رواية سماء الأيهم الفصل الثامن عشر 18 بقلم ريتال أحمد
رواية سماء الأيهم الجزء الثامن عشر
رواية سماء الأيهم البارت الثامن عشر
رواية سماء الأيهم الحلقة الثامنة عشر
اسد بقلق: في ايه مالك اهدي بس .
الهام بعياط: انا انا زهقت انت انت دائما بره ومشفتكش النهارده و و كمان ميريهان علطول على الموبايل ومفيش حد قاعد معايا وانا زهقت
اسد ابتسم و مسكها رفع وشها ليه وهوا بيقول بغمزه: بتعيطي علشان وحشتك .
الهام بتوتر: لا انا بس انا بس كنت كنت مخنوقه يعني .
اسد ضحك : ومين خانقك يحبيبي..
الهام بتوهان: ها ؟
اسد ضحك اكتر : خلاص يا طمطم.
الهام ضحكت: طمطم ؟
اسد : امممم عاوزه تنامي ؟
الهام: لا ..
اسد عاوز ينام بس قال : طب تعالي نتفرج على فلم يلا .
الهام بحماس: عاوزه هت اتشوكلت و هجيب اللابتوب نتفرج في الحديقه …
اسد هز راسوا ببتسامه بحب و نزلوا و قعدوا يتفرجوا على الفلم اسد في نفسوا: هتبقي ملكي قريب اوي و ابتسم بحب ……
عند ميريهان في الغرفه كانت قاعده تكلم علي على التلفون وقفلت وقالت في نفسها : هوا انا كده بخون ثقه اهلي ؟؟…هزت رسها بشده وهي بتقول …لا عادي وبعدين هوا كدا كدا هيتجوزني يعني في حكم خطيبي.!(ده هبل لان مفيش اي حاجه رسمي بنهم حتى أهلها ميعرفوش يعني حرام )
جاد بخبث : ابن عم سماء وخطيبها كمان …
ايهم بصدمه ولسه هيتكلم بس جت الممرضه : ايهم بيه المريضه فاقت وبتنده عليك
ايهم جري بسرعه وجاد جه وراه دخل لي سماء الي كانت بتعيط وشافتوا عيطت زياده ..
ايهم قرب منها : اهدي اهدي بسس اهدي .
سماء عيطها زاد وهي بتقول : ما..تت خلاص معتش ليا حد باب و مي…ت …صوتها علي بصريخ…. وماما ما…تتت ملييش حددد .
ايهم بصوت عالي : انا ايه ها أنا ايه ؟؟
سماء بصت عليه وهيا حاسه بالامان و فضلت تنزل دموعها بصمت ….ايهم مسك ايدها: انا ايه يا سماء ؟
سماء بتوهان وسط العياط : انت كل حاجه يا ايهم .
جاد واقف وقال : اي يحبيبتي بتقول كده طب خطيبك
سماء بصدمه : خطيب مين ؟!
جاد : ما انا هخطبك ..
ايهم قام بغضب جحيمي ….
عند ادهم لما جالوا تلفون وقلب وشو بضيق كانت سلوى بتقول : بابي جه من السفر يحبيبي ايه هتيجي تخطبني امتى ؟؟
ادهم مسح وشو بضيق : مش جاي…وقفل السكه في وشها وعملها بلوك ….
نرجع لي اسد و الهام الهام بنوم : اسد اسدد يا اسدددد انت نمت الله ..
اسد قام : ايه ايه عاوزه ايه يبت..
الهام : عاوزه انام ..
اسد طب يلا يستي..
سماء: وانا مش عوزاك تخطبني
ايهم بخبث: تخطبها ازاي و انا خطبتها من اومها قبل ما تتو…فى
جاد بصدمه : الي هوا ازاي …!
ايهم وهوا بيطلعوا بره الغرفه : زي السكر في الشاي يا سكرر..
سماء ضحكت وسط عيونها وبص عليها ايهم بسرحان وحب : ايه يقمري .
سماء ابتسمت ورجعت تعيط تاني
ايهم : ممكن نهدى طول ما انتي بتعطي هتفضل زعلانه منك ده قدر و مكتوب انت كده بتعترضي على قدر ربنا وده حرام مس كده ؟…… نهدى و نقوم نصلي و نقرا لها قران و دعيلها بالرحمه و نبطل عياط طول ما انت بتعيطي هيا مضايقه منك كده .
سماء عيطت زياده : عارفه عارفه كل ده بس بس انا مش قادره .
ايهم قرب منها خدها في حضنوا: بس بس اهدي عارف انها صعبه وعارف أنها هتوحشك ما انا مجرب في بابا بس اهدي كده وبعدين يرضيك افضل قاعد في المستشفى وانا مش بحبها ؟
سماء ببتسامه بدموع : لا ..
ايهم : يبقى نبطل عياط علشان تبقى كويسه و نخرج بكره .
سماء كانت هديت بس افتكرت حاجه وانهارت و رجعت تاني للأول : الدف..نه الفجر الدفن…ه الفجر خلاص هتتحط تحت التراب خلاص …اهه مش قادره قلبي بيت..كسر انا مش قادره دي اخرت كل واحد مننا انا عارفه بس انا انا …مقدرتش تتكلم لانها اتخنقت من العياط .
ايهم عيونوا دمعت عليها و ضمها بشده …
فضل يهدي فيها كتير اوي لحد ما اخيرا هديت غطها كويس وراح يرن على اسد .
اسد كان نايم ومسك التلفون بضيق بس لقاه ايهم ف قلق يكون في حاجه : الوو.
ايهم قالوا كل حاجه .
اسد : لا اله الا الله ربنا يرحمها يارب خلاص جاي اهو قايم البس يدوب الطريق و ادهم هقولوا
وقفل وقام يلبس وبلغ ادهم …اسد وهوا بيلبس افتكر امبارح و سرح وضحك بحب شديد وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سماء الأيهم)