رواية المغرور والدلوعة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميرو محمد
رواية المغرور والدلوعة الجزء الثالث عشر
رواية المغرور والدلوعة البارت الثالث عشر
رواية المغرور والدلوعة الحلقة الثالثة عشر
الدكتور: للاسف البقاء
صقر : لاءءءءءءء حيااااااه . لاءءءء يارب لاء ونبي لاء يارب لاءءء . حياااااااااه قووووووومي . قومي ياحياااااه . قومي لحبيبك . قوووومي ياحبيبه .
محمود : بنتيييييي لاءءءءء ياحيااااااااه قومي هخليكي تروحي والله قووووومي ياحبيبتي قومي يابنتي .
بسنت : لاء لاء حياه لاء لاء اكيد كدب وبصرخ اعلي حاجه ماعندها . حياااااااااااااااااه حياااااااااااااااه قومي ياحيااااه
وليد وحازم : الخبر نزل صدمه عليهم ومش عارفين ياعملوووووو ايه .
صقر : وسع وسع انا هشوفها . هي اول مهتسمع صوتي هتقوم علي طول .
الدكتور : استاذ صقر انا مقدر موقفك . بس خلاص انا هشيلها من علي الاجهزه.
صقر : اووووعي اووووعي بقوووووولك . حياااااااااه قومي لصقرك قومي انا من غيرك ولا حاجه . وقد انهار الصقر .
حازم بدموع : تعالي ياصقر تعالي معايا .
صقر : حياه ياحازم
صقر : حياه ياحازم حياه سبتني . انا همو.ت من غيرها والله 😭😭
حازم : عارف ياصاحبي عارف وحاسس بلانت فيه .
وليد : قوم ياصقر عشان عمك .
محمود : كان ينظر وكان الصمت يسيطر عليه والدموع تنهر علي وشه .
صقر جري عليه : لاء لاء ياعمي حياه عايشه انا عارف مش هتسبنا والله .
محمود : ………..
صقر : لاء ياعمي رد . طب تعالي نتدخل وهتشوف اول مهتشوفنا هتقوم .
محمود بصررررررراخ واعلي ماعنده : حيااااااااااااااه حياااااااااااااااه . يابنتيييييييي وهذا الصوت كان يطلع من اعماق هذا الاب وجر.ح قلبه
بسنت : طنط سهام .
الكل نظر لهذه التقف في اخر الممر وكانت الصدمه تحتلها .
محمود : بنتنا ماتت ياسهاااااام حياااااه ماتت.
جريت بسنت عليها : بسنت طنط طنط حياه مش ماتت انا متاكده . حياه مش هتسبنا .
سهام : لاء لاء لاء لاء لااااااااااااء بنتي . وجريت علي غرفة حياه .
الدكتور : مينفعش يامدام بيجهزوها عشان تجهز للجنازه .
سهام : بنتي بنتي لاء لاء ونبي . قولي انها عايشه ونبي مليش غيرها .
صقر : بقولك وسع وسع انا هدخلها .
الدكتور : استاذ صقر حضرتك لازم تقدر اننا بنشوف شغلنا والميت له حرموتو .
سهام : لاء يابنتي قومي قومي ياحياااااااه ياحيااااااه ياوجع قلبي ياقلبي ياقلبييييييييي يابنتييييي قومييييي
#انا حرفيا بكتب وانا بعيط ”
#بقلمي_ميرو_محمد
اخذ حازم ووليد صقر . حتي يجهزو اوراق المستشفي . وكانت بسنت اتصلت علي اهلها . ومحمود وسهام جلسين مستنين ياخذو بنتهم الوحيده ويودعوها اخر وداع .
بعد قليل وصل عامر والكل ……..
عامر : اخويا شد حيلك .
محمود ……..
هاله نظرت لسهام وصعبت عليها : البقاء لله ياسهام . نظرت سهام اليها نظرت وجع .
سهام في نفسها (هل هما حقا يعزوني في ابنتي هل حقا راحت بنتي خلاص مش هشوفها خلاص مش هسمع صوتها اكيد لاء هي هتقوم اااااااااااااه ياااااااارب متحرمني منها )
حنان : محمود ياخويا . قوم اتكلم اعمل حاجه .
محمود : ……..
ساره لحنين: معقول تكون ماتت .
حنين بحزن: عارفه حتي لو كنت بكرها بس مكنتش اتوقع يحصل كل دا وبجد زعلت ..
بسنت دخلت لدكتور وقالت : ممكن وحيات اغلي حاجه عندك ادخل اشوفها اخر مره 😭😭
الدكتور صعبت بسنت عليه : حاضر اتفضلي . دخلت بسنت بخطوات بطيئ .
بسنت بدموع : كده ياحياه هو دا وعدك ليا انك هتكوني جنبي .
كده ياحبيبتي . صقر بيحبك ياحياه اووووي صقر هيموت من غيرك ياحياه وظلت تبكي بااكثر ماعندها . وبعد قليل كانت الصدمه ………………….. ياترا حصل ايه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المغرور والدلوعة)