رواية لم يكن لي من البدايه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم زهرة اللوتس الجزار
رواية لم يكن لي من البدايه الجزء الثاني والعشرون
رواية لم يكن لي من البدايه البارت الثاني والعشرون
رواية لم يكن لي من البدايه الحلقة الثانية والعشرون
نبدا بسم آلَلَهّ الرحمن الرحيم
❤❤❤❤❤❤
بعد 4سنين
ال حصل في الاربع سنين دول
ان عدي ما*ت والكينج اخد زينب وسافر
وايمن ورباب علقتهم اطورت وبدوا ينجذبوا لبعض وايمن خطبها
ايهاب رجع ووقف مع علي ضدد ابن عمه
ركان بقا بارد لابعد الحدود
علاء اتجوز صدمه مو*ت عدي
شمس خلصت كليتها واشتغلت مع ركان في الشركه بتاعت الكينج واتعرفت عل واحد اسمه عاصم معاها في الشغل
وال جذبها ليه انه شخصيتو ضعيفه ومش بيقف قدام حد
شمس كانت بتشوف نفسها فيه لما كانت ضعيفه قدام عدي وان قلبها مال لشخص الغلط
احمد اتجوز ريم
نسمه بقت مصممه ازياء لانها بتحب التصميم واتجوزت واحد وسافرت معاه بره
❤❤❤❤❤
في مكتب ركان الباب خبط
ركان… اتفضل
شمس… دخلت.. فاضي
ركان… اممم في حاجه
شمس بغيظ… عاوزك تنقل مكتب عاصم وتخليه قريب من مكتبي
ركان ببرود… ممكن اعرف السبب
شمس بغيظ… لانه هو شخصيتو ضعيفه وكل المواظفين معاه بيقعدوا يتريقو عليه وهو مش بيعرف يرد عليهم
ركان… تمام اعتبريه اتنقل
شمس بفرحه… ميرسي ياابيه
ومشيت راحت تعرف عاصم
ركان… بهدوء… شكلها هتنور تاني يقلب ابيه
بعد مطفها الزمن ورجع يشتغل تاني
❤❤❤❤❤❤
عند عاصم
كان قاعد بيشتغل لقها جايه وبتلم في حاجاتو ال عل المكتب
عاصم بستغراب… ب بتعملي ايه ياشمس
وهو بيعدل نظارتو الطبيه
ملحوظه… عاصم عندو تقل في الكلام
نرجع
شمس ببتسمه… هتيجي معايا عل مكتبك الجديد
عاصم… م مكتب ايه مادا مكتبي
شمس… مابقاش مكتبك دلوقتي ليك مكتب جديد وكمان هتكون جانب المكتب بتاعي
عاصم بفرحه… بجد هنكون جانب بعض
شمس ببتسمه… اه يلا بقا بلاش كلام كتير
راحت وراتو المكتب وعاصم حبه لانه هيكون قريب من مكتبها لانه حبها
شمس.. اي رايك
عاصم… حلو حلو زيك
شمس ضحك… طيب يلا اشتغل بدل ما ابيه يجي يعلقنا احنا الاتنين
وسابتو ومشيت
❤❤❤❤❤
راحت مكتبها
واول مدخلت مكتبها انهارت في البكاء
شمس قامت وراحت جابت صوره
وملست عليها
… بدموع… مش عارفه اكون قويه من غيرك
انا بمثل اني قويه بس انا ضعيفه اوي من غيرك ياحب عمري
وحشتيني اووي
مسحت دموعها… حاسه بوجودك معايا وحوليا بس مش قادره اكون معاك او اشوفك
وفضلت تبص لصوره وتعيط
.. انت عارف ان انهارده محدش افتكره عشان انت مش موجود معايا انت من ساعه ماروحت وانا الدنيا اسودت في عيوني معنتش حابه احتفل بيه وانت مش معايا وحشتني
❤❤❤❤❤❤❤
عند ايمن ورباب
ايمن… بضيق… ضويق اوي غيره
رباب بتزمر… أيمن متعصبنيش دا رابع فستان تقول عليه ضيق انت عارف بكدا
ايمن… إن شاءلله يكون الفستان المليون ضيق يعني ضيق ياما مفيش مرواح
امها… بتايد… احسن قول ليها هيا مابتسمعش الكلام ابدا احسن
رباب بغيظ… كدا ياماما
ايهاب بضحك… انت عملت ال معرفتش اعمله
ايمن…بسخريه… هو انت مفكرني ايهاب اتاني ولا ايه
ايهاب بضحك… لا ياعم مش مفكرك ايهاب انا عارف انت مين كويس اوي
رباب بغيظ… ماتخلصونا بقا
ايمن… قولت لا يعني لا مفيش مرواح بضيق
الكل كانو بيضحكو عليهم
❤❤❤❤❤❤
عند احمد
ريم كانت حامل بس لسا في شهورها الاولي
احمد… ريم بلاش اجهاد عشانك
ريم بحب… انا مبعملش حاجه وبعدين ماما مش مخليني اشيل كوبيه الميه من جانبي حتي ربنا يخليها لينا وبعدين انهارده يوم مش عادي
يعني انهارده عيد ميلاد القمر بتاعتنا
احمد بحب.. عارف ياقلبي بس برضو بلاش اجهاد انا بس خايف عليكم
ريم بحب… عارفه ياقلبي انك خايف علينا عشان بتحبنا واحنا كمان بنعشقك اوي
احمد اخدها في حضنه.. وانا بمو*ت فيكم
❤❤❤❤❤❤
عند علي كانت نادين بتاكل ابنهم
علي بغيظ… بقا هو واخد كل وقتك وانا خلاص بح مفيش
نادين بضحك… طبعا ماهو ابني وابن حبيبي
علي بحب… ربنا يخليكم ليا يارب ومايحرمني منكم ابدا
نادين بستو من خده… ولا يحرمنا منك
❤❤❤❤❤❤
سما بقت دكتوره في الجامعه
ايهاب… سمسم
سما وهيا بتعدل نظارتها… نعم ياهوبا
ايهاب حضنها من ظهرها… وحشتيني
سما… ههههه مانا معاك عل طول
ايهاب… بتوحشيني حتي وانتي معايا بحبك اوي ياسمسم
سما بحب… وانا بعشقك ياهوبا
ايهاب… طيب يلا خلصي بسرعه هنتاخر
سما… وهيا بتلف الطرحه… خلاص خلصت ومسكت ايدوا ونزلو سوء
❤❤❤❤❤❤❤
بليل
كانت شمس راجع وباين عليها الحزن اوي
انصدمت لما لقت الكل عامل ليها حفله وبيفجاءوها بعيد ميلادها
الكل عايدها وراحت تغير هدومها وتجهز للحفله
شمس وهيا بتلبس افتكرت
ــــــــــــــــفلاش ـــــــــ
عدي… شموسه زعلانه مني
شمس بغيظ… ولله لسا فاكر
عدي ببتسمه… طبعا مانا رنيت عليك انبارح وانتي قفلتي في وشي
مزعلتش ليه
شمس… مانت كنت ساعتها لسا فاكر اانا في عيد ميلادك ببقا اول واحده اما انت اخر واحد
عدي… خلاص ياستي ماتزعليش إن شاءلله هبقي اول واحد ليكي عل طول
ـــــــــــــــــباااك ــــــــــــــــــ
شمس مسحت دموعها وخلصت وخرجت
قط*عت التورته معاهم وعاصم جه
والكل كان فرحان ليها
عاصم… ببتسمه… هابي بيرث داي وداها الهديه… اتفضلي
شمس ببتسمه… ميرسي
واخدتها منه
عاصم وقف في نص الحفله وقلع نظارتو وقال… شمس انا بحبببببكككك
تجوزيني
الكل كانو بيصقفو ليهم وشمس كانت مصدومه وان الكل كان عارف انه هيعمل كدا بس معرفهاش
شمس متنكرش انها انشدت ليه
عاصم… راح عندها… ووقف قدامها…. قولتي ايه
شمس ببتسمه… موافقه
الكل صفر ليهم وعلي التصقيف ليهم
… معقوله هتجوزي قا*تل حبيبك
الكل بصو وراهم
وانصدمو من الشخص ال اتكلم
شمس بصدمه… ع د ي
وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن لي من البدايه)