روايات

رواية أحببت أحدهم الفصل الأول 1 بقلم دنيا حسن حفني

رواية أحببت أحدهم الفصل الأول 1 بقلم دنيا حسن حفني

رواية أحببت أحدهم البارت الأول

رواية أحببت أحدهم الجزء الأول

رواية أحببت أحدهم
رواية أحببت أحدهم

رواية أحببت أحدهم الحلقة الأولى

لو سمحت قطر اسكندرية هيوصل الساعة كام؟
الموظف: كمان نص ساعة
– طيب من فضلك عاوزة احجز تذكرة
حجزت تذكرة القطر وقعدت فالاستراحة لحد ما القطر يجيي لسه مخلصه امتحانات وقولت اروح لخالتو في اسكندرية استجم يومين كده.. ياترى لما أشوف خالد هعمل ايه دي اول مقابلة بينا بعد ماسيبنا بعض
القطر جه وركبت فالكرسي بتاعي وحطيت الهاند فري يسليني لحد ما اوصل بس قلقانة من جوايا غريب معرفش ايه سببه..
بس مش مهم طلعت كيسة الحلويات بتاعتي.. وباكل الشيبسي وحاطه الهاند فري وفجأه لقيت حد بيشيل الهاندفري وبيزعقلي..
=أنتِ يابني أدمة أنتِ في أيه هو شيبسي بيتاكل بصوت كده..
-من الصدمة متنحة.. ووووه أنت بتزعقلي أنا؟
وازاي اصلًا تتجرأ وتشيل الهاندفري، انت متخلف
=احفظي لسانك يا انسه وبعدين عمال اناديكي من بدري وأنتِ في هوبا هاي خالص طول مانتي قاعدة شخشخشخش اييي يامااا مش كده
اولا مش عاجبك ممكن تروح اي كرسي تاني وتبدل
ثانيا اتكلم باسلوب احسن من كده
ثالثا اكل براحتي
وحطيت الهاندفري وبكل برود كملت شيبسي بتاعي تاني
=ابو شكلك ربنا يعدي الساعتين دول ونخلص
-سمعتك على فكرة
=هو انا بتوشوش ولا ايه هخاف منك انتي ياذبلة!!
-مش هرد عليك ماما قالتلي متلعبيش مع العيال الرزلة نيننيي وروحت مطلعة لساني
=ضحك بصوت عالي عبيطة
-بصراحة يعني ضحكته جميلة ولفتت انتباهي بس ولا يهزنا الثبات على المبدأ وبصراحه هو عسل اوووي يعني بس مش مهم انا عسل اكتر منه
=على فكرة سمعتك وصوتك كان عالي
-على فكرة انا بتكلم على بطل الرواية مش عليك وحاولت اداري على موقف البايخ دا طول عمري فضيحة..
• امممممم مانا عارف اني بطل رواية كتير قالولي كده مش اول مرة
-هه اكيد السئ في رواية احدهم
•بس يابت صدعتيني، اسكتِ ها اسكتِ
(امير عسكري في الجيش): حسام باشا القائد عاوز يكلم حضرتك وتليفون حضرتك مقفول
حسام: هات اكلمه من عندك يا امير عشان تليفوني فصل
امير: اتفضل يافندم
حسام: قام من مكانه وراح كلم القائد
كارما: يالهوي دا طلع ظابط يعني ممكن يحبسني احيه احيه.. هقعد ساكته احسن مايحبسني بجد يوم ما افكر اهزق حد واستخدم شخصية الاسترونج اهزق ظابط..
حسام: جه قعد مكانه، ولقى كارما كل شوية تبصله وترجع تبص فالفون بسرعه ومتوترة
متخافيش مش هحبسك
كارما: هااا وانت عرفت منين
حسام بضحك: اصل الشخصيات التافهه اللي زيك دول عارف تفكريهم الطفولي
كارما بابتسامه مستفزة: مممممم طيب
كارما نامت وصحيت على صوت انذار القطر انهم وصلوا ولما قامت مكنش حسام موجود وحمدت ربنا عشان مكنتش عاوزة تحتك بيه فـ اي كلام تاني وهي نازلة الكارنيه وقع منها
راحت عن خالتها..
فوفااااااا وحشتيني وحشتيني
فريدة: بس يابكاشه كده متساليش على خالتك بقالك شهرين
كارما: الامتحانات يافوفا الامتحانات يروحي انا مش عاوزة اتعلم ودوني على بيت حبيبيييييييييي
خالد: احم كارما اخبارك ايه
كارما بتوتر: تمام وانت
خالد كانت وحشاه ملامح كارما: انا زي الفل
كارما: مممممم دايمًا
فريدة حست بتوتر كارما: يلا ياكوكو ادخلي غيري لحد ما احضر الغدا عملالك غدا ايه من اللي قلبك يحبه..
كارما: اوعي تقولي بانيه ومكرونه
فريدة: بالظبط
كارما: ونبي انا عندي احلى خالة ف دنيا مهتميه بمعدة بنت اختها
فريدة: طيب يلا يا مصيـ ـبة ادخلي
خالد: متابع حركات كارما في صمت
كارما: هووواا
حضروا الغدا و واكلوا وكارما ساعدت فريدة زي أي خالة مصريه دبست كارما في مواعين
كارما: على فكرة ياخالتو انا جايه استجم مش اغسل مواعين
فريدة: هششششش اغسلي وانتي ساكته
كارما: طالما هغسل بقى شغلي لينا اغاني
فريدة: كده جيران هتعرف انك جيتي شغلي ياقلب خالتك شغلي
كارما: هما مرواح احنا تكيف احنا رايقين كده شتا او صيف
خالد: وحشتيني اوي يا كارما
كارما:…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى