روايات

رواية اعماني حبك الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور محمد

رواية اعماني حبك الجزء الثاني عشر

رواية اعماني حبك البارت الثاني عشر

رواية اعماني حبك الحلقة الثانية عشر

حبيبه بخوف حقيقي: انت بتقول ايه عاوز ير*مي نفسه ازاي؟!!
فوق سطح عماره كان حازم بيحاول مع ادهم علشان ينزله
حازم بخوف:يبني اعقل تر*مي نفسك ازاي بس مد ايدك ياادهم ليا بسرعه ربنا يهديك
ادهم باصرار:ابعد عني ياحازم او هر*مي نفسي فورا والله محدش يقرب مني
حازم:طيب اهدي الاول كده انت عاوز ايه وانا هعمله المهم إنزل وريحني
ادهم بصوت عالي:عاوز الحاره دي كلها تسمعني حبيبه بنت الظابط حسام مراتي ياحاره نعيده تاني حبيبه بنت الظابط حسام مراتي على سنه الله ورسوله والحاضر يعلم الغايب
حازم بضيق:تمام ارتحت بعد ما أشهرت جوازك باطريقه الغريبه دي في الحاره والمناطق المجاوره كمان انزل بقى من عندك
ادهم:لا ليسه انا عاوز حبيبه تطلع هنا قدام الناس دي كلها وتقول انها مسمحاني او انا مش هنزل من هنا
حسام خرج بسرعه بعد ماشاف الحاره كلها قدام العماره بتاعته
حسام بضيق:في ايه منك ليه متجمعين عند النبي ياجماعه خير
احد سكان الحاره:مفيش ياباشا بس الواد ده أشهر جوازه من بنت حضرتك قدام الحاره والكل سمع وكمان بينادي عليا تاجي
حسام بص فوق على ادهم بغضب وهو هيفرقع حرفيا منه
حسام بغضب:انزل يابن الكل*ب كفايه فضايح الي عملتها ياحيوان
ادهم سمعه فتعصب وقال بصوت عالي:طب والله لأر*مي نفسي من هنا بسببك ياحسام واشيلك زنبي بعدين
طلعت حبيبه على صوت بخوف فلقت ادهم على حافه السطح العماره
حبيبه بخوف:ادهم انت بتعمل ايه عندك يامجنون انزل بسرعه
ادهم بفرحه وضيق:اخيرا شرفتي ياهانم وانا هنا مستني من زمان بصي ياحبيبه انا عارف اني غلطت بس عملت كل ده لاني بحبك والله بحبك اوي
حبيبه احرجت جدا من كلامه قدام الناس ومردتش من كشوفها وحسام جاب اخره من ادهم
حسام بغضب:والله ياادهم لو مش نزلت فورا ورجعت عن جنانك ده يازباله لاكون سجنك عمرك كله سامعني
ادهم بعند: طب والله ما نازل ومش مهم ياحمايا انا خلاص بقيت رد سجون ومش فارقه معايا اصلا
حازم:ابوس ايدك ياادهم كفايه فضا*يح بقى الحاره كلها تحت بتتفرج عليك
ادهم بصوت عالي :وماله ياحبيبي خلي الكل يتفرج عادي بت ياحبيبه اسمعيني كويس انا عملت كده بسبب ابوكي حسام يابت هو السبب والله مش طايقني من اول ماشافني كأني اجوزت امه.. سكت ادهم بعد مااخد باله من كلامه فكمل بأسف وخوف
لامؤخذه ياحمايا زلت لسان والله سامحني مش اقصد اجيب سيرة أم حضرتك اقسم بالله و انت عارف اني بحبك قد ايه
حسام بص عليه بغيظ وضيق وكان حرفيا على اخره من ادهم والناس بقت خايفه لأدهم بجد ير*مي نفسه قدامهم فقرب احد سكان الحاره من حبيبه علشان تلم الموضوع بسرعه
احد السكان:يامدام لو سمحتي سامحيه بقى معليش خلينا نخلص انا حالي واقف بسبب المشكله دي
ادهم كان فوق مراقب حبيبه بعينه واول ماشاف الشخص ده قرب منها اتعصب والدم غلي في عروقه
ادهم بغضب جحيمي:انت ياض ياابو صل’عه ابعد متر كده للخلف زي الشاطر ومتجيش جنب مراتي تاني يالااا احسن انزل انف’خك بلونه ياحيل”تها سامعني كويس
حبيبه ابتسمت بحب على غيرة ادهم عليا قد ايه هو شعور جميل لما تلاقي حد بيحبك لدرجه دي و الشخص ده بلع ريقه بخوف من ادهم وبعيد عن حبيبه بسرعه
حازم بغضب:هو ده وقت غيره يابارد انزل ياض بقى طلعت عيني معاك
ادهم:اهدي ياحازم ليسه مسمعتش منها الرد اتقل
حسام بضيق:معليش يابنتي قوليله مسامحاك خلينا نخلص سيرتنا بقت على كل لسان بسبب المجنون ده
ابتسمت حبيبه وقالت بصوت عالي:خلاص يادهم مش زعلانه منك والله بس انزل بسرعه و ومتتعبش قلبي عليك
ادهم فرح اوي وكان هينزل بس وقف مكانه تاني
ادهم بخبث:حاضر هنزل والله بس عاوز اسمع منك كلمه قبل مانزل انا عارف ومتأكد انك كمان بتحبني زي مانا بحبك ياحبيبه ونفسي اوي اسمعها منك دلوقتي ياقلبي
حازم بعصبيه:وهو ده وقت مح’ن برو*ح امك انزل ياض وخلصني خلصت رو*حك
ادهم بعند: طب والله مانا نازل من هنا قبل ماسمعها منها وانتو احرار بقى
حازم بضيق:ابوس ايدك يامدام حبيبه خلصينا انا عندي شغل كتير في الورشه مش فاضي
حبيبه بصوت عالي:خلاص ياادهم انا بحبك والله بس انزل بقى وريحنا
ادهم بفرحه كبيره:انتي قولتي ايه قولي تاني كده والنبي
حازم بعصبيه:اخلص ياادهم احسن والله هجيبك من رقب’تك انا على اخري منك
ادهم ابتسم على عصبيه حازم وطلع على السطح بامان اول ماشافه حازم قدامه نزل فيه ضرب
حازم:بقى انا يابن ال*** افضل مشعلق كده علشانك يازباله يا****
ادهم بألم:خلاص خلاص والنبي كفايه ياجدع دنا عريس جديد حتى حرام عليك
حازم بغضب:حرمه عليك عيشتك يابعيد يابارد يالى مش عندك كرامه او د’م يا….
ادهم بستفزاز : تمام ماهو كله مسموح في الحب والحرب كمان ياحبيبي ابعد بقى خليني انزل اشوف مراتي ونرجع نكمل سوى بعدين سلام
فر ادهم بسرعه من قدامه ونزل جري على تحت لقى حبيبه قدام الشقه فجرى عليهاا بحب وحضنها بقوه
ادهم: والله العظيم بحبك اوي من اول ماسمعت صوتك دخلتي قلبي بدون استئزان كمان
حبيبه مقدرتش تقاوم هي كمان لانها بجد حبته من اول مانقذها في اليوم ده قلبها تعلق بيه
اجه حسام اول ماشافه سحبه بقوه وضربه كف قوي
حسام بغضب:ده علشان كذبت عليا ياصايع
ادهم بص عليه بغيظ وغضب بس حاول يتمالك اعصابه وفجأه لقى حسام حضنه بقوه فوسعو عنيه بصدمه
حسام بخوف:وده لانك خوفنا عليك اوي يامجنون حد يعمل كده في روحه علشان وحده بيحبها
ادهم بدموع:والله ياحمايا بحبها اوي صدقني مش بكذب عليك انا مستعد اعمل ايه حاجه بس انت تصدقني
بعد حسام ببسمه:وانا مصدقك يامجنون اصل مستحيل حد يعمل جنانك ده كله الا لما يبقى بيحبها اوي كمان وانت كبرت في نظري اوي من يوم الي انقذتها فيه وانا مصدقك وواثق فيك
تعرف ياولد يادهم انا من الاول مش كونت طايقك ليه لاني كونت فاكر انك ولد صايع عاوز تتسلي وتلعب بس معانا ولكن دلوقتي انا متأكد انك بجد بتحب حبيبه وهتحافظ عليها كمان
ادهم بفرحه:بجد ياحمايا يعني صافي ياللبن دلوقتي
حسام:ايوه خلاص انا مسامح وفرحان اوي انك جوز بنتي كمان
قرب ادهم بحب وحضنه بفرحه:حبيبي حبيبي حبيبي ياحمايا والله والقلب من جوه
بعد حسام عنه:خلاص ياواد كفايه هتخليني اغير رأيي تاني
ادهم:لا ابوس ايدك خلاص والله توبه وهبقى مؤدب كمان
دخل حسام شقته:ربنا يهديك يامجنون
ادهم بص على حبيبه بعد مادخل ابوها بخبث
ادهم بخبث:ايه ياجميل تحب نكمل كلامنا هنا او جوه انا مش عندي مانع
حبيبه بكسوف:ابعد يادهم عن طريقي كفايه الفضايح النهاردا
ادهم بمشاغبه:طريقك هو قلبي ياغزالي وراك وراك لحد مانوصل معاك استني يابت ليسه مخلصش الشعر بتاعك
ضحكت حبيبه عليه ودخل شقتهم تاني وادهم دخل خلفها
***********************
في الليل في شقه حازم
حنان:حضرتي العشاء ياشمس يابنتي
شمس:ايوه يامرات عمي كله جاهر
حنان:تمام رني على حازم ياجي علشان نتعشى سوى
شمس:انا رنيت عليه بس فونه مغلق يامرات عمي
حنان:طيب معليش انزلي نادي عليه ياجي ياشمس
شمس:حاضر يامرات عمي فورا
دخلت شمس اوضتها ولبست العبايه سمره وطرحه ونزلت تنادي على حازم من ورشته وصلت ووقفت على الباب بس قبل ماتنادي عليه سمعت الي صدمها بجد
جوه الورشه كانت في بنت حاضنه حازم بقوه وهي بتعيط
البنت بعياط:كفايه والنبي كده ياحازم كفايه انا عارفه انك بتحبني اوي ومن زمان كمان كفايه تمثيل بقى دور التجاهل ده معايا انا خلاص كلمت بابا وهو وافق عليك والله علشان انا بحبك اوي ارجوك كفايه تمثيل بقى وخلينا نرجع زي زمان ياحازم
شمس كانت واقفه على الباب ودموعها نزلت زي الشلال ومش مصدقه الي بتشوفه عنيها او بتسمعه ازنها
شمس بدموع:حاازم
فاق حازم وبص قدامه بصدمه حقيقه لما لقى شمس بالحاله دي قدامه نفض البنت بقوه بعيد عنه وجرى على شمس
حازم بخوف:شمس صدقيني الموضوع مش زي مانتي فا…
شمس بمقاطعه ودموع:طلقني ياحازم فورا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعماني حبك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى