روايات

رواية انت قدري الفصل الثاني 2 بقلم جنى محمود

رواية انت قدري الفصل الثاني 2 بقلم جنى محمود

رواية انت قدري الجزء الثاني

رواية انت قدري البارت الثاني

رواية انت قدري الحلقة الثانية

ام احمد: ايه ده انت مش بتحب روان ولا ايه
احمد :خلاص يا ماما هي شايفه مستقبلها مع حد تاني
ام احمد :يعني مش هتتقدم لروان
احمد: لا خلاص يا ماما فقدت الامل روان مش مدياني اي باب اني اكلمها
ام احمد: يعني هتتقدم لرنا خلاص
احمد :اه خلاص يا ستي ام احمد: الف مبروك يا حبيبي احمد: مالك بتقول ايه وانت زعلانه كده ليه يا ماما
ام احمد :معلش اصل انا بس كنت متخيله ان روان هي اللي هتبقى عروستك على العموم يا حبيبي ربنا يوفقك
مصطفى: ايوه بقى فرح يا عم
(فى مكان تانى)
رويدا: انت بتهزري صح انت هتوافقي
رنا :اه طبعا انا بحبه من زمان رويدا: بس دي صاحبتك وصاحبه عمرك
رنا :فكك بقى انت هتعملي فيها الشيخه سيبيني افرح بقى
رويدا: طب يا ستي افرحي
بعد كام اسبوع /لولولولولوللووى
روان: ايه ده هو في ايه مين بيتجوز
ماما روان مين بيتجوز انت بتهزري انت ما تعرفيش ان النهارده اتفاق رنا ولا ايه
روان: رنا صاحبتي
مامت روان: هي مش قايله لك ولا ايه روان: لا قايله لي بس نسيت انا هطلع لها طلعت روان (وشافتها مع احمد شافتها وهي بتلبس دبله حب عمرها شافتها وهي فرحانه شافتها فرحانه وهي سارقه حب عمرها خدت صدمه عمرها الصدمه اللي عمرها الصدمه إلى عمرها ما كانت هتصدقها) ( راحت لها وبارك لها وقالت لها الف مبروك يا صاحبه عمري نزلت روان وهي حاسه ان قلبها هيقف نزلت وقاعده تعيط لحد ما اغمى عليها )
عند رنا
رنا: في ايه يا حبي بص قدامك ها
احمد: بطلي غيوره بقى خلاص انا بقيت معاكي
الخطوبه خلصت وروان طلعت لرنا
روان: انت انت ازاي تعملي فيا كده انا صاحبتك الوحيده
رنا :انا بحبه من زمان يا روان واي حد انت بتشوفيه بيعجب بيكي انا بحبه انا بحبه انا ما صدقت يا روان ان يتقدم لي حد لا وكمان إلى انا بحبه
روان :والله طب يا حبيبتي الف مبروك بس انا اول مره اعرف ان الكلام ماما عليك صح اول مره اخذ بالي ان انت بتكرهيني قوي كده ليه عملت فيا كده ده انا دايما كنت معاكي وعمري ما حسيستك انك أفل منى
رنا :لا يا حبيبتي انت مش انا مش اقل منك ولا حاجه انا كسبته خلاص عايزه ايه مش قادره تحس بقى ان انا احسن منك
روان :اه احسن منك اه انت فعلا احسن منى احسن مني في الغل والسرقه والقرف على العموم اولعي الف مبروك يا حبيبتي .
واللي بيني وبينك دلوقتي سلام ربنا ولا اقول لك وفري ى روحي
روان نزلت لثاني مره وقلبها موجوع تعبانه
رويدا: نزلت ورا روان
رويدا :انا عارفه ايه اللي في قلبك وعارفه وجعك ومش عارفه اقول لك ايه الصراحه
روان :اه يعني معروفه يعني امال اختك صاحبه عمري معرفتش ليه ودست عليا وعلى قلبي ولا همها اي حاجه همها بس مصلحتها( وروان انهارت) رويدا اخذتها في حضنها وطبطبت عليها وعيطت هي كمان
(عد مرور فتره)
يوم فرح احمد ورنا في اليوم ده هم بيفرحوا في العماره وروان قلبها بيتقطع انا صاحبه عمرها اللي خنتها وحب عمرها اللي كانت رسم مستقبلها كله معاه تعبت جامد وراحت المستشفى وعلقوا لها محاليل
بعد كام يوم كانت روان لسه في المستشفى رنا راحت لروان المستشفى روان شافتها قاعده تقول طلعوها بره انا بكرهك ده سبب دمار كل حاجه بكرهك
جنى طلعت بره وشافت احمد وهو جاي المستشفى اللي روان
رنا: انت ايه اللي جايبك هنا يا احمد
احمد: عادي صاحبتنا ولازم نزورها في ايه
رنا :امال ما قلتش ليه
احمد: هو انا لازم اقول لك على كل حاجه يعني
رنا :خلاص هي اصلا مش عايزه تشوف حد
(بعد مرور ست شهور عند رنا واحمد)
رنا :احمد احمد انا حامد
احمد: بتهزري الف مبروك يا حبيبه قلبي ده اجمل خبر سمعته في حياتي
( عند روان ابتدت تتخطى الموضوع واللي ساعدها على كده يا محمد اخو رنا ابتدوا يقربوا من بعض)
( بعد مرور يومين) احمد: رنا انت فين
احمد قاعد يتصل برنا ومش بترد وراح وسال عليها في كل حته ومش لاقيها ❤️✨

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى