روايات

رواية للقدر راي اخر الفصل الثاني 2 بقلم دعاء تهامي

رواية للقدر راي اخر الفصل الثاني 2 بقلم دعاء تهامي

رواية للقدر راي اخر البارت الثاني

رواية للقدر راي اخر الجزء الثاني

رواية للقدر راي اخر
رواية للقدر راي اخر

رواية للقدر راي اخر الحلقة الثانية

بيبص وراه كان اغمي عليهاا ووقعت ف الارض شالهاا وطلع بيها من المستشفى رجع علي البيت وسابها علي الكنبه دخل المطبخ جاب كوبايه ميه ودلقهاا عليهاا قامت مخضو*ضة
زين: مش جايبك هنا عشان تنامي
نوران: انت جبتني فين
زين: اي ي بنت عمي عيشت بره نسيت البيت اللي اتربيتي فيه
نوران: انت عايز مني اي
زين: هدفعك تمن اللي عملتيه غالي اوي هخليكي تتمني المو*ت ومتلاقهوش
نوران: والله هتندم علي كل حرف وكل كلمه هتدفع حقهاا وبكره هتشوف
زين: ف خلال تلات ساعات القي البيت بيلمع السجاد يتغسل والاكل
نوران: حرام عليك ليه كل ده
زين: وقتك بدا من دلوقتي انا هطلع فوق ويكون احسلك انك تعملي اللي قولت عليه
طلع فوق وسابهاا بتبص حوليهاا ومش عارفه تعمل اي البيت كبير زي القصر وبقاله كتير محدش قعد فيه التراب والعنكبوت ف كل مكان بصت علي هدومهاا كانت كلهاا ميه قاومت دموعهاا وقامت ابتدت تنضف
عدت التلات ساعات كانت خلصت وجهزت الاكل وسابته ف المطبخ ودخلت اول أوضة ف وشهاا ونامت
نزل زين لقاء كل حاجة مكانها والسجاد مغسول مفيش أثر للعنكبوت دخل المطبخ لقاء الاكل موجود بس ملقاش نوران
معقوله تكون هربت لو ظني طلع صح مو*تك هيكون علي ايدي
طلع من المطبخ اخد مفاتيح العربيه ولسه هيطلع من البيت يدور عليهاا سمع صوت من الاوضة راح ناحيت الصوت وفتح الباب كانت نوران نايمه وجسمها بيترعش قرب منهاا حط ايوا علي راسهاا كانت حرارتها عاليه
زين: حرارتها عاليه لازم تفوقي لسه عقا*بك هيبقا كبير مش هيبقا بسهوله دي
ابتدا يعملها كمادات بس الحرارة زي ما هيا منزلتش
لازم تغير هدومهاا مش هينفع تفضل بالهدوم دي بس مفيش اي هدوم هناا لازم اشوف مع اي حد
طلع بره كان البيت اللي جمبه النور شغال فيه رن الجرس فتحتله ست كبيره
زين:اسف علي الازعاج بس مراتي تعبانه حرارتها عاليه واحنا مش عايشين هناا ف كنت محتاج هدوم عشان تغير
_ولا يهمك ي ابني ثواني اجبلهاا هدوم من بتاعت بنتي اكيد هتيجي مقاسها
استنه لحظه غابت شوية ورجعت وهيا ماسكه هدوم ف ايدها
_اتفضل ي ابني
زين:لو ملهاش تعب ممكن تيجي تساعديها تغير هدومهاا
_ولا يهمك ي ابني
زين:اتفضلي
_بسم الله مشاءالله مراتك زي القمر
زين:طب انا هسيبك معاها وهجيب ميه عشان الكمادات عشان دي سخنت
طلع زين وقفل الاوضة والست غيرت ل نوران وطلعت
_الف سلامه عليها
زين:الله يسلمك انا مش عارف اقولك اي تعبناكي معانا
_مفهاش تعب ولا حاجه دي زي بنتي بس خلي بالك منها باين عليهاا غلبانه
زين:هاا
_ولو مفهاش تطفل مني لو اجي بكره اطمن عليها واعملها شربت خضار
زين:تنوري ف اي وقت
ودع الست ورجع الاوضة عند نوران كانت بتهلوس بالكلام
صدقني هتندم كله كذب الدكتور كذاب
فضل جمبها طول الليل بيعملها كمادات ويقيس الحرارة لحد ما ابتدت تنزل وهو نام جمبها من غير ما يحس
صحيت نوران تاني يوم ابتدت تفتح عنيهاا بتبص حوليها لقت زين نايم على طرف السرير عدلت جسمها لقت نفسها لابسه هدوم غير اللي كانت لابسها
زين حس بحركتهاا صحي
نوران:انت بتعمل اي هناا واي الهدوم دي هاا
زين:من غير ما يرد عليها قرب منها يشوف الحرارة لقاها نزلت
نوران:ليه مسبتنيش امو*ت هاا ليه فضلت جمبي طول الليل
زين:قومي لازم نرجع البيت عشان محدش ياخد باله من حاجه
نوران:رد عليا انا بسألك
زين:**********
نوران:ياااه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية للقدر راي اخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى