رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الثالث عشر 13 بقلم أميرة محمد
رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء الثالث عشر
رواية احببتها رغم صغر سنها البارت الثالث عشر
رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة الثالثة عشر
دنيا عملت كل اجراءت السفر وخدت فلوس من دعاء و نقلت كليتها في تركيا قبل ما تسافر بيوم خدت ندي وراحت عند امها
دنيا خبطت
اميره فتحتلها اتصدمت لما شافتها فضلت حضنها: وحشتيني اووووي احنا قلقانين عليكي اوووووي
دنيا وهيا بتعيط: انا اسفه بس لازمن اسافر وفضلت تعيط دخلت هيا واميره
ام دنيا جريت عليها: كنتي فين يبنتي وجعتي قلبي عليكي
دنيا باست راسها و باست ايديها: حقك عليا ي حبيبتي انا اسفه والله
دنيا بعياط: عاوزه اقولكم علي حاجه
كلهم استغربو بس لقو الباب بيخبط اميره فتحت طلع محمد محمد اتصدم لما شاف دنيا وجه علشان يحضنها دنيا وقفته: ابعد عني لو سمحت
محمد حضنها: وحشتيني اووووي انتي كنتي فين انا من غيرك ولا اي حاجه انا تعبان من غيرك اووووي
دنيا بعياط و بعدته: ابعد اني مفكرتش فيا لي لما روحت خونتني هااااا ابعد عني واه ال عاوزه اقولو ليكم اني خلاص مسافره بكرا جهزت كل حاجه
كلهم اتصدمو
محمد بصدمه: لا انتي اكيد بتهزري
ام دنيا بحزن: وال في بطنك يبنتي
محمد بص ل دنيا: هو انتي حامل
دنيا خدت ندي و مشيت و مردتش علي حد
***********************
بعد مرور 8شهور دنيا سافرت واستقرت هناك و جايت داده ل ندي واتعرفت علي اصحاب وكل يوم علي تواصل مع دعاء بطن دنيا كبرت وعرفت ان هيا حامل في تؤام و بقت بتشتغل تخلص كليتها و تروح الشغل اما محمد نفسيته ادمرت خس و معدش بيهتم بنفسه حاول يعرف مكان دنيا معرفش حاول يرن عليها او يتواصل معاها لقها مغيره كل حاجه فرح عبد الكريم و اميره اتأجل لحد ما الامور تتظبط عبد الكريم زعلان علي صحبه و نفسه يخرجه من ال هو فيه مش عارف
***********
في تركيا
دنيا بتعب: كدا خلصنا كل حاجه صح
ياسمينه: ايوا ي حبيبتي بس انتي باين عليكي التعب اوووي
دنيا بتعب اكتر: مش قادره يا ياسمينه رني علي مهاب يجيب العربيه و نروح عند الدكتور بسرعه
(ياسمينه دي بنت رقيقه شكلها قمر بشرتها بيضه و عيونها خضره شعرها احمر و طويل بتحب دنيا اووووي و دنيا بتحبها)
ياسمينه رنت علي مهاب بسرعه مهاب جه وخد دنيا و راحو علي المستشفي
(مهاب شخصيه مرحه بتحب الضحك والهزار قوي و عنده عضلات شعره اسود وطويل عيونه بني جسمه رياضي)
دنيا دخلت العمليات علشان هتولد ياسمينه فضلت تعيط وخايفه علي دنيا مهاب نزل دفع حق الولاده وجاب اكل وطلع بعد نص ساعه الدكتور طلع شايل طفلين علي ايده
ياسمينه: بسم الله ماشاء الله قمرت اووووووي
مهاب: كلهم شبه دنيا
الممرضه: المريضه عاوزه تشوف الاطفال
ياسمينه دخلت هيا و مهاب
دنيا بتعب: عاوزه اشوف ولادي
ياسمينه: دي البنوته الصغننه القمر هتسميها اي بقا
دنيا: مريم
ياسمينه: الله جميل اوووي
مهاب بمرح: وسع وسع وسع للباشا مهاب الصغير
دنيا ضحكت: مهاب مين ده لا لا انا هسميه ماالك يبقا مريم و مالك
ياسمينه: جميل ي حبيبتي يتربو في عزك
دنيا ضحكت علي مهاب: انتا مقموص لي يسي مهاب
مهاب: زعلان بقا
دنيا: يعم خلاص هسميه مالك و هنقوله ي مهاب اي رايك
مهاب: طب ماتسميه مهاب وقيلو ي ماالك
دنيا: امشي ي مهاب امشي ربنا يهديك
بعد مده دنيا خرجت من المستشفي و ياسمينه فضلت معاها
****************
في مصر عند محمد
عبد الكريم بحزن: يصحبي خلاص بقا بلاش ال بتعمله في نفسك ده
محمد بحزن وزعل: انا ظلمتها كتير وكسرتها كتير بس مكنتش سافرت وسابتني انا من غيرها ولا اي حاجه
عبد الكريم: معلش ي حبيبي قوم بقا تعاله معايا الشغل الشركه محتاجاك وبعدين في افتتاح الشهر الجاي ولازمن تكون مستعد
محمد: حاضر سبني لوحدي ممكن
عبد الكريم سابه ومشي وبعدها دخلت دعاء
دعاء بزعل: وحشتيني ي محمد ماما وبابا قلقانين عليك بقالك 9 شهور قافل علي نفسك وبتاكل اكل خفيف ويمكن كمان مبتكلش
محمد: انا حبتها اوووووي مع اني اكبر منها بكتير بس حبتها اوووووي بقت كل حاجه بنسبه ليا لي سبتني و مشيت
دعاء حزينه علي اخوها حضنته وهو فضل يعيط زي العيل الصغير
***************
بعد مرور 4 سنين علي ابطلنا محمد نفسيته بقت حلوه شويه دنيا بقت بتهتم بولادها ندي بقا عندها 5 سنين و مالك و مريم 4 سنين اميره وعبد الكريم معاد فرحهم اتحدد ام دنيا تعبت وجلها الكنسر دنيا فضيلها سنتين و تخلص الكليه دعاء وادهم قربو لبعض جداا و بيحبو بعض محمد بقا مهم واهم واحد في مصر واعداءه بقو كتير
**************
في تركيا
دنيا: ي اميره مش عاوزه انزل مصر
اميره بزعل: يعني ماما تعبانه وانا فرحي بكرا و بتقولي لا
دنيا: ي اميره ي حبيبتي انتي عارفه انا مش عاوزه انزل لي
اميره بزعل اكتر: خلاص براحتك ي دنيا
وقفلت السكه
دنيا زعلت علي زعل اختها و قررت انها تنزل مصر شهر علشان امها و علشان اميره
**************
تاني يوم دنيا رنت علي دعاء وقالتلها انها هتنزل مصر بس متعرفش حد
في الفرح
اميره و عبد الكريم مبسوطين انهم خلاص بقو لبعض والكل فرحان ليهم
بعد مده
بتاع الديجيه: ياريت كل ال علي المسرح ينزل تحت في مفاجأه للعروسه
وفجأه الانوار اتقفلت وبعد شويه دخلت دنيا كلهم اتصدمو و محمد خد الصدمه اوووي اميره جيت عليها و فضلت حضنهااا: وحشتيني اوووي ي دنيا وحشتيني اوووي
دنيا بعياط: انتي اكتر ي حبيبتي والله
ادهم جري عليها وبعد اميره وبعدين حضنها: وحشتيني وحشتيني وحشتيني
دنيا: انتا اكتر ي دومي فين ماما
ادهم خدها: ماما اهي
دنيا جريت عليها وفضلت حضنها وعيطت وامها تعيط
ام دنيا: لي ي دنيا مشيتي و سبتيني لي
دنيا: معلش ي امي كان لازمن اعمل كدا
ام دنيا بصت ل محمد ال واقف و في عنيه الدموع: روحي ل جوزك ي بنتي جوزك محتاجك
دنيا: مش هروح لحد ي ماما دنيا غيرت الموضوع استني اوريكي مالك و مريم
دنيا عدت من جنب محمد محمد مسك ايدها: ممكن نتكلم
دنيا: اظن ان مفيش حاجه نتكلم فيها
و شالت ايد محمد و خرجت جابت مالك و مريم و ندي و ياسمينه كانت معاها هيا و مهاب
ندي اول ما شافت محمد جريت عليه وحضنته اوووي: بابا وحشتني اووووي
محمد بحب: وانتي وحشتيني اوووي ي قلب بابا امال دول مين
ندي: مالك و مريم اخواتي و عمو مهاب و خالتو ياسمينه
محمد بصدمه: اخواتك هيا ماما كانت حامل
ندي: هو انتا مكنتش تعلف ولا اي (تعرف ولا اي)
محمد ضحك عليها: لا ي حبيبتي كنت اعرف
محمد راح ل دنيا: ممكن نتكلم برا
دنيا كانت لسه هتتكلم بس امها سبقتها: روحي ي دنيا مع جوزك
محمد و دنيا خرجو
محمد حضنها اوووي: وحشتيني اوووي ي دنيا لي عملتي فيا كدا انا عارف اني غلطان بس انا تعبان من غيرك ندمت والله حقك عليا لي مقولتليش انك حامل لييي
دنيا كان نفسها تقولو وانتا وحشتيني كمان بس مسكت نفسها وبعدت محمد: واقولك لي كان هيهمك يعني كدا كدا كلها شهر وهسافر ابعد بقا و سابته ودخلت
محمد في نفسه: مش هتسافري ي دنيا و هتسمحيني وهنرجع زي الاول واحسن كمان
*********************
يتبع…
لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)