رواية لا استطيع الحياة بدونك الفصل الرابع 4 بقلم فريدة أحمد
رواية لا استطيع الحياة بدونك البارت الرابع
رواية لا استطيع الحياة بدونك الجزء الرابع
رواية لا استطيع الحياة بدونك الحلقة الرابعة
ناريمان اول ماسمعت صراخ بنتها حطت ايدها علي قلبها وهي بتقول… بنتي. ياحبيبتي يابنتي بيعمل فيها ايه
وراحت تطلع علي فوق بسرعة بس مراد قال بجمود… طالعة فين
ناريمان بصتله بدموع … طالعة اشوف بنتي
ولسه بتحط رجلها علي السلم
مراد… لو طلعتي هكسرلك رجلك
محمد عمها بص لأخوه مراد بغضب وطلع يلحقها من ايد ياسين
قربت ناريمان علي مراد وانفجرت فيه بغضب وقالتلو بانهيار … انت اييه انت مفيش في قلبك ده رحمة. دي بنتك هتسيبها لابن اخوك يمو. تها في ايده. انت قلبك ده اييه
مراد بجمود… بنتي تستاهل المو. ت. بعد اللي عملته.. انا عاوزه يربيها. اللي عملته بنتك تستاهل عليه قطع رقبتها
ناريمان بقهر.. انت مش بني ادم
هزت راسها برفض… لايمكن تكون بني ادم.
مسحت دموعها وقالتلو… انت اللي طول عمرك بتقسي عليها.عمرك ما حنيت عليها في مرة واللي عملته ده انت السبب فيه. انت اللي خليتها تعمل كدة يامراد بمعاملتك القاسية معاها.. فيها ايه لو كنت وافقت علي الولد. مع انك عارف انو كويس. بس لأ الزاي الزاي توافق عليه دا فقير علشان مش من مستوانا
وبصتله بغضب وطلعت
فوق كانو كلهم طلعو يشوفو بسنت الا مراد
وفضلو يخبطو علي الباب
محمد والد ياسين قال بغضب .. ياسين افتح الباب ياياسين
لكن جوا ياسين كان غير مبالي ومكمل ضر. ب في بسنت
اللي عمالة تصرخ
محمد بص لـ علي ابن اخته وقال… اكسر الباب ده ياعلي
علي لسه هيكسر الباب كان ياسين فتح
ناريمان بغضب.. عملت في بنتي ايه ياياسين عملت فيها ايه. منك لله ياشيخ منك لله
وجريت علي بنتها اللي قاعدة علي الارض ضامة رجليها وعمالة بتترعش وجسمها كلو معلم مكان الحزام
محمد بغضب رفع ايده وارح نازل علي وش ياسين بالقلم وقال بتحذير.. لو ايدك اتمدت علي بنت عمك تاتي انا هقطعهالك. ثم اكمل بزعيق.. سااامع
خدت ناريمان بسنت في حضنها بدموع وفضلت تطبطب عليها وهي قلبها بيتألم عليها وعلي منظرها واللي حصلها
نهلة مامت ياسين قربت من بسنت وحضنتها بحزن وهي بتقول.. معلش ياحبيتي حقك عليا انا
وبصت لـ ناريمان بأسف علي اللي ابنها عملو وقالتلها .. مش عارفة اقولك ايه. انا اسفة
عمة بسنت كانت واقفة مش لايق عليها اللي بيحصل
قالت بسخرية.. دا بدل ماتقولولها غلط و عيب اللي عملته ده. بطبطبو عليها. داللي عملته ده تستاهل عليه الد. بح
ناريمان بغضب.. مالكيش دعوة ببنتي ان انتي سامعة
وفاء.. ماانتي لو كنتي ربيتيها صح ماكنتش عملت عملتها دي
ناريمان قامت بغضب… اخررسي انا بنتي متربيه احسن تربيه
وفاء بلوية بوز.. وهي في بردو بنت متربية تعمل اللي بنتك عملته وتروح تهرب مع واحد علشان تتجوزه
ناريمان لسه هتتكلم
نهلة قالت بحدة.. وفاء انتي بتقولي ايه. دا مهما كانت بنت اخوكي عيب اللي بتقوليه ده. مايصحش كدة
وفاء.. لأ يصح البنت اللي تعمل كدة تستاهل المو.. ت. انا لو بنتي عملت كدة كنت د.. بحتها بايدي
ثم اكملت بسخرية.. مش اطبطب عليها
نهلة بحدة.. وفاااء. كفايه بقا ولو سمحتي اطلعي برا مش نقصاكي
………
عند ياسين
كان راح المخزن عند يوسف بعد ما رجالتة راحو خدوه من الشقة وجابو ليه دكتور تبع ياسين خرجله الرصاصة وعالجه
دخل ياسين وقعد قدام يوسف اللي نايم علي ضهره من التعب
ياسين.. اوعي تفتكر اني عالجتك علشان عاوزك تخف ولا اني ندمان علي اللي عملته فيك. لأ انا بس محبيتش اسيبك تمو.. ت لأن الموت اهون ليك من اللي هتشوفه علي ايدي..
قام ياسين وبعدين قال وهو بيبص عليه بسخرية.. يالا يابطل شد حيلك كدة واقوم اقف علي رجلك علشان تستعد للعذ.. اب اللي هتشوفه الايام اللي جايه
ثم اكمل بشر.. اوعدك اني هخليك تتمني المو. ت ومش هتطوله
يوسف كان سامع ومش قادر ينطق من التعب لكن قال بصوت متقطع.. تصدق. ياياسين. ان. انت. صعبان عليا. برغم كل اللي. بتعمله. معرفتش تخليها. تحبك. وحبتني انا. حبتني انا ياياسين. ومحبتكش. برغم. اني مش معايا فلوس ولا من عيلة. بس حبتني
ياسين قام بغضب وراح لكمه في وشه وفضل يسددلو باللكمات بغضب وغـ ل
…..
بعد وقت
فتح ياسين باب شقته ودخل وهو مش طايق نفسه
كانت قاعدة علي الكنبة بنت في سن العشرين قامت ببتسامة اول ماشافته داخل وقربت حضنته بحب وهي بتقول.. وحشتني. وحشتني مووت
باسها ياسين وبعدين قعد علي الكنبة وهو باين عليه الضيق
قعدت منه جمبه وقالت .. مالك ياياسين. شكلك متضايق. في حاجه ولا ايه
ياسين بصلها.. مفيش
منه.. الزاي بقا. انت شكلك متضايق
ياسين بغضب.. قولتلك مفيش بتتكلمي كتير ليه
اتجمعت الدموع في عينيها وقالتلو.. انا اسفة. بس كنت حابه اطمن عليك
مسح ياسين علي وشه بضيق من نفسه وبعدين رفع ايده ومشاها علي شعرها وقال.. متزعليش انا بس مخنوق شويه ومش عاوز اتكلم
مسكت منه ايده .. بس انا مراتك وبحبك فيها ايه لمـا تتكلـ..
ياسين قاطعها وقال.. علشان انتي مراتي انا عاوز اتبسط النهاردة. هتعرفي
منه بثقة… طبعا. ثم اكملت بدلع.. دا انا هنسيك اسمك
ياسين… لما نشوف
منه.. هتشوف
وقامت ميلت باسته وبعدين اتجهت لاوضة النوم بسرعة ولبست احلي قميـ ص نو. م عندها ووقفت قدام المرايا تعمل ميكاب خلصت وهي بتبص علي نفسها برضا كان ياسين دخل الاوضة وقرب منها و
منه بدأت تفتح في ازرار قميصو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا استطيع الحياة بدونك)