رواية احببت بنت عمي الفصل العشرون 20 بقلم ندى محمد
رواية احببت بنت عمي البارت العشرون
رواية احببت بنت عمي الجزء العشرون
رواية احببت بنت عمي الحلقة العشرون
زين:- دخل وقعد علي السرير وقال تعالي واقفلي الباب
ميرا بخوف وتوتر:- ليه
زين:- متخفيش يابت عمي أنا زي اخوكي
ميرا:- بلعت رقها بصعوبه وقفلت الباب وراحت وقفت قدامه
زين:-ميرا انتي متوتر ليه اقعدي وبعدين انا مش هعملك حاجه
ميرا:- قعدت وكانت بتبص عليه باهتمام بالغ ومستنيه منه أنه يقول هو عايز اي
زين:- مسك اديها
ميرا:- قامت وقفت وقالت لوسمحت يا استاذ زين انا وفقت أن اقفل الباب واقعد بس حضرتك بتتعدا حدودك معايا
زين:- هههههههههههه بجد انا اتعديت حدودي
ميرا:- انت بتضحك علي اي
زين:- قام وقف ورفع ايدو الاتنين بستسلام وقال اهو انا بعيد كل الي انا كنت عايزه منك اعرف سبب الطلاق
ميرا:- طلاق اي
زين:- راح قعد علي كرسي واشعل سيجارته وبص عليه بتفحص شديد وقال بنظرة اعجاب وحط رجل علي رجل وقال بصي يا ميرا طبعا انتي لسه متعرفنيش بس انا هقولك نبذه مختصره عني انا مش وحش ولا بتاع بنات انا من خمس سنوات وانا متجوز حياة بس بكرها عمري م فكرت ف يوم أن انا وهيا نكون زوج وزوجه عادين بس كنت مستمتع يعني بتسلا بمعني الكلمة هيا كمان مش بتحبني بس بتحب فلوسي ومش هقولك انا مقربتش منها ولا الكلام ده كله لا كنت بقرب منها بس تأدية واجب ومخلفنش علشان بتاخد منع الحمل لأن هيا مش عايزه تخلف مني ولا عاوزه حاجه تربوطنا ببعض احنا متجوزين اجباري بس مش زي الروايات يعني عمرنا ف فكرنا أننا نحب بعض انا كنت مش بفكر ف الحريم ولا عندي ميول لكدا
ميرا:- وانا مالي بكل ده
زين:- انا بفضفض معاكي انتي زي اختي
ميرا:- طب ليه مطلقتوش لغيت دلوقتي
زين:- عايزه الصراحه ولا اكدب
ميرا:- اكيد عايزه الصراحه
زين:- اخد نفس من سيجارته وأكمل الكلام وقال… علشان مفيش غيرها قدامي يعني ملقتش واحده مناسبه ليا اتجوزها ف زي م قولتلك مخليها تأدية واجب
ميرا:- طب ومشاعرها انت كدا اناني انت سيبها بس علشان ج .س .م. ها وهيا فين من كل ده
زين:- ههههههه مانا قولتلك فلوسي هيا مش مهم اي حاجه المهم انها يبقاا معاها فلوس وتخرج وتنزل براحتها وانا الصراحه مش بتفرق معايا
ميرا:- قعدت علي السرير وقالت طب يا زين انا مش فاهمه برضو ليه مش جدو جمال برضو لحظ كل ده
زين:- لا لحظ وكمان علشان لحد دلوقتي مجبناش حفيد لي العائله
ميرا:- انت غريب بجد
زين:- مش غريب ولا حاجه المهم قولي بقاا لي اطلقتي
ميرا:- خاين
زين:- خانك ليه ومع مين
ميرا:- احنا اتجوزنا جواز حب من طرف واحد الي هو انا المغفله حبيته من وانا صغيره طفله وكان جدو الله يسامحه بقاا قال ميرا لي شهاب وشهاب لي ميرا وانا كنت خلاص حبيته وهو ده جوزي وكل حاجه واتجوزنا بس كان رافض رفض تام الي هو بيكرهني وكان اسوء يوم ف حياتي واغتصا*بني وكان بيضر*بني وبي*هدد فيا كل شويا المهم انا برغم كل ده كنت بحبه وبموت فيه بس فجأة حالوا اتغير بقاا بيعملني كويس وبيحبني واحنا كل ده كنا لسه قاعدين مع جدو عبال الشقه متجهز واليوم الي كنا ريحين فيه بيتنا انا كنت فرحانه هبقاا مع حبيبي لوحدي وكل الكلام ده بس اول م وصلنا لقيت الباب خبط روحت فتحت لاقيت واحده بتقولي أنها مراته وحامل منه انا اتجننت كنت حرفيا يا زين مش شايفه قدامي والبت دي مشيت واتعركت معاه وقالي أنه هو بيكرهني وكرشني الساعه ٤ الفجر ف الشارع بعد م طلقني بس انا صممت أطلق عند مأذون شرعي والشهود زي ما اتجوزت أطلق الناس كلها تعرف
زين:- معلش يا ميرا هو مش يستاهل حبك ده انتي احسن منه وعلي كدا اكيد لسه بتحبي صح
ميرا:- دموعها نزلت وقالت اه بحبه بس مستحيل اسامح علي كسرة قلبي دي ولا الخزلان الي اتعرضت لي انا جيت هنا علشان ابعد عنه مش عايزه اشوف وشه تاني مش عايزه اي حاجه تفكرني بيه وعيطت بحرقه على ذلك كثيرة من أهمها عدم قبول شهاب ليها ووجع قلبها
زين:- قام وقعد جنبها واقترب منها وحضنها جامد كانت ضلعوه دخل ضلوعها وهيا اتمسكت بيه وعيطت أكثر وقال.. ششششششش بس يا حبيبتي متعيطيش اهدي خلاص وفجأة الباب اتفتح ودخل ………..
**********************
دخل شهاب وسلوي الشقه
شهاب:- انتي هتنامي هنا لان الاوضه دي بتاعت ميرا وبتاعتي وانتي مش هتنامي فيها
سلوي:- يادي النيله تاني بتفكر فيها م خلاص هيا أطلقت ومش علي ذمتك دلوقتي انا انا مراتك حببتك
شهاب:- ميرا دي احسن وانضف منك مليون مره انا كنت مغفل لدرجه مشوفش عيوبك يا سلوي
سلوي:- هيهيهيهي الحب يا عنيا
شهاب:- سلوي بطلي كلامك البيئه ده وادخلي اتخمدي واحمدي ربنا أن انا مش طلقتك
سلوي:- شهاب اتعامل معايا ياريت أحسن من كدا انا مش عابده عندك ولا خدامه فلبينيه الي جابتها مامي انا سلوي يا عنيا عارف يعني اي سلوي سلوي اللي بيتهز ليها شنبات يروح ماما
شهاب:- مش هرد عليكي عارفه ليه
سلوي:- ليه يا عنيا
شهاب:- علشان لو رديت همسح بكرمتك الأرض ولا كفايه زينه قامت بالواجب الصراحه هههههههههههه
سلوي بغضب شديد:- زينه ورحمة امي لهاخد حقي تالت ومتلت واوعااا كدا من وشي كتك الهم في شكلك انت وأهلك اوعاا ودخلت الاوضه
شهاب:- اتنهد ومشي راح الأوضه التانيه نام علي السرير وافتكر ميرا وحس بوجع ف قلبه
******************
وف شقه سيف وهاجر
هاجر:- سيف انا تعبانه بطني بتط*قطع اه مش قادره
سيف:- بالامبالا هتلاقي برد ولا حاجه وكان بيلعب بابجي
هاجر:- يا سيف مش قادره
سيف:- اووووووف منك بقاا سبيني خسرت
هاجر:- بصت عليه ومشيت وكانت بتعيط سيف اتغير معاها مبقاش مهتم بيها زي الاول بقت اخر حاجه بيفكر فيها بيجي ليها بس علي خاطر مزاجه دخلت رمت نفسها وعيطت وكان الوجع يشتد عليه لغيت م حست انها مبقتش قادره واغمي عليها وسيف كان بيلعب ومش فارق معاه وجعها ولا حاجه معقول الحب بيتحاول بعد الجواز من مشتاق لي مش فارق معاه إذا كنتي تعبانه ولا حزينه ولا لا بيتحاول بكسره ووجع
**************
كانت زينه قاعده بتسرح شعرها جه سليم من وراها ومسك الفرشه وبدأء يسرح لها
زينه:- ايوه يا ولا يا لولو اي الرومنسيه دي
سليم:- طب علشان لولو دي خدي بقاا الفرشه
زينه:- اخدتها منه وقالت ده انت واد غتت
سليم:- قعد قدامها ومسك الموبايل وكان مشغول فيه
زينه:- سليم
سليم:- من غير م يبص عليها اي يا زينه
زينه:- بتعمل اي ف الموبايل
سليم:- بكلم صاحبي
زينه:- صحبك ولا صحبتك
سليم:- هتفرق معاكي
زينه:- طبعا لو صحبك عادي لكن لو صحبتك هقولك سلملي عليها هههههههههههه
سليم:- يعني مش غيرانه
زينه:- نو
سليم:- متأكده يا زوزو
زينه:- لو زوزو يبقاا مش متاكده هههههههههههه
سليم:- تعالي اقولك حاجه
زينه:- قامت وراحت قعدت جنبه قول يا سيدي اشجيني
سليم:- يا بنتي بطلي الاسلوب ده انا عايزك رقيقه
زينه:- ياربي علي الفصلان اي يا أستاذ سليم
سليم:- اخدها ونا.م علي السرير وبدأء يب*وس كل حته ف وشها وزينه مستسلمه لي وشدها جامد وكانت قريبه منه جدا وبس بقاا علشان كدا عيب
***************
سيف كان لسه قاعد مكانه ومش حاسس ان هيا أغمي عليها
سيف:- هاجر بقولك اعمليلي عصير مفيش رد منها قام متنرفز وفتح باب الأوضه شافها وشها شاحب اللون اصفر راح نحيتها هاجر يا هاجر فوقي مالك يا حبيبتي حط ايدو علي رأسها كانت متلجه ومفيش نفس الاه غير بسيط ومكنش عارف يتصرف وفكر أن سليم فوق طالع يجري خبط علي الباب
زينه:- سليم بس بقاا اوعاا الباب بيخبط
سليم:- قام ولبس هدومه وطالع فتح الباب ف اي يا سيف مالك
سيف:- مش عارف هاجر تعبانه اوي وانا مش عارف اتصرف ومغمي عليها ووشها اصفر
سليم:-طب انا نازل هروح اغير هدومي وانت تكون لبست حاجه ولبستها ازدال حتي ونروح المستشفي
سيف:- طيب طيب ونزل
سليم:- دخل الأوضه يغير هدومه
زينه:- ف اي
سليم:- ده سيف بيقولي أن هاجر تعبانه ومش عارف يتصرف ف هنروح المستشفى
زينه:- انا هاجي معاك طيب
سليم:- طب يلا
*********************
الباب اتفتح ودخلت حياة
حياة:- ياااااااااااااااالهوي الحقوني
قام زين بسرعه في اي اهدي انتي مجنونه
حياة:- بصوت عالي انت لسه شوفت جنان ده انا هفرج عليك القصر ده وفضلت تصوت وزين بيحاول يكتم نفسها
بس خلاص جه سعد وجمال ومحمد وعفاف ومريم علي صوت حياة بفزع ولهفه
جمال:- ف اي
سعد:- خير يا ولاد
حياة:- تعالوا شوفوا الست المحترمه ميرا واخده جوزي ف حضنها ف الاوضه
ميرا:- وقفت ف اخر الأوضه وهيا مصدومه من كل الي بيحصل حاوليها ومره واحده وقعت……………
ياترا اي رد فعلهم كلهم بعد م حياة فضحت ميرا وزين واي الي هيحصل لي هاجر كل ده هنعرفه ف الحلقه الجايه
يتبع…
لقراءة لفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)