رواية اسيرات الأسد والصقر الفصل الخامس 5 بقلم إنجي صلاح
رواية اسيرات الأسد والصقر الجزء الخامس
رواية اسيرات الأسد والصقر البارت الخامس
رواية اسيرات الأسد والصقر الحلقة الخامسة
في المعسكر ..
كانت الصدمه حلا علي كل الموجودين من طلب صقر الغريب والمفاجي قرب من اسد باستغراب شديد.
/صقر انت بتقول ايه ايه الكلام ده .
صقر بجديه /ايه الغريب في كلامي ي اسد حياه بنت كويسه وانا مستحيل اسيبها يحصل فيها كده .
حياه بدموع ومراره من الموقف ده /وحضرتك بقا معاك الي تتدفعه مانا خلاص بقت واحده رخيصه بقيت ببيعه وشاروه الي يدفع أكثر.
اسد بغيره ووجع عليها اتكلم بحده /متقوليش علي نفسك كده تاني أنتي فاهمه ولا لا .
صقر بابتسامه خبيثه/بالراحه ي اسد انت تعبان ي صاحبي ها قولت ايه ي استاذ ابراهيم .
ابراهيم بابتسامه خبيثه وطمع /لا بصراحه بيضالك في القفص ي بت ي حياه ظابط كبير قد الدنيا وفلوس كمان وده هيتم امتا ي سعه الباشا .
صقر بجديه /بكره أن شاء الله هنرجع كلنا واخر الاسبوع أن شاء الله نعمل خطوبه .
ابراهيم بسعاده /تمام ي باشا هنستناكم سلام ي باشا .
اسد كان واقف حاسس أنه مخنوق مش ممكن من بين كل البنات البنت الوحيده الي حركت جواه احساس كان نسيه من زمان هتتجوز ومين صقر يالله لماذا ذلك الانتقام الصعب ؟..
حياه وهي تمسح دموعها بكبرياء \ممكن اعرف حضرتك عملت كده ليه ي صقر بيه .
صقر بجديه /ايه مش عاجبك الي عملته ده انتي المفروض تشكريني اني انقذتك .
حياه بدموع ومراره/انقذتني من ايه من سجن للسجن ومن بيعه لبيعه مين قال إني موافقه اتجوز حضرتك .
صقر بابتسامه خبيثه/ايه في حد تاني في حياتك ولا ايه.
بصت تلقائي ل اسد الي بصلها نظره وجع مقدرش بمهارته أنه قادر علي كل حاجه الا وجعه في اللحظه دي مقدرش يداريه قربت عزه بغيظ شديد من صقر.
/صقر باشا حضرتك لو كنت عايز فعلا تنقذها زي ما بتقول كنت حاولت تقنع جوز خالتي أنه الي هو بيعمله ده ميصحش أنه يبيع بنته بالطريقه دي مش أن حضرتك تتجوزها .
صقر بنظره غامضه /وانتي ايه الي مزعلك مش فاهم مش يمكن ربنا سبحانه وتعالى يكون رايد ده ونكون احسن زوجين الحب ممكن يجي بعد الجواز ولا ايه ي اسد .
اسد بارتباك شديد/ممكن طبعا ربنا يسعدكم .
حياه بدموع ووجع /حضرتك شايف كده .
صقر بجديه /طبعا شايف كده واعملي حسابك أن لو جوازنا متمش ابوكي مش هيعتقاك والي عملته كانت الحاجة الوحيده الي اقدر اعملها علشان كده جهزي نفسك علي الأقل جوازك مني ارحم بكتير من عريس ابوكي ده بكره هنتفق علي كل حاجه تصبحوا علي خير يلا ي اسد .
اسد بنظره باهته /نام انت ي صقر أنا صاحي شويه.
صقر بجديه /تمام تصبح علي خير .
عزه بحزن شديد /حياه اهدي الحمد لله انك خلصتي من العريس الزفت ده هو كان يطاق ده كان شبه الفار ورخم .
حياه بضحك من بين دموعها /ده علي اساس انك شايفه أن صقر بيه لطيف اووي .
عزه بغيظ شديد/اكيد لا من هم ل هم بس قضا اخف من قضا يلا ننام .
حياه ربتت علي ايديها بحزن /روحي انتي أنا قاعده شويه .
بصت حياه ل اسد الي واقف بشرود قربت منه بمراره .
/ايه رايك في الي بيحصل ده ي اسد باشا .
اسد بوجع من غير مايبصلها /ايه المشكله صقر ميترفضش وعلي رأيه اقبلي ومشي الموضوع علشان ترتاحي وتخلصي من تحكمات ابوكي .
حياه بوجع ومراره/عندك حق يا اسد باشا عن اذنك .
جرت حياه بدموع ووجع فبالتالي الزواج تكون قد انتهاء انتهاء حلمها الجميل وعشقها الاول للاسد عشقها الي ادمر في لحظه …
****************.
في فيلا عمر الفيومي …
كان يقف بغيظ شديد وتوعد لهم بعد قتل عدد من امهر رجاله ليسير سامح وهو في حاله مرزيه للغايه ليجلس بتعب .
عمر بحده /هما الي عملوا كل ده ي سامح .
سامح بتعب شديد/ايوه سعادتك اسد وصقر ضربوني وقتلوا اغلب رجالتنا وضيعوا علينا صفقه ب اتنين مليون جنيه .
دفع عمر الي قدامه بغيظ شديد وصراخ /اووف أنا مش عارف اخلص منهم ابدا بس علي مين انا هوريهم الي عمرهم مشافوه البنات الي بيشتغلوا معاهم عايز اتنين منهم عندي هنا في الفيلا فاهم بس استنا أنا هعرف كل التفاصيل واقولك تنفذ امتا روح انت .
اميره بغضب شديد/والبنات دول مالهم ايه ذنبهم أنت مش مكفيك الي عملته فينا.
عمر بحده وغيظ/بقولك ايه غوري من وشي أنا مش ناقص قرف كفايه الي أنا فيه بدل ماولع فيكي .
اميره بشماته وتسليه /ههههه علموا عليك دي البدايه ده لسه الي جاي هيعجبك اووي .
عمر بغضب /بقولك اخرسي مش عايز اسمع صوتك خالص وجهزي نفسك علشان حفله الشبح بليل فاهمه .
اميره بغيظ شديد/فاهمه وخلاص بقيت حافظه الي انت بتقوله بس ليا شرط .
عمر بحده /شرط وده من امتا ي اختي .
اميره بحده /من دلوقتي وشرطي أن فارس هو الي هيوصلني الحفله ويرجعني كمان مش البودي جارد بتوعك الي عمالين زي التريلات دول أنا قولت بس اقولك سلام .
عمر بحده /في ستين داهيه ي اختي انتي وهو.
********************.
في غرفه صقر وأسد ..
دخل اسد بضيق شديد بس اتفاجا ب صقر بيبصله بنظره خبيثه.
/ايه ده انت لسه صاحي .
صقر بجديه /تفتكر هيجيلي نوم وانا عارف انك مش كويس فيك ايه ي اسد قولي .
اسد بضيق وزفر /يوووووه في ايه ي صقر قولتلك تعبان من الجرح مفيش حاجه.
صقر بجديه/ماحنا ياما اتجرحنا النار بنستحملها مالك .
اسد بهدؤء عكس النار الي جواه/أنا آسف يا صقر بس أنا مخنوق شويه ومحتاج أنام ممكن .
صقر بنظره خبيثه/طبعا ممكن تصبح على خير.
اسد بوجع ومراره/وانت من أهله .
***************.
في غرفه الفتيات …
كان قاعده حياه بدموع مبتقفش قربت منها صبا بغيظ شديد.
/انتي عايزه تشليني صح بتعيطي علي ايه ي هبله ده مززززز يخربيتك .
عزه بغيظ شديد/بلا مزز بلا بتاع ده رخم ومغرور بس أنا بقولها اهو احسن من الحرامي الي كنتي هتتجوزيه .
روح بابتسامه /بيضالك في القفص ي بت يا حياه يمكن ربنا يكرمني أنا ب اسد باشا يارررب .
حياه بفزع ودون وعي /لا اسد لا .
بصوا لبعض باستغراب شديد وهي ارتبكت بشده اتكلمت عزه باستغراب .
/فيه ايه ب بت مالك اتخضيتي كده ليه .
حياه بارتباك شديد/مفيش مانتوا عارفينهم مغرورين وشايفين نفسهم كفايه واحده هتتقرف مش لازم الباقي ي يلا نام .
بصوا لبعض بشك كبير …
*********************.
ليلا …
في بيت شروق ومي …
دخلوا سليم وأحمد بترقب شديد .
احمد بقوه بهمس /ايه ي عم احنا داخلين وزاره الداخليه ايه كل الحراسه دي .
سليم بهمس /ي ابني ابوها العمده هنا ودول صعايده المهم احنا هنقف تحت الشباك بتاعها وتمسكلي السلم هديلها الهديه ونمشي علطول اهي فتحت أهيه .
من أمام شباك شروق ..
كان واقف سليم أعلا السلم وأحمد واقف تحت .
سليم بابتسامه عاشقه /كل سنه وانتي طيبه يا قمر السنه الجايه أن شاء الله تكوني في بيتي وفي حضني .
شروق بابتسامه وسعاده /امين يارب العالمين معقول ي حبيبي تعبت نفسك وعرضت نفسك للخطر علشاني .
سليم بابتسامه عاشقه /أنا أولع في نفسي علشان خاطرك ي روحي .
حازم بغيظ شديد وهمس/خلص ي سي روميو مش واقفين في جنينه الاسماك.
فجاه دخلت مي وشافت المنظر ده جرت مسكت في احمد بصراخ وغضب .
/ي نهاركم اسود وجاين لحد هنا ده انتوا ليلتككم سوادء النهارده .
احمد مسكها وكتم بوقها بغيظ شديد.
/اسكتي الله يخربيتك .
فجاه اتلموا الحرس عليهم بغضب جحيمي.
سليم بصدمه /روحنا في داهيه .
احمد بغيظ شديد/الله يحرقك ي سليم .
****************.
في غرفه التمارين..
كان واقف صقر بيتمرن بعنف دخل اسد وباين عليه الإرهاق .
/صباح الخير ي صقر .
صقر بجديه/صباح النور ايه مش ناوي تلاعببني زي زمان ولا خلاص عجزت ي اسد .
اسد بابتسامه باهته /لا ي سيدي موافق .
وفعلا بدوا يسدودو اللكمات لبعضهم بعنف وقوه بس صقر حاس أن اسد مش في حالته الطبيعيه فوقف وهو بياخد نفسه .
/ايه ي صقر مالك فيك ايه اول مره متسددش ليا بقوه زي كل مره .
اسد بتعب وإرهاق /لا ابدا مرهق شويه بس مفيش حاجه.
صقر بجديه /طب احنا لازم ننزل مصر علشان ميعاد ابو حياه .
اسد بحزن عميق/انت خلاص مصمم علي الخطوه دي .
صقر بنظره خبيثه /أن شاء الله ي اسد البت بصراحه حلوه وتستاهل .
فجاه رن تليفون اسد الي رد باستغراب .
/مين ايوه أنا اسد الحديدي ايه بتقول ايه.
صقر باستغراب /فيه ايه ي اسد .
********************.
في بيت شروق ومي …
كانوا قاعدين اسد وصقر مع الحاج عواد والدهم .
/اهوه ده الي حصل ي بهوات ينفع كده قسما بالله لولا أنهم محترمين وولاد ناس كانوا ادفنوا في ساعتها .
اسد بأسف شديد وتوعد شديد لهم /احنا اسفين ي حاج عواد حقك بصراحه دول عايزين ربايه .
صقر بغيظ شديد/محلوله ي حاج عواد والي انكسر يتصلح واحنا مش نلاقي عرايس لإخواتنا احسن من بناتك هما دول الي هيربوهم من اول وجديد ووعد مننا هنشيلهم في عنينا .
سليم بسعاده لا توصف /يسلم بوقك ي صقر بصراحه انا عايزه اتوووب واصلح حالي .
احمد بغيظ شديد/طب هو كان جاي ل حبيبه القلب أنا مالي امي بالموضوع ده اتجوز خط الصعيد دي ليه أنا.
صقر بغيظ شديد وهمس /اخرررس ي حيوان عارف لو فتحت بوقك هعلقك ي كلب .
احمد بغيظ وحسره /منك الله ي سليم اشوف فيك يوم .
سليم بضحكه عاليه/ههههه حبيب قلبي ي ابو حميد .
****************.
في محل الدهب ..
كانت واقفه حياه بوجع ومراره فبالفعل أصبح زوجها منه أمر واقع.
صقر بابتسامه/ايه ي حياه متنقي .
حياه بوجع ومراره/مش فارقه ي صقر باشا اي حاجه.
عزه بغيظ شديد/مش المفروض انك تنقي معاها مش ده من الزوق برضه .
صقر بغيظ شديد/وانتي مالك ي ام خمسين لسان أنا مش عارف انتي ايه الي جابك اصلا علشان كده الدنيا كاتمه .
عزه بغيظ شديد/خود بالك أنها اختي ي عني هتلاقيني في وشك طول الوقت اوعا تفتكر أنها ملهاش حد أنا بقولك اهوه .
صقر بغيظ شديد/اوووف يلا ي حياه خلصي .
كانت واقفه جنبهم شروق وهي في قمه سعادتها .
سليم بابتسامه عاشقه/ايه رايك ي روحي مبسوطه .
شروق بابتسامه وسعاده/أنا طايره من الفرحه ي سليم اخيرا هبقا مرائتك بعشقك ي سليم بعشقك .
جنبهم كانت واقفه مي بعد ما نقت شبكتها اتكلم احمد بغيظ شديد.
/جرا ايه ي اختي حد قالك انك الاميره ديانا انتي عارفه الشبكه دي بكام .
مي بغيظ شديد/المفروض تقول لخطيبتك أنها تسوي عندك اكتر من مليون شبكه .
احمد بغيظ شديد/لا ي اختي مش هكدب أنا أنا عامل ذنوب كتير في حياتي مش ناقص اكدب كمان .
مي بغيظ شديد/اووووف ي ساااتر .
اسد بنبره كلها حزن ووجع /الف مبروك ي صقر مبروك ي حياه .
حياه بقلب ينزف الما/الله يبارك فيك يا اسد بيه .
****************
في يوم الفرح…💐💐
كان قاعد اسد وصقر شهود علي زواج احمد وسليم وبالفعل تم زواجهم واتت اللحظه الحاسمه زواج صقر وحياه قعد اسد بلا روح وهو مش مصدق أنها خلاص دقائق وستصبح زوجه صديقه أما هي فكان الالم يخترق قلبها بلا رحمه ذهبت عزه اللي التواليت وفي نفس اللحظه قبل ماالماذون يبدأ في كتب الكتاب قام صقر بابتسامه خبيثه.
/معلش ي جماعه انا اسف افتكرت مكالمه مهمه جدا معلش ثواني بس .
مشي صقر وغاب كتير جدا اسد والكل كانوا بيدورو عليه في كل حته بس مفيش اثر .
ابراهيم بحده /جرا ايه ي اسد باشا صحبك راح فين .
اسد بقلق بالغ/معرفش بحاول اوصله خليك انت جنب حياه وانا هكلمه وفعلا رن اسد عليه رد بسرعه بمرحه المعتاد .
/اخووويا وصحبي وعم عيالي أن شاء الله.
اسد بعصبية/صقر انت بتهرج انت روحت فين .
صقر بابتسامه خبيثه/أنا في عربيتي ي عريس الي جاي بقا بتاعك انت.
اسد باستغراب شديد/قصدك ايه ي صقر .
صقر بابتسامه خبيثه/قصدي أن كل ده كان خطه مني أنا عارف انك بتحبها وهي بتعشقك علي فكره لما جيه ابوها وقال الي قاله كنت متخيل انك هنقلب الدنيا وتتتكلم وتقوله تقول العالم انك بتحبها وأنها ليك انت وبس بس كالعاده بتاخد وقت كتير في التفكير في أي قرار ي اسد علشان كده كان لازم أنا الي اتكلم أنا الي احافظلك عليها لكد ماسلمهالك بفستانها الابيض مبرررك ي صاحبي .
اسد بسعاده لا توصف/قسما بالله مجنون طب أنا هعمل ايه دلوقتي.
صقر بابتسامه مرحه /عاااادي بسيطه جدا انت هتروح دلوقتي زي الشاطر كده تعرفهم أن صاحبك الواطي الندل الجبان الي هو أنا مشي خلع تقوم انت بقا زي الشاطر تعمل المضيحي الي هينقذ بنتهم من الفضيحه واه صح لو سألوا علي البت عزه ام لسانين هي معايا هكتب عليها ونرجع علطول سلام ي حبيبي .
لينظر الي تلك النائمه بجانبه ليتحدث بابتسامه جنبيه .
/اه ي ام لسانين شكلي كده حبيتك بجد بس لسانك ده لازم اقصه شويه .
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرات الأسد والصقر)