رواية خدعتني ولكنني أحببتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء عباس
رواية خدعتني ولكنني أحببتك الجزء الحادي عشر
رواية خدعتني ولكنني أحببتك البارت الحادي عشر
رواية خدعتني ولكنني أحببتك الحلقة الحادية عشر
محمد والد جنة بعصبية : أمير ايه اللي حصل ووصل جنة الانهيار العصبي أمير : عمي ممكت تهدى انا….
قاطعو محمد عبدالله وهو بخرج من غرفة جنة كلهم اتجهلوا
محمد : ها طمنئا جنة عاملة ايه
محمد عبدالله بابتسامة : اهدي حضرتك جنة زي الفل هي جالها انهيار عصبي علشان هي من بعد ما شافت أمير وميناس وهي بتحاول تفتكر اي حاجة بس دلوقتي هي بخير
أمير : طب هي الذاكرة رجعتلها او لا
محمد بجدية : مش عارف اذا كان رجعتلها ولا لأ بس هنعرف اول ما تفوق
حنان بدموع: طب هي هتفوق امتى
محمد : كمان نص ساعه
بعد مرور وقت فاقت جنة وشافت الكل حوليها بباها ومماتها عمها وعمتها كل عيلتها وكمان عيلة محمد شافت أمير وهو اعيد لوحدو فندهت عليه
جنة: ميرو اول ما قالت كدا كلهم بصولها وأمير جري عليها واحضنها
أمير : ايوا يا عيون ميرو وحشتيني اوي يا جنتي
جنة بضحك :اول مرة اقول ميرو متزعليش
أمير بضحك : عشان انتي وحشتيني اوي بس ما تتعوديش
محمد وحنان اخذوها في حضنهم وهم مش مصدقين ان بتنهم رجعت حضنهم من تانياتكلمت حنان : وحشتيني اوي اوي يا قلبي كدا تبعدي عن حضني المدة دي كلها
محمد:وحشتيني اوي يا بنتي انا اسف اني ضغط عليكي نزلتي هنا وعملتي الحادث دا
جنة : في ايه يا بوب هو انا ههدي المزة دي ولا انت وبعدين انتو وحشتوني اوي اوي اوي اوي اوي كفاية نكد بقى
حنان وهي تضربها على كتفها : بنت انتي اتلمي عيب كدا
جنة: هو علشان بقول الحقيقة يبقى عيب ووجهت الكلام بباها طب بزمتك يا بوب مش انا بقول الحقيقة وان هي مزه
والدها بضحك : اه هي مزة واوي كمان بس ما اسمحش لحد غيري يعاكسها
حنان بصدمة : ايه يا محمد انت بتقوله دا وانا اللي كنت فاكرة أنك هتلمها وتقولها كدا عيب
جنة : الاه في ايه يا حنان هو قال الحقيقة وبعدين هتلاقي فين حد يعاكسك تاني ويمدح جمالك والدها بحب : اومل انا رحت فين
نظرت لهم بخجل وغيظ فهمست جنة لوالدها
جنة بخوف مصطنع: انا بقول نسكت عشان هي ثواني وهتسودها علينا و تورينا النجوم في عز الظهر
والدها بفنس الهمس : وانا كمان بقول كدا
ضحكت جنة بهدوء ثم نظرت الي ايمن عمها فقالت
جنة بمرح : في ايه يا ايموني مسلمتليش ليه هو انا موحشتكش ولا ايه
ايمن بهزار : الا موحشنيش دا انتي في الحتة الشمال يا بت
جنة بهزار : طب حاسب لحسن مراتك شايطة وهتولع فينا الاتنين
هبة بمرح : اولع فيه اه بس انتي لا مقدرش
ضحك الجميع على مزاحهم
جنة : في ايه يا مينو شكلي كدا زعلتك صح
ميناس بزعل : انا وزعلانة ليه هو انت عملتي حاجة تزعل دانتي يادوب فوقتي قولتي يا ميرو وبعدها تهزي مع الكل ولا شايفني
جنة بطريقة كوميدية : بتغيري يا بطة
ميناس بضحك : اشتقتلك اوي يا حببتي
جنة لندى : في ايه يا ندوش مسلمتليش يعني هو في ايه يا جماعة انا لازم اشحت السلام منكو ولا ايه
ندى : لا يا حبيبتي بس فرحنالك اوي انك اخيرا رجعتي لعيلتك واكملت بحزن وهتسبينا وترجعي لحياتك من تاني
محمد عبدالله : ومين بس قاليك يا ماما انها هتسبنا هي هتجي وتعيش معانا العمر كلو
بصولو استغراب فقال
محمد عبدالله : انا يعمي يشرفني اني اطلب ايد جنة بنت حضرتك على سنة الله ورسوله
والدها بابتسامة :ان كان عليا فانا موافق بس الرأي فالأول والاخر رأيها
سكتت جنة شوية وقالت
جنة :ممكن تسبونا لوحدنا
فعلا كلهم خرجوا وسابوهم فضلو شوية في صمت الي ان محمد قاطعو وهو بيقرب من جنة وبيقول محمد : هنفضل ساكتين كدا كتير
بصتلو جنة وقالت : هو انت مفكر اني هوافق عليك من بعد ما خدعتني وخبيت عني الحقيقة
محمد : لاني بحبك يا جنة وخوفت اني اخسرك ويطلع اني في حد في حياتك وانتي بتحبيه
جنة بابتسامة : انا عرفت دلوقتي انا كنت مشدودالك ليه لانو انت وبابا عندكم نفس الاسم
محمد بخث : اعتبر انك كدا موافقة صح
هزت راسها بأه بأس ايديها وهو بيقول
محمد بحب : بحبك يا جنتي
جنة بحب : وجنتك بتموت فيك
تمت الحمدلله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خدعتني ولكنني أحببتك)