رواية زوجي معاق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم مريم محمد
رواية زوجي معاق الجزء الثاني والعشرون
رواية زوجي معاق البارت الثاني والعشرون
رواية زوجي معاق الحلقة الثانية والعشرون
بعد مرور اسبوعين تحسن زين لكن لم
يفوق من الغيبوبه رافض ان هو يواجه الحياه وده هنعرفه في الاحداث مجدي كان حزين على حاله ابنه ومنى كانت مثل الورده الزادله على حاله اخاها الوحيد😥😥🥺🥺
(ايمن عرف مكان والده زين)
مراد:: مين هي ام زين يا ايمن وايه اللي انت عرفته عنها؟؟؟؟
ايمن:: لو قلتلك مش هتصدق مراد يا عم قول بقى انا تعبت والله شايف حاله منى كل يوم بتسوق اكثر من اللي قبله😥
ايمن:: هي مدام انجي اكبر منافس لينا يا مراد !!!!
مراد:: انت متاكد يا ايمن بس مدام انجي انسانه محترمه جدا وكويسه ما شفناش منها اي حاجه رغم هي اكبر منافس لينا في السوق رغم كده كان بيعامل معانا باخلاق وانسانه ذوق جدا محترمه عمرنا ما شفنا منها حاجه وحشه؟؟؟؟؟😳
ايمن ::والله ما عارف يا صاحبي بس هو ده اللي انا عرفته !!!
مراد:: تمام انا لازما اروح لها
دلوقتي؟؟؟
ايمن:: انا مش عارف اقول لك ايه بس تقريبا هو ده الحل الوحيد !!!
مراد:: تمام يا صاحبي خلي بالك انت بس من منى وعمي مجدي لو عايز حاجه انت معايا 👍
ايمن ::تمام يا صاحبي
(خرج مراد من المستشفى) اتجاه)
(للشركه عند انجي يا ترى مين)
(انجي دي وايه حكايتها )
دخل مراد شركه بكل هيبه وغرور وبهيئته الجذابه❤❤
(مراد للسكرتيره )
مراد::لو سمحتي بلغي مدام انجي ان انا عايز اقابلها؟؟؟؟؟
السكرتيره:: تمام يا مراد بيه
( دخلت السكرتيره لانجي)
السكرتيره:: مدام انجي مراد بيه البنهاوي
بره وعايز يشوف حضرتك
انجي:: انتي بتهزري انت سايباه بره ازاي قولي اتفضل طبعا
انجي ::انت بتستاذن يا باشمهندس ده المكان مكانك ؟؟؟؟؟
مراد:: شكرا جدا يا مدام انجي
انجي:: تشرب ايه يا باشمهندس
مراد:: لا انا مش جايه اشرب انا جايه اتكلم معاكي في موضوع مهم جدا انجي:: لعله خير ان شاء الله
مراد:: ان شاء الله خير انجي لازما برده تشرب حاجه ايه رايك تشرب معايا قهوه
مراد:: تمام قهوه ساده
انجي:: اتنين قهوه ساده
السكرتيره ::تمام يا فندم
خرجت السكرتيره من عند انجي وبعد كده
مراد:: انا كنت عايز اسال حضرتك على حاجه بس يا ريت تجاوبيني بصراحه (زين )
انجي::( بلجلجه )زين ماله زين انت تعرف زين منين انت قصدك على زين ابني؟؟؟؟؟؟؟
مراد:: ايوه زين في المستشفى وهو دلوقتي في غيبوبه وبيصارع الموت
انجي:: ابني انا لازم انا اشوفه دلوقتي انا لازما اروح المستشفى !!😭😭
مراد:: اهدي يا مدام انجي
انجي ::قاعده ازاي انت بتقول لابني بيموت
مراد::انا لازم اتكلم مع حضرتك الاول وانا هاخدك بنفسي وهوديك لحد المستشفى!!!
انجي ::سيبني لو سمحت يا باشمهندس انا اتحرمت منه كثير مش عايزاه يروح مني؟؟؟؟؟
مراد:: علشان كده انا جاي لحضرتك ممكن تقولي لي ايه سبب انفصالك عن عمي مجدي وايه اللي حصل بينكم بالظبط انا مش قادر اصدق عنك اي حاجه علشان كده جيت اسالك بنفسي واعرف الحقيقه عشان نوضح كل حاجه؟؟؟؟؟
انجي:: مش وقت يا باشمهندس اشوف ابني الاول وبعد كده هحكيلك على كل حاجه مراد لو سمحتي انجي تمام حاضر بس هتوديني عند زين؟
مراد:: اكيد طبعا
انجى ::انا كنت بحب مجدي جدا اكتر من ما يتخيل كان بالنسبه لي الهوا اللي بتنفسه بس بعد فتره من جوازنا خلفت زين وكنت اسعد امي في الدنيا وبعديها في فتره اكتشفت ان انا عندي كانسر في المخ وطبعا كنت خايفه جدا على ابني وعلى جوزي بس ما كنتش عايزه مجدي يحزن على موتي كنت عايزاه يعيش حياته بطريقه طبيعيه كان عندي صديق وكلمته وخليته جاي عندي الشقه علشان اوهم مجدي اللي انا بخونه علشان يسيبني انا عارفه ان مجدي ما كانش هيعمل حاجه غير انه يسيبني وفعلا ده اللي حصل بعديها في فتره كان المرض بدا ينتشر في جسمي سافرت امريكا وقعدت اكثر من ثلاث سنين بتعالج كان مجدي اتجوز في الوقت ده كنت حابه ارجع واوضح له الحقيقه بعد ما ربنا كرمني وشافاني كنت عايزه ارجع لابني وجوزي بس كان خلاص كل حاجه انتهت وما رضيتش ارجع تاني لمجدي علشان
ما دملوش حياته هو خلاص اتجوز وعرفت ان زوجته حامل ما ينفعش اللي انا ارجع وادمر له حياته
مراد ::انا كنت واثق في حضرتك جدا ان الكلام ده كله اكيد مش حقيقي وكان عندي يقين واحساس ان حضرتك ما تعمليش كده
مراد:: مدام انجي لو سمحت هتيجي معايا المستشفى وهتدخلي تقعدي مع زين وتبداي تتكلمي معاه الدكتور قال لو حد قريب من قلبي زين اتكلم معاه ممكن يرجع تاني لطبيعته ويستجيب للعلاج
مدام انجي:: اكيد طبعا يلا بينا
مراد:: اخر سؤال حبيت اساله لحضرتك حضرتك يوم ما قابلت الزين في المول قلتي له ايه خليتيه كره باباه بالطريقه دي
انجي::زين كان معاه صور كثير ليا في اليوم ده قابلني في المول وقدر يتعرف عليا وهو فاكر ان مجدي كدب عليه اما قال له ان مامته توفت كان مصدوم
خرجت انجي ومراد من الشركه في طريقهم الى المستشفى وقفت العربيه قدام المستشفى مراد اتفضلي يا مدام انجي؟؟؟؟
انجي نزل من العربيه كانت مش قادره تمشي مش قادره تشوف ابنها وهو نايم مسطح على السرير
(لا حول له ولا قوه )
دخلت انجي و مراد المستشفى كانت (مامته منى *ومجدي*) (ومنى *وايمن *واسيا)
امام غرفه العنايه المشدده اول ما شافوا انجي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فجاه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زوجي معاق)