رواية ملكت الحمزه الفصل الثامن عشر 18 بقلم سندس أحمد
رواية ملكت الحمزه الجزء الثامن عشر
رواية ملكت الحمزه البارت الثامن عشر
رواية ملكت الحمزه الحلقة الثامنة عشر
نور بغيظ….. يسليم هات الكشكول يسليم وبطل رخامتك دييي
سليم وهو بيطلع لسانو….. لا م هدهولك
نور بصراخ…. يحوريههه تعالي شوفي ابنك
حوريه طلعت مالمطبخ وهياا بتنشف ايدهاا فجلبيتهااا…. ايي يبتت بتزعقي ليهه
نور بغيظ…. خليه يديني الكشكول يماما
حوريه بتعب… اديها الكشكول يسليم م قادره اتكلم
سليم ساب الكشكول عالترابيزه وجري على حوريه ومسك كتفها وحضنها وقال بقلق… مالك يحببتي فيكي حاجه اوديكي لدكتور
حوريه بابتسامة وحب… لا يحبيبي ناا كويسه بس متشاكلش فيهاا وسيبها امتحانتهاا قربت
سليم باس ايدها وقال بحب… حاضر
نور بغيظظ… هو نتي يوليه معندكيش غير سليم
حوريه بضحك…. تعالي يختي
نور راحت عندهاا وحضنتهااا
حوريه بصت عليهم وعيونهاا دمعت
الباب خبط وسليم بعد عن حوريه وراح يفتح ولاقهاااا حياه
حياه دخلت وسليم قفل الباب وراهاا
حياه راحت قعدت وبقت تقلع الكوتشي
حياه بتعب… هموت يماي مالتعب
حوريه بقلق… مالك يحببتي
حياه بتعب… مفيش بس هلكت اويي يحوريه كنت فالدروس وروحت صورت مذكرات وروحت المدرسه ع كان عندي درس فيهاا وحكايهه
سليم بهدوء…. هو ايي حكايهه الجدع اللي اسمو حازم دهه
حياه بتوتر… مفيش ده هو معجب بيااا وعايز يجي يطلب ايدي
حوريه بقلق.. يعني نتي متعرفيهوش
حياه بتوتر شديد…. هاا لا معرفوش
حوريه بهدوء… يعني لو جه وطلب ايدك هتوافقي
حياه بهدوء… اه يماما ناا حاسه من ناحيتو براحه ومرتحالو اوي
نور بفرحه…. اخيراا يولاد هنلبس فساتين
سليم بغيظ…. اخرسي يبت نتي هو حد قالكو اني موافق اصلااا
حياه برفع حاجب…. دناا الكبيره يعين امك دنتا 14سنهه
سليم بغيظ… بس نا راجل البيت
حوريه بضحك… اكيد يحبيبي امال
حياه بصتلها بغيظ وقالت…. بس يله ع مزعلكش ونتي لمي توامك دهه واتكلو من وشي
نور بردح…. نعم يختي ونا كنت عملت ايي هو اه توامي بس اخوكي برضوو
حوريه بصداع…. بس يله نتا وهيااا نا م ناقصاكووو
صدعت منكو
حياه بهدوء…ناا هتكلم مع حازم يماما واديلو معاد يجي انهارده
حوريه بجديه… ماشي يحببتي ادخلي غيري هدومك ع م مجهزلك الاكل
حياه قامت وخدت شنتطهااا ودخلت اوضتهاا ونور راحت تذاكر وسليم كان قاعد مع حوريه فالمطبخ بيحكي معاهاا
حياه رنت على حازم بس مردش رنت اكتر من خمس مرات برضو مفيش رد قلقت اوي عليه وخافت ليكون في حاجه بس نفضت الافكار ديي من دماغهاا وقامت غيرت هدومهااا
________________________________________
حمزه كان قاعد عالكرسي وحاطط ايدو على وشو وملك قاعده فركن لوحديهااا فالمكتب
الباب خبط حمزه قام وراح فتح وكانت حور
حور بتوتر… الحجات اللي طلبتهاا اهي ي ابيه
حمزه ببرود… تمم روحي مكتب علي عايزك
حور بقلق… هو في حاجه ي ابيه
حمزه ببرود… لا مفيش روحي دلوقتي
حور اومت براسهاا ومشت
حمزه قفل الباب وراح عند ملك ونزل لمستواهااا ومشت وقالل ببرود… البسي الهدوم ديي وخليكي قاعدهه هناا ع م اجيلك مفهوم
ملك بصتلو بدموع وخدت منو الهدوم وقامت وبقت تغير قدامو وهيااا ساكته………
بعد وقت ملك خلصت ولبست
حمزه ببرود تام…. اوعي تفكري انو اللي حصل دهه ناا ممكن اعديه بالساهلل ثوثو افوق بس من اللي ناا فيه وهوريكي
ملك سكتت ومردتش عليه
حمزه سابها وخرج قفل عليهاا بالمفتاح من بره ومشي
__________________________________________
حور دخلت مكتب علي لاقتو بيتكلم فالفون استنتو لحد مخلص
حور بقلق شديد… علي هو في ايي
علي قرب منهاا ومسك كتفهاا بايدو وقال بهدوء… حور محمد اتعور ونقلنا هنا فالمستشفى وهو دلوقتي ف اوضه عاديه فالجناح اللي فوق
حور بخضه… اييي ليه حصلو اييي
علي مسك وشهاا بايدو وقال بحنيه…. اهدي هو دلوقتي بخير بس ناا عايزك دلوقتي تروحي تشوفي هاجر
حور بدموع وخوف… م م مالهاا هاجر
علي بهدوء…. ناا عالجتهاا دلوقتي وهياا كويسه نوعاا ما بس
حور بقلق ودموع…. علي هو ايي اللي حصل بالظبط ناا م فاهمه حاجه
علي بهدوء… حببتي مفيش حاجه بس احنا كلنا موجودين جمب محمد بس هاجر م جمبها حد روحي شوفيهاا ارجوكي وافهمي منهاا حصلهاا ايي ومين عمل فيها كد
حور مسحت دموعهاا وقالتت…. لا هتطمن على اخويااا الاول
علي بهدوء…. صدقيني هخليكي تطمني عليه بس نتي دلوقتي اعملي اللي بقولك عليه يلااا
حور اومت براسهاا وخرجت هياا وعلي
علي عرفهاا مكان اوضتهاا وسابهاا وراح الجناح بتاع محمد
___________________________________
محمد بدا يفتح عيونو ببطى وبدا يفوق
بص حواليه لاقاا جميله قاعده جمبو وماسكه ايدو وبتعيط وحمزاوي ويامن وحازم وحمزه
…….. جميله بفرحه…. حبيبي نتا كويس
حمزاوي جري عليه وقال بفرحه…. نتا فوقت
محمد مكنش بيرد على حد
جميله بخوف…. محمد. نتاا م بتتكلم ليه
حمزاوي بقلق… محمد نتا كويس رد علينا
يامن بص لحازم بقلق
جميله بعياط…. ينهار اسود اخوكو م بيتكلم يلهوي رد علياا رد علياا يحبيبي حقك علياا حقك عليااا ينور. عيني ناا اسفه اسفه لو عاملتك وحش اسفه
حمزه قرب عليه وقعد جمبو وحك ايدو على وشو وقال بخوف…. محمد نتا سامعني طيب رد
محمد بصلو بمشاعر خاليه جدااا وعيونو فيهاا كميه كلام ميتوصفش خالص
حمزه بوجع…. نتاا م لازم تسكت يمحمد نتا كد هتموت لو سكتت لازم تطلع كل اللي فقلبك يحبيبي
يامن قرب منو وحضنو وقال بدموع…. محمد رد متسبناش كد
محمد لاول مره يشوف خوفهم عليه وقلقهم وحبهم
وكان بيحاول يتكلم بس م قادر
حازم بخوف شديد…. مالكو يجماعه في ايي نتو هتفضلو ساكتين كد هاا لازم نجيب دكتور نفساني يشوفو م هينفع كد
يامن بيهز راسو بهستريااا ودموع… اه اه روح يحازم بسرعه هات دكتور يلاا
حازم طلع وجري يشوف دكتور
جميله بحرقه… نا اسفه يحبيبي نا اسفه بس نا طول عمري بعتبركو ولادي
حمزاوي كان واقف م عارف يتكلم يقول ايي مصدوم
حمزه بدموع…. كلو بسببكو بسببكو لو جرالو حاجه ناا لايمكن اسامح حد فيكو فاهمين
وحضنو جامد وبق يبوس فيه
يامن باستغراب من كلامهم…. نتو بتقولو ايي فهموني حصل ايي اللي يوصل محمد لكده انطقو
حمزاوي بتعب… يامن م وقتو الكلام دهه
حمزه بصراخ…. لا وقتو يحمزاوي وقتو الواد جالو صدمه الواد من كتر الصدمه م قادر ينطق فقد النطق
حمزاوي بدموع… متكملهاش عليااا ونبي يحمزه ارجوك
حمزه حضن محمد وسكت
الباب خبط يامن قام من جمب محمد وراح يفتح لاقاهاا مريم
مريم بقلق…. حور لسه مكلماني وقالتلي انو محمد هناا هو كويس
يامن بهدوء…. اه الحمدلله
مريم دخلت وراحت قعدت جمب جميله وقالت بهدوء…. انشاء الله هيبقاا كويس يخالتو اهدي ع خاطري
جميله حضنتهاا وبقت تعيط
دقايق ودخل حازم ومعاه دكتور
حازم بخوف اخوي…. الدكتور يحمزه
حمزه بعد عن محمد وقال بهدوء…. هو مبيتكلمش ولا بيدي ايي رد فعل
الدكتور بجديه… طيب ممكن تخرجو بره ع اشوفو في ايي
فعلاا كلهم كلعو واستنو بره
كانو قاعدين على اعصابهم ومتوترين
بعد ربع ساعه الدكتور خرج….
كلهم جريو عليه
حمزه بخوف…. هاا طمني
الدكتور بياس…. للاسف المريض حالتو سيئه اوي ومن الصعب انو يتكلم بحالتو ديي ده صدمه حاده اوي خليتو يفقد النطق وممكن يفضلل كد شهرين شهر
جميله بلطم…. يلهوي يلهوي ابني لا ارجوك اعمل ايي حاجه ع خاطري ايي حاجه
حمزاوي بدموع…. ناا السبب فكل ده ناا السبب
حمزه سابهم ودخل قعد جمب محمد وحضنو
حمزه بوجع ودموع…. محمد ع خاطري اتكلم نا اخوك م عايز تتكلم معاياااا
كلهم دخلو عليه
يامن بدموع…. ناا عايز اعرف ايي اللي حصل بالظبط
حازم بجنان…. ونا كمان عايز اعرف ايي اللي حصل محمد ميعملش كد من فراغ انطقو
جميله بصراخ… اسكتووو بق اسكتووو كفايههه ارحموني
مريم جريت عليهاا وحضنتهااا وقالت بعياط… اهدي يخالتي كل اللي نتو بتعملو ده م هيغير حاجه يجماعه بل بالعكس نتو كد بتزودهاا عليه لازم نراعي اللي هو في ارجوكو
جميله بدموع… هو هيخرج امته…
حمزه مسح دموعو بهدوء وقال… يامن خد مريم وابوك وامك وروحو وناا هجيب محمد وراكو واجي يلااا
جميله برفض… لا لا ناا هاجي مع ابني
حمزه بحده…. يامن اعمل اللي قولتلك عليه
يامن هز راسو ب تمم
وخدهم وخرج
متبقاش غير حازم وحمزه
حازم بدموع… نتا عارف كل حاجه صح يحمزه.
حمزه بتعب… م وقتو يحازم ساعدو يلبس هدومو يلااا ع نمشي
ناا هطلع اعمل حاجه وجاي تاني استناني
حازم اوم براسو وحمزه خرج
__________________________________
حور دحلت لاقت هاجر نايمه ولوحدهاا
حور جريت عليهاا وقالت بدموع…. حببتي مالك حصلك ايي
هاجر بدموع… اتبهدلت اوي يحور اتبهدلت
حور بعياط…. طب اهدي اهدي قوليلي ايي اللي حصل لكل ده
هاجر حكتلهاا كل حاجه
حور بصدمه…. نتي بتقولي ايي ازاي اخوكي يعمل كد
هاجر بدموع…. عادي متعوده متو دايماا على كد
حور بدموع وصراخ… هو اييي اللي متعوده البوليس لو عرف هيعملك محضر
هاجر بخوف… لا يحور ارجوكي دهه اخويااا ارجوكي
حور جضنتهاا وقالت بعياط… اهدي اهدي
ايهاب دخل منغير ميخبط واتصدم لما لاقها
حور بصدمه… نتا نتا بتعمل ايي هنا
هاجر باستغراب…. هو نتو تعرفو بعض
ايهاب بهدوء…. اه شوفتهاا ف طرقه المستشفى
هاجر هزت راسهاا
حور بهدوء… نتو تقربوو لبعض
ايهاب ببرود… اه ناا اخوهااا
حور بصدمه اكبر… نتا اللي عملت كد فيهااا
هاجر بخوف… لا لا ده اخويااا التاني م ده يحور
ايهاب بصلهاا بحده
هاجر بخوف… م هو يحور
حور باستغراب من حالتها وخوفهاا… طب اهدي ع متتعبيش
هتخرجي امته
ايهاب ببرود…. هتخرج انهارده انشاء الله
حور هزت راسهاا ب تمم وسكتت
حور بهمس…. هاجر علي عمل ايي لما شافك كد
هاجر بهدوء… هيعمل ايي معملش حاجه
حور باستغراب… ازاي يعني معملش حاجه
هاجر ببرود… فكك يحور ونبي
حور بهدوء… طب بصي ناا هخرج دلوقتي ع اتااخرت هاجي فالبيت وهشوفك انشاء الله
هاجر بهدوء… ماشي يحبيبي
حور باست راسهاا وحضنتهاا وخرجت
ايهاب بتساؤل… هيااا مين ديي
هاجر بهدوء… ديي صاحبتي واخت الدكتور علي
ايهاب حاول يخفي صدمتو
ايهاب بهدوء… طيب نا هخرج والممرضه هتيجي تساعدك
وسابهااا ومشي
________________________________________
حمزه فتح المكتب لاقه ملك نايمه عالكنبه
قفل الباب ودخل وراح عندهااا
بق يلمس على وشهاا بهدوء
بق يبصلهاا ويتامل ملامحهااا
نسي كل حاجه ونزل باسهااا فخدهااا
فاق لنفسووو.
وهزهاا وبق يقوم فيهاا
حمزه ببرود… ملك قومي يلاا
ملك فتحت عيونهااا وقامت قعدتت
حمزه ببرود…. يلاا ع نمشي
ملك هزت راسهاا ومتكلمتش
خدهاا وخرجهااا وطلع بره المستشفى لاقه حازم قاعد فالعربيه هو ومحمد
راح عندو وركب معاهم ورا
حازم ساق وكان محمد ساند راسو على كتف حازم
ملك كانت باصه للشباك بسرحان
بعد دقايق وصلو الفيلااا
نزلو من العربيه
حازم سند محمد ودخل بيه
وملك كانت ماسكه ايد حمزه ودخلو
وووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)