روايات

رواية تسنيم إلياس الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

رواية تسنيم إلياس الجزء الحادي عشر

رواية تسنيم إلياس البارت الحادي عشر

رواية تسنيم إلياس الحلقة الحادية عشر

إلياس نظر لى اكرم بغضب: دى سوزي المربية بتاعت ريان ريان اكرم نادر الهواري حفيدك يا نادر بيه مش عيب لم تبعد ابنك عنك كل ده
نادر بغضب اكتر: ايه الكلام ده اااانت تغيب شهر من غير ما تقول لحد و يوم ما ترجع ترجع بالتباع ده
اكرم نظر لى الارض بخجل: إلياس بيقول الحقيقة ريان بيكون ابني لم حضرتك رفض انى اتجوز مليكة مقدرتش ابعد عنها ف اتجوزنا من وراكم ..يكمل بابتسامة وجع.. طبعا ايه اللي يخلي ابن الباشا يتجوز واحدة اقل منو ده حتي عيب في وش العيلة الكريمة مليكة ماتت وهي بتولد خد ابني و سافرت بقيت اقعد اسبوع معاه و بقيت الوقت معاكم علشان محدش يشك إلياس عرف بالصدفة و بقا يعمل زايي بس بيقعد مع ريان اسبوعين او شهر
نادر اتجه لى اكرم و ضربه بالقلم بكل غضب: ااااه يا كلب اطلع بره بيتييي لا انت ابني ولا انا اعرفك
زهرة اغمو عليها من اللي حصل
منة بصرخ: مامااا
إلياس: امىى
اتجهوا ليها إلياس شال زهرة و طالع على فوق و الجميع وراه و بعد شوية جاه الدكتور
الدكتور: هى كويسة بس ياريت بتعدوها عن أي ضغط و ياريت تخد الدواء في معادو
إلياس دخل ليها: عاملة ايه دلوقتي يا امى
زهرة بتعب: الله ي خد امكم علشان ترتاحو و اخلص من العذاب ده كان يوم اسود يوم ما جبتكم
إلياس: بعد الشر عليكى
زهرة بوجع: اللى تجيب عيال زيكم و تتجوز واحد زى ابوكم يبقا هو ده العذاب مش كفاية قرف ابوكم و عيلتو زمان كبرتو و بتزودوها عليا واحد شكك في مراتو و التاني متجوز و مخلف من ورانا و التالتة يعلم بتعمل ايه مانتوا ملكمش كبير بقااا صح يا خسارة تربيتي فيكم يا خسارة تعبي و شبابي اللى ضاعوا على الفاضي سنتين مخبيين عليا سنتين ليييه ليييه حرام عليكم حرام طالع بررررة مش عايزة اشوف وش حد منكم
و خرج إلياس و راح مكتب ابوه
نادر بسخرية: اهلا وسهلا بى الكبير الكبير اللي المفروض انو عارف الصح و الغلط ازاااى تكون عارف ان البيه متجوز لا و كمان مخلف من ورانا و ساكت هاااا
إلياس: لان اللى حصل حصل خلاص كنت اعمل ايه ارمي الواد في دار الايتام و ابو على وش الدنيا اااه افتكر صح اصلا اكرم متجوز واحدة ملهاش اصل و فصل و ده عيب في وش عليتنا و طبعا ريان مينفعش يكون من العيلة مششش كده يا نادر بيه على اد ما انا مضايق على اللي حصل في تسنيم على اد انى بحمد ربنا انى اخيرا بقت ليا لسه ها قولك كنت ها تعمل ايه مش بعيد ان تلاغ عنها ليه علشان ابنك حبها
نادر بغضب: غورر من وشي مش عايز اشوف حيوان فيكم غورررر
و طالع إلياس لى غرفتو و في غرفة إلياس
تسنيم قعدة بتعمل أظافرها بكل برود ولا انك إلياس موجود
إلياس: هو انتي مش وخدة بتلك انى جيت
تسنيم بتعمل اظافرها: اعمل ايه يعني تحب اقع……لك الجزمة ولا اجيب طبق مياة و احطو تحت رجل سيدك مانت البيه و انا الشغالة
إلياس اتعصب من طريقتها اللى اتغيرت فجأة: انتى بتتكلمي كده ليه
تسنيم سات المبرد و وقفت قدامو بكل قوة: اوماال اكلمك ازاي حضرتك يعني غلطان و بتتكلم حقيقي العيلة دى غريبة جدا يبقا الواحد منهم غلطان و بيبجح تعرف يا إلياس طول عمري كنت شايفك حاجة كتيرة عليا لكن دلوقتي انا اللى كتيرة عليك و اوى كمان و يا تري بقا المدام بتاعتك حضرتك حامل في كام شهر ما طبيعي اللى يخبي و يشك في غيرو طبيعي يشك علشان فاكر الكل زيو صح
إلياس نظر ليها و كان ها يضربها بالقلم لكن تسنيم مسكت ايده بقوة
تسنيم: تو تو تو هو انت فاكر انى ها سيبك تضربني كده تبقا غلطان صحيح انى اقل مستوى لكن اموت ولا واحد زيك يشتري و يبيع في كرامتي اللى فى الأصل مليش غيرها
تسنيم نزلت ايده و قالت ببرود : ياريت تخد اللى ها تخدو و تطلع بره اوضي
إلياس نظر ليها بغضب: دى اوضي انا و
تسنيم: هو انت متعرفش مش انا نقلت كل حاجاتك في اوضة تانية انت عايز بعد ما تمشي و تسبني اخدك بالحضن ليه مليييش كرامة معنديش شخصية علشان اسيبك تذلني ما تفوق بقا من الوهم اللى انت فيه انت شكيت فيا و انا اللى يشك فيا يبقا خسارة فيه قلبي و دلوقتي اتفضل من وشي
إلياس خرج بغضب تسنيم قعدت تطنتط على السرير بفرح و في غرفة تانية
سوزى: اااااااوف اخرس بقا اخررررس
ريان واقف عمل يعيط بينظر ليها بخوف ( ملحوظة ريان مش بيتكلم و ده اكيد ليه سبب يعني بيقول بابا و كام كلمة كده)
سوزى: هو انت فاكر ان اهلك ها يحشوك عني لو مقعدش ساكت انت عارف انا ممكن اعمل فيك ايه
منة فتحت باب الغرفة من غير اي اذتاذن : فى ايه و بيعيط ليه ده
سوزي بتوتر: عايز يلعب على الاب و انا بحاول افهمو ان مش كل شوية يمسكو لان غلط صح يا ريان
ريان عمل يعيط منة كانت ها تروح ليه بس سوزى منعتها: بعد اذنك انا عارفه انا بعمل ايه انا بربيه و مش ها سمح لحد منكم ان يضيع تعبي بعد اذن حضرتك لان ده معاد نوم ريان
منة خرجت و سابت ريان و راحت لى غرفتها و في اليوم التالي كان الجميع لسه نايم حتى سوزى
ريان كان بيحاول يهرب من جحيم سوزى و جري لى الجنينه نظر لى المياه و بعدين وقع نفسو في البسين وووو
رايكم بصراحة في شخصية تسنيم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تسنيم إلياس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى