رواية لعنه الحب الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة نادي
رواية لعنه الحب الجزء العاشر
رواية لعنه الحب البارت العاشر
رواية لعنه الحب الحلقة العاشرة
عز رجع القصر
عز بصوت جهوري وغاضب
ملللللللللك ي ملللللللللك
ملك: ايه ي عز
عز: انتي ازاي تتجرأي وتتكلمي عن مراتي مين اداكي الحق
الكل مصدوم
ملك: وانا اتكلمت عليها فين
عز: بلاش كدب الحقيقه ظهرت
ملك: حقيقه ايه
عز: انك انتي اللي عملتي المسخره دي انتي اللي عملتي الصور لروفان وانتي اللي نشرتي الخبر ف الجريده
عز؛ ولا هتنكري
ملك بصدمه: انت بتقول ايه
عز: خلاص لعبتك اتكشفت مفيش داعي للتمثيل
الجد: اكيد في غلط ي عز ملك متعملش كده
عز: لا يجدي انا اتأكدت بنفسي
ريم ومنار: لا اكيد هيا هيا اصلا بتكره روفان
ملك: ههههههههههه
الكل بصلها بجمود
ملك: طالما لعبتي اتكشفت ومفيش داعي للكدب والتمثيل
ايوه انا اللي فربكت الصور لروفان وانا اللي قلت للصحفي ينشر الاخبار والصور في الجريده لاني انا بحبك بحبك وانت غلطت غلطه عمرك لما اتجوزت من روفان
بس كان لازم انتقم
وفجاه عز قرب عليها وضربها بالالم
الجد: عز ايه اللي انت عملته ده احنا من امتى بنضرب الستات
عز: وهي لما تغلط ف مراتي انا اسكتلها
ملك: عز انت نسيتني كده انا حبيبتك ملك انا ملك
عز: حبيبتي ايه هو نتي صدقتي يعني عشان كنت بحترمك وبعاملك كإنك اختي بقيتي حبيبتي
لا يماما فوقي لنفسك
روفان قربت على ملك بدموع انا عملت لك ايه علشان تفضحيني وتعملي فيا كده حرام عليكي حرام عليكي ليه تعملي فيا كده
عز: قرب من روفان وحضنها خلاص خلاص اهدي
مفيش داعي للكلام مع وحده لا بتحس ولا بتفهم زيها
وانا اسف حقك عليا اني جبتها هنا وعرضتك لموقف زي ده
الجد: اطلعي من البيت ده فورا ومش عاوز اشوفك هنا تاني
ويخساره انك بنت اقرب صديق ليا بس للاسف ما عرفش يربي
عز: قبل لما تمشي قولي لابوكي الشراكه اللي بينا انتهت
ملك طلعت اتجيب اغراضها من فوق وهي ونازله والله والله لهنتقم منكم كلكم
واحد واحد
ومشيت
الجد: شوفوا انا قلتلكم روفان مستحيل تعمل كده
عز: بص
لروفان بصه تحمل معاني كتيره اويي ندم وحب وشوق
الكل طلع على اوضته عند عز وروفان فوق
عز: روفان احنا اتجوزنا لسبب
روفان: السبب دا انتها يعني انت كده هتطلقني
عايز لا مستحيل اني اطلقك مش عارف انا حاسس بناحيتك احساس غريب اول مره احسه من اول يوم شفتك فيه وانا حسيت باتجاهك بمشاعر مش عارف احددها ايه هي
روفان: انا هقلك حاجه
عز: اتفضلي
روفان على فكره يا عز انا بحبك انا بحبك من زمان اوي من واحنا اطفال
عز: اتصدم
عز ف نفسه: معقول بتحبيني كده وانا مش واخد بالي
دا انا طلعت غبي اوييي
عز: وانتي مش خايفه انتي و بتعترفيلي كده
روفان: لا مش خايفه طالما انا بقيت معاك ما بخافش من اي حاجه بحس معاك بالامان
عز: طيب انا مش عارف مشاعري تجاهك ايه اديني وقت بس كل اللي اعرفه انك شخص مميز ف حياتي
روفان: فرحت اوي ان عز بيعتبرها شخص مميز في حياته
بعد شويه كانوا اخدو شاور
وراحيين يناموا
روفان: عز تعال نام علي السرير ده بيكفي اتنين
عز: تمام مش هضايقك يعني
روفان:لا
عز نام وروفان قربت منو وحطت راسها على صدره وناموا
هما الاتنين علي السرير
بعد ثلاث شهور
كان عز وروفان قربوا من بعض اكتر وعز حب روفان واتعلق بيها اويي
اليوم ده كان خطوبه ريم وادم
فوق عند روفان وعز
روفان واقفه قدام التسريحه وبتلف الحجاب
عز جه من وراها وحضنها وباس رقبتها
عز: اممم ايه القمر ده دا انا كده اخاف عليكي من العين
روفان : بطل رخامه بقي وابعد عشان اخلص
عز: بقا انا رخم
روفان: مش قصدي
عز: لا انا زعلت
روفان: بس بقا
عز: لا عاوزك تصالحيني
روفان: اوك
وروفان قربت من عز وعز غمض عينو
وروفان عطتوا بوسه ف خده وجريت بسرعه علي تحت
عز: فتح عينو اه يبنت ال
مش هتهربي مني الليله
وقام نزل
والحفله كانت شغاله
وريم وادم لبسوا الخواتم
ف الحفله وبدأو يرقصوا
عز: تسمحيلي بالرقصه دي
روفان: اوك
عز و روفان
كانوا بيرقصوا و منسجمين جدا والانظار كانت عليهم زينب وناديه: شوفي شكلهم الاولاد حبوا بعض مين كان متخيل انهم هيبقوا كده
عند منار ووليد
وليد: انا خلاص هقول لعز مش قادر استنا
منار: ايه
وليد: مش قادر خلاص انا هخطبك رسمي ولازم نعمل حفله كبيره كده
منار: شوف بابا وابيه عز
وليد: حاضر ي قشطه
منار: وليد اتلم احنا لسه قريين فاتحه بس
وليد: ههههه م كده اعتبريني خطيبك يستي
منار: انت رخم صح
وليد: ماشي
بعد شويه
روفان كانت واقفه مع مامتها ومامت عز
وجه عز
عز: اممم شايفكم مبسوطين
زينب مننبسطش ليه م النهارده عندنا حفله ولا ممنوع
عز: والله مقصد ي حماتي وغمز لروفان
زينب: بطلت تقولي يمرات عمي وبقيت تقولي حماتي
عز قرب من روفان وقلهم
م انتي جبتيلي اغلي حاجه ف الدنيا وباس ايد روفان وهي كانت خجلانه اوييي
عز
هستأذن دقيقه انا بقا عاوز مراتي ف حاجه واخدها ومشي
زينب وناديه
ربنا يحميهم من العين يااارب
انتهاااا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لعنه الحب)