رواية تسنيم إلياس الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورا فريد
رواية تسنيم إلياس الجزء الثاني عشر
رواية تسنيم إلياس البارت الثاني عشر
رواية تسنيم إلياس الحلقة الثانية عشر
ريان كان بيحاول يهرب من جحيم سوزى و جري لى الجنينه نظر لى المياه و بعدين وقع نفسو في البسين ريان ابدا يغرق لانو مش بيعرف يعوم في وقت ده شهيرة كانت صحيت و بتتكلم في الموبايل و هى بتتمش في الجنينه
شهيرة : مش عارفه بس لازم اخرب حياته زى ما خرب حياتي تمام باي باي
شهيرة شافت المنظر ده و صرخت: عااااا ريان ريان الحقووووووووني يا ناسسسسسسس حد يلحقوووووو ريان بيغرق الحقوووووو
و في غرفة تسنيم تسنيم صحيت على الصوت: فى ايه اوووف بقا هو الواحد مش ها يعرف يخد راحته في البيت ده لم نشوف الزفته بتصرخ ليه يارب تكون اتكهربات و ارتاح منها و من امها
و جريت تسنيم على الجنينة : في ايه بتصرخي ليه يا زفته
شهيرة بصرخ: ريان بيغرق
تسنيم: اااايه
شهيرة: مش وقت صدمة لازم حد يجي ينقذو لازم نتصررررف الواد بيموت
تسنيم نطت في المياة شهيرة لى نفسها ( يا سلام لو تغرقي و تموتي) انتى مش بتعرفي تعومي يا غبية
و هنا جاه الجميع على صوتهم
منة بصرخ: ااااانتي مش بتعرفي تعومي يا تسنيم بتهببي ايه في البسين
إلياس نطت في البسين علشان ينقذهم بالفعل طالع ريان و بعدين تسنيم اللى غرقت فعلا
و في غرفة ريان سوزى بتضرب فيه : انت متخلف ولا عبيط هااااا عجبك اللى حصل طب والله العظيم ل. اخلي ايامك اللى جاية سودة عليك و على سنينك
زهرة فتحت الباب بعصبية: و ايه كمان
سوزى بخوف: ان
زهرة: ايه اتخرستي ( زهرة نظرت لى ريان اللى واقف ها يموت من البرد و بيعيط من خوفو من سوزى لدرجة ان عمل بيب..يه
زهرة اتعصب لم شافت ريان كده و قالت بعصبية: منة خدي ريان على اوضك و خليه ياخد شور و متخليهش ينام غير لم يأكل يلااا
منة شالت خدت ريان و راحت لى غرفتها
سوزى خافت من نظرت زهرة : انا خوفت عليه ده ابني يا هانم و
زهرة ببرود : بس امو ماتت الله يرحمها و زى ابنك ازاي اتجننتي مثلا ( زهرة مسكت سوزي من شعرها) بقااا الواد ها يموت من البرد و انتي عمل تضربي و تشتمي فيه لا و كمان امرتي يعمل بي…بيه على روحوا ده اااايه الجحود اللى فيكي ده هاااا ليه اهلووو ماتو علشان تعملي فيه كده ده انا اكلك بسنانيييي
زهرة مسكتها و طالعت من الغرفه و هى جر سوزى من شعرها لحد ما وصلت لى تحت و رمتها في الارض
نادر بغضب: انتى اتجننتي خلاص
زهرة: البت دى تطلع برة بيتي حالا يا اما مش قعدلك فيها
سامح : ايه اللي حصل
زهرة نظرت لي سوزى: الهانم كانت بتعذب ريان…. ريان اتعرض لى تعذيب و يعلم كانت بتعمل ايه فيه السنتين دول
و حكت زهرة كل اللى سمعتو و اللى منة شافتو لم راحت لى ريان و سوزي منعتها تقرب منو
نادر اتصل بالشرطة و قبضوا على سوزى
و في غرفة تسنيم.. تسنيم فتحت عيونها : انت ايه اللي جابك اوضي اطلع بره
إلياس نظر ليها بغيظ: حتى و انتي بتموتي لسانك طويل ده بدل ما تشكريني
تسنيم: ما ده حقي عليك انك تنقذني مش معقول يعني حد تاني بنقذني و انت واقف
إلياس بغضب و غيرة : تسنيممم احترمي نفسك و اعرف انتى بتقولي ايه قبل ما تحدفى الكلام
تسنيم: انت انقذتني ليه اصلا
إلياس: علشان حمار نقذتك علشان حمار المفروض تموتي
تسنيم قامت وقفت على السرير: قول بقا انك عايزني اموت علشان تتجوز حبيبت القلب لكن انسا حتى لو موت ف انا قعدلك انا على قلبك يا حبيبي ورني ها تتجوزهة ازاي ( و قعدت على السرير و ربعت رجليها) اطلع بره لانى مش طيقك
إلياس: لو عدتي من السنة دى ابقي ورني
تسنيم نظرت ليه: مش ها رد عليك و اطلع بره ل اصوت و اللم اهل القصر عليك
إلياس كان ها يتكلم لكن رن الموبايل و خرج إلياس و هو بيتكلم: الو چوليا تمام نتقابل بليل الساعة ٨كويس
تسنيم: و ده مين چوليا دى يييييه
أما تحت إلياس واقف قدام زهرة و نادر و سامح و كندة
كندة: لا دى مستحيل تكون بنادم ازاي تعمل كده في الولد ازاي
سامح: اهو خدت جزاها
زهرة: مفيش مربية تدخل بيتي انا مومتش علشان ادخل غريبة تربي حفيدى
نادر بغضب: و انتواااا لزمتكم اااايه بتعملووو ايه مع الولد كل ده ازاي محدش منكم خد بالو من تصرفاتها
إلياس: انا ياما قولت لى اكرم بس هو مسمعش كلامي معرفش ازاي واثق فيها اوى كده
زهرة: لا شكل ولا اخلاق دى ازاي تتامن على طفل ازززززاى
نادر: ريان ها يكون مسؤلية شهيرة و تسنيم
زهرة: تسنيم ماشى بس شهيرة مستحيل اطمن على حفيدى معها
كندة: صح و تسنيم لسعة لوحدها
و في غرفة شهيرة
شهيرة ببرود : و عايزني اعمل ايه
تسنيم: كلميها و خليها تبعد عن جوزي
شهيرة بجدية: هو انتى فاكرني سوبر مان چوليا دى ما يقدر عليها الا ربنا و بعدين ده مجرد شغل و يخلص
تسنيم: مانتي لو مساعدنيش ها قول لى ابوكي على البار اللى بتروحيه و بترجعي س..كر…ان…ة طي..نة
شهيرة نظرت ليها: لوطية
تسنيم: شربتها منك يا روحي
و خرجت تسنيم من الغرفة أما شهيرة ف هى خايفه ل تسنيم تنفذ ت..هدي…تها
و في الشركة في مكتب اكرم
اكرم : تقدري تشتغلي من بكرا بس انا اهم حاجة عندى الانتظام فى المواعيد
فرح بهدوء: اكيد شكرا لى حضرتك عن اذنك
اكرم : اتفضلى
و خرجت فرح من مكتب اكرم .. اكرم حط ايدو على وشها و بيفكر ها يعمل ايه مع زهرة و نادر
و في غرفة إلياس.. إلياس كان بيجهز حالوا تسنيم دخلت و وقفت جانب المرايا و ربعت اديها
تسنيم: اش اش ايه الشيك دى متكنش رايح تخطب
إلياس: يارب عايزة يا تسنيم انجزي علشان مش فاضي
تسنيم: مفيش لقيت نفسي زهقانه قولت اجي اشوفك و انكد عليك
إلياس: افندم
تسنيم: احم اقصد جيت اشكرك لانك لحقتني و ساعدني لى المرة التانية
إلياس: دى حاجة انسانية لانكي ضحتي بنفسك علشان ريان و دى لوحدها حاجة كبيرة عندي
تسنيم: حاجة انسانية بسس
إلياس اتجه ليها: في حاجة تاني
تسنيم نظرت ليه بعصبية و راحت على غرفتها
تسنيم: ماشى يا زفت والله ل اوريك علشان تبقي تعرف تخوني مع ست زفته براحتك
و عد اليوم عد اليوم من غير اي احداث و في المساء تسنيم ا ركبت السيارة بتاعت شهيرة
شهيرة : ابوس ايدك مش عايزة مشاكل ها إلياس لو شافنا ه ينفخنا
تسنيم: اطمني ها عمل كل خير بس اطلعي
و مشيت شهيرة وراء إلياس و في مطعم شيك
چوليا بى انبهار: واو يجنن يا إلياس
إلياس: يعني عجبك
چوليا: عجبني بس ده تحفة
تسنيم بترقبهم من بعيد
إلياس: تتجوزني يا چوليا
چوليا بابتسامة: عمري ما كنت اتخيل ان اليوم ده يجي بسرعة بس انت متجوز و انا مقبلش اكون رقم
إلياس: ها طلاقها لانى زهقت و طهقت منها بجد لا تطق
إلياس مسك ايديها و قابلها: انتى الاول و الاخيرة بحبك
چوليا بابتسامة: و انا كمان بحبك
يا تري تسنيم ها تعمل ايه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تسنيم إلياس)