روايات

رواية نور العمر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الجزء الحادي والعشرون

رواية نور العمر البارت الحادي والعشرون

رواية نور العمر الحلقة الحادية والعشرون

جه ظرها علي شخص فضلت بصالو ومش مصدقه انو هو قربت منو وقالت بعفويه وحب: باهر وحضنتو… عمر كان حاطط عينو عليها لقاها بتحضن شخص مشي وساب الي واقف معاهم واتعصب وراحلهم واتصدم لما لقاه باهر اخو زينه استووب يباشا بقلم حبيبه محمد
(زينه رمضان خطيبه فؤاد صاحب عمر وباهر. رمضان يبقي اخو زينه عندو 28 سنه جسمو جميل وشكلو جميل هنعرف اي علاقتو بزينه بعدين تخيلوه انتو بقي انا مش قادره اكتب)
عمر: بعصبيه وضغط علي اسنانو شد نور من جمب باهر
باهر: في اي براحه مش كده
عمر: معلش بس دي مراتي انت مالك بيها وبص لنور ممكن افهم اي الي حصل ده
نور: بخضه طيب يعمر اهدا وهفهمك
باهر: بص لنور وابتسم وقال اهدي متخفيش وبعدين وجه نظرو لعمر وقال: في اي يعمر براحه وانا باهر اعرف نور من زمااان اووي من قبل ما تكون مراتك اصلا واحسنلك متفكرش تعمل معاها حاجه ماشي
عمر: رجع نور ورا ضهرو وقرب من باهر جدا وضربو علي صدرو وقال: لا ولله وانت بقي يا باهر هتعلمني اتعامل مع مراتي ازاي لا ضحكتني وابتسم بسخريه وكان بيضربو علي صدرو وهو بيتكلم ومقرب منو
باهر: ابتسم فوشو وزق ايدو وقال: ايدك جمبك يعمر
عمر: كان بيبتسم ومره واحده علامات وشو بقت غاضبه وحاده وقال بفحيح وهو مقرب منو جدا: ولو مبقتش جمبي اي هيحصل…. نور مسكت ايد عمر بتوتر: اهدا يعمر وانا هفهمك ولله اهدا وابعد عنو بقلم حبيبه محمد
باهر: بص لنور وقال: في اي ينور انتي خايفه كده لي ميقدرش يعملك حاجه
عمر: بصلو لا ولله وانت بقي الي هتمنعني عن مراتي لا حلو اووي الكلام ده عجبني يا باهر وضربو بالبوكس في بطنو
….. الكل التفت علي صوتهم الي علي وفؤاد ومراد واحمد راحو عليهم بسرعه
نور: وقفت قدام عمر وقالت: عمرر بس ملكش دعوه بيه
عمر: بصلها وكان بياخد انفاسه بغضب وباهر لسه هيردلو البوكس لكن الي منعاه نور من وقفتها قدامو وفؤاد مسك باهر وفضل يهديه ومراد واحمد مع عمر
عمر: بعصبيه محدش يلمسني وبص لمراد بعصبيه مفرطه وقال: انت بذات ابعد عني يمراد
مراد: عمل ايدو الاتنين قدامو كده 🤷🏻‍♂️ وقال.. تمام بس اهدا اهدا
عمر: بص للكل بعصبيه وشد نور جامد ولسه هيمشو
باهر: زق فؤاد وراح مسك ايد نور التانيه وشدها جمبو وقال انت بتعمل فيها كده لي مفكر محدش هيقدر يقف قدامك يعني ولا يحوشها منك تبقي عبيط يا عمر بقلم حبيبه محمد
عمر: كانت تجمعت شياطين الانس والجن قدام عينيه وبقي في قمه غضبو راح مسكو من ياقته والاتنين فضلو يضربو في بعض بوحشيه والكل كان بيحوش بينهم بس عمر كان عامل زي الوحش الغضبان وباهر كان مثل البركان من الغضب نور كانت واقفه مش عارفه تعمل اي بتبص عليهم وهما بيضربو في بعض وهي خايفه علي الاتنين زينه وقفت قدام عمر بعصبيه وقالت: انت مجنون انت فعلاً مريض نفسي ياعمر ازاي تضربو بالوحشيه دي مغلطش فؤاد لما قالك انت مريض نفسي ومكنش لاقي ليك علاج حقيقي مشفقه عليك انا مش عارفه ازاي تضرب اخويا بالطريقه دي انت لازم تدخل المصحه يعالجوك بسبب مرضك ده وكانت بتتكلم بعصبيه وصوت عالي نور واقفه ولسه للأن مصدومه عمر بص حواليه لقي الكل بيصور ومتجمع قرب من زينه وقال بصوت عالي وغضبان اسكتيييي… زينه تراجعت لورا بخوف وفؤاد جري وساب باهر مع احمد ومراد ووقف قدام زينه وكان وشه لعمر مسكو وفضل يهدي فيه عمر بعدو عنو فؤاد كان ماسك عمر من ايدو ولف لزينه وبصلها بحزن علي كل الي قالتو وشد عمر عشان يمشو عمر زقو وقالو بعصبيه ابعد عنيي والي بيتردد في دماغو بس انت مريض نفسي انت مريض نفسي ياعمر محتاج مصحه تروح فيها ده كل الي بيتردد وحاسس ان الكل بيقوله كده عمر حط ايدو علي ودنو وكأنو مش عاوز يسمع الصوت ده ولا الكلمه دي وشايف شفايف فؤاد بتتحرك من غير ما يسمع صوته نور استوعبت الي حصل وجريت عليه حطت ايدها علي ايدو وقالت عمر عمر… باصصلها وكأنو تايه والدنيا بتلف بيه وبس شايف شفايف الي حواليه بتتحرك لكن الي سامعو انت مريض نفسي…..وقع علي الارض مغمي عليه مع صرخه نور وهي مسكاه وفؤاد كمان ماسكو والكل اتلم حواليه ونور بتعيط وعماله تضربو علي وشو بخفه ومراد واحمد جريو عليه والكل كان بيحاول يفوقه ونور عماله تعيط اكتر وبتحرك فيه لكن لا حياه لمن تمنادي كأنه جسد بلا روح…بقلم حبيبه محمد فؤاد واحمد شالوه وحطوه في عربيه فؤاد ونور ركبت جمبو وكانت راسه علي رجليها وعماله تعيط وبتحاول تفوق فيه بس مفيش نتيجه…. دقايق ووصلو علي المستشفي وفؤاد واحمد نزلو واحمد قال للمرضين يجيبو شازلونج وحطو عمر عليه ودخلوه لغرفه الكشف ونور واقفه برا منهاره من العياط وفؤاد واحمد قلقانين عليه وبيدعو ربنا… ثواني وخرج الدكتور والكل جري عليه مع وصول مراد وزينه وحنان ورقيه وخااد الشريك التالت مع شويه صحافه واعلام بيصورو مراد زعق فيهم بعصبيه وقالهم مش عاوز ولا صوره تتصور لو لمحت بس حد بيصور كل المعدات الي معاه هتتكسر وهيتعمل فيه شكوه بوقف عن العمل وراح للدكتور وكانت حنان واقفه وشايفه كل ده واتفاجئت برده فعل مراد العصبي… الدكتور قال انو في صدمه عصبيه مش اكتر وانو عندو حاله نفسيه وهو ادالو حقنه مهدئه وهيفوق كمان شويه فؤاد شكرو ولسه هيدخلو نور وقفتو بصوت عياطها وقالت لا انا الي هدخل يفؤاد بالله عليك وفؤاد وسع ليها وهي دخلت لقيتو نايم قربت منو ومسكت ايدو وكانت بتعيط وقعدت قدامو وقالت: عمر حبيبي انا اسفه ولله اسفه اني مدافعتش عنك يحبيبي انا اسفه يعمري متزعلش مني ونبي يعمر… لقت ايدو بتضغط علي ايدها عرفت انو بدأ يقوم قربت منو وهو بدأ يفتح عينو وعرفت انو في المستشفي وبدأ يسترجع كل حاجه بص جمبو لقاها قاعده وماسكه ايدو وبتعيط زق ايدها بعيد عنو وقام وبدأ يتعصب تاني وقرب منها وقال: تعرفيه منينن
نور: اتخضت من صوته ومسحت دموعها وحطت ايدها علي وشو بحنان وقالت: عمر اهدا عشان خاطري هفهمك ولله بس اهدا عشان متتعبش بقلم حبيبه محمد
عمر: زقاها وضحك بسخريه اهدا ههه اهدا وانا شايف مراتي بتحضن راجل قدامي ومفيش اي احترام ليا حتي يشيخه كنتي اعملي كده من ورايا مش عيني عينك كده بزعيق وعصبيه
نور: انت بتقول اي يعمر انت بجد شايفني كده
عمر: بعصبيه اه ينور لما اشوفك بتحضني واحد قدامي وانتي علي ذمتي ومراااتي يبقي اشوفك اي غير كدهه…نور لسه هترد الباب اتفتح وكان فؤاد واحمد ومراد والكل داخلين علي صوت الزعيق
نور: يعمر ولله العظيم باهر مفيش بيني وبينو اي حاجه
عمر: بسخريه امال لو بينكم بقي هتعملي اي اكتر من كده
نور: ببعض من العصبيه عمرر انا مسمحش انك تغلط في شرفي باهر اخويا واكتر من كده ياعمر
عمر: قرب منها ولسه هيضربها كوم ايديه وضغط بعصبيه وفؤاد وقف قدامو هو واحمد ومراد ورجعو نور من قدامه وكان فؤاد بيهديه هو والتانين
عمر: بنفاذ صبر ابعدو عني بقا انا بكلمها هي مش عاوز حد يدخل بينا وبص لمراد ورفع اصبعه وقال وعنيه بطلع شرار: وبذات انت تبعد عني عشان لو قربت مني يمراد هحرقك انت فااهمم
مراد: تمام يعمر بس اهدا عشان متتعب…
عمر: بعصبيه وزعيق ملكش فيه انت ملكش فيه روح شوف الزفت الشغل ملكش علاقه بيا يا اخي ابعد عني
مراد: حاضر يعمر واتراجع بضهرو وبص لحنان بمعني يلا نمشي كفايه كده ومشيو وخالد الشريك التالت كان مشي بعد ما اطمن علي عمر عشان مينفعش يسيبو الناس في الاحتفاليه وفؤاد حط ايدو علي كتف عمر وقعدو وقال اهدا يعمر بقي مشي اهو اهدا عشان خاطري هتتعب
عمر: اهدا اي اهدا اي انا خلاص يفؤاد جبت اخري وتعبت انا تعبت منها ومن ام مشاكلها الي مبتخلصش انا كل ما اقول كويسه والاختيار الصح بتطلع اسوء يارتني اتزفت ولا سمعت كلامك يا اخي مكنش حصل كل ده بجد بقلم حبيبه محمد
احمد: رتب علي ضهر صلي علي النبي بس يعمر واهدا واستعيز من الشيطان….. باهر دخل وهو بينهج بخفه شكلو كان بيدور ع الاوضه وتعب وبص عليهم ولقي نور واقفه في جمب ورقيه وزينه واقفين مع بعض وحضوره خرج الوحش الي جوا عمر الي كان بيحاول يهديه عشان ميرتكبش جريمه بس بصلو وعنيه حاده ومقطب الحاجبين وفثواني كان قام وجري عليه زي الوحش الثائر الي انقض علي فريسته بكل وحشيه وكان بيضربو وفؤاد واحمد راحو بسرعه حاولو يحشوه بس عمر كانت ايدو ثابته فيه مش راضي يسيبه وباهر هو كمان بيضربو والبنات واقفه مصدومه مش عارفه تعمل اي… نور راحت بسرعه علي عمر ومسكت ايدو الي ماسكه في باهر وكانت بتعيط وبتقول: عمر عشان خاطري بقي خلاص كفايا كده ونبي وكانت بتتكلم وهي حاطه ايدها علي قلبها وبتترجاه… بصلها بحده وايديه ارتخت وساب باهر واحمد اخد باهر وخرجو برا وفؤاد كان مع عمر وبيحاول يهديه بس عمر قعد علي السرير وكان ساكت اما زينه ف كان لسه هتتكلم وتقول عمر حقيقي انت متوح… فؤاد قال بعصبيه زينه براا زينه بصتلو شويه بزعل وبعدين خرجت هي ورقيه وبقي نور وعمر وفؤاد الي في الاوضه…. مر دقايق والجو متوتر والكل ساكت
عمر: قام وقف وبص لنور وخرج ونور وفؤاد خرجو وراه وهو ماشي شاف باهر واقف فجمب وبيمسح الد،م الي نزل منو اثر الضرب واحمد واقف قدامو وبيهديه عمر بصلو بنظره حاده لثواني ومشي ونور نزلت وراه جري اما فؤاد ف عرف ان عمر هيروح قال لاحمد لو المستشفي ليها حساب يدفعو ونزل راح للافتتاح عشان يكون مكان عمر ويسد غيابه وساب زينه مع باهر اخوها
اما عمر ركب العربيه ولسه هيسوق لقاها ركبت معاه قال بخشونه وجمود انزلي
نور: وعنيها مدمعه اروح فين طيب
عمر: معرفش المهم تمشي من قدامي انا مش طايق حد
نور: بدموع ادم. ما..ت وبسيم في السجن وعمتو ماتت هي وبابا وماما مسافره هي وخالتو اروح لمين يعمر
عمر: نفخ بغضب وشغل العربيه وساق بسرعه وكأنه بيخرج غضبو في زياده سرعه العربيه… دقايق ووصلو علي البيت وعمر نزل وهي نزلت ودخلو عمر دخل واخد غيار ودخل يغير ونور كذالك…. ثواني والاتنين خرجو وعمر كان بينشف شعرو ونور كذالك… خلصو عمر راح للسرير علشان ينام نور وقفتو وهي بتقول: عمر.. ملقتش رد قالت تاني.. مردش قالت تالت مره عمرر بصلها وقال عايزه اي بقلم حبيبه محمد
نور: ممكن تفهم وتسمعني
عمر: قام وراح قرب منها جدا وقال بفحيح وغضب: افهمم ايي ولا اسمع مبررات لانك كنتي حاضنه واحد وقدام جوزك صحح خلص كلامو بعصبيه وشبه زعيق
نور: رجعت لورا شويه وقالت يعمر متشوفنيش بشكل المقرف ده انا مش كده يعمر وباهر يبقي…
عمر: بعصبيه اخوكي مش كده انا عارف اخوكي واكتر
نور: لسه بتقول اه ولل.. كان عمر رافع ايدو عشان يمسك رقبتها ويطلع عضبو فيها وعروق ايديه باينه وعنيه حاده وكان شكلو في قمه غضبو لسه هيمد ايدو عليها كان رجع لورا ونور كذالك وعمر قعد علي السرير ومسك ايدو وكان بيضغط عليها وبدأت تحمر وعروقه تبرز اكتر وكان شكلو بيتوجع عمر قال بوجع وهو ماسك ايدو ووشو احمر وايديه اهههههه…..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى