روايات

رواية دموع زهرة الفصل السابع عشر 17 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الفصل السابع عشر 17 بقلم حورية مصطفى

رواية دموع زهرة الجزء السابع عشر

رواية دموع زهرة البارت السابع عشر

رواية دموع زهرة الحلقة السابعة عشر

علي: لا ما هو انا اكيد انا بتخيل..
البنت: ده شكله اهبل ده ولا ايه وسبته ومشيت..
علي فاق من سرحانه لما البنت مشيت وقال بصدمه دي نسخه من زهره..
علي ركب عربيته وبقي يفكر ازاي البنت دي نسخه من زهره لدرجه دي..
في مكان اخر..
في احد المنازل البسيطه..♡
هي: ريحه الاكل واصله لاخر الشارع يــا ست الكل..
الام بضحك: يــا بكاشه وبعدين كنتي فين لحد دلوقتي هاا..
هي كنت بدور علي شغل وانا راجعه كان في حيو”ان
هيخب” طني بعربيته..
الام «بسمه» بخوف: طيب انتي كويسه حصلك حاجه يــا قمر..
قمر بإبتسامة: انا كويسه يــا حبيبتي..
بسمه بإبتسامة: بعد كده تاخدي بالك..
قمر بجديه: تحت امرك يافندم..
بسمه بضحك: روحي يلا غيري هدومك لحد ما اجهز الاكل..
قمر بإبتسامة: حاضر يــا عسل..
✰ــــــــــــــــــــــ✰
في قصر الشارقاوي..♡
ليـل كان بيحاول يوصل لـ علي بس فونه مقفول..
زهره بتوتر: هااا يــا ليـل رد عليك..
علي بخوف: لا يــا زهره.. انا خايف عليه اوووي.. اتمني يكون بخير..
زهره بإبتسامة: ان شاء الله هيكون بخير يــا حبيبي..
ليـل شد زهره من ايدها وقال بهمس في اذنها وحشتيني اوووي..
زهره بخجل: وانت كمااان..
ليل شال زهره وحطها علي السرير وتسكت شهرازد عن الكلام غير المباح..
في صباح يوم جديد..♡
زهره بإبتسامة: ليـل اصحي هتتاخر علي الشغل..
ليـل شد زهره في حضنه وقال بنوم: نامي يــا زهره لسه بدري..
زهره بغيظ: قوم يــا ليـل الساعه8..
ليـل بنوم: لا انا عايز انااام..
زهره بغيظ: طيب سيبني اقووم عشان اجهز الفطار..
ليـل بهدوء: في خدم تحت هم يجهزوا الفطار نامي يــا حبيبتي..
زهره فضلت تلعب في شعر ليـل لحد ما غلبها النوم..
✰ـــــــــــــــــــــــ✰
في الغردقه.. ♡
علي كان بيفكر ازاي البنت دي شبه زهره..
لحد ما دخل عليه شخص قاطع تفكيره..
_الغردقه نورت يــا علي..
علي بإبتسامة: حبيب قلبي يــا ادم..
ادم حضن علي بسعاده وقال وحشتيني يــا ابو الصحاب..
علي بإبتسامة: وانت اكتر يــا ادم..
ادم بإبتسامة: ناوي تستقر هنا في الغردقه ولا هترجع القاهره تـاني..
علي بحزن: لا انا هفضل هنا ماليش مكان في القاهره..
ادم بهدوء: هو اتخانقت مع ليـل يــا علي..
علي بإبتسامة: حاجه زي كده..
ادم بمرح: احسن برضو عشان تفضل هنا معايا في الغردقه في الفرع اللي هنا..
علي بمرح: من عنيا بس سؤال هو مفيش اكل هنا ولا ايه..
ادم بضحك: طول عمرك همك علي بطنك يــا علي..
علي بضحك: اهم حاجه الصحه يــا حبيبي..
ادم بإبتسامة: انت هتقولي.. هخلي ساره تجهز الاكل..
علي بإبتسامة: طيب..
بعد فتره ليست طويله كان جاهز علي السفره..
ساره بمرح: البيت منور يــا سي علي بقالك فتره مش بتيجي تزرنا ليه..
علي بمرح: ما هو اكيد منور يــا ساره..
ادم بضحك: تبا لتواضعك…
علي بضحك: لا داعي للتصفيق دعوني اكل بصمت..
صوت طفله داخله من باب الغرفه..
وحشتيني يــا علي..
علي بحب: وانتي كمان وحشتيني يــــا وتيني..
وتين ببراءه: خليك هنا معانا معتش ترجع عند عمو ليـل لانه شر”ير..
علي بضحك شال وتين وقعدها علي رجله يعني عمو ليـل شر”ير..
وتين ببراءه طفله: ايوه..
ساره بإبتسامة: هاتها يــا علي عشان تعرف تاكل..
علي بإبتسامة: لا خليها انا مرتاح كده..
ساره بإبتسامة: اوكي..
بعد فتره انتهوا من تناول الطعااام..
علي بإبتسامة: استاذن انا بقا عشان محتاج انااام..
ادم بإبتسامة: ادخل نام جوا البيت واسع..
علي بإبتسامة: انا حاجز في فندق قريب من هنا..
ساره بتدخل: فندق ليه يــا علي انت مش بتعتبرنا عيلتك..
علي بإبتسامة: مش حكايه كده يــا ساره بس مش عاوز اتقل عليكم..
ادم بحب اخوي: ما تقولش كده يــا علي احنا اخوات قبل ما نكون اصحاب ادخل نام جوا يلا..
علي بإبتسامة: حاضر..
✰ـــــــــــــــــــــــ✰
في قصر الشرقاوي..♡
زهره بإبتسامة: عرفت مكان علي يــا ليـل..
ليـل بحب: ايوه يــا حبيبتي هو في الغردقه..
زهره بإبتسامة: في الغردقه بيعمل ايه..
ليـل بهدوء: قاعد عند واحد صاحبنا وهيستقر هناك..
زهره بدموع: ايه..
ليـل بحزن: مالك يــا زهرتي..
زهره بدموع:لي الكل بيبعد عني يا ليل انا ما صدقت ان بقا ليا اخ لي يسبني ويمشي..
ليـل بحزن: كفايه دمو”عك دي يــا روحي انا هفضل جمبك ع طول و مستحيل اسيبك….
زهره ابتسمت بحزن.. ومردتش عليه..
✰ــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور شهر..
في قصر الشرقاوي..
ليـل بحب: مش بتاكلي ليه يــا زهرتي..
زهره بتعب: مش قادره بطني بتوجعني ومش طايقه ريحه الاكل..
سمر وسعاد ابتسموا بسعاده..
سمر بسعاده: مبروك يــا حبيبتي..
زهره داخت من ريحه الاكل وفقدت الوعي..
ليـل بصدمه وخوف: زهره..
ليـل شال زهره وطلع الجناح وطلب من سعاد تطلب الطبيبه..
في جناح زهره وليل..
ليل بخوف: زهره حبيبتي فوقي
بعد مرور فتره قصيره الدكتوره وصلت..
الدكتوره بعمليه: ليـل بيه ممكن تخرج بره لحد ما افحصها..
ليـل بخوف: لا..
الدكتوره بجديه: مينفعش يــــا فندم..
ليـل بصرامه: شوفي شغلك..
الدكتوره بدات تفحص زهره.. وبعدين قالت بابتسامه دي طبيعي جدا يــا ليـل بيه وخاصه في الفتره دي..
ليـل بهدوء: فتره ايه يــا دكتوره..
الدكتوره بعمليه: مدام زهره حامل في الشهور الاولي..
ليـل بصدمه: ايه زهره حامل.. وبعدين قال بسعاده يعني انا هكون اب..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع زهرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى