روايات

رواية عشقتها رغم تمردها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين رجب

رواية عشقتها رغم تمردها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ياسمين رجب

رواية عشقتها رغم تمردها البارت الحادي والعشرون

رواية عشقتها رغم تمردها الجزء الحادي والعشرون

رواية عشقتها رغم تمردها
رواية عشقتها رغم تمردها

رواية عشقتها رغم تمردها الحلقة الحادية والعشرون

وقفنا الحلقة الي فاتت لما اسر طلب من شخص يجيبله كل المعلومات عن يوسف
اسر : اي معلومة عن يوسف تكون عندي واي شخص قابله او كان معاه من الاخر كده عايز اعرف دبة النملة في حياته
الشخص: أنت تأمر يا باشا في اي حاجة تاني
اسر: عايزك كمان تعرفلي كل كبيرة وصغيرة في حياة عمر اخوه شغله واصاحبه والناس اللي بيقعد معاهم كل حاجة عنه والاهم من ده أن اللواء محمود ميعرفش اي حاجة عن كلامنا ده وإلا قول على نفسك يا رحمن يا رحيم أنت فاهم
الشخص: أنا تحت امرك يا باشا ومفيش حد هيعرف اي حاجة
اسر: روح شوف شغلك بس أسمع
الشخص: امرك يا باشا
اسر: المعلومات دي تكون عندي في أسرع وقت ممكن
الشخص: اديني 24 ساعة وكل الي عايزه هيكون عندك في اي اومر تانية
أسر: لا كده تمام روح أنت
الشخص: مع السلامة
ما ان انهي اتصاله حتي عاد للتفكير مرة أخرى في سر يوسف الذي يبدوا أنه في قمة الأهمية
وصلت نور حيث يقف يوسف الذي ما ان رأها حتى راكض إليها مسرعا
يوسف: نور كنتي فين أنا هنا من بدري وبعدين انتي رحتي فين مع الظابط ده
نور: استني عندك هو تحقيق ولا إيه وبعدين أنت مالك أخرج مطرح ما أنا عايزة ومع اي حد ده شئ ميخصكش أنت مالك اصلا
يوسف: في اي يا نور اي الطريقة الي بتكلميني بيها دي
نور: نعم امال عايزني اكلمك ازاي يعني ثم أنت جاي هنا ليه ممكن افهم
يوسف: كنت جاي علشان اقولك كل سنة وانتي طيبة
نور حست انها زودتها مع يوسف واضيقت من نفسها
نور: وأنت طيب
يوسف: اتفضلي هديتك
نور: أنا اسفه مش هقدر اقبل هديتك
يوسف : ليه يا نور مش هتقبليها
نور: علشان أولا ده الصح ثانيا بقا مش من حقي اني اقبلها منك
يوسف: بس
نور: مفيش بس أنت تمشي دلوقتى وتنساني علشان أنا كمان نسيتك
يوسف: معقول نسيتي الي كان بنا
نور: أنت الي نسيت مش أنا
يوسف: كان غصب عني والله مش بايدي
نور: هو اي الي كان غصب عنك عايزة افهم علشان مظلمش حد
يوسف: يا ريت اقدر اقولك الحقيقة بس خلاص هانت وهتعرفي كل حاجة
نور: هي اي الي هانت أنت بتتكلم علي ايه
يوسف: بكرا تعرفي
نور: وليه مش دلوقتى
يوسف: مش واقته أنا ماشي ومرة تانية كل سنة وانتي طيبة مش هتاخدي الهدية
نور: لا مش عايزة منك حاجة
تركته وغادرت الي داخل المعسكر احست بألم في قلبها شعرت بأنها قست عليه احست بالصدق في نبرة صوته ونظرة الانكسار الوضحه عليه فهل يعقل أن يكون مظلوم ولكن ما الدافع لكل ما فعله كانت شاردة لم تنتبه على اي شيء حولها وفجأة وجدت من يجذبها من ذراعها حتي صدمت بصدره العريض نظرت اليه مبتسمة
نور: ممكن افهم حضرتك واقف في الضلمة ليه كده
أسر امممممممم اصلي مستني القمر
نور: بس القمر في السماء مش فالأرض
اسر : الي السماء ده قمر لكل الناس انما قمري أنا ليا لوحدي
اتسعت ابتسامتها ورفعت يديها ولفتها خلف عنقه أما هو أحاط خصرها بيديه
نور: قولتلي قمرك بس هو فين
اسر: وقفا بين أديا ولو اطول أخد القمر ده واهرب من هنا مش هستنا دقيقة واحدة
نور: والقمر لو عليه مش عايز يبعد عن سماه بس هنعمل أي لزم نصبر
اسر: تعرفي أن لو حد شفنا واقفين كده ها يقولوا أي
نور: لأ مش عارفة
اسر: ها يقولوا المقدم اسر وقع في غرام الملازم نور وسيرتنا هتبقى على كل لسان وزغرطي يالي منتش غرمانه
لما تستطيع كتم ضحكتها اكثر فضحكت من كل قلبها حتي ادمعت عينيها
نور: ههههههههههه وعقبال عندك يا أم فاروق
اسر: اول مرة اعرف أن ضحكتك بالجمال ده تصدقي دلوقتى بس عرفت أنه جاسر كان عنده حق لما ضرب عادل
نور: يا سلام عنده حق في ايه كل ده علشان ضحكت
أسر: مهو لو عادل عمل معايا أنا كده وكل الي في المعسكر شافوه ضحكتك دي ويكون عادل السبب وقتها مش بس هضربه في عينه ده انا هعمله عاهه مستديمة علشان يتعلم الادب
نور: ليه بقا أن شاء الله
اسر: لان ضحكت تسكر العقل مثل الخمر محرما علي الناس وممنوع حد يشوفها غيري أنا لحد ما نخلص من أم القضية دي
نور: ماشي
أسر: ممكن اسال سؤال
نور: امممممم واضح اني فهمت أنت عايز ايه علي العموم أنا هجاوبك يوسف كان جايه علشان عيد ميلادي
أسر: اتكلمتي معاه في موضوع هو سابك ليه
نور: قال انه كان غصب عنه ومش بأيده
أسر: يبقى زي ما أنا اتوقعت في سر في الموضوع
نور: تب احنا هنقف كده كتير
اسر: أنا لو عليا مش عايز اسيبك بس حاضر اتفضلي علي فوق ونامي علي طول لأن بكرا هيكون يوم مشحون من اوله لحد اخره
نور: مش عارفة ليه قلبي مقبوض من العملية دي ليه
اسر: أن شاء الله خير وكل حاجة هتكون تمام
نور: يارب
اسر: تصبحي علي خير
نور: وأنت من اهله
غادرت نور الي غرفتها وجدت ليلي وندي في انتظارها
ندي: أهلا بالست نور كنتي فين يا بت
نور: أهلا يا اختي كنت بره هكون فين يعني
ندي: بت انتي هتجننيني ما أنا عارفه انك كنتي بره بس فين بقا
نور: ملكش دعوة
ندي: بقا كده ماشي يا نور بس علي العموم أنا عارفه كنتي فين وشفتك وانتي واقفه معاه تحت
نور: هشششششش اسكتي انتي عرفتي امتا
ندي: بت حد قالك اني عبيطة ده أنا افهمها وهي طايرة في الهواء احكي بقا قبل ما اطق
نور: اسمعوا انتو الاتنين الكلام ده سر بنا ماشي
ليلي وندي: ماشي
نور: بصراحة أنا واسر بنحب بعض وهو عرض عليا الجواز بس أنا قولت لما القضية تخلص
ندي: الف مبروك يا نونو وقعتي المز يا بت
ليلي: الف مبروك يا نور بس نصيحة مني اوعي تتخلي عن حبك مهما كان ولا تفرطي فيه علشان خاطر حد
نور: انتي ليه بتقولي كده
ليلي: عادي دي نصيحة حافظي علي حبك يا نور
ندي: وانتي يا بت مافيش حد في حياتك كده ولا كده
ليلي: لا يا اختي ما فيش وبعدين هو أنا بشوف حد غير الزفت الي اسمه عادل
نور: علي فكرة بقا عادل ده اجدع واحد هنا واطيب حد في المعسكر
ليلي: انا مقولتش حاجة بس هو غبي شوية وفي نفس الوقت غامض رغم انه بيضحك علي طول الا انه جواه حزن الدنيا كلها
ليلي: بركاتك يا عادل البت وقعت في العشق
ليلي: اي العبط ده عشق ايه بس
ندي: لا عشق وحب كمان بس انتي الي مش معترفه بيه انتي مش شايفه نفسك بتتكلمي عنه ازاى
نور: بصراحة عادل انسان كويس واي بنت هترطبط بيه هتكون محظوظة جدا
ليلي: بس هو قافل علي قلبه كانه محافظ عليه من الحب
نور: يمكن مستني البنت الي تملا الفراغ الي في حياته
ندي: أنا عرفت من جاسر ان عادل كان بيحب بنت واهلها رفضوا وهي اتجوزات بس هو لسه لحد النهاردة مجروح بسبب الموضوع ده ورافض الارتباط نهائيا
نور: دي فرصتك يا ليلي اوعي تسيبي عادل حاولي انتي الي تخرجيه من المحنه دي ويقدر يثق في الحب مرة ثانية
ليلي: اكيد هاحاول ان شاء الله
نور: يلا بقا ننام علشان نصحي فايقين
في صباح يوم جديد استعد الجميع في غرفة الاجتماع للاطلاع علي أخر جزء في التحقيق
اسر: احنا النهاردة اخر يوم معنا للتحقيق طبعا قضية تجارة الاعضاء الي مسئول عنها جاسر وندي هما الي هيبدأ الاول علشان الاعضاء المفروض هتتسلم النهاردة علي الساعة سته وطبعا هما عاملين احطايطهم انهم محدش بيشك فيهم وده بقا الي هايتم عن طريق الدكتور الي متفق معاك يا جاسر أنه هو الي هيوصلك للمخزن الي في التلاجة بتاع الاعضاء وقتها تشمع المستشفى والقوات هتوصلك علي هناك
جاسر : كل حاجة تمام أنا هتنكر في زي مريض عايز يبيع كليته وهما ما هيصدقوا وقتها أقدر اسجل لهم وكمان اكون قدرت افضل في المستشفى مراقب المكان
اسر: تمام قوي دورك انت يا عادل طبعا لزام أنت وليلي هتدخلوا وسط شلة لوزه ومحسن وأنا ظبطلكم الرجل الي هيطلب من لوزه انكم تكونوا معاها علشان نضمن أن البنات دي مفيش حد منهم يتسلم بعيد عن العملية وكلهم يكونوا بخير
عادل: اطمن سيادتك احنا هنكون هناك ومحدش هيقدر يشك فينا وبالنسبة للاى اسمها لوزة دي حسابها معايا هيكون عصير لمون بس الصبر
اسر: مش وقت استظراف دلوقتى يا عادل المهم بالنسبة ليا أنا ونور فا إحنا معاد التسليم بتاعنا هيكون بعد نص الليل يعني القوات هتايجي لما نطمن الاول أن الموضوع ماشي من غير ما حد يشك فينا وقتها هنهجم احنا كمان
جاسر: الي أنا لسه لحد دلوقتى مش فاهمه هو ازاي في مستشفى كبيرة زي دي مالهاش صاحب
اسر: هي لها بس هو متخفي عن الانظار وبالاخص بالاسم الي عايش بيه ده مستحيل حد يعرف هو مين إلا اذا غلط وساب دليل عليه وقتها بقا الامور كلها هتتحل
يلا كل واحد علي شغله ومش عايز غلطة واحدة فاهمين
الكل: تمام يا فندم
ابتداء الجميع في مهمته فذهب كل من عادل وليلي الي احد الرجال بناء على طلب من اسر
عادل: حضرتك المعلم حسن
حسن: ايوه يا ابني أنت الي بعتك المقدم اسر
عادل: أيوه احنا
حسن: بص يا ابني أنا دلوقتى هبعتك عند واحد من راجالة لوزة وهو الي هيوصلك هناك بس أنت لزام تعدل لسانك ده
عادل: اعدل لساني ليه أنت شايفه مقلوب
حسن: مش قاصدي يا ابني بس أنا عايز اقول ان الناس دي مش بتتكلم بالذوق والاحترام زيك كده لا دول أسفل من السافلة وانت لزم تعوج لسانك زيهم
ليلي: اطمن يا حاج أن شاء الله كله هيكون تمام بس أهم حاجة منضيعش وقت لان كل دقيقة بتروح محسوبة علينا
حسن: أنا كلمت الرجل هو جي علي وصول
عادل: نفسي افهم احنا هنعمل اي دلوقتى
ليلي: احنا هنتكلم زي البلطجية وبنات الليل
عادل: أنا مش هتكلم اللغة الزبالة دي ولا اقول الالفاظ الي هما بيقولوا
ليلي: خلاص اسكت وأنا هتكلم
عادل: ليه حد قالك انك بتشتغلي مع سوسن
ليلي: عادل أنا مش ناقصة بالله عليكم
بعد قليل من الوقت وصل الرجل الي شغال عند لوزة واخذ عادل وليلي علشان تشفهم
لوزة: أهلا أهلا الله اكبر البضاعة الجديدة طلعت تستاهل يا جدعان
ليلي: ايتوها خدمة يا ابلتي ده احنا نعجبوكي قوي ههههههههههه
لوزة: أنتي منين يا قشطة انتي
ليلي: أنا من اسكندرية بس اي حافظين الدنيا وما فيها واجدعها جدع يجي بإشارة من صباعي
لوزة: الصراحه تتقال انتي داخلتي دماغي تب والجدع الي معاكي ده مين
ليلي: ده عادل إنما اي حكاية كل البنات هتموت عليه
لوزة: معاكي حق الجدع طول بعرض بحلاوة يعني هو ده المطلوب الي ينفع يشد البنات
عادل: ده احنا نعجبوكي يا ابلتي امري انتي بس
لوزة ميامرش عليك عدوا يا جميل انت
عادل: تسلمي من كل شر يا ست الناس
لوزة: لا انتو الاتنين كده معايا أنا عايزة ناس مفتحة كده
عادل: تسلمي يا ست الناس
ليلي: خف يا امور أنت اللعبة عجبتك ولا ايه
عادل: اصبري عليا ده أنا هنفخها بس الصبر بس،،،،،

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقتها رغم تمردها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى