيه ايه..
هشام:مفيش..هو قالي لو قدرت عليها خدها..بيستخف بيا..
لين:طيب..امشي الوقتي وانا هقولك بعدين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ليتصل سامي علي هشام..
سامي:اتش ازيك..
هشام:تمام يا سامي خير..عايز ايه لخص..
سامي بتهكم:مالك داخل فيا شمال..
هشام:سامي..عايز ايه انا مش فاضيلك..
سامي بتعوج:خلاص يا عم..مش
عايز..لما تروق وتفضي هقولك..
هشام بتنهيدة:قول يا سامي..
سامي:احم احم..بص ..انا كنت عايزك في موضوع..
هشام بغيظ:لا والله..موضوع..
لا مشروع..انطق ياض وخلصني..
سامي:كنت عايز اتجوز صافي..
هشام ضاحكا:هههههه..تتجوزها..طب وبعدين..
ما تتجوزها..ولا اقولك استني خليها تيجي تخطبك مني..
سامي بغيظ:تصدق انك رخم..غور ياهشام..
يارب لين تطلع عين اللي جابوك..جاتك الهم..
هشام بضحكة:هههههه..استني ياض..بهزر..
الو..الو..قفل السكة في وشي..ياعيني الواد علي اخره..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كاظم:ايوة…لا الصفقة ديه مهمة..لازم اخدها..
المتصل:………..
كاظم:هشام مش هيقدر عليها..متقلقش منه..
المتصل:…………
كاظم:السمان معاه شركاء كتير..لا سيبك منه..
المتصل:……….
كاظم:طيب..بس اوعي تضيع منك..
انا مقلتش لهشام اني داخلها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المساء تدلف لين الي مكتب هشام ..
لين بخبث: بص بقي يامعلم..انت هتعمل زي المرة اللي فاتت
وتقول انك هتاخد الصفقة لوحدت وطبعا انا هخرب الدنيا..
وهتصل بالسمان وهقوله اني هسلكله الملف..
وبضحكة.. لأ وكمان هاخد منه العموله..
هشام بضحكة: يابت الجنيه يعني هتخسريه
وكمان هتاخدي منه فلوس..وهتقنعيه ازاي..
لين برفعة حاجب ماكرة: امال ياحبيبي..اصبر بس..
هشام: امرك ياقلبي..ويقترب منها.. اتحاد يالينو..
لين بدلال: تقدر تقول هدنه..
هشام بضحكة: هدنه..اتحاد..متفرقش..
لين بتحذير: بس اوعي ياهشام تلعب عليا..انت عارف..
هشام وقد جذبها الي احضانه وبشغف: وانا
اقدر ياقلبي ده انتي جبارة..اخاف منك..
لتضحك لين بدلع: ههههه.. هنشوف يازوجي
العزيز..وبغمزة.. ولو وفيت.. ليك عندي سهرة حلوة..
هشام ويكاد يقفز فرحا: يالهوووي هتحني
عليا..ده انا اديكي الصفقة كلها..
لين بضحكة: انا مش طماعة زيك يااتش..النص بالنص..
هشام برفعة حاجب: ماشي..
وبتحذير.. بس لو انتي قليتي بأصلك..
لين وهي تنظر اليه: لأ متقلقش معاك..
هشام وهو يدنو منها: وانا معاكي
علي طول.. بس مش لجهنم يالينو..
للجنه ونعيمها.. ويقبلها..
ليدلف كاظم ويفرغ فاهه مما رأي ويكمل
بعدم تصديق: ايه ده انتو بتعملوا ايه..
هشام ضاحكا وهو مازال محتضنها:ولا حاجة ياجد..
كاظم بدهشة: انت ولين مع بعض
ومن غير خناق..لأ وكمان بتبوسها..
هشام ضاحكا بقوة:ههههه.. معلش
اصل اخر مرة رقدت فيها هديت شويه..
لين بضحكة وهي تبتعد عنه وتدلف خارج المكتب:
متستغربش ياجد مش ده اللي انت عايزه.. وبغمزة.. سلام يااتش..
هشام بإبتسامة: سلام ياقلبي.. ولكاظم..
ايه ياجدي انت هتفضل متنح كدة كتير..
كاظم بقلق: ناويين علي ايه ياهشام..
هشام ببراءة: احنا..مالنا مااحنا كويسين..
كاظم وهو يضيق عينيه: مش عليا..ده انا اللي مربيكم..
هشام وهو يقهقه: هههه..ونعم التربيه..يبقي متقلقش..
كاظم بتعجب: طيب ياولاد المغربي..اما اشوف
اخرتها معاكم.. الا قولي عملت ايه في الصفقة..
هشام وهو يمط شفتيه: مفيش جديد..
شكلك يا جدي عندك حق احتمال تطير مني..
كاظم بتهكم: ايه هتسيبها يعني..
هشام: لأ مش القصد.. بس هحاول..
كاظم بتنهيدة: طيب.. وانا عند كلامي
لو قدرت عليها هديك الصفقة كلها..
هشام بتصنع الحيرة: طيب..
كاظم بمكر: اما نشوف هتعمل ايه يااتش..
..>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في منزل مازن حضر شوقي..
شوقي:اهلا يا نور..ازيك..الدكتور موجود..
نور بضيق:ايوة اتفضل..في المكتب..
شوقي بنظرات خبيثة:اتفضل اوي..
نور بحنق:جاتك داهية..
مازن:اهلا شوقي..خير..
شوقي:ازيك يادك..الجماعة اياهم اتصلوا..
مازن:وعايزين ايه..
شوقي:بيقولوا ان الشحنة سعرها علي..
مازن بعصبية:وده ليه ان شاء الله..
مااحنا متفقين ع السعر..ايه اللي جد..
شوقي وهو يمط شفتيه:بيقولوا ان الحاجات
ديه شاحة في السوق..والطلب زايد..
مازن بحنق:وزاد كام ان شاء الله..
شوقي:عشره الميه..
مازن بضيق:جاتهم البلا..لولا انهم اللي بنتعامل
معاهم علي طول مكنتش وافقت..هحضرلك
الشيك اول ما البضاعة توصل..اتوكل انت علي الله..
شوقي:طيب..سلام يا دك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المساء طلب سامي من صافي ان ترتدي
فستان قد احضره لها وتحضر الي المطعم وفعلت ذلك..
سامي بإعجاب:حلو اووووي..اتفضلي..
صافي بتعجب:فيه ايه ياسامي مالك..وبعدين المطعم فاضي ليه..
سامي بهدوء:المطعم الليله ديه لينا احنا وبس..
صافي بإبتسامة:وانا ليك انت ياسمسم..
سامي بإبتسامه عذبه وهو يمسك بيديها ويلبسها خاتم ويقبل
يديها مكملا:وانتي من النهاردة معايا علي طول ياصافي..تتجوزيني..
صافي بدهشة وعدم تصديق:ايييييه..انت بتتكلم جد ياسامي..عايز تتجوزني..
سامي بضحكة:امال بجرب الخاتم وهاخده تاني..ايوة طبعا قولتي ايه..
صافي بدموع:موافقة طبعا انت بتسأل..
سامي ضاحكا:هههه..ايه البت ديه..
انتي ماصدقتي..طب قولي حتي افكر..
صافي بحب:معاك مفيش تفكير ياسامي..انا بحبك اوي..
سامي بإبتسامه:وانا كمان ياصافي..تسمحيلي بالرقصة ديه..
صافي:اكيد..
ويذهبا للرقص ويمضيا امسية جميله احتفالا بخطبتهم..
عااااااااي..ارحموني بقي..كله بقي كابلز وانا سنجل راعوا
مشاعري شويه..انا رايحة للين..هي اللي هتنصفني..بلا وكسه..
ماهي في الطريق هي وهشام لكدة برضو..بصوا انا هلم عزالي
وامشي من هنا..خلاص ياجناب الكومانده المهم..ماشية وسيبالك
المطعم انت و العروسه..الا حتي ماعزمت عليا بحته جاتو..ياساتر..نرجع للقصة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في اليوم التالي..
دلفت لين الي مكتب هشام
هشام:هااا..لقيتي الحل..هتقنعيه ازاي..
لين بمكر:طبعا..بس استني..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)