روايات

رواية احببت بنت عمي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي الفصل السادس عشر 16 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي البارت السادس عشر

رواية احببت بنت عمي الجزء السادس عشر

رواية احببت بنت عمي
رواية احببت بنت عمي

رواية احببت بنت عمي الحلقة السادسة عشر

شهاب:- طب ياميرا انتي طالق
ميرا بعياط:- انت بطلقني بسهوله كدا ياشهاب هونت عليك انت واحد مريض بجد مريض ومستهتر انت عمرك محسستني اني مهمه عندك او بتحبني انا الي كنت واحده غبيه ومتسرعه كنت مفكره أن بعد الجواز هقدر اخليك تحبني بس كنت غلطانه انت من دلوقتي حر ياشهاب وانا اوعدك انك مش هتشوفني تاني نهائي اطلع بره انا مش عايزه اشوفك انا بكرهك بكرهك يا شهاب روح بقاا لي حبيبت القلب سلوي وام ابنك زي م هيا بتقول
وكانت كل كلمه ميرا بتقولها بوجع وكسره وخزلان من اكتر واحد حبته ووثقت فيه لكن هو محبهاش اتجوزها غصب عنه علشان يرضي جدو لكن مش علشان بيحبها وكان ف كل مره يفضل يكسرها كسرها اول مره وسامحته لكن المره دي مفيهاش مسامحة نهائي
واخيرا شهاب اتكلم بعد صمت طويل
شهاب:- انا مريض يا ميرا
ميرا:- اه ياشهاب انت عمرك م عرفت يعني اي حب من نحيتي انا كنت بحس لما كنت ببقا معاك كان بيبقاا غصب عنك مش برضاك وانت لما كنت بتقولي بحبك مكنتش بحسها بجد انا ندمانه علي الحب الي حبيته ليك
شهاب:- تمام يا ميرا واه انا مش بحبك وكنت معاكي بس علشان اداري علي جوازي من سلوي لكن انتي ولا حاجه بالنسباليا فاهمه
ميرا:- تاني يا شهاب أنا ولا حاجه انت مش اول مره تقولها ليا الجمله دي
شهاب:- ومش اخر مره هقولها يا ميرا
ميرا:- طب ليه لييييييه عملت كدا فياااااا ليه
شهاب ببرود وتجاهل:- اهو بقاا الي حصل النهار يطلع ومش عايز اشوف وشك هنا تاني انتي فاهمه
ميرا:- لا قبل النهار م يطلع وحياتك انا سيبهالك وماشيه وراحت جابت شنطه سفر كبير وفتحت الدولاب واخدت هدومها كلها وكانت بتعيط بهستريا وبتقول بصوت واطي منك لله يا سلوي انتي وشهاب انا عمري م هسامح حد فيكم ولبست فستان اسود وحجاب اسود وطلعت بره كان هو بيشرب سيجارته وقاعد بصت عليه بسخرية وقالت
ميرا:- انا ماشيه ابقي هات بقاا العروسه
شهاب:- قام وقف قدامها وقال.. مفيش نزول دلوقتي الدنيا ليل استني الصبح
ميرا:- ليه خايف عليا مثلا
شهاب:- وانا اخاف عليكي ليه انا بقول كدا لانك بنت عمي
ميرا:- ملكش دعوه بيا خليك ف حالك وفتحت الباب ونزلت اتصلت بي عماد
عماد:- اي يا ميرا عامله اي يا حبيبتي
ميرا بعياط هستيري:- بابا ابعتلي تاكسي أو اوبر علشان مش لاقيه
عماد بخوف من صوت بنته:- ليه ف اي وشهاب فين
ميرا:- بابا ارجوك انا واقفه ف الشارع وشهاب طلقني ابعتلي تاكسي
عماد:- اييييييييييي طلقك
ميرا بعياط اكتر:- بابا ارجوك انا ف الشارع ومش قادر احكي دلوقتي لما اجي ابعتلي تاكسي
عماد:- حاضر هطلبلك اوبر سلام
وبعد خمس دقائق الاوبر جه وميرا مشيت
وشهاب كان متابع كل حاجه من البلكونه بس مش عايز ينزل
********************
كانت زينه نايمه ف حضن سليم
زينه:- مش مصدقه نفسي انا بجد بقيت مراتك قولان وفعلاً
سليم:- اي اريك عايزك تبسطي هههههههههههه
زينه:- بجد انت رخم اوعا ف يوم تتجوز عليا
سليم:- ده كدا كدا هتجوز واحده تاني انا عاشق النساء مقدرش اشوف واحده تعجبني ومقربش منها
زينه:- يعني أنا عجبتك
سليم:- لا يا زينه انا بقول النساء مش انتي
زينه:- لا والله يعني أنا اي
سليم:- جاموسه او مثلا بقره
زينه:- قامت بعصبية اطلع بره ياسليم انا غلطانه أني سلمتك نفسي
سليم:- شدها من اديها ووقعت علي السرير وقال يابت اهدي كدا متقلبيش عبده موته تعالي بس افهمك انتي بالنسباليا اي
وكانت زينه بتنهار بين أيادي سليم وبتستسلم بسرعه
(وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
********************
كانت هاجر قاعده مع سيف ف البلكونه بيشربوا نسكافيه
هاجر:- مش عارفه اي ده بجد طول النهار اسمع صوت سليم وزينه وهما بيتخنقوا شبه القط والفار
سيف:- سبي يارب يقتلها ونخلص منها
هاجر:- حرام عليك بجد يا سيف ده مهما كان بنت عمنا انت ليه مش بتحبها كدا
سيف:- معرفش والله هو عدم قبول كدا البت علي وشها غصب ربنا سليم ده ربنا ابتلاه
هاجر:-هههههههههههههههه بجد انت فظيع يا سيف افرض بقاا مثلا كان جدو قالك أن هيا الي من نصيبك وانا من نصيب سليم
سيف قام بغضب شديد وغيره:- مسك اديها جامد وقال اوعيي تفكري كدا تاني او انك تكوني لحد غير والله يا هاجر مجرد تفكير بس ممكن اقتلك فاهمه
هاجر بخوف:- حاضر حاضر والله انا بهزار مش كان قصدي حاجه
سيف:- أخدها ف حضنه وقال انا بحبك اووي يا هاجر ومش ممكن اتخيل انك انتي تكوني لحد غيري من يوم م انتي اتولتي وانتي علي اسمي فاهمه انا وبس يا هاجر انا حبيبك انا جوزك واخوكي وصحبك وكل حاجه
هاجر:- حضنته وقالت.. وانا بحبك اكتر يا سيف ومش متخيله يوم من غيرك انت فعلا اخويا وابويا وصحبي وحبيبي وجوزي وكل حاجه حلوه ليا انت بتاعي انا وبس
سيف:- كدا الموضوع هيكبر تعالي جوه هههههههههههه علشان محدش يشوفنا كدا وشالها ودخل بيها
(وذهبه الي عالمهم الخاص)
**********************
وصلت ميرا علي البيت كان عماد واقف منتظرها تحت
نزلت ميرا والسواق نزل الشنطه ومشي ميرا اول م شافت عماد جريت عليه وحضنته وعيطت
عماد:- بس يا حبيبتي اهدي تعالي طب فوق بس اهدي واخد شنطتها وطلع بيها علي شقته علي طول لان كان الوقت متأخر والكل نايم ف مكنش حد حاسس بحاجه
طلعت ميرا ودخلت اترمت ف حضن اسماء
ميرا:- بعياط.. طلع متجوز عليا يا ماما
اسماء:- اهدي بس كدا وعايزه افهم انا وابوكي كل حاجه
فعلا ميرا هديت وعماد جاب لها عصير علشان تهدأ لكن هيا رفضت تشرب حاجه وقالت طلع متجوز سلوي وهيا حامل وكمان لما عرفت وطبيعي أن انا اطلب منه الطلاق طلقني بكل سهوله شوفتي يا شهاب عمل اي وقالت كل حاجه حصلت معاها وان سلوي جت
عماد بعصبية شديده:- ده كدا كتير أول مره ضربك واغتص*بك وعدنها وتاني مره يتجوز وكمان مين سلوي الي ابوها حرامي وكمان حامل ويطلقك والله م هسيبوا استني بس عليا لما النهار يطلع وأشوف جدك وأبوه
ميرا:- لا يابابا انا مش عايزه حاجه ولا حقي ولا اي حاجه انا عايزه اسيبه بس لي ضميره وكمان خلاص هو طلقني بس انا عايزه منك حاجه
عماد:- تاني يا ميرا لسه بتحبي شهاب لسه بعد كل الأذا الي سببه ليكي
ميرا:- اسمعني بس يا بابا انا عايزه اطلب منك طلب
عماد:- اطلبي
ميرا:- جدو بكره يتصل بي وحضرتك تجيب المأذون ونطلق رسمي واخد ورقتي وبكدا اكون مطلقه فعلا لان هو رامه عليا يمين واحد بس
عماد:- ماشي يا ميرا هعملك الي انتي عايزه ادخلي دلوقتي غيري هدومك عبال م امك تحضرلك العشا
ميرا:- مش عايزه اكل أنا عايزه انام بس ودخلت الأوضه غيرت هدومها ونامت بس كانت مش عارفه تنام من غيرو ومش ف حضنه وعيطت بحرقه الوجع يشتد عليه ف بطنها وقامت وفضلت ترجع ووقعت من طولها
شالها عماد واسماء جابت برفان وفوقتها
اسماء:- مالك ياحبيبتي فيكي اي
ميرا:- معرفش اول مره يحصل معايا كدا بس بطني وبتألم
اسماء:- طب خدي ده مسكن حلو هيفوقك
ميرا:- اخدت المسكن ونامت من الوجع
***************
وكان شهاب نايم وحضن مخده بتاعت ميرا وبيشم رحتها وقال غصب عني يا ميرا انا قلبي وجعني بس هو ده الصح كان لازم ابعد عندك زي م جدي طلب مني ………..
استوووووب اي علاقه الجد سعد بي طلاق ميرا وشهاب 😱

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى