رواية احببت بنت عمي الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى محمد
رواية احببت بنت عمي البارت التاسع عشر
رواية احببت بنت عمي الجزء التاسع عشر
رواية احببت بنت عمي الحلقة التاسعة عشر
سلوي:- سيف
شهاب:- سيف ابن عمي؟!
سلوي بعياط وتوتر:- هقولك
فلاش باااااك
كانت سلوي رايحه المحل عطارة الجبالي وكانت عايزه تشوف شهاب
سلوي:- سيف اومال فين شهاب اصل ابويا كان عايزو
سيف:- مش هنا عايز اي الحاج بدر
سلوي:- هاااا لا ولا حاجه لما يجي هو
سيف:- طيب
حمدي الي كان قاعد مع سيف ف المحل شاب ف سن 30 من عمره ومتزوج تلات مرات ومطلق ومتجوز عرفي 5 مرات وبتاع بنات وعينه زيغه
حمدي:- مين دي
سيف:- سلوي بت الحاج بدر بس عنيها علي شهاب وبتيجي كل يوم تسأل عليه
حمدي:- امم طب اطير انا بقاا ومشي حمدي
سيف:- بص عليه بستغراب وكمل شغل
حمدي جري وراه سلوي ووقفها
حمدي:- سلوي سلوي
سلوي:- انت مين وعرفت اسمي منين
حمدي:- انا حمدي يا جميل وكنت حابب اتعرف على الحلو وعارف أنك بنت الحاج بدر
سلوي:- يا جبروتك يعني عارف انا بنت مين وجاي تتكلم معايا
حمدي:- ايوه يا مزه
سلوي:- لم نفسك يا جدع انت
حمدي:- رقمك يا اعسل
سلوي:- طب علشان اعسل دي مش هديك رقمي
حمدي:- هاتي بس رقمك ومش هتندمي
وبالفعل اخد رقم سلوي وكان ف مكالمات وكان بيقبلها وعرض عليها جواز عر*في بس هيا رفضت بشدة مش علشان هيا شريفه لا علشان كانت متجوزه شهاب ومش عايزه تعارف حد وحمدي عرض عليها تيجي لي الشقه من غير جواز وهيا راحت وحصل بنهم علا*قه محر*مه شرعا وطبعا طلعت حامل وحمدي رفض وجود الحمل وقالها مش ابني روحي شوفي ابن مين ومشي من الحاره الي هما فيها وهيا ملقتش غير شهاب المغفل الي تلبسوا الحمل
باااااااك
شهاب:- يابت الكل*ب بقاا عايزه تدبسيني ف عيل مش ابني علشان الح*قير ده رفض أنه يعترف بي
سلوي:- بعياط انا اسفه يا شهاب والله مكنش قصدي بس انا مش عايزه اموت ابني
شهاب:- وانا مش هطلقك بس غير لما تولدي علشان محدش يتكلم عليكي كلمه وحشه بس انا وانتي من هنا ورايح اخوات بس ولسانك ميخطبش لساني فااااااااااااااااهمه
سلوي بفزع من صوته:- حاضر حاضر انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي
شهاب:- بص ليها بقرف وقال انتي بوظتي حياتي يارتني م عرفتك انتي خلتيني بعت عن اكتر انسانه حبتها ومصدقت أنها سامحتني ونرجع تاني زي الاول بس هيا خلاص كرهتني
سلوي:- خلاص يا شهاب أنا اسفه ووعدك اول م أولد اخد ابني وامشي سامحني ارجوك
شهاب:- قومي اخلصي مش وقته علشان نروح البيت
سلوي:- حاضر وقامت وشهاب اخدها ومشي بيها وكان زعلان علي ميرا الي كسرها مرتين اول مره سامحتوا لكن المره دي هيا قالت إنها عمرها م هتعرف تسمحوا ابدا
******************
ف الصعيد وبتحديد ف قصر جمال الجبالي
كان الكل متجمع علي العشا علي السفره
سعد وميرا و محمد وعفاف وزين وحياة ومريم وجمال
جمال:- والله منور الدار يا اخوي
سعد:- منور بي أصحابه يا جمال والله انا فرحت اني جيت وشفتكم كنتم وحشني قوي
محمد:- والله يا عمي سعد انت الي كنت ف بالي ووحشني بس ليه مش جيت انت وبقيت العيله ولا هما مش بيحبونا ولا اي
سعد:-لاوالله مش كدا بس اصل ميرا بعد طلقها من شهاب وهيا نفسيتها تعبانه ف قولت لها تعالي اوديكي عند جدك جمال تريح أعصابها شويا
حياة بلؤم:- هو انتي مطلقه ده انتي باين انك صغيره خالص
ميرا:- نصيب
حياة:- اه بس اي سبب الطلاق مش مليا عين چوزك مثلا
ميرا:- سابت الاكل ووقفت وقالت والله يا مدام حياة انا قولتلك نصيب مش حوار مليا عينو ولا لا وعلي العموم شكرا جدا لي قلة زوقك معايا بعد اذنكم جدو انا عايزه امشي من هنا
جمال:- عيب يا حياة كدا انتي ازاي تتكلمي مع ميرا كدا
حياة:- وانا قولت اي اومال انا قولت حاچه
زين:- حياة اخرسي واطلعي فوق
حياة:- انا سيبهالك وقامت مشيت
ميرا:- كانت بتعيط وقالت جدو ارجوك انا عايزه امشي
سعد:- اهدي بس
جمال:- حقك عليا يا بنتي بس حياة دبش ف كلامها وبعدين انتي مش قاعده ف بيتها دا بيتي انا الله شكلك زهقتي مننا ولا اي
ميرا:- ابدا والله بس هيا اتكلمت معايا بأسلوب وحش وانا مش بحب حد يتكلم معايا كدا وهيا من اول م انا جيت وهيا مش متقبله وجودي مع ان انا معملتلهاش حاجه
زين:- اسف ليكي يا بت عمي بس حياة دبش كدا انا هطلع لها وهخليها تنزل تتأسف لك
ميرا:- خلاص يا استاذ زين مفيش حاجه
جمال:- لا زين لما بيقول حاجه لازم تتنفذ زين هنا اسمه ف البلد زين الرجال ميعدهوش عيب ولا غلط ابدا لازم الي يغلط يتحاسب
زين:- زي م جدي قال كدا وحياة هتنزل وهتعتزر منك عن اذنكم
مريم:- تعالي يا ميرا اطلعي الاوضه احسن شكلك تعبانه
سعد:- اه روحي معاها
طلعت ميرا مع مريم علشان ترتاح شويا
******************
دخل زين بعصبية شديده علي حياة الي اول م شافت شكله خافت
زين:- انتي ازاي تتكلمي معاها كدا
حياة:- زين اسفه بس بجد انا مش بحبها من ساعت م هيا جت وانا خايفه انها تكون حطه عينها عليك وخوفت اكتر لما عرفت انها مطلقه وأنها ممكن تلف عليك وعيطت وقالت وانت نظرتك ليها مخوفاني اكتر انا عارفه انك مش بتحبني وانك اتجوزتني علشان خاطر خالي وجدي وانا كمان مش بحبك بس انا بغير عليك
زين:- انتي مجنونه ازاي مش بتحبيني وازاي بتغيري عليا
حياة:- علشان مفيش غيرك قدامي وكل البلد بتحسدني اني اتجوزتك اتجوزت زين الرجال انا اه انانيه وبغير عليك انا عارفه انك ف يوم من الايام هتتجوز غيري بس بلاش ميرا علشان هقتلها لو اتجوزتها
زين:- هههههههههههه تقتليها وبعدين ميرا دي زي اختي زي مريم بالنسبة ليا يا حياة وكويس انك عارفه أن هيجي يوم واتجوز بس متخفيش ساعتها هطلقك وانتي كمان تتجوزي وتشوفي حياتك علشان متتظلميش معايا
حياة:- ماشي بس بلاش ميرا
زين:- ملكيش دعوه بقاا ويلا انزلي اعتزري ليها علشان انتي زوتيها
حياة:- لا انا مش هعتزر من حد
زين بغضب جحيم ارعب حياة منه:- بقولك اي انا مش هتحيل عليكي واسمعي الكلام وتروحي أوضتها واعتزري منها واسمع بس يا حياة انك ديقتيها تاني هيكون اخر يوم في عمرك
حياة:- حاضر يا زين هروح وراحت فعلا اوضة بتعت ميرا
ميرا:- تعالي يا حياة اتفضلي
دخلت حياة وهيا كانت مش طيقه ميرا وقالت بصي يا ميرا انا اسفه مكنتش اقصد وبصت علي زين الي كان وقف وراها وقالت حلو كدا اوعا بقاا وطلعت من الاوضه
ميرا:- مكنش لي لازمه أنها تيجي تعتزر وهيا مش طايقه تشوفني انا كنت مسمحاها
زين دخل وقعد علي السرير وقال اقفلي الباب وتعالي
ميرا بخوف:- ليه وبعدين دخلت ليه
زين:-……………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)